Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cum masor Capacitatea la o Baterie ?...


vasy_gsm

Postări Recomandate

Si acest aparat include "clamp and probe cables".Bineinteles, in poza este afisat cu cabluri mai subtiri.Starea bateriei poate fi estimata masurand rezistenta interna. Cu cat aceasta este mai mica, cu atat poate debita un curent mai mare fara scaderea tensiunii.Rezistenta interna se poate masura in 2 moduri (pe care mi le imaginez acum, poate exista si altele): 1.Se pune acumulatorul pe o rezistenta de sarcina mica, un timp scurt si se masoara cat scade tensiunea la bornele acestuia. Aceasta masuratoare presupune totusi ca rezistenta conductoarelor de legatura este cunoscuta si nu variaza cu temperatura.2. Aparatul contine un generator de tensiune, cu un ordin de marime sa zicem, mai mare decat acumulatorul. Se "incarca" acumulatorul cu aceasta tensiune si se citeste curentul de incarcare. Daca timpul de masurare este scurt, este suficient sa se incarce un condensator la tensiunea acumulatorului de masurat si apoi sa se inserieze o sursa de tensiune cu acesta, iar acest ansamblu sa se conecteze iar la acumulator. O alta solutie ar fi sa se incarce 2 condensatori de la acumulator, apoi acestia sa se puna in serie, sa se descarce pe acumulator si sa se masoare timpul de descarcare.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 26
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • vasy_gsm

    8

  • one

    4

  • Ashky

    2

  • Depanatoru

    2

Top autori în acest subiect

Dati-mi si mie o schema buna ,ceva montaj inteligent chiar si cu microcontroller ca sa pot sa masor si eu capacitatea la acumulatori de telefoane mobile de 3.6V,pentru capacitati diferite. Merci mult oricum...

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

<>.....Nu este problema de clase,iar daca vrei sa ajuti pe cineva o faci fara sa mai pui piedica cuiva,il ajuti pe om din prima :yawinkle: ,In revista "Conexclub" ultimul numar se gaseste o schema pentru masurarea capacitatii acumulatoarelor de Telefoane Mobile de 3,6V de capacitati diferite,si chiar autorul face un apel la cine stie o schema mai buna pentru acest scop,sa ia legatura cu el si in cele din urma va fi premiat cu un abonament pe 1 an de zile la revista mentionata mai sus, zice autorul. :smt007

Link spre comentariu

Bateriile acelea de 5000mAh sunt de 1250mAh,am aflat dupa aceea si poate si asta o fi o farsa,dar asta e ,in realitate pe ele scrie Baran 5000mAh.Este vorba despre acumulatorii folositi la tel.Nokia 3310,3410...

Link spre comentariu

Bateriile acelea de 5000mAh sunt de 1250mAh,am aflat dupa aceea si poate si asta o fi o farsa,dar asta e ,in realitate pe ele scrie Baran 5000mAh.Este vorba despre acumulatorii folositi la tel.Nokia 3310,3410...

Ti-am zis eu... daca aveau 5Ah le mancam! Asta din bun simt tehnic... O baterie cu Pb de 12V si 7Ah cantareste cam 1.5 -2 kg!
Link spre comentariu

inca o idee: este printr-o carte(300 circuite electrice) o schema care indica factorul de umplere, incarci bateria la maxim si creezi o anumita sarcina careia ii sti valoarea si intr-un timp de, sa zicem 10 minute observi cat % ai pierdut din capacitatea bateriei. deci vei sti cat va tine pe sarcina aceea si ca sa afli consumul faci un calcul aritmetic in functie de sarcina pe care o ai

Link spre comentariu

In revista "Conexclub" ultimul numar se gaseste o schema pentru masurarea capacitatii acumulatoarelor de Telefoane Mobile de 3,6V de capacitati diferite,si chiar autorul face un apel la cine stie o schema mai buna pentru acest scop,sa ia legatura cu el si in cele din urma va fi premiat cu un abonament pe 1 an de zile la revista mentionata mai sus, zice autorul. :smt007

Nu se masoara capacitatea, ci rezistenta interna a acumulatorului, adica altceva.As participa la concursul asta. Am expus mai sus metodele.Bineinteles ca se ofera recompensa, un abonament pe un an costa vreo 30RON, oricum mai putin decat ar costa un astfel de montaj pt. firma la care lucreaza autorul. Se cauta o idee de produs comercial, evident.Pentru 30RON, prefer sa fac altceva si sa fac alte experimente mai productive.Masurarea rezistentei interne a unui acumulator nu da o indicatie exacta a capacitatii, ci doar a calitatii acumulatorului.De exemplu, la bateriile auto de o anumita capacitate, veti vedea ca unele au un curent maxim "de pornire" mai mare decat altele.
Link spre comentariu
  • 10 luni mai târziu...
Vizitator usernome

mai nene cu bateriile fantoma de 5000mahlucrez pe gsm de multi ani, si etichete vad tot timpul, alea de 5000mah nu au mai mult de 500 mah am testat eu,pe un tester de bateriicare le incarca full si dupa aia le descarca si masoara capacitatea,un tester e vreo 300$ acu, dar banuiesc ca exista si scheme cu picuri care se pot face. :smt004

Link spre comentariu

Nu cred...Am avut o scula care masura in sarcina si avea cabluri groase, o mare rezistenta si cleste ampermetric... http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BEAR-ARBST-BATTERY-STARTER-ALTERNATOR-ELECTRICAL-TES_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ63700QQitemZ4584408528#ebayphotohosting

pai la primul link e o scula ca un multimetru. masoara conductanta (inversul rezistentei interne) si o compara cu valori de referinta (ale unor baterii bune) care trebuie introduse in aparat. nu prea masoara sute de amperi si pe la inceput zice ceva, dar poate sa afiseza si capacitati de 6000 Ah
Link spre comentariu
  • 3 ani mai târziu...

Destul de vechi subiectul,insa,cu speranta ca cineva va mai citi pe aici,am sa expun si eu un fapt.

Pe vremea impuscatului,fiind militar in termen,exista pe senilate si autotractoare diesel mari un indicator (ceas) de bord ,care arata tensiunea din baterie(baterii) siamperajul disponibil prin simpla apasare a unui mini intrerupator de pe ceasul respectiv.Nu se intampla nimic daca acest intrerupator era tinut apasat mai mult timp.

Ghidandu-ne dupa amperajul disponibil porneam sau nu [pe electric],altfel montam buteliile de aer comprimat pt. pornire.

In speranta ca mai citeste cineva ,as ruga sa mi se spuna cum arata o schema aproximativa

 

 

ps. tehnica era din anii 50-60 ruseasca

Link spre comentariu

gcom61: principiul functiona si in anii '60....Principiul e relativ simplu: se "incarca" bateria cu un curent cunoscut, si se masoara tensiunea "ramasa" dupa pierderea pe rezistenta interna, rezultand un curent de pornire "disponibil" pe sarcina cunoscuta (aproximativ). Capacitatea energetica (amperi-ora) se defineste in anumite conditii (unele baterii pot suporta descarcarea in timp scurt, altele nu), o regula generala fiind ca descarcarea sub un curent mai mic permite mobilizarea unei capacitati mai mari (un Porsche mai recent poate fi echipat optional cu o baterie Ni-mh de 18 (optsprezece) Ah, in locul celei clasice, cu plumb, de 55Ah (din care nu se pot mobiliza practic mai mult de 10-15 Ah, in exploatarea curenta)Toate cele bune!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări