Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

AJUTOR mini STRUNG


mihaighe

Postări Recomandate

Vazand ca un coleg forumist a primit sfaturi cu privire la strungul lui incerc si eu poate pot fi indrumat in repararea strungului pe care il detin.Strungul stiu sigur ca este de provenienta romaneasca dar nu stiu tipul lui,nu am idee ce putere si ce turatie avea motorul de antrenare ,cu numar de fulii si trepte de reductie .Deasemenea nu stiu nimic despre dispovitivul de avans automat si de filetare(stiu din auzite ca sigur avea asa ceva)Daca cineva stie tipul asta de strung si are ceva documentatie as fi vesnic recunoscator.Sant dispus sa achizitionez eventuale componente de la el in vedera repararii.Atasez si un set de fotografii cu strungul meu.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 157
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • mihaighe

    42

  • andreigradu

    17

  • bel

    12

  • radu cnc

    12

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Cam greu de gasit un raspuns pentru strungul Dv, pare construit hobby dar intr-un atelier cu dotari si cu mai mult timp in urma, ce as face eu: as desface toate subansamblele de pe el, l-as curata bine si l-as vopsi, atentie la ghidaje cu vopseaua, dupa care l-as monta la loc uns bine, in locul spindelului care este acum acolo as umpara un surub trapez si doua piulite cu umar care vor fi prinse pe sania mobila,de la Dm.Vasile, ca sa am avans automat as pune blocul de fulii care se vede in foto cu fulia mica spre brosa iar pe spindel una mai maricica dar mobila cu un cuplaj actionat manual.

 

http://tinypic.com/view.php?pic=1z18txu&s=7

 

Sper sa intelegeti ceva , pentru actionare e suficient un motor de masina de splat de 025kw

Link spre comentariu

Mersi de raspuns,dar stiu sigur ca strungul a fost produs in serie ca de unde l-am luat toti au spus ca a fost adus pe investitii din tara.El acum functioneaza da cu jocuri cam mari si cu un motor de 300 de w dar la 3000 de ture.Dupa mine cred ca ar fi mai potrivit unul de 1500 ture tinand cont de faptul ca este mai usor de coborat turatia si cuplu va si mai mare(este doar parerea mea).Sper ca pe undeva mai are vreun frate care ma ateapta pe mine sa cumpar cate ceva.

Link spre comentariu

Pana apare fratele lui, eu zic ca e mai bine sa va apucati de treaba, un motor de 1400 de ture e perfect, oricum va trebuii sa folositi un grup de fulii pentru schimbarea turatiilor.Jocurile se pot regla cu suruburile de la pene iar la ax daca sunt rulmentii uzati se inlocuiesc.Se poate scoate o bijuterie din el cu putina munca.Spor la mesterit.

Link spre comentariu

Vin cu o intrebare :cu ce este mai bine sa ung ghidajele de la batiu si de la suportul de cutite ,cu ulei sau cu vaselina?Daca ung cu ulei trebuie sa fie de un tip special ,are vreo inportanta daca este mai subtire sau trebuie mai vascos?PS.nu rade-ti da sant la inceput.

Link spre comentariu

Pentru ce ati specificat dvs. cred ca merge si cu ulei "ars/uzat".... cel pe care la-ti scos din motor, :freaza: singura conditie este ca acesta sa fie trecut printr-o sita (....asta pentru linistea dumneavoastra :da )Dar daca aveti ulei nou ...si mai bine dar ... mai scumpa solutia Cu bine

Link spre comentariu

Regula este ca ungerea sa se faca in conditiile cele mai bune. Totusi ungerea este cu atat mai pretentioasa cu cat turatia sau viteza liniara, unghiulara sau frecventa unor miscari relative sunt mai mari. Evident ca nu este cazul saniilor masinilor unelte, care au viteze liniare de deplasare foarte reduse. De aceea, chiar si un ulei uzat provenit din schimbul de ulei auto, care s-a facut la termen si in care nu s-a infiltrat apa poate fi folosit la unsul ghidajelor, dupa ce a fost lasat cateva zile la decantat, separat si eventual filtrat suplimentar. Eu personal folosesc metoda de mult timp fara probleme. Vedeti in acest sens subiectul Strung.Nu se va folosi sub nici o forma uleiul uzat in cutiile cu mecanisme ale strungului, unde vitezele liniare relative sunt mari si unde constructorii recomanda schimburile de ulei la anumite intervale de timp, exact ca la autoturisme.

Link spre comentariu

Daca am ajuns sa ne uitam la 1 L de ulei , atunci e vai de noi, si vai de sculele care le mai tinem prin jur, cea mai buna si de durata e ungerea cu vaselina, de aceea sunt gresoarele la masini unelte, chiar si rulmentii lineari au gresoare pentru vaselina, etc.Uleiul paraseste mult mai rapid calea de rulare a componentei mobile si lasa loc infiltrarii mizeriei, vaselina creaza o pelicula mult mai consistenta si un prag inpotriva patrunderii mizeriei in calea de rulare.Eu folosesc numai vaselina pentru toate ghidajele.Si nu numai.Parerea mea !

Link spre comentariu

Prin anii '90 un astfel de strung putea fi cumparat in Bucuresti de la magazinul FEA. Din cate mi-aduc aminte era produsde o fabrica din Suceava. Si-a cumparat un amic de-al meu asa ceva, dar avea jocuri de nou.

Link spre comentariu

Jocuri nu prea are ,am mai reglat si eu cum m-am priceput am montat provizoriu un motor vechi de masina de spalat si cu inima in dinti am montat in universal o tija filetata de 6 din grupa 8.8.In loc de cutit am montat o pastila de carbura mai mare cu un colt inafara si reglata corespunzator la inaltime.Prima strunjire cu el arata cam asa,fiti ingaduitori.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări