Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

problema la electromotor dacia 1310


Vizitator dobrescucata

Postări Recomandate

Vizitator dobrescucata

salutare,am o dacie din 1998 si dimineata cand vreau sa o pornesc nu invarte electromotorul are un tacait,daca invart motorul de la paleti ma mai invart pe langa ia misc de firele alea in final porneste.Si nu mai face prneste la cheie.a doua zi DIMINEATA!!aceasi poveste!!!Daca ma poate ajuta cineva!!!

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 16
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • gabiunu

    2

  • ady_risc

    2

  • davidut5

    2

  • maverik_ro

    2

Top autori în acest subiect

Salutare, ar trebui sa`l dai jos de pe masina, e fixat in 3 suruburi M8. Da`i jos capacul din spate, apoi saiba din capul axului. Ideea e sa ajungi in zona periilor/colectorului si sa inspectezi calitatea contactului perie-colector. E posibil ca una sau ambele perii sa fie uzate sau sa fie blocate in portperie. Alta posibilitate e sa ai fire dezlipite la colector (stegulet); lipiturile le refaci cu un letcon ,,sanatos``, ai grija sa nu faci scurt intre lamelele colectoare. La final e bine sa canelezi colectorul, sa nu fie izolatia canalului in afara lamelei colectoare. Bafta !

Link spre comentariu
Vizitator dobrescucata

prima oara nu facea nici un sunet era mort,am fost la electrician mi-a schimbat carbuni si bucsile si acum face asa dor tacaie,oare sa se incline axul?

Link spre comentariu
Vizitator valy 05

vezi ca in fata la capac ai o gaura cu un surub di stafter pe acel surub are un reglaj pentru cursa bendixului apasa cu ceva pe surub la maxim si bendixul iese in fata el trebuie sa fie putin liber fata de bixa aia din capac daca nu are toleranta regleaza di piulita de pe surub cu un patent ceva pana bendixu are putin joc axial cu surubul starterului apasat la maxim sper sa fi fost destul de explicit

Link spre comentariu

daca clantane decat , mai mult ca sigur este contactul din bobina .... clantanitul se aude , deoarece bobina cupleaza , si nu exista contact electric care sa alimenteze bobina electromororului si sa invarta ... faptul ca mai misca de fire si dupa aia ii da la automat si porneste este ca " deranjeaza " contactul si acesta se apropie .... fac pariu pe cat vreti ca misca de firul ala mai gros care vine din + de la baterie ...porneste la cheie dupa , deoarece galeria de evacuare la dacie este chiar deasupra electromotorului si dupa pornirea motorului galeria se incalzeste , incalzeste electromotorul .... contactul de acolo se dilata .... intelegeti ce vreau sa spun ..... intre timp pana a doua zi dimineatza ... pe gerurile de sunt afara ... electromotorul igheata de se face sloi .. si cand sa dea la automat .... decat clant .... :ras: in concluzie ... uita-te la contactul ala de pe bobina .... desfal . si mai baga o saiba in interior sa aduci suruburile mai aproape de contact ... asta ar fi varianta ieftina carianta mai scumpa este sa schimbi bobina cu contactul ....PS; incearca sa pornesti masina cand clantane , fara sa mai invarti de fulie ... ia doar decat o surubelnita si fa contactul ala intre suruburi .... cel care vine de la baterie si cel care merge in statorul electromotorului ... sa nu te speri ... va face ceva scantei ... :da

Link spre comentariu
Vizitator yo9fsh

fost la electrician mi-a schimbat carbuni si bucsile si acum face asa dor tacaie,oare sa se incline axul? In situatia asta verifica coroana dintata de pe volanta motorului ,bornele de la baterie sau daca are toate suruburile stranse

Link spre comentariu

Si daca este uns cu vaselina, aceasta ingheata ingreunand pornirea. Fratele meu la o Skoda aceeasi problema are, dimineata cand o porneste cineva tine contactul pus pe demaror si cineva face scurt intre cele 2 borne ale starterului si asa porneste. Pe parcursul zilei porneste la sfert, normal. Poate fii apa, condens, unsoare, acestea ingheata pe timpul noptii.

Link spre comentariu
fost la electrician mi-a schimbat carbuni si bucsile si acum face asa dor tacaie,oare sa se incline axul?

In situatia asta verifica coroana dintata de pe volanta motorului ,bornele de la baterie sau daca are toate suruburile stranse

cand a fost la electrician ... si a schimbat toate piesele , a trans mai bine suruburile 1 si 2 distantandu-le de placuta desenata de mine ...

bobina este buna , cupleaza.... "salutare,am o dacie din 1998 si dimineata cand vreau sa o pornesc nu invarte electromotorul are un tacait," ceea ce inseamna ca placuta dintre cele doua suruburi nu face contact electric .... este simplu ... daca ii clantane si nu invarte electromotorul... sa lase cheile in contact si sa faca un scurt intre suruburile 1 si 2 sau sa ia un aparat de masura un ohmetru si sa masoare daca intre minusul masini si surubul notat de mine ca fiind numarul 1 si care pleaca in bobina de pe stator are 12 v .

revin cu poza ... am uitat sa o postez .... treaba cu vasilina si cu alte chestii cade ...

 

Posted Image

Link spre comentariu

Poti sa afli foarte usor de ce nu merge. Cu contactul pe demaror daca faci scurt intre cele 2 borne 1 si 2 si electromotorul invarte motorul inseamna ca trebuie schimbat starterul, dar daca invarte in gol, nu invarte motorul inseamna ca ceva impiedica starterul sa cupleze bendixul pe coroana, si nu poate inchide circuitul pentru alimentarea rotorului.

Link spre comentariu
Vizitator yo9fsh

eu am tot dacie si patesc aceiasi problema:dimineata vreau sa pornesc la prima cheie clank ma dau jos si invart de elice 1/4 tura porneste la sfert :aplauze toata ziua nu mai am probleme . Defectul la mine este coroana uzata o portiune (6-7dinti) in prima faz a am crezut ca e electromotorul si l-am schimbat

Link spre comentariu
  • 2 ani mai târziu...

E vechi subiectul,dar poate mai intra careva in durere,e bine sa sintetizam ca am vazut si sfaturi aiurea pe aici...Solenoidul care actioneaza bendixul este format din 2 bobine,una cuplata la masa direct(sarma mai subtire,deci curent mic) si cealalta cuplata la masa prin inserierea cu electromotorul(sarma mai groasa,deci curent mare).Cand totul e normal( excludem alte defecte independente de electromotor),ambele bobine sunt alimentate,pana cupleaza contactul de forta si una din ele este cuplata cu ambele capete de infasurare la plus,deci rolul ei inceteaza(cea de curent mare),automentinerea facandu-se doar prin cea legata direct la masa(de curent mic).In functie de comportament,se poate deduce usor unde e buba,astfel...-daca la actionarea cheii de contact nu se aude nici un zgomot,atunci periile sunt uzate,bobina in serie cu electromotorul(de curent mare,deci cu aport mare la actionarea solenoidului) nu e alimentata drept consecinta,bendixul nu e actionat,forta unei singure bobine fiind insuficienta pt actionarea solenoidului(sistemul permite si scaderea curentului necesar bobinei,in regim de automentinere,pt a economisi restul la actionarea electromotorului).Am precizat de la inceput ca nu luam in considerare alte aspecte,cum ar fi defectarea contactului cheie sau lipsa tensiunii de comanda solenoid,astea se verifica in prealabil,pt a fi siguri ca am dat tot ce trebuie si avem dreptul sa cerem functionare corecta.-daca se aude doar acel clantanit, a fost amintit cazul,in care contactele de forta de pe solenoid nu lucreaza,si nu alimenteaza electromotorul,caz frecvent la acest tip de electromotor(se decapsuleaza solenoidul,se schimba puntea de contact din cupru si eventual se schimba si suruburile a caror capete in interior formeaza ploturile de contact,sau mai simplu,se schimba solenoidul).Restul recomandat e cooperativa munca in zadar.-cand pe langa acel clantanit se aude si zornaitul electromotorului care se invarte,atunci sunt mai multe variante,bendix defect,coroana defecta sau furca rupta si bendixul nu mai ajunge pe coroana,dar se aude cum se invarte.Fara sa am pretentia ca am epuizat toate cazurile particulare,la modul general vorbind,cam asta ar fi despre electromotorul de dacie.Acest tip de electromotor nu permite actionare de durata,si ce e mai important,cand se alimenteaza la banc pt probe,nu trebuie tinut alimentat mai mult de 1...2 sec,pt ca se supratureaza din cauza ca nu are sarcina si se poate defecta chiar daca in alte conditii ar fi tocmai bun de utilizat.Asadar,refolosirea lui in alte scopuri e destul de dificila,daca noile conditii nu respecta conditiile de functionare de pe masina.(actionare scurta,sarcina mare)

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări