Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Palpaie farurile!!!


Vizitator astyle0392

Postări Recomandate

Vizitator astyle0392

Buna seara, am achiziotionat o statie uadio Mac mpx 2500 cu un soobwoofer Mac audio mpx 112, aceastea avand in jur de 250w RMS. Acestea sunt conectate cu cabluri de 20mm2 si ...luminile de la masina inca mai palpaie. Acestea sunt ajutate de un condensator US Blaster 5473.As dori sa stiu ce cablu, sa suplimentez, ce contacte sa curat pentru a scapa de acest lucru .. si daca palpaitul vag al luminilor afecteaza alternaorul.De preferat decat curatat...:d masina aflandu-se in garantie.Masina in cauza este o Dacia Logan MCV cu baterie de 60Ah si alternator de 110A.Multumesc

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 22
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • avolocaru

    6

  • ari_panterra

    3

  • mikella

    1

  • petru_f

    1

Top autori în acest subiect

Nu de la cabluri palpaie.E consumul prea mare.Banuiesc ca numai la relanti face asa.Ai putea sa incerci cu un releu de incarcare reglabil si sa-l duci la 14,4 V masurat be borne.

Link spre comentariu
Vizitator astyle0392

Intensitatea scade si in mers, la relanti cu motorul rece voltajul aratat de condensator este de 14.5 14.6 iar cand motorul este cald in jur de 14.2! Consumul nu este chiar asa de mare... insa nu stiu .. ce genereaza ac lucru. Farurile palpaie rau cand pornesc motorul..... chiar daca nu e normal sa faci asta .. doar ca fapt divers.Sper sa gasesc o solutie .. pt ac lucru care ma deranjeaza ... :)) .. fara a fi ceva foarte grav .. palpaitul fiind foarte vag .. sau mai accentuat uneori.

Link spre comentariu
Vizitator astyle0392

L-am incarcat .. am curatat punctele de caroserie unde este prinsa masa... am curatat borna negativa de oxiadare... si tot mai face? .. poate sa-mi dea cineva ceva idei .. ce pot sa masor sa-mi dau seama unde este problema.Multumesc

Link spre comentariu

masoara tensiunea la bornele acumulatorului cu motorul pornit.daca ai mai mult de 14-14,2 e defect releul de incarcare=> ai fiert bateria care nu mai e parametrii sai.

Link spre comentariu
Vizitator astyle0392

Tensiunea pe care mi-o arata condensatorul este in jur de 14.2v 14.4 v cu motorul pornit maxim 14.6v si asta ... in general...uneori cand este foarte frig ... mai are in jur de 14.6 ... iar in momentul ... in care motorul este cald 14v.Deci nu stiu ce sa zic.. eu stiam ca tensiunea normala este de 14.4v ... deci nu pot sa ma decid.... acum cand o sa strang ceva banuti o sa-mi cumpar o noua baterie mai buna deoarece si acesta are peste 2 ani.. si este Rombat(60Ah)..... in momentul in care pornesc masina ... cu farurile pornite acestea palpaie destul de rau ... ca fapt divers chiar daca nu este normal..... o sa incerc sa ma duc pe la un electrician ... si sa vad .... care este punctul slab .. deoarece alternatorul este de 110A.

Link spre comentariu

Acum eu nu inteleg un lucru, de ce trebuie sa pornesti masina cu farurile pornite? in primul rand nu este recomandat si nu cred ca are legatura directa cu statia. Acest fenomen se poate manifesta la orice masina, mai ales in sezonul rece cand pornirea este mai dificila. Ma gandesc ca statia are un buton ceva ca doar nu pornesti masina si cu becurile aprinse si cu statia la maxim...

Link spre comentariu

din ce spui rezulta ca defect alternatorul sau releul de incarcare.verifica si contactele absolut tuturor cablurilor ce au legatura cu instalatia de incarcare .masoara cu un voltmetru veritabil tensiunea la bornele acumulatorului,porcaria de pe condensator nu e elocventa.

Link spre comentariu

Mai oameni buni! o masina nu se porneste cu farurile pornite. Efectul este imediat accentuat daca bateria nu este suficient incarcata sau la pornire exista un consumator prea mare (adica faruri pornite, statie pornita, electromotor cu defect etc). In afara sistemului de incarcare ce ar trebui verificat, in rest nu ai ce face. Nu are rost sa schimbi bateria pt atat daca restul problemelor sunt Ok.In general un fir de masa suplimentar prins direct de motor, in zona electromotorului, si apoi direct la borna "-" va scapa de multe belele si prelungeste viata bateriei.

Link spre comentariu

De obicei bateria e legata foarte bine de plocul motor (inclusiv alternator si electromotor). Problema apare la legatura dintre baterie (si motor) si caroserie,aici apar problemele si legatura asta ar trebui suplimentata!

Link spre comentariu

Este discutabil ce spui, iata situatia in care m-am aflat: Puneam contactul, si toate becurile se aprindeau normal pe bord dar in momentul in care vroiam sa pornesc motorul totul se stingea. La revenirea cheii in pozitia initiala becurile din bord se aprindeau foarte slab. Acest ciclu se repeta dupa trecerea cheii prin pozitia 0. Totul parea Ok.Din intamplare am pus un fir de masa de la baterie pe motor, surpriza, totul a revenit la normal. Evident surpriza a fost destul de mare pt ca masina are niste cablori destul de serioase puse acolo unde trebuie. Se pare ca aceste cabluri erau oxidate in sertizare. Culmea este ca acestea cabluri aveau rezistenta zero, si doar la trecerea unui curent ceva mai mare rezistenta crestea brusc. Solutia, un cablu de 25mmp direct de la borna pe un surub de fixare al electromotorului, cu sertizare si costorire la interior.Am pus acest cablu la mai multe masini, inclusiv unele ceva mai noi, rezultatul se vede imediat.

Link spre comentariu
Vizitator astyle0392

In leg cu farurile pornite .. am spus asta ca fapt divers... incercand sa pornesc masina cu mai multi consumatori porniti si totul e ok ... .. in niciun caz nu o pornesc cu farurile aprinse;) .... deci, poate m-am exprimat eu ambigu... O sa incerc sa pun un cablu de masa de pe baterie pe electromotor.. .. farurile nu palpaie foarte rau ...... acum cred ca o sa mai rezist si asa ... deoarce masina este in garantie.... si nu vreau sa risc sa pierd garantia... Multumesc oricum pentru sfaturi .. ;) si mai astept si altele.

Link spre comentariu

Pana la urma ai masurat cu un votmetru pe baterie tensiunea cu motor pornit si motor oprit.Pornesti motorul si masori la relanti cu motorul rece si consumatori opriti.Turezi pana la 2500 .... 3000 ture si masori tensiunea la bornele baterie din nou.Aprinzi faza lunga, pornesti dezaburirea de luneta si eventual dai si drumul la ventilatie. Masori tensiunea la relanti si la vro 3000 de ture.Cu un alternator bun ar trebui sa ai in toate cazurile intre 14V si 14.4V, hai sa zicem chiar 13.9 ... 13.8 cu consumatori mari porniti si motor la relanti. Tot la fel de important e ca aceasta tensiune sa nu varieze mult de la relanti la turatie, Adica la relanti ai 13.9 sa zicem cu faza lunga, dezaburire si alte chesti pornite, iar la 3000 de ture sa ai 14.4 sau chiar mai mult pe baterie.Daca nu te incadrezi in aceste valori, ai probleme fie cu contactele dintre mufe, cabluri, cleme, etc. Fie ai probleme chiar cu alternatorul/releu de incarcare, care e incorporat in alternator.Daca la pornire se stinge bordul si nici nu porneste, bateria este extrem de descarcata sau chiar defecta, nu mai poate debita curentul de pornire.masina se porneste cu farurile stinse, restul de consumatori oricum se opresc cand trece contactul in pozitia M. Chestia asta scrie si in manualul masinii, la modalitati de pornire, alaturi de apasarea ambreiajului la pornire, chiar daca masina e scoasa din viteza ;)

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări