Mondan Postat Decembrie 14, 2010 Partajează Postat Decembrie 14, 2010 De ce avem filtru pe intrare la SMPS.?Sub ce nivel trebuie sa suprime zgomotul ?Eu am avut un SMPS clasic Elliott. Ala nu are filtru LC pe intrare.Are doar un soc pentru Driver.Dar ce se intampa daca baga "paraziti" in masina ?Poate strica aparatura de bord ? Pana acum am avut un cundesator de 1000uF pe intrarea "de forta". Elecrolitic 105 grd "original", special pt frecv mari. Dar daca il dau jos ca merge si cu 5uF ?Apoi daca constriesc SMPS de la 220V fara filtru ce poate face ?Ce pot face parazitii din reta ?Valori numerice . Sub ce valoare trebuie sa fie "zgomotul" creiat in sursa de alimentare ?Sau fiind de frecventa inalta se poate propaga altfel decat "clasic" - gen sisteme cu nul virtual.Ce reszistenta intarena are o baterie de masina ? Daca leg direct de borne si + si - mai am zgomot ? Link spre comentariu
zal Postat Decembrie 15, 2010 Partajează Postat Decembrie 15, 2010 Ca să n-ai pîrîieli în alte scule alimentate de la reţea, prin prize apropiate. Link spre comentariu
bolek Postat Decembrie 15, 2010 Partajează Postat Decembrie 15, 2010 (EMI) ElectroMagneticInterference suppressing este lege inventata si aprobata de FCC. Scrie la ei cat sa fie. Dar daca iti spunem cat sa fie, ai cu ce sa il masori? Nu e deajuns un simplu osciloscop chior si ieftin, si nici nu e asa simplu de masurat pe cat pare. Parca erau niste app-notes la philips pe tema asta, cred ca in seminariile de igbt, pe undeva pe langa capitolul de PFC.Proceso-mania din US i-a fortat sa impuna normele astea, pt ca altfel orice fabricant de electronice ar putea sa dea in judecata orice alt fabricant, pe motiv ca ii bruiaza aparatele instalate in vecinatate .Bateria de masina in stare buna are cativa miliohmi, si curentul de scurtcircuit sare binisor de 1kA. Firele si bornele au mult mai mult. Problema cu radiatia pe zona radio este ca se comporta firele de alimentare ca o antena de emisie. Pt ca rezistenta lor este finita, si caderea de tensiune pe ele este proportionala cu curentul consumat, care are aceeasi forma de unda ca si cel prin bobina primara a smps-ului. Se rezolva cu filtre pi , calculate sa se pupe cu F.rez a sursei.Iar celor care imi explica ce mare smecherie au facut ei cu un condensator pe alimentare, pus langa amplif, le pun intrebarea copilareasca, ce curent de varf de descarcare are condensatorul ala "magic" , de acopera toate varfurile de consum. Tzapa, nu stie nimeni. Placebo scump si beculete . O baterie de 12V minuscula (gen alea din UPS) pusa la 10cm de amplif face mult mai multa treaba. Ca dovada ca in jump-starterele portabile au pus baterie si nu condensator-atomic-cu-bomba-cu-neutroni din ala. Link spre comentariu
Mondan Postat Decembrie 16, 2010 Autor Partajează Postat Decembrie 16, 2010 Iar celor care imi explica ce mare smecherie au facut ei cu un condensator pe alimentare, pus langa amplif, le pun intrebarea copilareasca, ce curent de varf de descarcare are condensatorul ala "magic" , de acopera toate varfurile de consum. Tzapa, nu stie nimeni. Placebo scump si beculete .Pai condensatorul ala pe 12V compenseaza pierderea pe fire. Adica il sa pui cond mare, ai putea putea fire cat mai groase.Eu pun ridicatorul de tensiune chiar langa baterie prin fire scurte. In general de ce nu se face asa ?Din practica am observat ca sa iei masa masinii ca legatura de masa este o ideie prosta. Mai bine doi crocodili si fire scurte la baterie.Cum se simpte diferenta intre filtru L doar pe + si minus la "masa principala" sau atat + cat si - conetat ambii prin L ? Link spre comentariu
bolek Postat Decembrie 17, 2010 Partajează Postat Decembrie 17, 2010 Nu prea se pune sursa separata de amplif fiindca nici un fabricant nu se risca sa lase afara mai multe conexiuni decat trebuie, sa nu isi dea foc vreun prost, etc.Inductanta de filtraj (impartita in L+ si L- pe cele doua fire , plus si minus) apare fazate in serie, de fapt se vede ca o singura bobina inseriata cu sursa, asa ca e tot aia. Daca e pe acelasi miez , le fazezi corect tu cu manuta.Daca insa din intamplare slabeste masa de putere, (ai grija cu crocodilii aia...) si iti vine minus prin masa de semnal de la sursa de muzica, devine trist, basca cablajul pocnit, fire incinse, pre-out-ul prajit , etc. Link spre comentariu
Mondan Postat Decembrie 18, 2010 Autor Partajează Postat Decembrie 18, 2010 multzam pentru raspuns.Pai "sursa de muzica" nu se poate separa atat prin condensator pe fir cald cat si pe firul de masa ?Si atunci nu mai ai nici o legatura galvanica ?!Oricum nu cred ca din punct de vedere al potentialului e favorabil sa isi ia "-" prin fire mai subtiri decat prin firul gros.Oricum eu am un mp3 "d-ala de se pune la gat" deci nu are nici o legatura "-" ul masinii.A.. si ma gandeam sa il pun cumva prin radio ca sa nu mai am fir. da' cred ca astfel se pierde din calitatea sunetului. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Decembrie 18, 2010 Partajează Postat Decembrie 18, 2010 Depinde de radio calitatea sunetului. Link spre comentariu
bolek Postat Decembrie 18, 2010 Partajează Postat Decembrie 18, 2010 Cu modulatoare FM, da, se pierde. Tot sarma e mai buna. Link spre comentariu
Mondan Postat Februarie 3, 2011 Autor Partajează Postat Februarie 3, 2011 Uite ce zice unu': "M-ar ajuta daca as inloui bateria stock cu asa ceva? Mi-ar rezolva problema luminilor care dau sa se stinga pe masura ce basul loveste mai tare? " de aici: http://forum.4tuning.ro/554-amplificatoare-auto-and-stuff/73683-baterie-gel-100a.html Ce vor ei sa faca cu Gelu ? nu pot sa imi dau seama. Mai pui inca 10 acumulatori la masina ca unu n-ar tine, Si daca acumulatorul cu Pb iti da "pulsuri" de 500A, asta cu gel cat naiba iti da ? 5000A ? Link spre comentariu
bolek Postat Februarie 3, 2011 Partajează Postat Februarie 3, 2011 Bateriile cu plumb "uscate", sau "cu gel" au 2 avantaje:1.sunt gandite pt functionare "tampon" si "deep-cycle", adica rezista ceva mai bine la cicluri de incarcare -descarcare mai multe si grele, de aia sunt asa scumpe2.pot fi furate cu usurinta din site-urile telecom GSM de pe blocuri, sau din magaziile operatorilor de telefonie ...cred ca pot lista si operatorii functie de firma bateriilor... Link spre comentariu
Mondan Postat Februarie 3, 2011 Autor Partajează Postat Februarie 3, 2011 ok, multzam de raspuns,Da' de e lu' ala ii scade luminaq farurilor cand bate basul ?Cel mult poate sa scada de la 14V de incarcare la 12V.Ar putea da fenomenul asta ? Link spre comentariu
bolek Postat Februarie 3, 2011 Partajează Postat Februarie 3, 2011 Da, de asta scade, bateria lui e mai obosita. Si mai ales se intampla la cei care iau masa la amplif de pe diverse suruburi din portbagaj, producand cadere de tensiune pe firul de masa intre baterie si caroserie . Se face un divizor de tensiune asa, si pica tensiunea la faruri mai mult decat luata cea de pe baterie direct. Link spre comentariu
Dr.L Postat Februarie 3, 2011 Partajează Postat Februarie 3, 2011 Nu te supara,dar asta a ajuns topic de bodega (nici macar la sectiunea incepatoriilor nu l-as muta) Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum