Nucleu Postat Ianuarie 2, 2011 Partajează Postat Ianuarie 2, 2011 Salut! Deoarece aveam toate componentele necesare am decis sa imi construiesc un compresor. Am avut un compresor de frigider, o butelie mica de extinctor iar in loc de presostat mi-am propus sa fac un montaj cu un senzor de ulei de la masina. Am cumparat un bulb pentru ac de la un magazin de piese pt Dacia si din experientele pe care le-am facut am observat ca rezistenta lui scade odata cu crestere presiunii. Pentru montaj nu am apucat sa fac inca o schema...l-am construit "spontan" (probabil se putea si mai simplu) cu circuitul 741 folosit ca si comparator. Are un divizor rezistiv care face o referinta de tensiunde de aprox 6V (circuitul se alimenteaza la 12v) conectata la o intrare a lui 741 iar la cealalta intrare este tot un divizor rezistiv alcatuit dintr-un rezistor de 2k, un potentiometru multitura de 2k + senzorul. Iar tensiunea din divizor variaza in functie de rezistenta senzorului. Pun si cateva poze http://img441.imageshack.us/gal.php?g=dsc02513c.jpg Montajul functioneaza ca principiu dar mai trebuie "modelat". In montaj primul 741 este cel care da comanda iar al doilea are rolul doar de a inversa semnalul. (asta se putea face banuiesc si cu un singur 741 doar ca am facut o simualre pe comp si daca inversam intrarile ca sa nu mai fie nevoie de cel de-al doilea 741 iesirea raspunde liniar pana la valoare de varf a iesirii, am preferat sa il fac din doua circuite ca asa functiona corect si sa nu mai pierd timp). Rezistenta cea mare de langa primul circuit integrat este rezistenta de reactie, am pus una de 50k si se continua cu potentiometrul care are o valoare de 200k si apoi merge pe una din intrarile circuitului prin firul care se poate observa in poza. (o gresala de constructie este ca unul dintre piciorusele potentiometrului l-am legat la masa si daca este dat la maxim in partea de jos iesirea si referinta din divizor merg la masa... ) Compresorul se opreste la 5 bar si porneste la 4 bar. Problema: desi are pusa o rezistenta de reactie si se simte diferenta intre functionarea cu ea sau fara ea...circuitul comuta rapid si haotic cand se apropie de momentul in care presiunea ajunge la 5 bar. Am incercat sa maresc aceasta rezistenta ....cu acelas efect (am pus 150k in loc de 50 k) Am masurat rezistenta senzorului si cred ca de aici este problema...am oprit motorul in timp ce montajul se afla in faza de comutare haotica...si am vazut ca intrarea cu senzorul varia putin...intre 10 si 30 mV Senzorul este cam de cacao. Cum as putea sa trec de faza asta a senzorului. Sa mai maresc valoarea rezistentei de reactie?Am sa revin si cu o schema. Multumesc pentru timpul acordat Link spre comentariu
godFather89 Postat Ianuarie 4, 2011 Partajează Postat Ianuarie 4, 2011 Senzorul este cam de cacao. Cum as putea sa trec de faza asta a senzorului. Sa mai maresc valoarea rezistentei de reactie?Am sa revin si cu o schema. Multumesc pentru timpul acordat Nu prea poti. Se folosesc regulatoare cu histerezis. Link spre comentariu
Dr.L Postat Ianuarie 5, 2011 Partajează Postat Ianuarie 5, 2011 Merge cu un condensator,care amana comutatea,pana sa comute circuitul,pragul sa fie ferm depasit Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Ianuarie 12, 2011 Partajează Postat Ianuarie 12, 2011 Felicitari pentru reusita,m-ar bate gandu sa fac asa ceva dar am niste intrebaricum sta cu zgomotul?in cat timp se umple butelia si ce capacitate are?De ce n-ai vrut sa folosesti presostat?din cate stiu sonda aia de presiune de dacie costa vreo 60 ron Spor la treaba Link spre comentariu
manolo Postat Ianuarie 12, 2011 Partajează Postat Ianuarie 12, 2011 Citeva poze cu compresoare(nu-mi apartine lucrarea)poate va inspirati.[attachment=1]compresor1.jpg[/attachment][attachment=0]compresor2.jpg[/attachment] Link spre comentariu
Vizitator eXistenZ_Tg Postat Aprilie 3, 2011 Partajează Postat Aprilie 3, 2011 Buna , sant mai nou pe aici si nu sant asa de expert dar sant oarecum adeptul inventilor si as fii si eu interesat de toate astea , vreau sa spun ca am si motorul de frigider si presostat , si o butelie de freon care vreau sa o modific pt a face toata instalatia am si un regulator cu manometru , cred ca de inceput ar fii bun sa il folosesti sa unfli roti sa vopsesti cu aerograf , am si eu cateva intrebari si anume cati bari poate sa bage un motor de frigider ? cam ce presiune imi trebe ca sa pot pulveriza tifel cu compresorul sau alta vopsea de exemplu sa vopsesc un gard sa na ma rog ideea in sine , cam ce presiune iti trebe pentru o vopsitorie auto , ca pe viitor as vrea sa mai fac unul mai puternic sau sa cumpar de ala moka cu 350 roni din market? pentru cel mare am o butelie de la un compresor vechi dar nu stiu de cati litri , si am un compresor cu un cilindru de la un tractor romanesc U1nu stiu cat , mai imi trebe motorul care poate ar merge unul de betoniera de 1,5kw la 1500 si din nou presostat regulator de presiune manometru supapa aia de presiune , ori ce idee si sfat e bine venit si va multumesc anticipat Link spre comentariu
manolo Postat Aprilie 4, 2011 Partajează Postat Aprilie 4, 2011 Motorul de frigider poate ridica cam 16Atm si?nu e bun decit pentru aerograf si cu vopsele de apa,nu are debit ,daca vrei de vopsit garduri cumpara unul facut gata,la auto intreaba un vopsitor cam ce ar trebui ,iti zic asa cam informativ ca unul cam de vo 2000ron. Link spre comentariu
Adierea Postat Aprilie 4, 2011 Partajează Postat Aprilie 4, 2011 Sondele care sant folosite pentru presiune de ulei la motoare sant facute pentru macsim 6 atmosfere ,adica cursoru ajunge la capat cand are 6 atmosfere la intrare ,si sant foarte proaste cam cu greu gasesti una sa functioneze fara intreruperi .La vopsit autoturisme merge o presiune de 6-8 atmosfere , problema este ca iti trebue debit mare de aer , nu orce compresor face fata , un compresor de aer de tipul celor folosite la tractoarele U650 ca debit ar merge daca il antrenezi cu un motor de 2,2Kw , dar aceste compresoare au sistem de ungere cu presiune de ulei care este luoata de la sistemu de ungere al motorulio , acestui compresor ii pui o butelie mai mare astfel incat sa nu ai fluctuoatii de presiune prea mare in timpul vopsiri ,iti trbue si un uscator de aer altfel face condens si te trezesti ca iti vine si apa cu aer .PS Nu orce compresor cumparat face fata la vopsit .PS 2 Are cineva o schita , pze ,cu un uscator pentru aer . Link spre comentariu
viopa Postat Aprilie 5, 2011 Partajează Postat Aprilie 5, 2011 Te rog "manolo", spune si cine a facut acele compresoare...Ce-i drept, am vazut cam tarziu. Link spre comentariu
manolo Postat Aprilie 5, 2011 Partajează Postat Aprilie 5, 2011 Il gasesti pe forumul RHC. Link spre comentariu
viopa Postat Aprilie 5, 2011 Partajează Postat Aprilie 5, 2011 Da, acolo sunt inregistrat cu un "v" in plus... Link spre comentariu
manolo Postat Aprilie 5, 2011 Partajează Postat Aprilie 5, 2011 OK.Atunci baga la tehnice o cautare "compresor diy" Link spre comentariu
Nucleu Postat Aprilie 12, 2011 Autor Partajează Postat Aprilie 12, 2011 Felicitari pentru reusita,m-ar bate gandu sa fac asa ceva dar am niste intrebaricum sta cu zgomotul?in cat timp se umple butelia si ce capacitate are?De ce n-ai vrut sa folosesti presostat?din cate stiu sonda aia de presiune de dacie costa vreo 60 ron Spor la treabaSalut! scuze intarzaierea...nu am mai dat de mult pe la topicul asta... Cu zgomotul sta bine! aproape ca nu il auzi, face zgomot cat un frigider! butelia o umple cam in 20 de secunde la o presine de aprox 4,5Bar si are o capacitate de 2L zic eu. Este suficient pentru a sufla spanul de pe masini de frezat ..etc. Eu am gandit compresorul pentru un ciclu complet de incarcat/descarcat butelia unde functionarea motorului este pe o durata scurta de timp si cu pauze lungi.Daca vrei niste masuratori mai precise spune-mi ce te intereseaza si le fac.Nu am folosit presostat din ambitie iar sonda aia de presiune a costat...20 lei . intre timp am observat ca butelia scapa aer pe undeva... s-ar putea chiar asta sa fie problema cu senzorul meu rezistiv. pentru o chestie cat mai reusita pe termen lung recomand folosirea unui presostat!Ce nu imi place este ca la motorul pe care il folosesc eu (ori este defect ori asa functioneaza) i se activeaza protectia dupa o perioada de porniri/opriri scurte si dese si ma trezesc ca motorul este comandat sa porneasca... si protectia din el il opreste...o butelie mai mare probabil face ca problema asta sa fie una mica. Stiu doar ca releul de pe motor comuta infasurarile motorului de la infasurarea de forta folosita la pornire la infasurarea economica folosita in timpul mersului iar releul ala vine pozitionat pe niste pini de contact direct pe motor. Motorul are si protectie termica iar de la porniri/opriri scurte si dese cred ca se incalzeste uleiul din motor. Dar daca il las in pace un minut isi revine. Cineva mi-a spus ca asa face pentru ca nu am supapa de sens intre motor si butelie iar compresorul porneste cu presiune in capul pistonului. La frigider motorul asta are supapa de sens? Link spre comentariu
bmxdany Postat Aprilie 25, 2011 Partajează Postat Aprilie 25, 2011 Am facut si eu unul pe care l-am vandut aprox 2 sapt in urmaAm folosit un motor de frigider,o butelie de 24l valva de sens, manometru si regulator de presiunePrima data am fost la un centru de frigidere de unde am luat motorulApoi o vizita la fier vechi si am avut si buteliaMi-a dat nenea ala de la centru de frigidere si o valva de sensMa duc la nenea strungaru, imi face niste adaptariAnjung acasa , il montez, ii fac proba urca pe la 6 bari , scot aerul si il las in paceAm zis daca tot merge sa ii fac si un cadruZis si facut in 4 ore aveam cadru cu roti cu totL-am folosit cam o luna iar dupa a hibernat cam 5 luniAm zis ca daca tot il am sa ii fac o proba si sa il vandEu gandindu-ma ca a stat atat credeam ca nu mai functioneazaIl bag in priza porneste imediat Peste cateva zile a venit un baiat de la tulcea si l-a luat pentru areografIl folosesti si acum pentru aerograf, neavand probleme cu elCare vrea sa isi faca eu il incurajez ca nu e greu Link spre comentariu
viopa Postat Iunie 26, 2011 Partajează Postat Iunie 26, 2011 Acum postez un compresor pentru aerografie, facut de mine. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum