Vizitator nume Postat Decembrie 19, 2010 Partajează Postat Decembrie 19, 2010 Doresc sa imi insusesc primele notiuni si sa fac primi pasi in programare, de unde incep?Nu o sa fac scoli si cursuri la varsta mea, as vrea numai sa ajung sa inteleg cam ce vreti voi sa spuneti cand vorbiti despre cele ale programelor si programarii si chiar sa ajung sa scriu mici programele etc.E o dorinta veche careia nu i/am dat curs.Multumesc anticipat. Link spre comentariu
Mindware Postat Decembrie 19, 2010 Partajează Postat Decembrie 19, 2010 Pai in primul rand ar fi ideal sa stiti engleza cat mai multa... Apoi, google e prietenul dvs cel mai bun! Cautati un tutorial introductiv in programare(concepte,exemple,etc) si apoi puteti continua cu C -ul , care , cred eu, ca e cel mai folosit intre limbajele de programare. Materiale sunt enorm de multe..... tragere de inima sa le digerati sa fie! Numai bine ! :bere: Link spre comentariu
Vizitator nume Postat Decembrie 19, 2010 Partajează Postat Decembrie 19, 2010 Pai in primul rand ar fi ideal sa stiti engleza cat mai multa... Apoi, google e prietenul dvs cel mai bun! Cautati un tutorial introductiv in programare(concepte,exemple,etc) si apoi puteti continua cu C -ul , care , cred eu, ca e cel mai folosit intre limbajele de programare. Materiale sunt enorm de multe..... tragere de inima sa le digerati sa fie! Numai bine ! :bere: Nu tind spre ideal asa ca, poate merge si fara engleza, sau nu?Am dat o cautare pe Google, m/am speriat si resemnat, o sa mai incerc dupa ce ies de aici, peste tot discutia incepe de la un nivel pe care deja nu/l inteleg. Eu am nevoie partea de dinaintea invatarii alfabetului, de partea in care se invata liniute, bastonase (asta ca sa ma exprim mai plastic). Cand nu stii nimic intr/un domeniu, inceputul trebuie sa fie de nivel gradinita nu scoala. Poti sa/mi recomanzi ceva concret la un asemenea nivel? Link spre comentariu
vraja Postat Decembrie 19, 2010 Partajează Postat Decembrie 19, 2010 probabil ceva manuale scolare unde se preda aceste cursuri de programare. Link spre comentariu
cristian2009 Postat Decembrie 20, 2010 Partajează Postat Decembrie 20, 2010 Ar fi utile si cateva cunostinte despre hardware, rolul fiecarei componente in parte si apoi cate ceva despre cum functioneaaza un program pentru calculator. Link spre comentariu
Spitfire Postat Decembrie 20, 2010 Partajează Postat Decembrie 20, 2010 100 REM Daca nu stiti nimic despre Delphi/Borland, nu va recomand totusi, sa incepeti cu "C"-ul...ar fi foarte bine sa incepeti cu Basic, opinia mea(neprofesionala) e ca acesta e ideal care se afla la nivelul 0 in programare, dar nu Visual Basic, ci Basic "chior", adica Turbo Basic, GW Basic, Basic Amstrad. 200 REM Daca nu aveti masina pe care sa-l rulati, merge si cu PC-ul, printr-un emulator precum: http://sourceforge.net/projects/caprice32/ 300 REM Apoi, Basic-ul, pe langa ca poate fi invatat usor,(aveti documentatie la orice biblioteca publica, in limba romana, cu exemple), va va permite mai tarziu, sa-l utilizati la un Basic Stamp, si de ce nu, sa creati o masina completa. 400 REM Dar, daca va prinde microbul Basic, nu mai aveti scapare. 500 GOTO 100 RUN Link spre comentariu
Mikrosha Postat Decembrie 21, 2010 Partajează Postat Decembrie 21, 2010 100 REM Daca nu stiti nimic despre Delphi/Borland, nu va recomand totusi, sa incepeti cu "C"-ul...ar fi foarte bine sa incepeti cu Basic, opinia mea(neprofesionala) e ca acesta e ideal care se afla la nivelul 0 in programare, dar nu Visual Basic, ci Basic "chior", adica Turbo Basic, GW Basic, Basic Amstrad. 200 REM Daca nu aveti masina pe care sa-l rulati, merge si cu PC-ul, printr-un emulator precum: http://sourceforge.net/projects/caprice32/ 300 REM Apoi, Basic-ul, pe langa ca poate fi invatat usor,(aveti documentatie la orice biblioteca publica, in limba romana, cu exemple), va va permite mai tarziu, sa-l utilizati la un Basic Stamp, si de ce nu, sa creati o masina completa. 400 REM Dar, daca va prinde microbul Basic, nu mai aveti scapare. 500 GOTO 100 RUN Cu alte cuvinte ar fi optim pentru amicul nostru sa cumpere un calculator care sa ruleze BASIC nativ, pe un calculator cu un hardware foarte simplu care ar putea fi explorat cu usurinta. Adica: Din motive shoviniste asemenea calculatoare nu se mai fabrica... :cry: FOR n=1 TO 3 : Those were the days : NEXT n Link spre comentariu
Liviu M Postat Decembrie 22, 2010 Partajează Postat Decembrie 22, 2010 100 REM Daca nu stiti nimic despre Delphi/Borland, nu va recomand totusi, sa incepeti cu "C"-ul...Si care-i legatura intre Delphi/Borland si C?Delphi e "Pascal cu obiecte", Borland e o firma care produce compilatoare pentru diverse limbaje. Asa ca nu vad legatura. @nume ar fi foarte intreresant de stiut daca te referi la programare in general sau la programare de ucontrollere. Link spre comentariu
Vizitator nume Postat Decembrie 22, 2010 Partajează Postat Decembrie 22, 2010 Va multumesc tuturor pt. raspunsuri.Dar citindule mai ales pe ultimele m/ati facut sa zambesc larg.Eu nici nu am habar despre ce scrieti cand imi raspundeti.Sunt fascinat de capacitatea omului de a intelege si scrie softurile computerelor ca si de conceptia ce sta la baza construirii componentelor si computerulor in ansamblul lor, altceva nu stiu sa spun deoarece nu cunosc. Link spre comentariu
georgeleus Postat Decembrie 22, 2010 Partajează Postat Decembrie 22, 2010 Subscriu la opinia comuna tuturor : engleza trebuie invatata; nu toata, macar cuvintele de baza: if = daca and = si else = altfel begin = inceput end = sfarsit etc. (= etcetera : ) ) ) Sfatul meu, care vine din experienta, este sa pornesti ori de la BASIC/QBASIC/FORTRAN, ori de la Turbo Pascal. C sau C++, chiar daca seamana intr-un fel cu Pascalul, sunt mult mai evoluate. Imi permit sa consider ca dumneata ai si curiozitatea de cum ar arata un astfel de program, sa zicem unul dintre cele mai simple; suma a doua numere (in Pascal). Am sa-ncerc sa-l explic pe cat pot de succint. program suma; -sintaxa de inceput care contine cuvantul "program" si numele dorit; dupa fiecare rand se pune " ; ", mai putin inaintea lui "else" sau dupa "begin"; var a,b,s: integer; -declaratia de variabile, folosim "a" si "b" doua numere citite de la tastatura, iar "s" va fi variabila care se va prelucra in rularea programului efectiv; writeln("a="); readln(a); -primul cuvant spune programului ce sa afiseze pe ecran la rulare, iar al doilea permite programului ca dupa introducerea numarului dorit de la tastatura (atentie: numar intreg, ca asa l-am declarat) sa-l inregistreze in memorie ca variabila de lucru "a"; writeln("b="); readln(b); -idem pentru variabila "b"; begin -de aici va incepe lansarea in executie a algoritmului propriu-zis, mentionat in cele ce urmeaza: s:=a+b; -pe cat de simplu pe-atat de cuprinzator; aici se atribuie variabilei "s" valoarea formata din suma celor doua numere citite de la tastatura; de remarcat operatorul "atribuire" care e desemnat de " := " si operatorul sumator desemnat de " + "; writeln("Suma numerelor este ", s); -dupa finalizarea algoritmului, programul va afisa pe ecran ceea ce este scris intre ghilimele (inclusiv spatiul lasat) si valoarea efectiva a celor doua numere insumate; end. -marcheaza sfarsitul programului. Mai limpede de-atat n-am cum sa ma exprim. In continuare programul concis : program suma; var a,b,s : integer; writeln("a="); readln(a); writeln("b="); readln(b); begin s:=a+b; writeln("Suma numerelor este ",s); end. Sa ma ierte programatorii profesionisti daca am omis/gresit ceva si-i rog totodata sa ma corecteze; asa-mi aduc aminte sintagmele, asa le scriu; nu intentionez sa induc in eroare pe nimeni. Daca e corect, in momentul rularii, ecranul va afisa in felul urmator : a= -si asteapta introducerea unui numar intreg (sa zicem 20), dupa care apasam Enter; b= -asteapta cel de-al doilea numar intreg (sa zicem 13), dupa care daca apasam Enter afiseaza suma sub forma: Suma numerelor este 33 Mi-am adus aminte, in clasa a 9-a cand am inceput programarea Pascal, ne-a fost recomandata o carte a unui tip Tudor Sorin parca... dar nu mai stiu cum se numea. In continuare n-am ce sa-ti urez dumitale decat tot respectul pentru ambitia de a incerca ceva ce ti-ai dorit dintotdeauna si iti stau la dispozitie pentru sfaturi. Cele bune. Link spre comentariu
Liviu M Postat Decembrie 22, 2010 Partajează Postat Decembrie 22, 2010 Curiozitate: cati din cei care recomanda x in defavoarea lui y le stiu pe amandoua (si x si y)? Eu stiu putin C si putin Pascal si nu pot spune ca unul e vreunul mai bun decat celalalt. Ambele au plusuri si minusuri. Si inca o curiozitate, mai exista compilatoare pentru Fortran? LE Varianta C++ a programului anterior: #include <iostream>using namespace std;int main() { int a, b; cout << "a="; cin >> a; cout << "b="; cin >> b; cout << "a+b = " << a+b << endl;} Care pare mai simpla si mai citibila n-am idee; mie mi se par cam la fel Link spre comentariu
bogdan_ Postat Decembrie 22, 2010 Partajează Postat Decembrie 22, 2010 Eu iti spun asa: Invata C. (in defavoarea la pascal, basic sau altceva). Asta pentru ca: -C este mai aproape de procesor fata de basic sau pascal. -in C ai pointeri, in basic n-ai, in pascal ai niste aiureli. Pointerii sunt metodele de manipulare a datelor/memoriei folosite de un procesor.(sigur nu stii ce sunt aia pointeri asa ca iti spun pe scurt: sunt niste instrumente care iti spun unde se gasesc datele in memorie si iti permint sa le manipulezi). -e vorba de electronica, deci poate te va interesa sa stii despre cum functioneaza un procesor(spre deosebire de cineva care fare programe pentru... contabilitate sa zicem) -scopul tau nu este sa faci programe oarecare, ci ceva care are legatura cu circuite, deci: -poate vei ajuge sa programezi microcontrollere. Orice microcontroller care are compilator are compilator de C. Exista pentru putine familii compilatoare de altceva. -C este ceva universal in ale programarii, e mai usor sa treci de la C la altceva(java, C# etc) decat de la basic/pascal. Nu scrie nimeni cod pentru nimic important in celelelte limbaje. -pascal e un limbaj mort. delphi e un succesor de-al lui, pe moarte(parerea mea) -basic inca se mai tine pentru ca e usor de facut chestii in visual basic dar in rest... Recomandari pentru inceput: -Un manual de programare de C de liceu/gimnaziu, primul an in care se invata, ca sa intelegi conceptele de baza ale programarii in general. -o carte buna de C++ mi se pare cea a lui Brian Overland. (http://www.edituracorint.ro/shop/item.asp?itemid=364 ) Nu te ia chiar de la zero absolut, de asta recomandam manual. -engleza. E necesara pentru orice are de-a face cu calculatoarele. Link spre comentariu
georgeleus Postat Decembrie 22, 2010 Partajează Postat Decembrie 22, 2010 Mai e o posibilitate... daca vrei sa aiba legatura si cu electronica ia-te de Xilinx ISE. ...de la creeatie pana la simulare, numai programare Pace tuturor. Link spre comentariu
MirceaM Postat Decembrie 22, 2010 Partajează Postat Decembrie 22, 2010 @Mikrosha, "BASIC nativ" spui si dai ca exemplu acea "clona" de Spectrum. Nu este corect. Limbajul Basic a existat cu aprox 20 zeci de ani inainte de 1982. http://en.wikipedia.org/wiki/BASIC Link spre comentariu
Vizitator nume Postat Decembrie 23, 2010 Partajează Postat Decembrie 23, 2010 ........................................ Am sa-ncerc sa-l explic pe cat pot de succint. program suma; -sintaxa de inceput care contine cuvantul "program" si numele dorit; dupa fiecare rand se pune " ; ", mai putin inaintea lui "else" sau dupa "begin"; var a,b,s: integer; -declaratia de variabile, folosim "a" si "b" doua numere citite de la tastatura, iar "s" va fi variabila care se va prelucra in rularea programului efectiv; writeln("a="); readln(a); -primul cuvant spune programului ce sa afiseze pe ecran la rulare, iar al doilea permite programului ca dupa introducerea numarului dorit de la tastatura (atentie: numar intreg, ca asa l-am declarat) sa-l inregistreze in memorie ca variabila de lucru "a"; writeln("b="); readln(b); -idem pentru variabila "b"; begin -de aici va incepe lansarea in executie a algoritmului propriu-zis, mentionat in cele ce urmeaza: s:=a+b; -pe cat de simplu pe-atat de cuprinzator; aici se atribuie variabilei "s" valoarea formata din suma celor doua numere citite de la tastatura; de remarcat operatorul "atribuire" care e desemnat de " := " si operatorul sumator desemnat de " + "; writeln("Suma numerelor este ", s); -dupa finalizarea algoritmului, programul va afisa pe ecran ceea ce este scris intre ghilimele (inclusiv spatiul lasat) si valoarea efectiva a celor doua numere insumate; end. -marcheaza sfarsitul programului. Mai limpede de-atat n-am cum sa ma exprim. In continuare programul concis : program suma; var a,b,s : integer; writeln("a="); readln(a); writeln("b="); readln(b); begin s:=a+b; writeln("Suma numerelor este ",s); end. Sa ma ierte programatorii profesionisti daca am omis/gresit ceva si-i rog totodata sa ma corecteze; asa-mi aduc aminte sintagmele, asa le scriu; nu intentionez sa induc in eroare pe nimeni. Daca e corect, in momentul rularii, ecranul va afisa in felul urmator : a= -si asteapta introducerea unui numar intreg (sa zicem 20), dupa care apasam Enter; b= -asteapta cel de-al doilea numar intreg (sa zicem 13), dupa care daca apasam Enter afiseaza suma sub forma: Suma numerelor este 33 Mi-am adus aminte, in clasa a 9-a cand am inceput programarea Pascal, ne-a fost recomandata o carte a unui tip Tudor Sorin parca... dar nu mai stiu cum se numea. In continuare n-am ce sa-ti urez dumitale decat tot respectul pentru ambitia de a incerca ceva ce ti-ai dorit dintotdeauna si iti stau la dispozitie pentru sfaturi. Cele bune. Multumesc daca asta inseamna cel mai simplu posibil, renunt.e clar ca e nevoie de exemple concrete pe intelesul meu, dar nu acesta e nivelul. Nivelul e al omului care nu a auzit , nu stie nimic de programare decat filozofic. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum