TESSLA Postat Februarie 1, 2011 Partajează Postat Februarie 1, 2011 Colegul care a initiat topicul, dupa cum se vede de fapt si din titlu, vorbea de acumulatoare AUTO! Adica, ca sa pot face cum spuneai tu, cu rezistenta de sute de wati, mai este nevoie sa faci si niste conexiuni tzapene intre rezistenta asta si bornele bateriei si binenteles ca fara un comutator tzapan, o sa iasa niste scantei de toata frumusetea . Si pana la urma nu e nevoie de nici un milivoltmetru, in sensul in care spunei tu. Ceea ce vrei sa zici cu rezistenta asta se numeste shunt! Si mai departe poti masura cu un ampermetru obisnuit. Da nu vad de ce sa te complici in asa hal, una peste alta poate mai dai si foc la ceva, cand s-a inventat clestele ampermetric, iar masurarea o poti face cu bateria montata, cand actionezi demarorul. In fine, ca ne-am abatut de la subiectul de baza. Ideea e in felul urmator: Cand ai de-a face cu tensiuni foarte joase si curenti mici, masurarea intensitatii de scurtcircuit se poate face direct cu multimetru si atat. Cand ai de-a face cu "lucruri mai serioase" ai nevoie de consumator si de un aparat de masura adecvat din punct de vedere al domeniului de masurare.P.S. Pai la alea cu bimetal nu se mai speculeaza miscare generata de fortele electromagnetice ci indicele de dilatare diferit. Dar daca bimetalul e construit adecvat ( din punct de vedere al materialului si al grosimii) poti sa-l transformi si intr-un voltmetru, pentru "0.1 s" sau chiar mai mult. Ca pana la urma, cat de tare sa incalzeste bimetalul respectiv mai depinde si de tensiunea aplicata nu numai de amperaj. Link spre comentariu
blazeu Postat Februarie 14, 2011 Partajează Postat Februarie 14, 2011 Hai sa ma bag si eu in seama:1 Traful de microunde legat invers: infasurarile au tensiunea de 10 pana la 20 de ori mai mica decat in cuptor (secundarul eu stiam ca are 4kv, dar din masurari rezulta in "secundar" 23 de volti, adica doar de 10 ori mai putin). Traful e folosit la inductie foarte aproape de saturatie (in cuptorul cu microunde), motiv pentru care s-ar incalzi chiar si in gol la temperatura de ardere daca ramane sub tensiune prea mult. Legat "invers" apare o limitare puternica pe rezistenta mare a sarmei foarte subtiri si lungi (multe spire) din noul primar, precum si de reactanta inductiva semnificativa a aceleiasi infasurari.2 Bateria cu plumb "auto" are o rezistenta interna foarte mica (pentru a putea debita curentul de pornire). Daca veti face efortul de a studia caracteristica de incarcare-descarcare a elementului cu Pb-acid sulfuric, veti observa (poate) ca la 1,8 volti avem descarcare completa, la 2,2 volti incarcare pe la 50%, la 2,4 volti incarcare pe la 75-80%. Peste aceste nivele e mai greu de estimat gradul de incarcare, insa comportamentul electrolitului incepe sa se schimbe: se intensifica electroliza apei (efect: "fierberea", adica degajarea de gaze). La inceputul incarcarii, diferenta de tensiune intre redresor si baterie, divizata cu rezistenta interna redusa, permite curenti excesivi, care trebuie limitat cumva, deoarece el ar incalzi excesiv elementii, ceea ce fragilizeaza pasta si poate deteriora (ireversibil!!) bateria.3 Practic, incarcarea bateriei auto pe redresor are ca scop doar aducerea ei la o capacitate care sa permita pornirea. Necesitatea de a incarca sistematic o baterie de pe un automobil care ruleaza cel putin odata pe saptamana, cel putin o jumatate de ora, inseamna ca fie bateria e degradata, avand capacitatea redusa sau pasta cazuta de pe placi produce o autodescarcare intensa, fie avem un dezechilibru intre consum si generare, ceea ce nu permite incarcarea bateriei prin functionarea motorului.Adica trebuie fie inlocuita bateria "terminata", fie intervenit cumva asupra vehicolului.Succes! Link spre comentariu
TESSLA Postat Februarie 14, 2011 Partajează Postat Februarie 14, 2011 Pai...in primul rand v-ati bagat cam tarziu in seama...si in al doilea rand nu vad ce ati spus nou. Daca priveati cateva posturi anterioare vedeati ca traful colegului poate debita maxim 3.5 A, o intensitate care nu prea are cum sa strice bateria. Dupa cum a spus si colegul, limitarea se face implicit datorita constructiei trafului. Link spre comentariu
blazeu Postat Februarie 16, 2011 Partajează Postat Februarie 16, 2011 Sorry, era o apreciere mai generala. Strict in cadrul discutiei aveti perfecta dreptate.Ceea ce doream eu era sa explic de ce se pune problema limitarii curentului la inceputul incarcarii, a limitarii incalzirii bateriei (problema in cazul incarcarii "rapide"), si de ce ar trebui limitata tensiunea spre sfarsitul incarcarii, sau aplicata o temporizare (solutie utilizata la multe incarcatoare de acumulatori pentru aparatura electronica).Cazul utilizarii unui trafo din cuptorul cu microunde (mai mult sau mai putin modificat) eu cred ca a cam fost epuizat...Spor! Link spre comentariu
bunumimi Postat Februarie 23, 2011 Partajează Postat Februarie 23, 2011 Nu stiu daca subiectul mai este de actualitate , eu cautam o solutie de folosire a trafului de cuptor in sensul direct, de a obtine 800-1000 v si nu peste 2 kv. Am citit undeva si nu mai gasesc unde. Vrind, nevrind am parcurs cele 3 pagini si cred ca s-a facut o observatie justificata : bateria este pe terminate? De ce trebuie incarcata astfel ? Daca da , atunci nu se merita prea multe solutii tehnice.Cu multi ani in urma foloseam, nu numai eu , un traf ce scotea 15-16 v, o dioda de putere , lasam o noapte alimentarea asta si dimineata, cu bateria calda , porneam motorul. Ce conta daca se strica mai repede, oricum nu mai mergea. Cred de asemenea ca o mare importanta in viata bateriei cu pb o are solutia acida, nivelul si concentratia acesteia. Daca , totusi, vreti sa faceti ceva cu acel traf trebuie sa continuati. Link spre comentariu
kuchta Petru Postat Februarie 23, 2011 Partajează Postat Februarie 23, 2011 Pentru bunumimi, ca o concluzie, nu poti folosi traful de la cuptorul cu microunde pentru 800 de volti. Primarul consuma in gol 0.5A si se incalzeste repede,deci poti sa scapi de el repede. Petrica Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 24, 2011 Partajează Postat Februarie 24, 2011 pote este cineva mai in tema--cum este folosit totusi acel traf in cuptor?este atacat printr-un circuit electronic?daca e un traf clasic,cu un primar de 220v si un secundar oarecare de ce s-ar incalzi? Link spre comentariu
TESSLA Postat Februarie 24, 2011 Partajează Postat Februarie 24, 2011 Poate e bobinat la limita limitei pentru ca poate nu tre' sa functioneze prea mult. Link spre comentariu
Ovidanie Postat Februarie 24, 2011 Partajează Postat Februarie 24, 2011 Intr-adevar transformatorul este calculat la limita. Este o bijuterie inginereasca, mai mult de atat nu cred ca se poate. Cat despre necesitatea incarcarii acumulatorului auto...discutabila treaba. Eu am lasat pozitiile aprinse, dimineata nu am mai putut porni. Titlul topicului este: ''incarcator baterie auto din traf de la cuptor cu microunde''. Asta am si propus, o modalitate inteligenta de a folosi transformatorul asa cum este! Link spre comentariu
TESSLA Postat Februarie 24, 2011 Partajează Postat Februarie 24, 2011 Eu am lasat odata aprins un bec de la plafoniera soferului, de la Dacie (parca 2 W are becul respectiv). Si a doua zi a pornit masina. Oricum, eu sant de parere ca daca nu ai uitat nici un consumator conectat si bateria e buna, nu ai nevoie de incarcare pe redresor. In conditiile in care bateria este cat de cat frecvent utilizata (adica fara pauze mai mari de 2-3 luni, poate mai mult), motorul functioneaza o perioada suficient de mare cat se se incarce bateria, iar instalatia masinii nu prezinta un consum "in gol" (daca pot zice asa, oricum sper sa intelegeti ce vreau sa spun) si mai esti si atent sa nu lasi consumatori conectati cand motorul este oprit ( ma refer la perioade relativ lungi ) bateria n-are nevoie "sa fie pusa pe redresor". Link spre comentariu
Dr.L Postat Februarie 25, 2011 Partajează Postat Februarie 25, 2011 Daca nici instalatia electrica nu prezinta defecte,asa e! Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Februarie 25, 2011 Partajează Postat Februarie 25, 2011 Instalatia electrica poate fi in buna stare daca utilizatorul merge dupa paine cu masina...adica daca pornirile sint dese si nu se acorda un timp de functionare necesar incarcari bateriei de acumulatoare cu energia consumata cu ocazia actionarii demarorului.De aceea ,e bina sa lasam motorul pornit in cazul stationarilor scurte(la bariera,tronson in lucru,s.a.).Pt a nu se arde,traful are nevoie de alta frecventa=>convertizor de frecventa. Link spre comentariu
Magnus Postat Ianuarie 19, 2012 Partajează Postat Ianuarie 19, 2012 bun transformatorul e o masina reversibila ,intrebarea mea e daca primarul meu initial se alimenteaza la 110V secundarul cat debiteaza ?,iar daca as incerca experimental sa alimentez secundarul normal la tensiunea de retea rist sa am un spectacol de artificii ? din cate stiu la incarcarea unui acumulator auto cu plumb e necesar in prima faza 10% din curentul nominal debitat de ea si in a doua faza 5% corectati daca gresesc ,iar tensiunea sigur de incarcare e in gama 13,8 -14,4v Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum