bel Postat Aprilie 6, 2011 Partajează Postat Aprilie 6, 2011 deci cele 2 strungulete sunt la fel?dar nu era mai bine sa cumparati unul de la praktiker sau de la reprez. din otopeniera nou , complet , cu avans longitudinal , turatie variabila , si la un pret pamantean parerea mea... Link spre comentariu
mihaighe Postat Aprilie 7, 2011 Autor Partajează Postat Aprilie 7, 2011 deci cele 2 strungulete sunt la fel?dar nu era mai bine sa cumparati unul de la praktiker sau de la reprez. din otopeniera nou , complet , cu avans longitudinal , turatie variabila , si la un pret pamantean parerea mea...Pretul nu prea era pamantean pentru mine ,un strung l-am luat de la o casare cu 10kg de vin ,unul l-am cumparat de pe forum cu jumatate din pretul unuia din comert.Strungurile sant foarte bine proiectate :au batiurile de otel ,sina de ghidaj din otel rectificat in loc de batiu de fonta,nu au pinioane de plastic la angrenajul de putere de la universal,axul principal are rulmenti dublii,foarte greu si solid lucrat.Are avantajul ca pot adapta foarte usor tot felu de motoare .Bine gandit in sistemul de fulii si curele la angrenajul arborelui principal-eu am reusit sa strunjesc fara probleme diametru de 30 mm cu un motor mic de150w.Daca ar fi sa aleg intre unul de la praktiker nou si cele 2 romanesti cred ca stii ce as alege Link spre comentariu
bel Postat Aprilie 7, 2011 Partajează Postat Aprilie 7, 2011 pinioanele metalice sunt bune , dar la bloc fac un zgomot ...la al meu , dupa ce-am prelucrat cu avansul longitudinal , am scos un pinion sa nu mai faca zgomot iar acuma abia se aude Link spre comentariu
mihaighe Postat Aprilie 7, 2011 Autor Partajează Postat Aprilie 7, 2011 pinioanele metalice sunt bune , dar la bloc fac un zgomot ...la al meu , dupa ce-am prelucrat cu avansul longitudinal , am scos un pinion sa nu mai faca zgomot iar acuma abia se audeDin fericire stau la casa,prefer pinioanele metalice (inainte de revolutie lucram la un intrerupator automat de putere si am montat gresit un pinion...rezultatul a fost ca am platit 6 luni de zile din salariu) asa ca nu vreau plastic.As vrea plastic doar daca este teflon. Link spre comentariu
bel Postat Aprilie 8, 2011 Partajează Postat Aprilie 8, 2011 Pai da , daca pinioanele cu pricina , ar fi dintr-un material bun (teflon,poliamid) zgomotul ar fi mult mai micDar , am vazut un strungulet de praktiker in lucru , si este super , abia se aude cu avansul cuplat si in span este foarte silentios Link spre comentariu
mihaighe Postat Aprilie 8, 2011 Autor Partajează Postat Aprilie 8, 2011 Dar , am vazut un strungulet de praktiker in lucru , si este super , abia se aude cu avansul cuplat si in span este foarte silentiosDa sant de acord,dar cu riscul de a ma repeta: un strung cu plata in vin,unul cu 1300 lei iar la praktiker unul este peste 2800 lei ,acu ma intelegi :ras:Plus ca la unul nou nu ai nimic de facut si atunci unde este distractia? Link spre comentariu
bel Postat Aprilie 8, 2011 Partajează Postat Aprilie 8, 2011 Dar , am vazut un strungulet de praktiker in lucru , si este super , abia se aude cu avansul cuplat si in span este foarte silentiosDa sant de acord,dar cu riscul de a ma repeta: un strung cu plata in vin,unul cu 1300 lei iar la praktiker unul este peste 2800 lei ,acu ma intelegi :ras:Plus ca la unul nou nu ai nimic de facut si atunci unde este distractia?imi pare rau , la reprez. einh din Otopeni , pe firma , costa undeva intre 14-16 milacuma s-o mai fi schimbat , dar asa era... Link spre comentariu
mihaighe Postat Aprilie 13, 2011 Autor Partajează Postat Aprilie 13, 2011 Am nevoie de un pic de ajutor ,vreau sa refac doua bucse de cuplare la avansul rapid de la strungurile mele si am o intrebare.Original cele 2 bucse de la rotile din fotografii erau facute din bronz ,acu pentru ca vreau sa la reconditionez am de ales intre bronz si teflon.Ce credeti ca ar fi mai indicat dintre cele doua materiale ?as vrea ca raspunsul sa fie argumentat clar si nu din auzite ,eventual un raspuns de la cineva care a executat bucse din ambele materiale si stie cum se comporta in timp in functionare.Multumesc anticipat pentru eventualele raspunsuri si observatii cu privire la aceasta problema. Link spre comentariu
radu cnc Postat Aprilie 13, 2011 Partajează Postat Aprilie 13, 2011 Salut,Teflonul se foloseste in locurile unde se necesita temperaturi ridicate si in locurile unde ungerea se realizeaza dificil.Ca si proprietati mecanice teflonul nu se poate compara cu bronzul, fiind moale, se poate zgaria cu unghia.Pentru proprietati mecanice bune se poate folosi teflon grafitat, dar nu la realizarea de cuplaje.Cel mai des la bucse se foloseste bronzul care are bune proprietati mecanice, usor de prelucrat si in locuri cu gresare dificila se foloseste bronzul grafitat.Eu recomand executia bucselor de cuplare din bronz, exclus realizerea lor din teflon.Cu stima. Link spre comentariu
mihaighe Postat Aprilie 13, 2011 Autor Partajează Postat Aprilie 13, 2011 Multumesc am inteles ,si eu ma gandeam la bronz,ma mai documentez putin si dupa ma apuc sa fac bucsele de la roti. Link spre comentariu
remus68 Postat Aprilie 13, 2011 Partajează Postat Aprilie 13, 2011 radu cnc a spus tot ce se poate spune... As realiza acele bucse din bronz. Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 14, 2011 Partajează Postat Aprilie 14, 2011 radu cnc, are dreptate in acest caz. Totusi exagereaza putin asupra precautiilor folosirii teflonului. Bronzurile au bune proprietati anti-frictiune, insa au un coeficient de dilatare termica enorm - mai mare de 1,5...2,5 ori, decat al otelului. Asta inseamna ca la viteze liniare (tangentiale) care depasesc o anumita valoare - cand temperaturile datorate frictiunii devin importante - jocurile datorate dilatarilor devin si ele importante. Politetrafluoretilena, sau PTFE, sau teflonul, are atuurile:1 - un coeficient de frecare mai mic decat al bronzului;2 - coeficientul de dilatare termica, mult mai mic decat al bronzului;3 - comportare buna - din punctul de vedere al stabilitatii mecanice - pana la temperaturi de peste 250...300 grade. Teflonul, este practic solutia obligatorie pentru lagarele de alunecare proiectate pentru turatii de peste 5000 rpm. Intrucat insa, valorile rezistentelor admisibile sunt mai mici ca la bronz, nu va fi recomandat, acolo unde in afara de transmiterea unui moment de rotatie, mai este nevoie de a rezista si la momente de rasturnare mari, cum ar fi cazul transmisiilor prin curele late, sau trapezoidale, supuse asa dupa cum se stie la intinderi prealabile importante, sau in cazul mecanismelor biela-manivela, etc. Link spre comentariu
mihaighe Postat Aprilie 14, 2011 Autor Partajează Postat Aprilie 14, 2011 Clar am inteles si ca urmare am purces in recunoastere dupa niste bronz.Acu sa vad unde gasesc ,as avea o sursa da respectivul zice ca e turnat si s-ar putea sa aiba ceva goluri prin el.Daca nu gasesc altul o sa incerc cu ala turnat.Acu 10 ani in Bacau la uzina metalurgica era bronz de dat in caini da acuma dupa ce s-a inchis dai cu pusca dupa o bucatica. Link spre comentariu
Vizitator ionut musat Postat Iulie 5, 2011 Partajează Postat Iulie 5, 2011 Ca sa nu deschid alt topic cine ma ajuta sa identific un echivalent de curea pentru strunguletul meu. Strungu este Emco Compact 8 si cureaua din specificatii V-Belt 5M690.Cureaua cu care l-am cumparat are baza mare a trepezului cam mare si sare dupa rola presoare pana iese, asta numai intr-un sens de rotatie.Rola aceea intinzatoare se misca pe axul ei si asta e o cauza pentru care sare cureaua. O fi bine?Multumesc. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 5, 2011 Partajează Postat Iulie 5, 2011 Din fisierul atasat, se vede clar ca fuliile cer alt tip de curea. Poti alege tipul corespunzator din imaginea atasata. In stanga sus, sunt si niste recomandari pentru proiectarea canalului de curea trapezoidala. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum