Vizitator ex_silentio Postat Decembrie 14, 2010 Partajează Postat Decembrie 14, 2010 Buna Seara, Stiu ca s-a mai discutat pe undeva, dar stau de 2 ore si tot caut, si nu gasesc exact ce vreau. Asa ca trebuie sa va cer ajutorul. Dupe ce mi s-au ars 2 relee lumini / semnalizare (chiar si cu relee) m-am decis sa fac o modificare: Cand pornesc masina, pornesc faza scurta dintr-un buton. Pana aici nu e problema, folosesc un buton normal. Problema e ca vreau sa foloesc un singur buton pentru a comuta de pe faza scurta pe faza lunga. Am gasit pe un site un montaj facut e niq_ro, cu un 555, dar nu ma pricep sa modific. Stiu sa pun in practica o schema simpla, dar mai mult nu am cunostinte. Daca imi puteti da o schema, sau un link unde sa ma documentez, va raman recunoscator. Link spre comentariu
marinescug Postat Decembrie 14, 2010 Partajează Postat Decembrie 14, 2010 Electrica auto e o treba relativ simpla, dar imediat ce ai gresit incepe sa miroasa. Trebuie sa pui cate o siguranta corect dimensionata pe fiecare consumator. Ce masina e ? Circuitul e relativ simplu,un bistabil cu fortare la pornire in una dintre stari, evident pe faza mica. Link spre comentariu
Vizitator ex_silentio Postat Decembrie 14, 2010 Partajează Postat Decembrie 14, 2010 E o Dacia Nova din 96 . Poate ca este simpla electrica auto, dar pentru mine este groaznic de complicata. In afara de cateva scheme simple (gen avertizare far, nivel apa, etc... ) nu am mai facut altceva. Ideea mi-a venit dupa ce am vazut astea. Dar nu ma pricep sa modific... Link spre comentariu
yo9hnf Postat Decembrie 14, 2010 Partajează Postat Decembrie 14, 2010 De ce s-au ars releele ? Nu cumva ai avut vre-un contact imperfect pe undeva? Sau scurt? Link spre comentariu
Vizitator ex_silentio Postat Decembrie 14, 2010 Partajează Postat Decembrie 14, 2010 Multumesc muuult, raman datorReleele nu mi s-au ars, s-a stricat comutatorul faza lunga - faza scurta, s-a rupt o piesa de plastic de acolo am mai avut cum sa-l repar. Nu ma asteptam sa primesc raspuns asa repede, merci : ) Link spre comentariu
mirceacra Postat Decembrie 1, 2015 Partajează Postat Decembrie 1, 2015 As dori sa fac si eu un bistabil simplu dar care sa nu comute aiurea, care atunci cand se apasa un push buton sa isi schimbe starea.... Schema de mai sus cu 4013 e corecta? Sau est eo alta varianta ? Link spre comentariu
validae Postat Decembrie 1, 2015 Partajează Postat Decembrie 1, 2015 Este bună schema cu 4013.Se poate și cu 555 http://www.elteh.net/sheme/upravljanje/relej-upravljan-jednim-tipkalom.html Jumper-ul setează starea inițială a releului, anclanșat sau declanșat. Link spre comentariu
anddy Postat Decembrie 13, 2015 Partajează Postat Decembrie 13, 2015 Acum 30 ani Wartburg 353 era dotat din fabrica cu aceasta functie. Toata treaba era simpla, fara electronica, facuta cu un releu care comuta intre faza scurta si lunga. Maneta de comanda e folosita ca si cand ai da flash-uri. Tin minte ca dupa ce opreai farurile pe faza lunga, la repornire lor releul comuta automat pe scurta. http://www.ldm-tuning.de/en/artikel-58.htm Link spre comentariu
em2006 Postat Decembrie 13, 2015 Partajează Postat Decembrie 13, 2015 Acum 30 ani Wartburg 353 era dotat din fabrica cu aceasta functie. Toata treaba era simpla, fara electronica, facuta cu un releu care comuta intre faza scurta si lunga.... Asta se poate face si in zilele noastre fara probleme, releele electromagnetice inca n-au disparut, si daca ne-mpacam cu ele putem evita circuitele electronice cu componente active, daca asta vrem (sunt necesare doar cateva componente pasive). De altfel, exista si relee bistabile, care rezolva direct problema. Link spre comentariu
amudsen Postat Decembrie 15, 2015 Partajează Postat Decembrie 15, 2015 Asa este, sunt montaje simple si fiabile http://www.emil.matei.ro/cbb1rel.php, fara integrate, s.a.m.d. Link spre comentariu
daniel_88 Postat Decembrie 15, 2015 Partajează Postat Decembrie 15, 2015 Pun si eu un montaj simplu care cred ca va poate ajuta. Mosfetul din schema va poate actiona un releu care va face comutarea de pe faza scurta la faza lunga. Avantajul schemei este ca e functionala, componente putine si puteti folosi un singur buton fara retinere si un singur releu cu NO/NC pentru comutarea ambelor faze. Bafta. Link spre comentariu
leo 17 Postat Decembrie 15, 2015 Partajează Postat Decembrie 15, 2015 simplu si eficent ..incape Pun si eu un montaj simplu care cred ca va poate ajuta. Mosfetul din schema va poate actiona un releu care va face comutarea de pe faza scurta la faza lunga. Avantajul schemei este ca e functionala, componente putine si puteti folosi un singur buton fara retinere si un singur releu cu NO/NC pentru comutarea ambelor faze. Bafta. simplu si eficent ,cablaj mic care se poate pune intr o cutie de dimensiuni mici Link spre comentariu
one Postat Decembrie 21, 2015 Partajează Postat Decembrie 21, 2015 Problema e ca vreau sa foloesc un singur buton pentru a comuta de pe faza scurta pe faza lunga. Cred ca la orice masina, din constructie, ai un singur element de actionare pentru a trece de pe faza lunga pe faza scurta. Modificarea instalatiei de lumini nu ar trebui sa fie acceptata la inspectia tehnica periodica, pentru ca luminile fac parte din elementele de siguranta (alaturi de centuri, frane, etc.). Poti face modificari ale instalatei audio sau de incalzire a scaunelor dar nu la lumini. Nu cunosc Dacia, dar la alte marci de automobile inlocuirea comutatorului este o treaba relativ simpla. Link spre comentariu
anddy Postat Decembrie 23, 2015 Partajează Postat Decembrie 23, 2015 Asa este, luminile fac parte din elementele de siguranta. Dar uneori din nastere sunt proiectate prost si sa vezi cum iti iese fum din blocul de lumini la dacie...pentru ca era prea scump sa pui 2 relee in plus. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum