Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

AJUTOR mini STRUNG


mihaighe

Postări Recomandate

Prin anii '90 un astfel de strung putea fi cumparat in Bucuresti de la magazinul FEA. Din cate mi-aduc aminte era produsde o fabrica din Suceava. Si-a cumparat un amic de-al meu asa ceva, dar avea jocuri de nou.

Nu cumva mai are ceva din documentatia lui?sau ceva subansambluri de la partea de filete si de fulii ,poate pune niste poze.
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 157
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • mihaighe

    42

  • andreigradu

    17

  • bel

    12

  • radu cnc

    12

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Salut,

 

Imi dau si eu cu parerea despre ungerea utilajelor ...

 

Eu unul nu as folosi NICIODATA ulei uzat pentru ungerea ghidajelor din trei motive si anume:

-Un litru de ulei nu costa extraordinar de mult (nu depaseste costul unui pachet de tigari!), raportat la pretul utilajului si sa nu mai pomenim ca din prima lucrare ce as face-o cu un utilaj m-as sigura sa-i cumpar un litru de ulei care te tine mult si bine.

 

-ulei uzat din autoturisme nu as folosi deoarece acel ulei contine urme fine de calamina care este un abraziv extraordinar de bun, si radicali acizi, corozivi. De aceea producatorii auto recomanda schimbul periodic de ulei.

 

-uleiul uzat se scurge si murdareste tot cum s-a mai spus.

 

Strunjirea este OK, interesanta forma de strung.

 

Cu stima.

Link spre comentariu

...Eu unul nu as folosi NICIODATA ulei uzat pentru ungerea ghidajelor...

Nimeni nu este obligat sa foloseasca ulei uzat sau orice alt tip de ulei. Este doar o chestiune de obisnuinta. Ca sa fim foarte obiectivi, la inceputurile utilizarii strungurilor nici nu se folosea ulei de ungere ci un amestec de ulei in petrol, care avea in primul rand rolul de a spala ghidajele. Apoi, cu timpul, petrolul a devenit din ce in ce mai scump si s-a preferat utilizarea de uleiuri simple cat mai putin fluide cu putinta - din aceleasi motive. Uleiul uzat, are aceasta calitate a unei mari fluiditati. Rolul lui cel mai important este deci sa spele micro-spanul de pe ghidaje. In acest scop saniile sunt prevazute cu elemente de cauciuc speciale pentru radere, care antreneaza uleiul depus si odata cu el si microgranulele de span de pe ghidaje. Deci atat calamina, cat si particulele de span sunt indepartate. Practic acest ulei nu sta pe ghidaje decat pana la prima cursa a saniei. Odata la circa o jumatate de ora, strungarul indeparteaza mecanic (cu o pensula) spanul rezultat din prelucrari de pe ghidaje si cu aceasta ocazie, mai depune o noua cantitate de ulei. Uleiul ars este intr-adevar respingator prin culoarea neagra si prin faptul ca inegreste imediat mainile celui care il manipuleaza. De aceea, asa dupa cum spuneam, nimeni nu este obligat sa-l foloseasca atata timp cat are alternative.
Link spre comentariu

Am inteles ,voi folosi numai ulei curat si cu vascozitate mai mare pentru a sta pe ghidaje.Ca sa fiu sincer doresc sa pun in functie strungul mai mult ca o provocare intrucat deocamdata cunostintele mele in domeniu strumgarii sant limitate,da am inceput sa urmaresc toate materialele video disponibile de pe net.Sper ca dupa insusirea lor sa incep usor usor sa pun in practica.Momentan ma canalizez pe rezolvarea parti de antrenare cu motor si convertizor de frecventa pe care deja le-am achizitionat.O sa fie mai greu cu partea de roti dintate da am informatii sigure ca strungul era dotat si cu sistem de roti pentru a da filete.Strungul a sost folosit la un atetier de metrologie uzinal unde se executau si bucse de bronz pentru cuplarea de manometre deci se faceau si filete pe el(vis mai indepartat da nu de nerealizat).Multumesc de sfaturi si voi continua sa mai pun intrebari pe parcursul derulari activitatii de reconditionare. PS. Aseara am reusit sa rezolv cu reglarea jocurilor de la ghidaje si acum astept se rezolv antrenarea ca sa vad ce a esit. O zi buna in continuare tuturor celor ce au avut bunavointa sa ma sfatuiasca.

Link spre comentariu

Buna ziuaNu am vrut sa creez o disputa cu privire la folosirea uleiului uzat. :jytuiyu De fapt sunt perfect deacord cu ce a precizat dl

ola_nicolas

...iar cand am formulat-o ca solutie extrema m-am gandit la faptul ca nu cred ca exista un atelier mecanic in care sa nu gasesti un litru, doi de ulei uzat. Marturisesc ca nu am mai intrat demult intr-un atelier mecanic dar chiar si la filetarea automata/manuala se utilizeaza acest ulei uzat....Dar trebuie sa recunosc ca intradevar, uleiul uzat este respingator ....Cu stima
Link spre comentariu

Salut,La filetat se foloseste seu sau amestecuri speciale de uleiuri pentru taiere sau emulsie, uleiul nu este recomandat deoarece scula daca este uzata nu taie ci aluneca pe un film de ulei.Cu stima.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Revin cu noutati :am cumparat de la boederyakumo 2 motoare de 150w la 1500 rotatii si la unul din ele am facut o fulie de poliamida iar apoi l-am montat la strung.Diferenta este remarcabila fata de motorul de masina de spalat care era mai puternic(300w dar la 3000 rotatii).Cuplul este mult mai mare si la strunjite se simte.Ca concluzie la mine un motor de 1500 este mult mai indicat decat unu de 3000.Ramane ca acuma sa hotarasc ce trepte de turatii sa fac ca in functie de ele sa execut si fuliile corespunzatoare.Acum as intreba pe cei mai experimentati cam ce treptede turatie la universal ar trebui sa am tinand cont ca inca nu o sa execut filete(si nu cred ca nici in viitor).Multumesc si acum astept de la cei ce au ministrunguri sfaturi cu privire la treptele de turatie.

Link spre comentariu

Salut,Turatia la universal pentru strunjirea cu cutite din otel rapid eu o recomand intre 250...400 rot/min, iar la utilizarea de cutite placate cu carburi metalice intre 700...1000rot/min.Cu stima.

Link spre comentariu

Salut,Turatia la universal pentru strunjirea cu cutite din otel rapid eu o recomand intre 250...400 rot/min, iar la utilizarea de cutite placate cu carburi metalice intre 700...1000rot/min.Cu stima.

Multumesc de raspuns ,inseamna ca nu am gresit cand am ales un motor de 1500 de rotatii pe minut.
Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Dupa un timp bun vin si eu cu detalii.Am cumparat un strung aproape identic cu al meu care are si dispozitiv de avans (mai trebe lucrat la el de e complect).Multumesc pe aceasta cale userului"yo4rhk" care a dat dovada de un mare caracter(a adus strungul care are peste 50kg direct acasa)Am reusit sa sa mai fac rost de niste componente care lipseau la al meu in special la avansuri si pasi de filetare.Inca nu stiu exact de ce mai am nevoie da simt ca ma apropii de FINAL.Sper ca din aceste 2 strunguri sa reusesc sa fac unul aproape perfect si sa raman si cu ceva piese de schimb.PS.Am aflat ca srungurile ar fi fosibil sa fie facute la ARAD. Poate cineva poare da mai multe detalii (nu sper sa visez la cartea tehnica).Sant deschis la tot felu de sfaturi.

Link spre comentariu

La strungul acesta deplasarea saniei de la stg la dr se face cu ajutorul unei cremaliere aflate dedesupt.Se poate adapta/modifica in viitor cu acel ansamblu de roti dintate care permite realizarea de filete fara a renunta la sistemul vechi pe cremaliera?.Daca DA,cum?.MULTUMESC "profesorul01"

Link spre comentariu

Cred ca o sa ai destul de munca:axul de avans cu filet ,dipozitivul de cuplare/decuplare ,setul de roti dintate pentru diferiti pasi ,suportul lor de angrenare ,lagare la axul de avans,modificare ax principal si montare de pinion,etc, etc,si ce e cel mai important: calcularea modulelor la roti in functie de pasi de filetare.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări