dorul3t Postat Decembrie 18, 2010 Autor Partajează Postat Decembrie 18, 2010 pana aici are dreptate, vezi ca modelul tau de vehicul cu motor a avut, are si va avea mereu mari probleme de contact la tabloul de sigurante!daca incepi sa faci niste masuratori asa cum a descris The Stressmaker, si mai desfaci si ceasurile de bord, o sa ai neplacuta surpriza ca la indicatorul de incarcare, atunci cand ai consumatori, o sa masori 10V sau poate mai putin, ASA CA NU-I NEVOIE SA NE POSTEZI NICIUN FILMULETZ! Stiu de problema asta, m-am luptat cu ea multi ani, cine a lucrat in service stie...Inainte de a face orice fel de investitie in privinta subiectului asta ("variaza lumina cand am consumatori"), te sfatuiesc sa iei un voltmetru si sa masori si sa remediezi eventualele probleme de contact de la alternator spre ceasurile de bord. Nu neglija si contactele din conectorii de la instalatia de pe spate!Iar in viitorul apropiat, dar numai daca te pricepi, iti recomand sa ai in vedere inlocuirea tabloului de sigurante clasic cu unul cu sigurante tip stecher (viziteaza un yard de dezmembrari).am inteles... ideea e ca sa vina primavara aia... ca garajul meu nu e incalzit... tu zicii sa schimb tabloul clasic cu unul de genulhttp://www.bestautovest.ro/cutie-sigurante-plate-10-cai.htmlpriceput sant...de mic fac pe mecanicu pe tractor combine si utilaje agricole... masina mai tarziu am vazut-o.. prin 1996... si era noua... a lu matusamea... apoi in 1999 eram mai mare a lu bunicamio... tot noua.. ce sa repar la ea... am sa fac asta... dar nu curand... e iarna adaug... am sunat un electrician auto chiar in momentul asta... cand scriu mesajul... si mi-a zis ca imi rezolva el problema... si problema e de la incarcare... mai exact masa de la incarcare.. tresa aia de la alternator trebuie verificata, de la minusul bateriei la blocul motor mai e ceva de genul care trebuie verificat, si firul albastru care se leaga pe borna(+) a bateriei si vine de la incarcare.. (parca de la releu).astea sunt principalele probleme...dar o sa schimb si tabloul, sa fie mai organizat.. nu ca asta un weekend placut tuturor! (io am taiat porcu azi ) )) Link spre comentariu
remus68 Postat Decembrie 18, 2010 Partajează Postat Decembrie 18, 2010 de la minusul bateriei la blocul motor mai e ceva de genul care trebuie verificatDaca aceasta conexiune nu ar fi buna, ai mai porni motorul deabea la primavara... Link spre comentariu
dorul3t Postat Decembrie 18, 2010 Autor Partajează Postat Decembrie 18, 2010 luni ma duc la nenea asta sa mi-o faca... si stau langa el... le luam pe rand... si apoi va dau verdictul... Link spre comentariu
GriRo Postat Decembrie 18, 2010 Partajează Postat Decembrie 18, 2010 este super tabloul ala de sigurante, nu stiam ca exista asa ceva (n-am mai lucrat de mult), chestia e ca acesta se poate schimba fara sa mai aduci modificari in inst.el.; poti sa scoti papucii pe rand, ii mai strangi ca sa faca bine contact, si uite asa il schimbi singur. ai grija sa pui sigurantele calibrate pe fiecare circuit; adik sa respecti amperajul de pe ele.capisci? ;) Link spre comentariu
dorul3t Postat Decembrie 18, 2010 Autor Partajează Postat Decembrie 18, 2010 bineinteles... stiu ce inseamna asta... ca sunt si electrician cateodata... am facut instalatii electrice interioare 3 ani de zile deci stiu ce se intampla daca nu pun ce trebuie unde nu trebuie Link spre comentariu
GriRo Postat Decembrie 19, 2010 Partajează Postat Decembrie 19, 2010 ca sa-ti zic mai exact... o parte din defectiuni dispar... de multa vreme imi scade lumina cand pun frana... sau cand pornesc un consumator mai puternic...acul meu de la incarcare cand masina e fara consumatori si turata la 2000 de rotatii sta in dreptul x-ului \---\x--/---/daca pun consumatori... faza scurta... aeroterma treapta 2 (din 4) si turata acul va sta \-x-\---/---/daca pun consumatori... faza scurta... aeroterma treapta 2 (din 4) si la relanti acul va sta \x--\---/---/... mai dati-mi idei...Am uitat sa-ti spun ca un punct important in toata problema asta este contactul cu cheie (este foarte prost gandit din pct. de vedere al contactelor electrice din el), aici ai in mod sigur o cadere de tensiune.Ca sa remediezi aceasta problema trebuie sa treci tot circuitul suportat de contactul cu cheie printr-un releu de 30A.let me know if you dont know how! Link spre comentariu
dorul3t Postat Decembrie 19, 2010 Autor Partajează Postat Decembrie 19, 2010 pentru inceput fac urmatoarele:reafac contactele de la tresa de masa a alternatoruluirefac contactele de la (-) baterie pe bloc motorrefac contactele de la (+) baterie la incarcare (firul albastru)si pe urma am sa imi iau un releu de 30A Link spre comentariu
remus68 Postat Decembrie 19, 2010 Partajează Postat Decembrie 19, 2010 luni ma duc la nenea asta sa mi-o faca... si stau langa el... le luam pe rand... si apoi va dau verdictul... Pai nu te mai duci la "nenea meseriasu"? Link spre comentariu
dorul3t Postat Decembrie 19, 2010 Autor Partajează Postat Decembrie 19, 2010 ba da.. da le refac cu nenea... ca e preten bun... adica ma costa ieftin..si cu releul o mai aman... pana ajung sa il cumpar... Link spre comentariu
davidut5 Postat Decembrie 19, 2010 Partajează Postat Decembrie 19, 2010 Aceeasi problema o am si eu in ciuda a tot ce am facut pentru rezolvare.-am pus releu pe contact la acc-am schimbat puntea la alt de 36A, am pus cu ra220-am pus o borna de minus de pe alternator pe caroserie+tresa-am pus borna de pe minus baterie pe caroserie-am eliminat papucul de pe firul albastru, punandu-l direct cu surub pe borna-am cositorit bornele ce vin la baterie, si papucii de putere( firele albastru si rosu)-inlocuit sigurante( puse mai mari decat trebuie)-inlocuit alternator, pus de 50A, are si fulie mai mica-am tras un fir direct de la baterie pentru tot ce este montat in plus fata de instalatia din fabrica (inchidere+alarma, geamuri electrice, casetofon ...)-de curand schimbat baterie, pus de 66AReleul de incarcare nu depaseste 14vAm reusit o mica imbunatatire.Cu relanti-ul la 1000rpm merg cu consumatorii destul de bine, dar cand este motorul rece si este de 700rpm e jale, cu faruri aprinse+stop frana+aeroterma daca incerc sa ridic geamul e jale, scade si lumina farurilor si turatia aerotermei si turatia motorului, e si legat direct de baterie. Pur si simplu nu suporta alternatorul, si scade la tensiunea care este pe baterie in jur de 12v. In garantia de la baterie spune ca la orice turatii cu orice consumatori tensiunea de incarcare sa fie intre 14-14,4v. Pai asta e vis nu e realitate, mai ales la daciile noastre. Nu e de mirare ca bateria veche m-a tinut doar 4 ani. Link spre comentariu
remus68 Postat Decembrie 19, 2010 Partajează Postat Decembrie 19, 2010 tensiunea de incarcare sa fie intre 14-14,4v...de fapt intre 13,8 si 14,4V.La turatii foarte mici, alternatorul nu debiteaza prea mult curent iar tensiunea de excitatie a alternatorului este controlata de releul de incarcare. Un releu prost reglat (cel electromecanic - de cine se pricepe, iar ala electronic de obicei de catre fabricant) nu va excita suficient alternatorul. La orice autovehicul, ca e Dacia, Lamborghini sau tractor, bateria va fi bine incarcata daca alternatorul este bun si releul de tensiune bine reglat.Masoara, de curiozitate, cit este tensiunea pe borna DF a alternatortului, atunci cind sint caderi importante de tensiune si tensiunea pe baterie scade. Link spre comentariu
davidut5 Postat Decembrie 20, 2010 Partajează Postat Decembrie 20, 2010 Am masurat 10v pe df si 12,3v pe baterie la 850 ture (era la 1k dar cum am pornit consumatorii a scazut), cu faruri, becuri ceata, dezaburire, aeroterma, casetofon.Releul este electronic cu fir de referinta. Link spre comentariu
remus68 Postat Decembrie 20, 2010 Partajează Postat Decembrie 20, 2010 Daca releul era bine reglat/proiectat, intre B+ si DF, in acest caz, trebuia sa fie o diferenta de pina la 1V. Link spre comentariu
GriRo Postat Decembrie 20, 2010 Partajează Postat Decembrie 20, 2010 Aceeasi problema o am si eu in ciuda a tot ce am facut pentru rezolvare.-am pus releu pe contact la acc...Degeaba ai pus tu releu pe contact la accesorii, daca n-ai pus releu pe clema 15, si la intrare in releul de tensiune in loc de 13,8V-14,4V, ai abia 12,5V cu sarcinile mentionate de tine.Incearca sa masori la ralanti, ce tensiune ai intre conexiunea de masa a rel.de.tens. si intrare in rel.de tens. si daca nu este tens. de la iesire alternator (de pe surubu' de 6mm) vezi unde ai caderea de tensiune. Atentie! circuitul de incarcare nu este trecut prin siguranta. Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Decembrie 20, 2010 Partajează Postat Decembrie 20, 2010 Pentru cei care nu stiu inca. Alternatorul de dacie incepe incarcarea bateriei de la 2000 - 3000 ture. Niciodata proba de incarcare nu se face cu motorul in relanti. De aceea se recomanda, la drumurile scurte si dese, prima treapta de viteza, pentru a folosi turatia inalta necesara incarcarii acumulatorului pana la tensiunea nominala. Scaderea de turatie la cuplarea consumatorilor este normala tinand cont ca farurile consuma 100W pe faza scurta, farurile de ceata inca vre-o 100W casetofonul vre-o 50W, aeroterma si dezaburirea vre-o 50W se fac 300W. Mai raman 75W din care se scade consumul bordului, semnalizarea, bobina de inductie (36W). Tinand cont ca unei baterii de 55Ah ii sunt necesari 66W (12x5.5A) faceti si voi calculul daca mai ramane ceva pentru incarcare. Daca exista un releu electronic de incarcare se mai poate face ceva pentru a castiga putere la turatii mici. Se leaga un releu la iesirea df, care releu comanda direct bobina de excitatie a alterantorului. Asa se castiga pe bobina de excitatie inca un volt, volt care era pierdut pe tranzistorul regulatorului. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum