Vizitator gruialuinovac Postat Decembrie 14, 2010 Partajează Postat Decembrie 14, 2010 Salut tuturor! Sunt incepator si ma bazez mult pe sfaturile voastre ajutatoare. Nu am schema electrica. N-am gasit-o pe net, iar producatorul nu vrea sa mi-o dea. :(( Aici puteti vedea cum arata: http://kristar.ua/index.php?page=shop.p ... virtuemart Am un ciocan de topit/modelat ceara, conectat la o statie de reglare a temperaturii. De cateva zile ciocanul nu se mai incalzeste, am incercat altul nou, si tot n-a mers. Deci problema e de la statie. Am desfacut-o, am verificat tensiunea de la transformator e buna. Dupa cum scrie pe el, 220Vac la intrare 18,7 Vac la iesire. Deci placa electronica este alimentata normal. Mai departe curentul trece prin niste diode, o serie de rezistente, un potentiometru, 2 tranzistoare si la final spre ciocan. Aici iarasi am masurat sa vad ce am la iesire. Sunt 3 fire. Intre doua cate doua am 14,5 V. Cand misc de potentiometru tensiunea variaza putin. Cu toate ca am tensiune la iesire, ciocanul nu se incalzeste nici macar un pic. Ciocanul se conecteaza la statie printr-o mufa TRS, stereo. La unul din tranzistoare este conectat un radiator, am pus mina pe el, si nu se incalzeste deloc. O fi ars, sau acesta nu e un mod de a testa functionalitatea. Orice sfat este binevenit, si daca poate cineva sa-mi explice principiul de functionare al statie de reglare a temperaturii. Multumesc anticipat! Link spre comentariu