Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Freza FUS22


radu cnc

Postări Recomandate

@radu cnc: Pentru ca astazi tot a fost zi de odihna, pana m-am mai odihnit am intocmit primul tabel promis - cel pentru masa rotativa. Vezi atasamentul xls care urmeaza.[attachment=0]Tabel divizare indirecta MR.xls[/attachment]Cel pentru capul divizor, cu alta ocazie.Desi l-am verificat si ras-verificat in draci, ar fi bine totusi sa-l utilizezi cu atentie si sa verifici - in special practic - datele din tabel. Chiar daca nu am gresit eu, exista totusi posibilitatea sa fie greseli de editare de la producator. Am gasit mai multe asemenea greseli, pe timpul intocmirii - pe care le-am corectat. Asta nu inseamna, ca nu mai pot fi si altele.,>

 

Daca cumva mai aveti tabelul cu divizari indirecte pentru masa cu raport 1:90 va rog sa il mai posatati o data

Multumesc

Link spre comentariu
Vizitator victor2304
ola_nicolasCe pret mai are o MR FUS22?

-pe internet probabil ca le cunoasteti

-cea pe care am luat-o eu a fost 500 lei,dar credetima ca arata  groaznic,fara discuri,foarfeca (compas) piesa de strangere, manivela adica tot mecanismul de indexare

-am cumparat-o fiindca desi era blocata platoul arata fara lovituri (ceea ce dupa curatire s-a si confirmat)

Link spre comentariu
Vizitator

@dunca sorin: M-am uitat ieri cand am postat peste acea postare, dar nu mi-am dat seama ca nu mai este fisierul. Probabil ca s-a pierdut, cand a mutat Vasile forumul pe noul format, care nu suporta terminatia XLS. Vezi ca l-am reatasat la postarea #27 arhivat RAR.

Link spre comentariu

multumesc pentru tabel, totusi pentru mine este o problema, am observat ca majoritatea divizarilor din tabel folosesc ca sir de gauri 32, 34, 36, 38, 42, 46 iar acestea nu le am niciuna pe cele 2 discuri cu gauri care le am.

Link spre comentariu
Vizitator

Iti lipseste cel de-al 3-lea disc. Vezi daca pentru divizarea in 32, 34, 36, 38, 42 si respectiv 46 de parti, poti folosi unul dintre discurile pe care le ai, apoi confectioneaza-l pe cel de-al 3-lea dupa modelul celorlalte doua, dar cu randurile de gauri corespunzator numerelor de gauri care iti lipsesc. Daca nu se poate, atunci trebuie sa apelezi la un alt meserias.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

m-am lovit de urmatoarea problema: dupa calculele mele ( daca sunt gresite va rog sa ma atentionati) la pinionul de 26 de dinti modul 1.25 mi-a iesit urmatorul calcul : diametrul pinionului 35 mm iar adancimea intre dinti 2,8mm, drept urmare m-am apucat de treaba si la sfarsit ultimul dinte a iesit foarte mic aproape inexistent, am pus pinionul facut pe langa cele originale ale strungului si clar gaura intre dinti a fost prea adanca, si mai am alta problema , am 4 freze modul de 1,25 : x7, x5, x8 si x1, toate la 20 grade si toate diferite ca unghi. La-m folosit pe cel de 1.25 x 7. Ma lamureste si pe mine cineva ce am facut gresit si cum trebuia facut?Multumesc anticipat pentru ajutor

Link spre comentariu

da, asta este clar acum, urmatoarea lucrare o voi face cu freza modul 1.25 nr 5 (bine ca o am)

Adancimea dintre dinti totusi nu este buna, clar la mine (2.8 mm) era mai mare decat la pinionul original. 

Link spre comentariu

....Adancimea dintre dinti totusi nu este buna, clar la mine (2.8 mm) era mai mare decat la pinionul original. 

Nu "adancimea dintre dinti" se masoara la o dantura in executie, ci adancimea de la creasta, pana la fundul dintelui. Ea este egala cu 2,25 ori modulul, adica 2,8125 in cazul tau. Tehnologia danturarii dinte cu dinte, este in linii mari urmatoarea: 1 - Se alege scula disc-modul potrivita numarului de dinti pe care vrei sa il tai; 2 - Se fixeaza semifabricatul (sau grupul de 2... 5 semifabricate) pe dornul strunjit in prealabil si se centreaza intre bacurile universalului prins in divizor si varful de centrare reglabil; 3 - Se alege si se monteaza pe divizor discul corespunzator; 4 - Se introduce cuiul indexor al manivelei intr-una dintre gaurile discului si se insemneaza (de regula) cu creta alba acea gaura; 5 - Se blocheaza echipajul mobil al capului divizor si se centreaza scula astfel incat sa taie exact pe creasta semifabricatului; 6 - Se face atingerea "zero" a sculei de creasta semifabricatului, astfel incat sa ramana o urma fara a rezulta span; 7 - Ne indepartam cu scula si introducem inaltimea calculata, mai putin adaosul de finitie, care se lasa de obicei de 0,3... 0,5 mm, deci in acest caz ne ridicam cu masa, sau ne deplasam lateral in functie de pozitia aleasa pentru scula (catre aceasta) cu 2,5 mm; 8 - Alegem avansul corespunzator, sau frezam cu avans manual primul gol, cu atentie; 9 - Masuram adancimea realizata efectiv si corectam pozitia mesei de lucru, daca adaosul este mai mic de 0,3 mm, sau mai mare de 0,5 mm; 10 - Deblocam divizorul, realizam prima divizare rotind cu un numar de rotatii complete + un numar de gauri pe randul corespunzator al discului utilizat, dupa ce in prealabil am calculat aceste elemente; 11 - Stergem semnul de creta de la prima gaura si facem un alt semn in dreptul gaurii unde a intrat cuiul indexor, blocam divizorul si facem urmatoarea trecere. Se repeta aceasta procedura pana se frezeaza si ultimul gol al rotii dintate. 12 - Se introduce restul sdaosului de prelucrare pentru trecerile de finitie (prin manevrarea mesei) si se repeta inca odata in mod simplificat pasii 1... 11. De regula, la un regim de aschiere bine ales, nu este nevoie de racire, dar se poate folosi si un "firicel" de emulsie, daca este cazul. Dupa prelucrarea completa, in mod normal ar trebui masurati o serie de parametri calculati apriori. Printre ei inaltimea finala a dintilor si cota pente N dinti, care ne spune multe despre cat de corect s-a realizat profilul evolventic al dintelui. Cine are acces la un evolventmetru, poate face si verificari mai "fine".

Link spre comentariu

 ci adancimea de la creasta, pana la fundul dintelui. Ea este egala cu 2,25 ori modulul, adica 2,8125 in cazul tau. 

 

Asta am vrut sa zic si eu.

 

6 - Se face atingerea "zero" a sculei de creasta semifabricatului, astfel incat sa ramana o urma fara a rezulta span;

 

Exact asta am facut si de la atingerea 0 am bagat in span 2,8 mm...la ochi cam cu 35-40% mai mult decat la pinionul original

 

 

Editat de dunca sorin
Link spre comentariu

Daca ai facut asa si nu ti-au iesit numarul de dinti, inseamna ca nu ai luat corect numarul de gauri pe discul de divizare, sau nu ai calculat corect numarul rotatiilor complete si/sau al gaurilor reziduale la divizarea cu un dinte. Ce raport de demultiplicare are capul divizor?

 

Pentru capul divizor original al frezei FUS22 avand constanta 40, poti alege discul care contine numarul de gauri g=39 (se divide la 13, la fel ca si numarul de dinti al rotii dintate). Pentru divizarea in 26 de parti, vei face 3 rotatii complete de manivela, plus 3 gauri pe sirul de gauri indicat. Calculul este urmatorul: Din relatia k/g=i/z indicata in cartea frezei FUS22 se determina a 4-a proportionala - k=gi/z. Unde k este numarul total de gauri pe sirul g=39 gauri; i=40 - constanta (raportul de demultiplicare) al divizorului; z=26 este numarul de dinti al rotii. Rezulta ca pe acel sir de 39 de gauri, trebuiesc numarate la fiecare divizare 120 de gauri in total, adica 3 rotatii complete de manivela, plus 3 gauri peste.

Link spre comentariu

Verifica daca rotile pe care le ai chiar sunt modul 1.25.

E posibil sa fi fost refacute, cu modul 1 sau mai mic.

Am facut o masuratoare grosolana la al meu, si adancimea pare sa fie pe la 2.8 (nu am demontat rotile, am masurat pe lateral).

Link spre comentariu

Aceasta verificare se realizeaza automat, in momentul in care se masoara diametrul exterior. Daca Dext=m(z+2)=1,25*28=35 mm, atunci modulul este corect determinat. Inaltimea mai mica a dintilor unei roti, mai poate rezulta din aplicarea unei "corectii". Dar de obicei la rotile cu un numar de dinti mai mare decat z=17, nu se aplica corectii. Pentru o edificare completa, se pot masura inaltimile dintilor la celelalte roti dintate din setul rotilor de schimb. Toate trebuie sa fie de 2,81 mm. Mai poti lua in calcul si posibilitatea ca acea roata (modelul tau) sa fi fost executata de un meserias incepator, care nu a patruns complet golul dintilor. La rotile de schimb un asemenea aspect trece neobservat datorita faptului ca distanta dintre axele rotilor in angrenare directa este reglabila. Daca se vor respecta valorile calculate, atunci in mod sigur roata va fi cea necesara.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări