Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

cum calculez rezistentele si ce semnifica "W"?

corneliu01

Postări Recomandate

buna ziua!

recunosc ca sunt incepator in ale electronicii, dar sper sa nu deranjez pe nimeni cu "necunostintele" mele.

nelamurirea mea este...

cum calculez rezistentele in functie de U si I de la sursa si U si I al consumatorului?

parca era o formula.. (nu mai stiu unde e)

si ce semnifica acel "W"?

de exemplu. descriere de pe un site de vanzari electronice:

R 0.6W 300R 1%

300R o fi valoarea de 300 Ohmi.. (cred eu)

acel 1% o fi torelanta

dar cei 0.6W (si cum trebuie sa tin cont de ei in functie de nevoile mele)?

Va multumesc!...

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 10
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• corneliu01

3

• icar

2

• yo9hnf

1

• cristian_draghiescu

1

Legea lui OHM : I=U/R.P=UxIW reprezinta unitatea de masura pentru Puterea nominala [watt], o caracteristica a rezistentei electrice.P=RxI^2 (RxI patrat)Ex: Ai o rezistenta de 10ohmi, un curent care trece prin ea de 2A. Consumul acelei rezistente este 10x2x2=40W.Pn - Puterea nominala a rezistentei trebuie sa fie mai mare de 40W pentru ca aceasta sa nu se arda si practic sa suporte curentul de 2A.

Link spre comentariu

deci in cazul acelei rezistente.. de 0.6W, 300Ohmi curentul maxim va fi de 0.044 (dupa calculele mele)si am inteles... si faza ca voi folosi rezistente cu Pn mai mare decat cel am consumatorului.asta lamurit, inca o intrebare...Ex: am o sursa de 10Vcc, cu I=2A, vreau sa conectez sa zicem... 2 leduri (serie), U alimentare led 3.5V iar I = 20mA (e doar un exemplu)aici cum calculez rezistenta? pt ca si tensiunea si curentul sunt mai mari decat necesar.

Link spre comentariu

dar cei 0.6W (si cum trebuie sa tin cont de ei in functie de nevoile mele)?

Cu alte cuvinte, la bornele unei rezistente nu se poate aplica orice tensiune.

Maximul valorii acesteia este determinat de puterea pe care o poate disipa rezistenta si este