Dr.L Postat Decembrie 20, 2010 Partajează Postat Decembrie 20, 2010 Depinde de alternator!Eu am masurat >14v cu 200w+ aeroterma consum la 800-900rpm Link spre comentariu
remus68 Postat Decembrie 20, 2010 Partajează Postat Decembrie 20, 2010 La circa 1...2 minute de la pornire, am intre 14,0V si 14,5V indiferent de regimul de turatie intre 900 si 5000RPM, indiferent daca am aprinse farurile sau nici un alt consumator (oricum, in regimul normal de functionare, excitatia alternatorului consuma in jur de 3A si bobina de inductie in jur de 7A). Alternator am unul tip vechi de Electroprecizia, de 590W. Releul de incarcare este tip1410, electromecanic, bine reglat - reglajul este destul de dificil de efectuat si se actioneaza in trei puncte. Link spre comentariu
dorul3t Postat Decembrie 21, 2010 Autor Partajează Postat Decembrie 21, 2010 @remus68hai cu ceva detalii de reglaj pentru releul de incarcare tip1410, cred ca mai bine iau unul d-ala decat ala electronic... ca eu n-am vazut sa-mi incarce mai mult de 13,9V Link spre comentariu
remus68 Postat Decembrie 21, 2010 Partajează Postat Decembrie 21, 2010 Electricianul auto la care zici ca te duci, sigur va sti sa faca reglajul corect. Daca te-apuci sa surubaresti la el, mai rau il vei strica.Daca il cumperi nou, neuzat, nu ai nevoie de reglaje la el decit daca bateria are capacitate mai mare de 66Ah. Link spre comentariu
dorul3t Postat Decembrie 21, 2010 Autor Partajează Postat Decembrie 21, 2010 am baterie de 55A...deci nu necesita reglaj...il iau si il pun in locul celui electronic si gata? Link spre comentariu
remus68 Postat Decembrie 21, 2010 Partajează Postat Decembrie 21, 2010 Ar trebui sa functioneze bine cu un acumulator in stare buna. Daca acumulatorul este "chinuit", neincarcat de mai multa vreme, ar fi bine ca inainte de a porni masina sa fie lasat cel putin dupa o zi pe alta la incarcat pe un redresor. Asa eviti sa soliciti alternatorului un curent de sarccina prea mare. Link spre comentariu
dorul3t Postat Decembrie 21, 2010 Autor Partajează Postat Decembrie 21, 2010 acumulatorul are aproape 1 an.. si prezinta foarte bineramne sa achizitionez un releu mecanic de incarcare.. Link spre comentariu
GriRo Postat Decembrie 21, 2010 Partajează Postat Decembrie 21, 2010 acumulatorul are aproape 1 an.. si prezinta foarte bine ramâne sa achizitionez un releu mecanic de incarcare.. DE CE? Link spre comentariu
dorul3t Postat Decembrie 21, 2010 Autor Partajează Postat Decembrie 21, 2010 parerea mea ca e ca a ramas e in stare buna....ultima data cand l-am chinuit... am dat la automat ca nu-mi mergea electrovalva de benzina de 5-6 ori lung...si nu sa observat nici o variatie de putere...acum am masurat pe bornele la baterie incarcarea...cu motorul la relanti si fara consumatori am 13,5V - turat am 13,52Vcu faza scurta, aeroterma in treapta 2, dezaburire luneta si motorul la relanti am 12,7V - turat am 12,9Vdeci sa trec la un releu mecanic... zic eu... asta e electronic si cu fir Link spre comentariu
remus68 Postat Decembrie 21, 2010 Partajează Postat Decembrie 21, 2010 motorul la relanti am 12,7V - turat am 12,9VCe tensiune se masoara pe borna DF a alternatorului (e vorba de firul verde dintre releul de tensiune si suportul periilor alternatorului) in aceasta situatie? Link spre comentariu
dorul3t Postat Decembrie 21, 2010 Autor Partajează Postat Decembrie 21, 2010 am pus pe firul ferde ce intra in releu... si masa si imi masoara 9V, si daca accelerez imi scademie nu mi se pare ok Link spre comentariu
remus68 Postat Decembrie 21, 2010 Partajează Postat Decembrie 21, 2010 Daca pe acumulator ai 12V si-un pic iar pe excitatie este numai 9V, este clar pentru oricine se pricepe ca releul de tensiune nu este bun!. Pina la atingerea tensiunii nominale pe acumulator de 13,8...14,4V, excitatia ar trebui sa fie cit mai aproape de tensiunea bateriei pentru a asigura curentul de incarcare pentru mentinerea tensiunii respective pe acumulator (in cazul unui acumulator descarcat sau imediat dupa o pornire a motorului cu demarorul). Cind tensiunea este atinsa, fara consumatori, va fi normal ca tensiunea de excitatie se tinda spre zero; ea va creste odata cu necesarul de consum din circuitul autovehiculului, pentru a asigura alternatorului suficienta excitatie ca acesta sa compenseze tensiunea pe acumulator. Schimba releul de tensiune si lasa sa fie montat si eventual reglat de cineva care se pricepe cu adevarat. Link spre comentariu
dorul3t Postat Decembrie 21, 2010 Autor Partajează Postat Decembrie 21, 2010 ok remus...multumesc mult...oricum am sa trec la releul mecanic... pe asta il pun de rezerva in caz de raman in pana...multumesc inca odata..o seara buna! Link spre comentariu
Vizitator Florin_alin1984 Postat Decembrie 29, 2010 Partajează Postat Decembrie 29, 2010 Nu stiu cati dintre voi aveti Dacii, dar la absolut toate, variaza tensiunea in functie de consumatori ( aprindere: faza scurta/lunga; becuri ceata/frana; etc) ASA A FOST CONCEPUTA DACIA! Eu am rezolvat problema asta la masina punand o alta fulie la alternator( mai mica ), sa-l tina mereu in turatie si problemele cu fluctuatia s-au dus, trebuie sa cunosti un baiat care sa se descurce cu strungul!Numai bine! Link spre comentariu
dorul3t Postat Ianuarie 8, 2011 Autor Partajează Postat Ianuarie 8, 2011 la mine a disparut problema de cand am pus releul mecanic reglat cu consumatori si la turatie 13,9 si fara consumatori la turatie 14,4... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum