Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Sfat achizitie frigider


avolocaru

Postări Recomandate

Oare cum o mai fi acum ? Despre calitate intreb . Le produc tot in Germania , sau ca toate numele mari , in China ( via Turcia eventual ) ? AEG - ul despre care vorbeam , m - a servit multi ani . Am dat - o de buna , unei familii mai nevoiase , cu copii nenumarati . Cred ca mai merge si acum . Ma rog , o data i - am schimbat eu carbunii ...

Link spre comentariu

Probabil ca este vorba despre DSP.

In urma cu aproape 20 de ani eram abonat la TI (primeam news-uri, cataloage, note de aplicatii, etc., pe vremea aceea tiparite). Tocmai ieseau de la TI model dupa model de procesoare noi DSP, convertoare si codecuri precum si aplicatii mai "neconventionale" pentru DSP, aveau colaborari pe DSP cu diverse echipe de prin lume, inclusiv cu una destul de buna (dupa ceea ce imi dadeam eu seama) in Ro.

Printre documentatii era si un news despre o aplicatie a DSP pentru reducerea vibratiilor la masinile de spalat prin masurarea lor si incercari succesive de reasezare a rufelor in cuva pentru a obtine o cat mai buna echilibrare a cuvei incarcate...

Imi amintesc in mod cu totul particular de aceasta aplicatie pentru ca ma miram atunci cum naiba sa se puna DSP la o prapadita de masina de spalat rufe, si inca doar pentru moftul de a-i reduce vibratiile (DSP erau inca ceva exotic pentru consumer si deloc ieftine, TS-ul 870 proaspat aparut pe piata atunci cu DSP la numai 2 x 20 MIPS ma costase o groaza de $$$) si glumeam cu colegii mei de la job ca "astia ar vrea sa avem DSP-uri infipte pana si-n partile acelea intime pe care nu vrem sa le expunem niciodata luminii"... Nu-mi imaginam atunci ca DSP-ul va ajunge atat de repede o asemenea banalitate cum a devenit azi, nu-mi imaginam ca va fi utilizat in aplicatii atat de... banale si ca o sa am si eu azi -ca si altii- o asemenea masina de spalat... intradevar muuuult mai tacuta la stoarcere fata de ceea ce aveam inainte.

Reducerea vibratiilor la stoarcere la masinile de spalat Daewoo cu bule era asigurata de un microcontact cu parghia prelungita ca si senzor, parghie care era paralela cu, cuva,in momentul cand iesea cuva din axa de rotatie ,lovea parghia microintrerupatorului ce trimitea un semnal programatorului(electronic),ce oprea stoarcerea,introducea din nou apa in cuva le mai aseza 3 minute si trecea din nou in evacuare-stoarcere.Daca tot sesiza dezechilibru la stoarcere se oprea si semnaliza avarie.Tehnologie inainte de anul 2000.

Link spre comentariu

Cu câteva decenii în urma am facut service la Miele si n-am auzit sa se fi defectat vreodata un motor de pe o masina de spalat produsa de ei.

Atunci inseamna clar ca nu exista nici un motor picat la marca asta,niciodata,in vecii vecilor...

Link spre comentariu

Cam ce durata de viata poate avea un motor clasic, universal, cu perii de carbune? 3000,5000,7000 de ore? Sau la Miele existau deja motoare de tip inverter, brushless? In acest din urma caz, e de inteles, si ar justifica pretul de atunci, altfel...

Link spre comentariu

Atunci inseamna clar ca nu exista nici un motor picat la marca asta,niciodata,in vecii vecilor...

Stiu doar datele pâna în momentul când am plecat din service. Nu stiu prezice viitorul.

Editat de franzm
Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...

Dragi colegi de forum!

1 Electrocasnicele au trecut din categoria "de folosinta indelungata" in categoria "de consum"

Chestia asta s-a "realizat" prin "comprimarea" costurilor si reducerea preturilor, invocandu-se

"perisabilitatea" crescuta a produselor, ca urmare a schimbarilor ce decurg din "progresele

tehnice", dar si din "trend-ul modei"!

2 Multe branduri (marci) au fost cumparate, intr-o forma sau alta, de alte grupuri financiare, care

au schimbat "discret" politica firmei, fiind interesate in "tunul" unui castig rapid si NU in mentinerea

CALITATII TEHNICE care a insotit unele marci in TRECUT.....

3 Chiar si marcile care s-au mentinut pe linia calitatii produselor, alaturi de aparatura de calitate

au inceput sa produca si pe segmentul "low-end", "consumer", sau, pe romaneste, "ieftin"; si slab

calitativ, desigur (cum observa un coleg, fiind cerere mare)

Si sa nu uit de factorul "noroc", ca de-aia marci cotate ca "slabe" functioneaza bine si mult, iar alte

aparate "crapa" repede....

Noua "jungla"....

Link spre comentariu

Cam ce durata de viata poate avea un motor clasic, universal, cu perii de carbune? 3000,5000,7000 de ore? Sau la Miele existau deja motoare de tip inverter, brushless? In acest din urma caz, e de inteles, si ar justifica pretul de atunci, altfel...

Ceea ce spui tu e perfect adevarat(ore de functionare),dar unii masoara durata de functionare in...zeci de ani! Am vazut cazuri de masini de spalat care au rezistat si 30-35 de ani(Albalux xxx),deoarece...nu prea era folosita! :rade: Asadar,un produs...''Made in RO'',te poate tine...(macar)1/2viata! :57

Link spre comentariu

Ceea ce spui tu e perfect adevarat(ore de functionare),dar unii masoara durata de functionare in...zeci de ani! Am vazut cazuri de masini de spalat care au rezistat si 30-35 de ani(Albalux xxx),deoarece...nu prea era folosita! :rade: Asadar,un produs...''Made in RO'',te poate tine...(macar)1/2viata! :57

 

Poate pentru ca masina aia de spalat nu avea perii ? :rade: Nu cumva vorbim de un motor pe inductie adica "brushless" ? In perioada cand nu gaseai nimic am avut un polizor facut dintr-un "motor de masina de spalat" cu mici modificari (ax cu filet pe stanga la un capat) si este un motor fara perii deci durata lui de viata nu mai este usor estimabila.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Intr-adevar, "Albalux"-urile romanesti nu aveau motoare universale, cu perii, ci motoare asincrone cu rotorul in scurtcircuit (colivie de veverita). Insa nu erau foarte fiabile, fiindca erau fabricate in batjocura, in loc de rulmenti s-au pus bucse(...si nu de bronz grafitat), iar unele motoare, in special dupa 1986, n-au mai fost impregnate in cuptor, cu lac, cum trebuia, ci au fost lasate cu infasurarile neimpregnate, la unele conductorul de cupru vibra de 50 x pe secunda pana se rupea, iar din cauza modului nefericit al amplasarii motorului in masina de spalat, in cazul defectarii simering-ului, apa curgea chiar pe motor.

Nu mai zic de cretinismul cu tabla neagra decapata peste care s-a laminat o folie de PVC, apa patrundea sub folie si panoul superior ruginea cumplit, pana cadea cuva jos din cauza propriei greutati! mai mult de 2-3 ani, cu reparatii, nu tinea o "Albalux". Variantele initiale, cele de la sf. anilor `70 -inceputul anilor `80, erau mult mai bune calitativ.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
Vizitator Ciprian Vlad

Intr-adevar, "Albalux"-urile romanesti nu aveau motoare universale, cu perii, ci motoare asincrone cu rotorul in scurtcircuit (colivie de veverita). Insa nu erau foarte fiabile, fiindca erau fabricate in batjocura, in loc de rulmenti s-au pus bucse(...si nu de bronz grafitat), iar unele motoare, in special dupa 1986, n-au mai fost impregnate in cuptor, cu lac, cum trebuia, ci au fost lasate cu infasurarile neimpregnate, la unele conductorul de cupru vibra de 50 x pe secunda pana se rupea, iar din cauza modului nefericit al amplasarii motorului in masina de spalat, in cazul defectarii simering-ului, apa curgea chiar pe motor.

Nu mai zic de cretinismul cu tabla neagra decapata peste care s-a laminat o folie de PVC, apa patrundea sub folie si panoul superior ruginea cumplit, pana cadea cuva jos din cauza propriei greutati! mai mult de 2-3 ani, cu reparatii, nu tinea o "Albalux". Variantele initiale, cele de la sf. anilor `70 -inceputul anilor `80, erau mult mai bune calitativ.

Unde am lucrat eu candva la bobina motoare electrice, directorul a fost la Siemnes...a adus de acolo un fel de lac ecologic ( noi le lacuiam cu lac de ne lua dracu de ne usturau ochii si nasul...mai ales ca le scufundam intr0un cazan plin de lac si preincalzite la cuptor) care rezista la apa, adica pe proba ..am luat motor de 220v lacuit cu acel lac ..plus un spray aplicat peste lac.....motorul pus in apa...adica bobinajull pus in apa si bagat la curent ...am ramas uimiti atunci nimic nu avea, sa ajuns la acel lac deoarece ne venise o comanda de rebobinare motoare de pe un vas maritim ce lucra in domeniu chimic, deci totu trebuia facut ca la carte, ca nou , stau si ma intreb de ce au apelat la rebobinare si nu la altele noi.

Editat de Ciprian Vlad
Link spre comentariu
  • 2 ani mai târziu...
  • 2 săptămâni mai târziu...

Am o combină LG cu compresor liniar, sunt mulţumit de ea.Are No Frost şi se reglează uşor temperatura din panoul tactil de pe exteriorul uşii.Consumul e foarte redus pentru volumul ei.Garanţie de 10 ani la compresor...

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări