florincccc Postat Decembrie 10, 2010 Partajează Postat Decembrie 10, 2010 Sunt banii tai, placerea ta, poti sa construiesti si OZN-uri dar sa nu-ti faci iluzii ca factura la electrica iti va scadea cu macar un ban. Incinta are nevoie de o anumita energie pentru a ajunge la o anumita temperatura, energie pe care o iei din priza si cu caloriferul si cu centrala. Si energia aia nu se schimba pentru ca plimbi tu apa pe tevi sau bagi rezistenta in teava de inox. 2. scris clar si frumos: intr-un calorifer electric (ca d-aia si costa putin) NU CIRCULA LICHIDUL (adica n-are pompa), apoi.. e folosit ulei (care se incalzeste mult mai greu decat apa si nu ajunge la fierbere) si nu apa tocmai pentru a evita VASUL DE EXPANSIUNE Si ce daca? Care e consecinta diferentei pe care ai scris-o? 3. daca tot nu e bun principiul centralelor electrice.. de ce s-au inventat??? puteam sa ne punem cate un calorifer electric in fiecare camera nu? faceam un necesar de vreo 18kw si puneam 9 calorifere electrice, moment in care plateam 3 salarii la electrica/luna Incalzirea centrala s-a inventat exact pentru a incalzi mai multe camere cu o singura sursa de caldura si nu fiecare camera cu sursa ei de caldura. Daca tu vrei sa construiesti o centrala pentru o camera.... 4. o centrala electrica de 24kw nu va consuma in vecii vecilor 24kw instantaneu, si nu au rezistente electrice de asemenea putere. acei 24kw sunt obtinuti de SCHIMBATORUL DE CALDURA De la Klingonieni? Sau de unde? Centrala ar consuma 23,9KWh de energie electrica (sa zicem)si tie iti apar 24KWh de energie termica in SCHIMBATORUL DE CALDURA? Succes si spor la treaba! Link spre comentariu
avolocaru Postat Decembrie 10, 2010 Partajează Postat Decembrie 10, 2010 Incalzirea de tip electric are randamentul de 100% adica daca 2 Kw se invart la contor 2 KW sunt degajati la interior. Nu are nici o importanta unde pui rezistentele, in aer apa ulei etc. Link spre comentariu
laly_ursan Postat Decembrie 10, 2010 Autor Partajează Postat Decembrie 10, 2010 bine... deci spui tu ca centrala consuma 23,9kw da?pai ce siguranta ar trebui sa avem pe general omule? la ce amperaj ar trebui sa reziste???1. daca facem calculul la 23,9kw alimentat la 380v ne-ar trebui o siguranta pe general de minim... 62,89A ...imi da cu virgula.2. ce namile de piese ar trebui sa aiba centrala aia in ea sa reziste la consumul ala?poate sunt eu tampit si am ideei fixe...si da, in caloriferul electric circula lichidul (era la mintea cocosului), dar circula natural (lichidul cald se ridica deasupra celui rece)caloriferul electric degaja caldura doar in locul in care e pus, pe cand centrala poate degaja prin mai multe radiatoare.caloriferul electric nu va avea niciodata randamentul unei centrale si nu ma refer la faptul ca va consuma 2kw si va radia 1,5kw ci ma refer la faptul ca daca acei 2kw sunt distribuiti printr-o centrala pot da un randament termic mai bun.la un calorifer electric daca-i montezi un termostat ambiental nu rezolvi nimic (am incercat), pentru ca agentul termic este uleiul iar uleiul se incalzeste greu...(plecand de la rece pana la temperatura pe care i-o ceri poate merge si 40min incontinuu) pe cand la o centrala daca-i montezi un termostat ambiental, aceasta va merge strict cat e necesar, iar la pornire agentul termic va fi incalzit mult mai repede pentru ca voi folosi apa.acum.. nu stiu ce va imaginati voi dar nu am sa pun niste calorifere de 2m lungime cu 60cm inaltime ci am sa pun un calorifer de 400x600 in baie sau chiar mai mic daca gasesc, pentru ca in baie nu am nevoie de 20gC ci am nevoie doar de temperatura pozitiva ca sa nu-mi inghete instalatia de apa, iar in restul magazinului voi mai monta 2 calorifere, unul de 600x600, si unul de 1000x300 (sau daca gasesc chiar si mai mic de inaltime ar fi si mai bun.. 1000x200). deci toate caloriferele la un loc nu au o capacitate mai mare de 7-8l. sa zicem ca per total voi incalzi 12-14l de apa Link spre comentariu
doru3160 Postat Decembrie 10, 2010 Partajează Postat Decembrie 10, 2010 iar esti nelamurit...la 380V poti avea 3 (grupuri de) rezistente de 8kw pe faza,curentul se poate calcula usor,vad ca iti iese,chiar daca e cu virgula,tocmai de asta nu e rentabila (inca)incalzirea cu energie electrica Link spre comentariu
laly_ursan Postat Decembrie 10, 2010 Autor Partajează Postat Decembrie 10, 2010 doru... eu nu incerc sa consum mai putin, macar daca tot consum... sa am si caldura. anul trecut plateam 300 ron/luna curentul si aveam caloriferul electric + un convector, ambele de cate 2kw. ideea e ca... daca mesteresti putin lucrurile, poti obtine un randament mai bun. de exemplu, am montat termostatul ambiental doar pe convector, impreuna ar fi trebuit sa consume in mod normal 4kw/h... am redus consumul la 1,73kw/h (am stat cu bunghiul pe contor) cu ambele bagate in priza, iar temperatura era aceeasi. deci se poate!am uitat sa precizez.. temperatura setata in termostat era de 17gC apoi am umblat la termostatul caloriferului sa decupleze si el in preajma acestei temperaturi. daca le puneam cate unul nu faceau fata si consumau fix 2kw/hdeci eu gandesc asa.. daca pun 2 calorifere... aia 2kw vor fi distribuiti mai bine Link spre comentariu
laly_ursan Postat Decembrie 10, 2010 Autor Partajează Postat Decembrie 10, 2010 haideti sa nu ne mai atacam unul pe altul, ca nici unul din noi nu le stie chiar pe toate...daca vreti cu adevarat sa ma ajutati cu ceva, hai sa ne punem capul la contributie si sa imbunatatim pe cat posibil ceea ce vreau sa fac eu.dar nu veniti cu replici genul... foloseste un calorifer electric sau cumparati un boiler si pune-i pompa... practic boilerul ala ar face acelasi lucru pe care il face tubul pe care vreau sa-l folosesc eu. diferenta e ca boilerul va trebui sa incalzeasca o cantitate mult mai mare de apa, deci iese din discutie.parerea mea e urmatoarea, cu cat mai putina apa de incalzit cu atat randamentul va fi mai mare. tot la randament vor ajuta si automatizarile.credeti ca cer prea mult?imi cer scuze tuturor pentru jignirile aduse intr-un fel sau altul. dar.. parerea mea e ca nu ar trebui sa sariti asa pe oameni, asta-i proiectul, asta vrea omul sa faca.. hai sa-l ajutam sa faca ceea ce vrea, nu sa-i modificam radical proiectul (cu boilere, calorifere electrice etc) si ma puteti ajuta cu ...valori pe care ar trebui sa le aiba unele piese, cu cablajul... cu multe alte lucruri care vor veni pe parcursul lucrarii. Link spre comentariu
doru3160 Postat Decembrie 10, 2010 Partajează Postat Decembrie 10, 2010 doru... eu nu incerc sa consum mai putin, macar daca tot consum... sa am si caldura. anul trecut plateam 300 ron/luna curentul si aveam caloriferul electric + un convector, ambele de cate 2kw. ideea e ca... daca mesteresti putin lucrurile, poti obtine un randament mai bun. de exemplu, am montat termostatul ambiental doar pe convector, impreuna ar fi trebuit sa consume in mod normal 4kw/h... am redus consumul la 1,73kw/h (am stat cu bunghiul pe contor) cu ambele bagate in priza, iar temperatura era aceeasi. deci se poate!am uitat sa precizez.. temperatura setata in termostat era de 17gC apoi am umblat la termostatul caloriferului sa decupleze si el in preajma acestei temperaturi. daca le puneam cate unul nu faceau fata si consumau fix 2kw/h deci eu gandesc asa.. daca pun 2 calorifere... aia 2kw vor fi distribuiti mai bine Asta era si explicatia care am dat-o cand am motivat instalarea unui sistem cu mai multe puncte de disipare a caldurii,nu consider un atac ci doar lamurirea unor probleme care trebuie stiute de la bun inceput…de ex,spui ca un consum de 4kw era insuficient ca sa incalzesti acel spatiu,iar cu 1,73kw ai fost satisfacut…in conditiile in care tot 2 consumatori ai avut in aceeasi pozitie,e un pic de paradox in ceea ce spui,in schimb daca imi spui ca la un consum de 4 kw aveai excedent de caldura(si de bani la factura) si prin montarea unui termostat de ambient ai optimizat datele problemei,atunci e pe intelesul meu… haideti sa nu ne mai atacam unul pe altul, ca nici unul din noi nu le stie chiar pe toate... . Aici chiar ca sunt de accord 100%,nici nu am avut pretentia ca le stiu,sau le voi sti pe toate parerea mea e urmatoarea, cu cat mai putina apa de incalzit cu atat randamentul va fi mai mare. tot la randament vor ajuta si automatizarile. . si aici gresesti cu ceva in rationament,randamentul va fi acelasi si va fi dictat de pierderile care le ai pe incinta respectiva,tinand cont ca centrala odata ajunsa la echilibru cu temperatura,va alimenta doar pierderile de caldura care le ai in sistem,o cantitate mai mare de agent de incalzire,se va incalzi mai greu,dar se va si raci mai greu,deci tot la pierderi ajungem. Iti dau un exemplu real,stand la bloc,in momentul cand mi-am instalat centrala,am fost sfatuit sa schimb caloriferele din fonta,cu elementi tip scoica,rusesti, cu registre din tabla sau din aluminiu,pt ca au un grad de disipare mai bun, o capacitate mai mica,deci apa mai putina. Vecinul meu,care are un grad de izolatie la apartament relativ egal cu al meu,dar cu registre din aluminiu,consuma mai mult gaz decat mine,centralele nu sunt acelasi tip,dar au aceeasi putere,ambii folosim termostat de ambient(nu mai spun ca el are 3 camere si eu 4,cu acelasi nr de persoane,cu aceeasi temperatura setata pe termostat,am amintit de nr de persoane,ca sa se inteleaga ca pt incalzire ACM e aceeasi treaba,din moment ce consumul la apa rece e sensibil egal)…cum iti explici acest lucru?la mine timpul de actionare al centralei este mai mare,dar si pauzele intre 2 porniri sunt mai mari,inertia termica a fontei si a apei din calorifere ajuta la acest lucru…deci porniri mai putine,uzura mai mica la elementele de comutatie si pompa de recirculare,si in plus,incalzirea dureaza mai putin decat racirea caloriferelor(pt ca am surplus de putere la centrala),si asta imi ofera un plus de pauza fata de el,unde la un pahar cu bere,nu am avut timp sa fumez o tigara ca a si pornit centrala. De multe ori ajuta sa citesti(ca sa nu spun de fiecare data),cum ai facut si tu,dar pe langa o documentare serioasa,lucrul efectiv in domeniu,ajuta de 10 ori mai mult decat multe ineptii care le gasesti pe net,postate acolo de multe ori de indivizi care poate nici nu au vazut la viata lor chestiile despre care povestesc. Ori aici ti-a explicat cam toata lumea,indiferent ce sistem vei aborda(cu un calorifer sau cu 10),consumul de curent va fi sensibil egal,la temperaturi egale in aceeasi incinta…poate confortul sa fie altul,dar asta e deja alta poveste. Link spre comentariu
vfp_marius Postat Decembrie 10, 2010 Partajează Postat Decembrie 10, 2010 eu mai bine zic sa lasati sa se convinga singur , ca iese tot acolo . Link spre comentariu
laly_ursan Postat Decembrie 10, 2010 Autor Partajează Postat Decembrie 10, 2010 "m-ai inteles gresit, daca le lasam pe amandoua in priza si cu termostatele la maxim, aveam caldura mai mult decat suficienta... dar consumul era enorm, am vrut sa spun ca le-am echilibrat cumva si le-am scazut consumul dar si eu am renuntat la cateva grade"doru: am recitit ceea ce ai scris, m-ai inteles bine, m-am exprimat eu gresit.acum sa o luam de la capat.spatiul e relativ bine izolat, geamuri si usa termopan pvc, toti peretii inafara de tavan sunt izolati (polistiren de 2cm + rigips pe interior, pe exterior nu am posibilitate de izolare)intre timp m-am hotarat sa supradimensionez si eu puterea centralei, deja am vorbit cu strungarul sa-mi faca capacele tubului cu gauri pentru 2 rezistente de 2kw)dimensiunile tubului: 254mm lungime si 130mm diametrul, zic eu ca ar trebui sa incalzeasca apa rapid Link spre comentariu
avolocaru Postat Decembrie 10, 2010 Partajează Postat Decembrie 10, 2010 daca vrei neaparat sa-ti realizezi proiectul, foarte bine. Ceea ce trebuie sa inteleg este ca randamentul unui consumator electric rezistiv, d.p.d.v termic este de 100%. Indiferent cum este construit. Caloriferul pe care il aveai cat consuma la contor atata iti dadea si la interior. Asta vine din fizica si cu asta basta. Daca vrei sa faci o CT folosind rezistenta x, care are un filet pt montare, cauti frumusel un segment de teava mai groasa te duci la un strungar sa-ti faca un filet la interior la una din parti, aici infiletezi rezistenta, daca nu gasesti teava groasa potrivita faci filet exterior si pui o mufa. Apoi mergi la un sudor sa-ti sudeze doua racorduri de 3/4, unul la un capat si unul la celalat, de preferat in opozitie unul fata de celalat si desigur un capac la capatul nefiletat al tevii.2 Turul va fi la partea de sus returul la partea de jos. pe tur pui doua teuri in primul pui o teaca pentru senzorul de temperatura in urmatorul pui un aerisitor.3 Returul va fi la partea de jos, si aici pui 2 teuri, in primul pui presostatul in celalatvasul de expansiune. Apoi pe retur urmeaza pompa.4 Undeva langa robinetul de incarcare pui un manometru pt a vedea presiunea din instalatie.Ca automatizare iti tebuie un controler simplu de temperatura. Placa de la CT nu te va ajuta prea mult intrucat trebuie sa pacalesti 1 detectia flacarii pentru a nu intra pe avarie si 2 presostatul de la ventilator. In principiu nu este o problema foarte grea dar va trebui sa o faci in asa fel incat sa te creada pe cuvant.SuccesO schita a corpului principal. Link spre comentariu
laly_ursan Postat Decembrie 10, 2010 Autor Partajează Postat Decembrie 10, 2010 pai... tot ce mi-ai spus tu era si in schita pe care am pus-o eu, n-aveam nici o nelamurire.centrala veche era cu tiraj natural, n-am ventilator, n-am placa electronica... electrica pura, am urmarit putin cablurile p-acolo si poate fi pacalita foarte usor (tocmai din cauza ca nu are placa electronica) ....manometru... e in aceeasi capsula cu termometrul... deci e un termomanometruschita e pe pagina a 2-a Link spre comentariu
avolocaru Postat Decembrie 10, 2010 Partajează Postat Decembrie 10, 2010 Mestere, in schita ta sunt mai multe rezistente, ai o obsesie cu apa mult. In schita mea rezistenta este pusa intr-o teava cu diametrul mult mai mic. Totusi as vrea sa insit pe un dezavantaj major. La momentul cand sistemul ajunge la un echilibru termic, datorita volumului mic de apa care"imbraca" rezistenta controlerul nu va fi stabil in functionare chiar si cu un histerezis mai mare. In cazul unui boiler exista o masa de apa care se incalzeste pana la o anumita temperatura si apoi energia acumulata se cedeaza in timp prin calorifere. Link spre comentariu
laly_ursan Postat Decembrie 10, 2010 Autor Partajează Postat Decembrie 10, 2010 Mestere, in schita ta sunt mai multe rezistente, ai o obsesie cu apa mult. In schita mea rezistenta este pusa intr-o teava cu diametrul mult mai mic. Totusi as vrea sa insit pe un dezavantaj major. La momentul cand sistemul ajunge la un echilibru termic, datorita volumului mic de apa care"imbraca" rezistenta controlerul nu va fi stabil in functionare chiar si cu un histerezis mai mare. In cazul unui boiler exista o masa de apa care se incalzeste pana la o anumita temperatura si apoi energia acumulata se cedeaza in timp prin calorifere.pai... asta-i dezavantajul in cazul schitei tale, eu am dat dimensiunile tubului ceva mai sus, si am mai spus ca am hotarat sa folosesc 2 rezistente, iar volumul nu-i chiar atat de mic, e undeva la 3-4 litri. am sa fac o schita in cateva minute cu ce i-am spus strungarului sa faca.iata si schita: Link spre comentariu
avolocaru Postat Decembrie 10, 2010 Partajează Postat Decembrie 10, 2010 Fie, intelesesm ca nu vrei apa multa ca "sa ai randament". Sa vedem ce-ti iese.PSCei patru litri nu vor elimina fenomenul de instabilitate. Ar trebui sa faci un controler care sa-ti controleze tensiunea de alimentare a rezistentei in functie de temperatura, si astfel puterea furnizata sa se muleze pe consum.PS 2 Resistenta cu legaturile in jos, nu este chiar un mod fericit de montaj pt un aparat facut in regim hoby. Trebuie sa ai grija sa ni pierzi apa pe la filet. Desigur nu este mare lucru dar este o grija in plus. Link spre comentariu
laly_ursan Postat Decembrie 10, 2010 Autor Partajează Postat Decembrie 10, 2010 Fie, intelesesm ca nu vrei apa multa ca "sa ai randament". Sa vedem ce-ti iese.PSCei patru litri nu vor elimina fenomenul de instabilitate. Ar trebui sa faci un controler care sa-ti controleze tensiunea de alimentare a rezistentei in functie de temperatura, si astfel puterea furnizata sa se muleze pe consum.da, m-am gandit la o varianta pana acum, mai exact sa controlez rezistentele exact cum ar fi controlat centrala in mod normal flacara.fiecare din cele 2 rezistente este formata la randul ei din 2 rezistente de puteri diferite, ce m-am gandit eu.. ar fi mai complicat sa pun variatoare de tensiune care sa reziste la puterea asta asa ca voi face cumva sa le cupleze sau sa le decupleze individual in functie de temperaturaiar in legatura cu rezistenta care e pusa in partea de jos nu-ti face griji, toate piulitele ce vor fi sudate (pentru infiletarea rezistentelor si a olandezilor) sunt facute la strung, iar cele pentru rezistente vor fi perfect plane... si vor avea garniturisudura o voi face in argon, pentru a elimina complet eventualii pori Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum