Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Scheme pentru incepatori


Vizitator

Postări Recomandate

  • 4 săptămâni mai târziu...

vreau sa folosesc o telecomanda si un receptor recuperate din ceea ce a fost candva un avion pentru a comanda o barca .in varianta originala , avionul avea 3 trepte de viteza pentru motor si as vrea sa pastrez aceasta modalitate de control si pentru barca ; problema este ca vrea sa folosesc un alt motor , mai mare fata de cel original .motorul original consuma 0.5A , cel pe care vreau sa-l folosesc 1.3A ; avand in vedere consumul mai mult decat dublu , cred ca risc sa ard receptorul daca alimentez direct noul motor .Asadar : as dori , o schema pentru o alimentare in paralel a acestui motor , direct de la sursa , pastrand doar partea de comanda din receptor ...Celor 3 trepte de viteza le corespund 3 valori de tensiune : 5, 6 si 8V ; deorece am regulatoare de tensiune pentru aceste valori ma gandeam la niste comparatoare de tensiune pentru pragurile respective care sa comande 3 tranzistori corespunzatori celor 3 praguri .S-ar putea sa vorbesc prostii si metoda la care m-am gandit sa fie gresita insa chiar si daca lucrurile nu stau asa , mi se pare ca ma complic prea mult pentru ceea ce am nevoie ; de aceea astept si sunt dispus sa accept orice alta varianta .

Link spre comentariu

Dacă se poate interveni în receptor, şi tranzistorii de comandă pt acele tensiuni de ieşire sunt separaţi pe placă (adică nu parte a vreunui integrat) nu îi puteţi schimba cu alţii care să suporte curentul? Sau mai simplu folosiţi acele tensiuni pt comanda unor tranzistori de putere mai mare. Rezistenţele din baze le alegeţi prin tatonare, astfel puteţi regla turaţia motorului după dorinţă. Puteţi folosi Zennere pt stabilirea intrării în conducţie doar după atingerea pragului de 6 respectiv 8V. Zic şi eu.

Link spre comentariu

cred că am găsit schema primei surse stabilizate pe care am făcut-o în viața mea!!! :rade:

http://users.otenet.gr/~athsam%20/power ... 15v_1a.htm

 

e ușor de făcut, și modificând valoarea zennerului și a tensiunii din secundarul trafului, se pot obține și alte valori maxime de tensiune...

 

atenție: NU este protejată la scurtcircuit, , așa că dacă puneți ieșirea în scurt, 2n3055-ul o să se ”afume” garantat!!! (experiență proprie)...

Link spre comentariu

Aici e un grup de 2 tranzistori in paralel (ca sa duca un curent dublu), grupul fiind legat in serie cu un motor cu colector si o baterie. Nu stiu ce comanda primesc pe baza tranzistoarele de la placa SERVO.Daca primeste comanda de tip "tot sau nimic" motorul va avea o singura viteza sau va sta pe loc.Daca primeste o tensiune continua cu valoare variabila va avea viteza variabila.Ar mai fi posibila comanda in impulsuri cu factor de umplere variabil deci viteza variabila.In cazul dv. concret, la montajul original:- motorul este cu colector (2 fire de alimentare) sau fara perii (3 fire de alimentare) ?- stiti ce fel de tensune era aplicata pe firele motorului in cazul celor 3 viteze ?

Link spre comentariu

motorul are doua fire iar pragurile de tensiune corespunzatoare celor 3 viteze sunt : 5,6 si 8 volti. vreau sa folosesc 2 tranzistori TIP31C si o sursa de 12-15 V; motorul pe care vreau sa-l folosesc consuma 1.3 A alimentat direct la o sursa de 12V(fara servo).ar trebui sa pun radiator pe tranzistori ? pentru ca spatiu este destul de restrictionat si daca o sa fie nevoie de un radiator mare atunci ar trebui regandita oraganizarea componentelor ...

Link spre comentariu

Vad ca suporta 3A un tranzistor, aproape ca ar fi suficient un tranzistor.Atentie, motorul are consum mic in gol si creste mult atunci cand este in sarcina. Ar trebui masurat cu ampermetrul curentul prin motor in conditiile concrete de lucru.Pana la urma actionezi un servomecanism sau o elice?Tranzistorul se incalzeste mult atunci cand este partial in conductie, adica pe el cade o parte din tensiunea de alimentare (12V) si restul tensiunii se regaseste pe motor. Cand functioneaza in impulsuri (on sau off) incalzirea e mica. Ai putea face o incercare provizorie, fara radiator, pentru scurt timp, cu motajul "pe masa", ca sa vezi cum este incalzirea.

Link spre comentariu

Vreau sa prelungesc axul motorului si sa actionez o elice .De fapt , motorul consuma 1,3 amperi la pornire , "in gol" consuma doar 750ma insa am vrut sa ma raportez la cel mai mare curent masurat ; nu l-am masurat in conditii concrete de lucru pentru ca inca nu este gata corpul barcutei ,insa presupun ca mai mult de 2 amperi nu va urca consumul ; oricum ,asta ramane sa vad atunci cand vor fi puse la punct toate celelalte detalii si in functie de ultimele masurari voi decide daca trebui sa schimb tranzistorii sau daca sunt suficienti cei actuali . Multumesc mult pentru ajutor :aplauze

Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...

Salut,Deranjez pe cunoscatori cu o mare rugaminte,am cumparat de curand de aici de pe forum un radio Siemens Klangmeister RG-404, generatie veche anii 70-80 si ma interesa pentru el o schema de antena simpla pentru receptia FM.El are in carcasa lipit pe peretii interiori o antena confectionata din ceva staniol si este originala dar nu sunt deloc multumit deoarece simte orice apropiere de el si se pierd posturile,de exemplu Europa FM se pierde oricat de fin l-ai acorda.Am gasit o schema cu o antena dipol dar nu stiu ce dimensiuni trebuie sa aiba.Nu vreau antena de camera ci sa o montez in podul casei si sa cobor cu cablu coaxial de 75 omi deoarece aparatul are pe spate priza de intrare pentru antena.Va multumesc anticipat.

post-44314-139829444227_thumb.gif

post-44314-139829444229_thumb.jpg

post-44314-139829444234_thumb.jpg

Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări