Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

variaza lumina cand am consumatori


dorul3t

Postări Recomandate

vreau sa schimb becurile clasice de la lampile spate cu becuri cu ledpentru dacia mea 1310 din 99 ce tip-uri de led-uri imi trebuiesc ca sa inlocuiesc becurile clasice....pentru ca atunci cand pun frana si mi se aprinde stopul pe frana imi oscileaza lumina din faruri si din bord...sau daca stie cineva cum sa rezolv problema asta sa ma informeze si pe mine

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 44
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • dorul3t

    18

  • remus68

    12

  • GriRo

    5

  • yo9hnf

    2

Top autori în acest subiect

Ai probleme la instalatia electrica....!!!!!!!!!Verifica blocul de sigurante - e posibil sa ai contact imperfect undeva. eu nu te-as sfatui sa-ti pui LEDuri...pe la cati am vazut puse pe stop, nu fac lumina nici 50% din ce faceau becurile vechi, normale.

Link spre comentariu

ca sa-ti zic mai exact... o parte din defectiuni dispar... de multa vreme imi scade lumina cand pun frana... sau cand pornesc un consumator mai puternic...acul meu de la incarcare cand masina e fara consumatori si turata la 2000 de rotatii sta in dreptul x-ului \---\x--/---/daca pun consumatori... faza scurta... aeroterma treapta 2 (din 4) si turata acul va sta \-x-\---/---/daca pun consumatori... faza scurta... aeroterma treapta 2 (din 4) si la relanti acul va sta \x--\---/---/releul a fost schimbat ca se dusese celalalt...alternatorul l-am schimbat cu unul de pe alta dacie... diodele nu sunt verificate... dar dupa schimbarea lui nu a aparut nici o diferentaurmatoarele operatiuniam sa mai verific tabloul... vreau sa il desfac de tot si sa-l curat sa nu fie oxidat... sa aiba masa cum trebuie...am sa verific diodele de la alternator...mai dati-mi idei..

Link spre comentariu

am sa mai verific tabloul... vreau sa il desfac de tot si sa-l curat sa nu fie oxidat... sa aiba masa cum trebuie

In suportul de sigurante nu este efectuata absolut nici o conexiune de masa!
Link spre comentariu
Vizitator comfel

Inlocuieste tresa metalica ce pune alternatorul la masa sau da cu smirghel pe papuci de la tresa ........ :daAcumulatorul trebuie verificat .............Acest fenomen se manifesta cand ai un contact imperfect fata de la masa ..........

Link spre comentariu

Am o vaga banuiala ca problema cu stopul este de la conexiunea intre borna minus a acumulatorului si caroserie, verifica acea legatura. Ca sa te convingi masoara cu un aparat de masura tensiunea intre borma minus a bateriei (pe borna de plumb) si caroserie in momentul in care folosesti un consumator mai puternic (electromotor de exemplu). Daca ai valori peste 0,5 - 1 V atunci sunt probleme cu acea legatura. Pentru problema cu starea de incarcare a bateriei (acul de la incarcare in stanga) sunt 2 cauze. Prima este de la o dioda intrerupta (sau in scurt, oricum defecta) in alternator (daca spui ca ai inlocuit releul de incarcare si ai bateria buna) si a doua este ca ai consumatori care depasesc puterea alternatorului care este de 375 W la turatie maxima (amplificator audio cu tub de bass plus consumatorii standard ai masinii, becuri etc). Cat despre verificarea starii legaturii la plusul bateriei o verifici la fel ca la legatura de minus, dar nu fata de caroserie ci fata de bara comuna a blocului de sigurante. Cat despre inlocuire cu led-uri a lampilor pe langa faptul ca trebuie sa aduci la aceeasi luminozitate cu a becului inlocuit mai este o problema cu omologarea lor adica o sa ai probleme daca te opreste un politist si pomeneste de rar.

Link spre comentariu

puterea alternatorului care este de 375 W la turatie maxima

Modelele vechi (mai mici in diametru) care au o singura punte redresoare cu 6 diode, au 590W iar modelele noi (cu diametrul mai mare, eventual cu regulator de tensiune incorporat in suportul de perii) au 900...1050W in functie de model. Este vorba de alternatoare produse de Electroprecizia.
Link spre comentariu

la remat nu o sa ajunga curand... e pe gpl si benzina sau intretinerea altei masini e mai scumpa decat la daciuta mea.. am sa verific legatura de la (-)-ul acumultaorului... n-am consumatori... deci pur si simplu.. fara nici un consumator pornit.. daca am faza scurta si calc frana se simte... si luminile din bord se slabesc... nu tare.. dar se observa... daca pornesc aeroterma la treapta 2 si calc frana se simte mai tare... asta fara nici un consumator... si indiferent daca e la relanti sau turata...am sa fac un filmulet... cam de proasta rezolutie dar am sa fac.. si am sa postez... sa se vada..

Link spre comentariu

Lasa-l dom`ne ca la REMAT i-o primeste si cu diodele arse si contactele oxidate, tot atita-i da pe ea...

CORECT!

Am o vaga banuiala ca problema cu stopul este de la conexiunea intre borna minus a acumulatorului si caroserie, verifica acea legatura. Ca sa te convingi masoara cu un aparat de masura tensiunea intre borma minus a bateriei (pe borna de plumb) si caroserie in momentul in care folosesti un consumator mai puternic (electromotor de exemplu). Daca ai valori peste 0,5 - 1 V atunci sunt probleme cu acea legatura. Pentru problema cu starea de incarcare a bateriei (acul de la incarcare in stanga) sunt 2 cauze. Prima este de la o dioda intrerupta (sau in scurt, oricum defecta) in alternator (daca spui ca ai inlocuit releul de incarcare si ai bateria buna) si a doua este ca ai consumatori care depasesc puterea alternatorului care este de 375 W la turatie maxima (amplificator audio cu tub de bass plus consumatorii standard ai masinii, becuri etc). Cat despre verificarea starii legaturii la plusul bateriei o verifici la fel ca la legatura de minus, dar nu fata de caroserie ci fata de bara comuna a blocului de sigurante. Cat despre inlocuire cu led-uri a lampilor pe langa faptul ca trebuie sa aduci la aceeasi luminozitate cu a becului inlocuit mai este o problema cu omologarea lor adica o sa ai probleme daca te opreste un politist si pomeneste de rar.

pana aici are dreptate, vezi ca modelul tau de vehicul cu motor a avut, are si va avea mereu mari probleme de contact la tabloul de sigurante!daca incepi sa faci niste masuratori asa cum a descris The Stressmaker, si mai desfaci si ceasurile de bord, o sa ai neplacuta surpriza ca la indicatorul de incarcare, atunci cand ai consumatori, o sa masori 10V sau poate mai putin, ASA CA NU-I NEVOIE SA NE POSTEZI NICIUN FILMULETZ! Stiu de problema asta, m-am luptat cu ea multi ani, cine a lucrat in service stie...Inainte de a face orice fel de investitie in privinta subiectului asta ("variaza lumina cand am consumatori"), te sfatuiesc sa iei un voltmetru si sa masori si sa remediezi eventualele probleme de contact de la alternator spre ceasurile de bord. Nu neglija si contactele din conectorii de la instalatia de pe spate!Iar in viitorul apropiat, dar numai daca te pricepi, iti recomand sa ai in vedere inlocuirea tabloului de sigurante clasic cu unul cu sigurante tip stecher (viziteaza un yard de dezmembrari).
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări