mihaighe Postat Martie 4, 2011 Autor Partajează Postat Martie 4, 2011 Am nevoie de ajutor sa rezolv o problema:-la vechiul strung suportul de cutite era prins cu 2 suruburi de 6 si prin demontare am frezat 6 mm in placa de baza si astfel suportul accepta cutite de pana la 12x12(in loc de 8x8 cum era original)-acu la noul strung avand si avans longitudinal pe sania mobila daca demontez suportul de cutit nu mai pot freza baza ca sa schimb dimensiunea de cutit acceptata(care acu este de max 8x8)Aproape toate cutitele achizitionate pana acu au 10x10 si nu pot fi folosite si la noul strung.Ce solutie credeti ca as putea fulosi in rezolvarea problemei?Dupa cum se observa cele doua strunguri sant perfect identice,numa ca unul a fost prevazut din fabricatie si cu avans longitudinal cutit pe sanie care permite strunjiri conice. Link spre comentariu
RazvanTi Postat Martie 4, 2011 Partajează Postat Martie 4, 2011 se poate merge pe acelasi modul aproape pentru toate filetele (calculat de mine cu modulul 1)singurul pas unde nu prea bate este 0,6 daca nu ma insel. Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 4, 2011 Partajează Postat Martie 4, 2011 ...Dupa cum se observa cele doua strunguri sant perfect identice,numa ca unul a fost prevazut din fabricatie si cu avans longitudinal cutit pe sanie care permite strunjiri conice.Pe un alt topic, am spus ca strungurile paralele (SPxx) nu sunt prevazute cu acea sanie inclinabila pentru strunjire conica, iar cineva m-a contrazis si mi-a adus ca argument o imagine de strung codificat SP.., dar care avea aceasta sanie. Iata acum ilustrarea faptului ca nu am gresit. In plus pot sa dau si explicatia, care este foarte simpla. Dupa lansarea pe piata a unui strung paralel (SP..) clasic (fara sania pentru strunjire conica) daca se constata ca acest strung a avut succes, este o actiune logica pentru echipa de management a fabricii sa imbunatateasca caracteristicile acelui strung, prin proiectarea unei alte variante. O regula a pietii insa, este aceea ca nu se schimba niciodata codificatia unui produs care a avut succes pe piata. De aceea, producatorul, va pastra codificatia vechiului produs, la care mai adauga eventual un grup de caractere la sfarsitul acesteia. Spre exemplu, daca strungul in varianta "paralel" a avut codul SPxx, in noua varianta va avea codul SPxx-y, sau SPxx/y, etc. In orice caz, codul vechii variante, va apare in intregime si in cel al variantei noi. Astfel se explica, cum producatorii romani traditionali de strunguri, au scos pe piata strunguri codificate SP (initialele de la strung paralel) care de fapt sunt strunguri universale. Link spre comentariu
profesorul01 Postat Martie 5, 2011 Partajează Postat Martie 5, 2011 La strungul din poza se poate adapta sistemul din filmulet? sa pivoteze pe acelasi surub pe care se roteste si suportul port cutit? Link spre comentariu
mihaighe Postat Martie 5, 2011 Autor Partajează Postat Martie 5, 2011 La strungul din poza se poate adapta sistemul din filmulet? sa pivoteze pe acelasi surub pe care se roteste si suportul port cutit?Cu siguranta da mai intai monteaza strungul ,pune motorul ca vad ca nu are ,regleaza jocurile,si dupa aia poti sa te gandesti si la accesorii in functie de cat de multumit esti de strung. Link spre comentariu
profesorul01 Postat Martie 7, 2011 Partajează Postat Martie 7, 2011 @mihaigheAbea astazi pe seara am primit recipisa de la posta pt motor(il iau de la cineva din Tg.Mures) si maine ma duc sa il iau de posta.Urmeaza sa vad ce sistem de prindere pot sa fac pt el,ce sistem de intindere pt curea,ce curea sa cumpar sa se potriveasca pe fulii.Pe urma sa vad ce turatii imi rezulta si sa fac ceva probe.Apropo de turatii:cum pot calcula turatiile rezultate,in functie de Diametrele fuliilor si turatia motorului? M-am uitat de multe ori la acel filmulet si acum ca am ceva concret visam si eu cu ochii deschisi.Stiu ca mai este mult pana acolo dar nu m-am putut abtine.Multumesc. Link spre comentariu
mihaighe Postat Martie 7, 2011 Autor Partajează Postat Martie 7, 2011 Apropo de turatii:cum pot calcula turatiile rezultate,in functie de Diametrele fuliilor si turatia motorului? Foloseste GOOGLE-http://www.omtr.pub.ro/gstoica/indrumar.pdfTrebuie sa vezi intai motorul ,sa vezi cum il montezi si in functie de asta te hotarasi de cum faci transmisia:-simpla numa cu 2 fulii-cu fulie intermediara(daca are cine sa-ti faca fuliile eu asa as face)Cand vine motorul pune niste date despre el si poze,poate poti sa-i faci si inversare de sens.Apropo cel care ti-a vandut strungul spunea ca la dat cu motor."Imi cer scuze dar trebuie sa revin cu precizari :1. Setul de pensete este de la 2.5 la 11mm, in pasi de 0.5mm2. Blocul de comanda electric, condensatori si motor electric le ofer bonus la achizitionarea in pretul solicitat.Multumesc pentru intelegere !Vandut userului @profesorul, multumiri xxxxx !" Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 7, 2011 Partajează Postat Martie 7, 2011 ...Apropo de turatii:cum pot calcula turatiile rezultate,in functie de Diametrele fuliilor si turatia motorului? ...In atasament, ai profilele cotate pentru mai toate curelele trapezoidale folosite. In stanga - sus (la prima curea) este reprezentata si o portiune din fulie, cu recomandarea spatiului gol ce trebuie sa ramana sub curea. In rest fulia o realizezi pe cat posibil mai usoara, iar V-ul fuliei trebuie sa se ridice cel mult la "ras cu cureaua" - pentru economie de material - insa nu mai jos de diametrul eficace al curelei - cotat in desen. De fapt, pentru a asigura diametrul eficace exact la cotele indicate in desene, crestele V-ului, trebuie facute "la ras cu cureaua". Este recomandabila folosirea materialelor usoare (ex. tabla cu grosimea de 1,5...2,5 mm) iar butucul, sa fie confectionat din teava cu peretele ceva mai gros. Se realizeaza de regula o constructie sudata, dupa care se echilibreaza static prin gauri corespunzator dimensionate si pozitionate pe corpul fuliei. Prelucrarea finala a alezajului butucului, precum si a canalului curelei se vor face dupa sudare. Pentru calculul turatiilor, se foloseste formula binecunoscuta D1/D2=N2/N1, unde D1 ,D2, N1 si N2 sunt respectiv diametrele si turatiile fuliilor primare (1) si secundare (2) Se considera diametru nominal al unei fulii, cel reprezentat in figura si notat cu D.[attachment=0]Curele.JPG[/attachment] Link spre comentariu
leoncris Postat Martie 7, 2011 Partajează Postat Martie 7, 2011 Omule,s-o luam metodic.1.Batiul trebuie rectificat daca vrei precizie si aici te pot ajuta (PM);2.In locul fuliilor eu m-asi axa pe un convertizor de frecventa(aprox. 200-300Eu);3.Filete nu ai cum sa dai,neavand o coordonare mecanica intre rotatie/translatie(cutie de avansuri/viteza de rotatie universal), in schimb poti face : debitari,gauriri,ebosuri chiar si rectificari cu mici adaptari ;4.Eliminarea tuturor jocurilor mecanice prin inlocuirea bucselor,rulmentilor,penelor...;5.Ungerea suprafetelor de contact,iarna,ulei hidraulic H32,vara ulei de ungere din seria M,L;6.Si nu in ultimul rand ,monteaza un ecran protector pe portcutit,nu de alta dar...Si...nu uita de franare Numai bine ! Link spre comentariu
leoncris Postat Martie 7, 2011 Partajează Postat Martie 7, 2011 ...Se realizeaza de regula o constructie sudata, dupa care se echilibreaza static...Dar ... dinamic ? ola_nicolas: Asa se procedeaza cu citatele! Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 7, 2011 Partajează Postat Martie 7, 2011 "Se realizeaza de regula o constructie sudata, dupa care se echilibreaza static prin gauri corespunzator dimensionate si pozitionate pe corpul fuliei. " Dar ... dinamic ? Echilibrarea dinamica solicita echipamente speciale, foarte scumpe. Ceva de genul celor cu care se echilibreaza dinamic rotile auto in atelierele service. In alta ordine de idei, te-as intreba de ce ai mai reluat intreaga mea postare, daca in final m-ai citat personal intre ghilimele? Invata sa editezi textul si sa reduci citatele, la strict ceea ce ai in vedere. Link spre comentariu
leoncris Postat Martie 8, 2011 Partajează Postat Martie 8, 2011 Pentru ca nu intreaga fraza era aiurea ci doar partea cu "echilibrarea statica prin gaurie",care defapt nu-i o echilibrare ci un procedeu de reducere a greutatii piesei si atat.Asa zisa "echilibrare " pe care o mentionezi nu are niciun efect in functionare.Importanta era ECHILIBRAREA DINAMICA ,daca era posibila ,pentru reducerea vibratiilor piesei, vibratii ce se induc in toata masa utilajului cu efecte negative asupra acuratetii de prelucrare si a uzurii premature a bucselor,rulmentilor...Ma refer in special la armonici , 3 si 5.O zi ... echilibrata ! Link spre comentariu
profesorul01 Postat Martie 8, 2011 Partajează Postat Martie 8, 2011 @ola_nicolasMultumesc pt ajutor.Am descarcat poza si explicatiile tale in fisierul unde am totul despre strung. Link spre comentariu
bel Postat Martie 8, 2011 Partajează Postat Martie 8, 2011 Asteptam sa vedem motorul...cum este ? cat de mare ? Link spre comentariu
profesorul01 Postat Martie 8, 2011 Partajează Postat Martie 8, 2011 @belMotorul este MIC-SOVIETIC,are 60W,2750rpm la 220V.Cred ca m-am cam pripit si nu am tinut seama de PUTEREA lui. Dar dupa ce il pun in functiune imi pot da seama mai bine.Mai este insa pana atunci.Va tin la curent. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum