esu Postat Decembrie 27, 2010 Partajează Postat Decembrie 27, 2010 va salut am gasit acest motoras si nu stiu cum sa procedez pentru a schimba sensul de rotatie (daca se poate ) am inversat polaritatea si nu am obtinut schimbarea sensului de rotatie cu stima IOAN Uploaded with ImageShack.us Link spre comentariu
boederyakumo Postat Decembrie 27, 2010 Partajează Postat Decembrie 27, 2010 Din fotografie se pare ca motorul dv este un motor sincron de c.a si nu c.c din constructie realizat a functiona numai intr-un sens.Ce polaritate a-ti schimbat ? Ma gandesc ca l-ati alimentat cu curent alternativ nu ? Link spre comentariu
esu Postat Decembrie 28, 2010 Autor Partajează Postat Decembrie 28, 2010 am alimentat motorasul in cc dar mai are 2 fire pe care daca le alimentez constat ca sunt in scurt circuit asa ca Am ales cu atentie firele care nu sunt in scurt si am alimentat in cc am atasat 2 poze cu situatia firelor va multumesc pt raspuns Link spre comentariu
boederyakumo Postat Decembrie 28, 2010 Partajează Postat Decembrie 28, 2010 am alimentat motorasul in cc dar mai are 2 fire pe care daca le alimentez constat ca sunt in scurt circuit asa ca Am ales cu atentie firele care nu sunt in scurt si am alimentat in cc am atasat 2 poze cu situatia firelor va multumesc pt raspuns Acum se vede clar ca motorul Dv este un motor asincron care poate functiona atat in curent continuu cat si in curent alternativ, avand bobinat atat rotorul cat si statorul, ca sa schimbati sensul de rotatie este suficient sa inversati intre ele conexiunile de la stator , (in interiorul motorului), celelalte fire pe care le aveti putem descoperi ce anume reprezinta numai daca vedem ce se afla in interior, pot fi o gramada de feluri de conexiuni, nu pot sa-mi dau cu parerea daca nu vad ce este in interior. Sau face-ti o poza la conectorul in care sunt prinse firele poate ne dam seama daca se vede conectarea daca se poate face ceva si din exterior. Link spre comentariu
esu Postat Decembrie 28, 2010 Autor Partajează Postat Decembrie 28, 2010 ok am sa fac o poza interioare cu alte cuvinte vreau sa folosesc angrenajul la rotirea unui pilon de antena si obligat trebuie sa -l misc in ambele sensuricu o anumita schema de actionare dar dupa cum si dvs ati spus intai trebuie sa vad schema interioara a conexiunilor pasul 2 inca o necunoscuta si anume ce greutate poate sa roteasca ,ma gandesc sa folosesc rulment de presiune pt pilonul antenei si angrenajul sa-l asez pe un pilon de sustinere astfel incat sa nu-l afecteze greutatea .tnx voi reveni maine cu pozaioan Link spre comentariu
em2006 Postat Decembrie 28, 2010 Partajează Postat Decembrie 28, 2010 In poza nu vad prea clar, dar pare sa fie un motor SUV de Electrotehnica. Asta e? Link spre comentariu
esu Postat Decembrie 28, 2010 Autor Partajează Postat Decembrie 28, 2010 da SUV 1 scrie pe placutaaveti schema infasurarilor pt alimentarea in CA si CC?TNX Link spre comentariu
Relav Postat Decembrie 28, 2010 Partajează Postat Decembrie 28, 2010 Tot ansamblul (motor si reductor) faceau parte dintr-un dispozitiv de tinta usoara , din poligoanele de tragere cu armamentul de infanterie. Ridicau si coborau tinta . Motorul este de cc la 24V. Link spre comentariu
em2006 Postat Decembrie 28, 2010 Partajează Postat Decembrie 28, 2010 Da. Se folosea si in redresoarele RSAR 1000 fabricate tot de Electrotehnica, pt reglajul curentului de sudare, prin miscarea cursorului pe o rez bobinata.Cele 4 fire sunt 2 la stator (rez mare), 2 la rotor adica perii (rez mica).Este un motor cc-ca, cum scrie si in titlu.Merge si in ca, se inseriaza infasurarile, astfel admite pana la 32Vef daca-mi amintesc bine, n-ammai lucrat cu el din anii '85.Pt sch sensul, se sch polaritatea la una din infasurari, relativ la cealalta. Link spre comentariu
em2006 Postat Decembrie 28, 2010 Partajează Postat Decembrie 28, 2010 ok ...am sa fac o poza interioare...Nu e necesara demontarea, legaturile se fac in exterior.Caracteristicile motorului sunt 5000/6000 rpm; 24Vcc/32Vca; 3/3.5A; 35/45W.N-am relizat pe moment, cand am postat, dar am o bormasina pt cablaje facuta cu motorul asta, am folosit-o multi ani si o mai folosesc uneori, am si niste poze mai vechi:[attachment=1]DRILL_2A.JPG[/attachment][attachment=0]DRILL_2B.JPG[/attachment]Se alimenteaza pe firele rosu si unul din cele negru, iar butonul e intre firul alb si celalt negru.Prin buton se inseriaza cele 2 infasurari (negru-negru de circa 33 ohmi si rosu-alb de circa 1 ohm).O alimentez cu ce am la indemana pe moment (i-am pus crocodili pe firele de alimentare), dar de regula folosesc un traf de uz general, de 63VA la care am infasurari separate de 1V,2V, 4V, 8V si 16V. Prin inserieri corespunzatoare pot obtine orice tensiune pana la 31V, din volt in volt. Asta in loc de variator de turatie... Link spre comentariu
Pana Alexandru Postat Februarie 8, 2021 Partajează Postat Februarie 8, 2021 Bună ziua, Detin un polizor de laborator marca Electrotehnica , model PL2 . A fost achiziționat fără partea de regulator turatie , am doar firele izolate și este legat pe direct sa poată functiona la 1500 rpm și atât. Ma poate cineva ajuta cu o schema electrica sau cu un sfat va rog ? Mulțumesc anticipat, Alexandru Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum