maverik_ro Postat Decembrie 8, 2010 Partajează Postat Decembrie 8, 2010 la naiba .... tot ce vroiam era sa ai un model de la care sa pleci , in fond si la urma urmei , poti face cum te taie capul , la naiba ... Link spre comentariu
laly_ursan Postat Decembrie 8, 2010 Autor Partajează Postat Decembrie 8, 2010 a... in cazul asta poti sa stai linisti... fii sigur ca m-am documentat putin, stiu ce are in componenta o centrala electrica din comert, oricum... intentia e buna, multumescsi nu-i nici o problema daca postezi carticica, e posibil sa descopar aspecte ascunse ale fabricatiei. ...acum sunt in stadiul fabricarii schimbatorului de caldura (tubului)... pe parcurs poate am sa postez si imagini Link spre comentariu
doru3160 Postat Decembrie 9, 2010 Partajează Postat Decembrie 9, 2010 Tubul se poate face f usor dintr-un sifon din inox (care nu se mai folosesc acum),am gasit asa ceva si dupa ce i-am taiat partea de deasupra cu teava,am sudat o flansa cu gauri pt surub M6 unde am montat capacul(tot din inox de 3mm grosime) cu rezistentele,intrare stut filetat cu 3/4 tur-retur si un prim punct de masura,o teaca pt elementul care sesizeaza temperatura(termocuplu,termorezistenta,etc).In afara de flansa pt fixare,totul e cu imbinari filetate,de asta spuneam ca mi-a fost mai comod din inox...am gasit aproape totul gata facut,dar fiecare se adapteaza conditiilor si preferintelor personale,din cate vad,prea multe sfaturi nu ai nevoie,asa ca spor la treaba,si poate ne tii la curent cu evolutia lucrarii. Link spre comentariu
laly_ursan Postat Decembrie 9, 2010 Autor Partajează Postat Decembrie 9, 2010 la un sifon ma gandeam si eu initial, pt ca aveam unul din inox. dar e prea mare in diametru (si prea mare taraboiul ca sa il micsorez ) si per total are vreo 6 litri, asta pe langa ce mi s-a mai spus despre inox... ca e instabil si la la la. am renuntat la sifon, si am cumparat 0,5m teava neagra cu diam de 139mm. am sa tai din ea cat sa-mi intre rezistenta...estimez ca va avea 2l ...n-am calculat inca.am termomanometrul centralei, voi desprinde teaca pe care o are si o voi lipi pe tur in imediata apropiere a iesirii din tubul cu rezistenta. Link spre comentariu
doru3160 Postat Decembrie 9, 2010 Partajează Postat Decembrie 9, 2010 Sifonul nu trebuie modificat...se cauta unul pe masura Cat despre instabilitatea inoxului...ce sa zic,probabil asa o fi,si astia de la firmele consacrate care fac cazane cu manta din inox n-or fi aflat...fraieri,daca intrau pe aici poate se desteptau Spor la treaba. Link spre comentariu
laly_ursan Postat Decembrie 9, 2010 Autor Partajează Postat Decembrie 9, 2010 nu stiu ce sa spun, vad ca incepi sa ma critici... si mai iei la misto (subtil ce-i drept). citeste si tu despre centralele electrice si vei descoperi ca schimbatoarele de caldura (tubul cu rezistente) sunt facute din CUPRU in mare majoritate. manta din inox o fi...la boilere sau mai stiu eu ce...din simplul motiv ca nu rugineste, alte proprietati... termice de exemplu... nu stiu sa aiba Link spre comentariu
florincccc Postat Decembrie 9, 2010 Partajează Postat Decembrie 9, 2010 Din discutie am inteles ca exista un spatiu de 40mc care va fi incalzit electric.Exista varianta centralei artizanale cu rezistenta de 2000W plus tevi, fitiguri, racord la apa, calorifer(e), gauri prin pereti cu un cost de 500-1000lei, poate si mai mult.Exista si varianta unui calorifer electric cu ulei de 2000W care costa 100-300leiCe aduce in plus prima varianta ca sa merite diferenta de cost? Link spre comentariu
avolocaru Postat Decembrie 9, 2010 Partajează Postat Decembrie 9, 2010 Eu zic sa urmezi solutia, propusa anterior, cu un boiler electric. Folosesti de la centrala doar pompa, presostatul si eventual vasul de expansiune. O sa obtii un rezultat mai elegant si sigur functional. Nu trebuie sa cumperi un boiler mare, sunt si boilere cu capacitati mici si rezistente mari. Oricum ideea ca daca veti folosi un boiler cu capacitate litrica mai mare veti avea un consum mai mare este falsa. Apa calda din boiler tot in spatiul de incalzit ramane => pierderea de caldura a boilerului se face catre spatiul de incalzit. Link spre comentariu
laly_ursan Postat Decembrie 9, 2010 Autor Partajează Postat Decembrie 9, 2010 se pare ca nu prea sunt inteles...iata schema a ceea ce vreau eu sa facdiferenta e ca eu voi folosi o singura rezistenta electrica, iar schimbatorul de caldura va fi pe masuracaloriferul electric iese din discutie, am scris la inceput de ce. toate piesele pe care le vedeti in schema LE AM deja iar costurile nu vor depasi 200-300 de lei (relee, termostate sau mai stiu eu ce-mi mai tuna capul sa pun in ea, va fi complet automatizata) Link spre comentariu
vfp_marius Postat Decembrie 9, 2010 Partajează Postat Decembrie 9, 2010 LALY aerisitorul automat din schema mai bine il pui pe tur acolo pot aparea bule de aer in circuit , si daca aerul patrunde in circuit crezi ca va ajunge in totalitate pe retur acolo la pompa ? mai bine lai pune pe ala automat la boiler si cel manual la pompa .spor la treaba Link spre comentariu
florincccc Postat Decembrie 9, 2010 Partajează Postat Decembrie 9, 2010 caloriferul electric iese din discutie, am scris la inceput de ce. Rezistenta electrica o scot dintr-un calorifer (care nu face fata si consuma de rupe) Si asteptarile tale care ar fi?: 1)aceeasi rezistenta de 2000W care nu facea fata in calorifer va produce mai multa caldura pentru ca e amplasata intr-un tub de inox sau de cupru? sau 2)odata ce ai amplasat rezistenta intr-un vas de inox sau din ce vrei tu va scadea consumul de energie electrica pentru incalzirea aceleiasi incinte? sau 3) e doar un hobby? Link spre comentariu
bassbox Postat Decembrie 9, 2010 Partajează Postat Decembrie 9, 2010 Nu reusesc sa ma abtin:2kw pentru 40mp=100mc =in cel mai bun caz protectie antiinghet(si asta numai daca ai izolatie termica buna).Adica poti sa garantezi ca nu crapa flexibilul de la chiuveta ,nimic mai mult. Link spre comentariu
laly_ursan Postat Decembrie 10, 2010 Autor Partajează Postat Decembrie 10, 2010 bai fratilor.. cititi inainte sa aberati atat. am scris 40 de metri CUBI... faceti voi necesarul la 55w/mc si o sa va dea un necesar de 2,2kw 2. scris clar si frumos: intr-un calorifer electric (ca d-aia si costa putin) NU CIRCULA LICHIDUL (adica n-are pompa), apoi.. e folosit ulei (care se incalzeste mult mai greu decat apa si nu ajunge la fierbere) si nu apa tocmai pentru a evita VASUL DE EXPANSIUNE3. daca tot nu e bun principiul centralelor electrice.. de ce s-au inventat??? puteam sa ne punem cate un calorifer electric in fiecare camera nu? faceam un necesar de vreo 18kw si puneam 9 calorifere electrice, moment in care plateam 3 salarii la electrica/luna4. o centrala electrica de 24kw nu va consuma in vecii vecilor 24kw instantaneu, si nu au rezistente electrice de asemenea putere. acei 24kw sunt obtinuti de SCHIMBATORUL DE CALDURAcautati pe net sa vedeti ce anume stabileste puterea unei centrale de orice tip... indiferent ca-i pe gaz.. electrica sau cu combustibil solid, sau mai bine cautati pe google SCHIMBATOR DE CALDURA.ia ganditi-va voi la un fierbator electric de 150w... in cateva minute... (2-3min) va infierbanta 0,5l de apa da? ia puneti voi un fierbator de 2000w intr-un vas de 2 litri... in cat timp credeti ca v-a infierbanta apa???? o ora???? in cateva secunde fierbe mai oameni buni. si daca atasez o pompa la vasul ala de 2 l si circul apa????? ...in cat timp credeti ca voi incalzi 10l de apa???? ca mai mult nu va intra in toata instalatia.si DA: sunt convins ca o rezistenta de 2kw poate da mult mai mult intr-o instalatie sub presiune cu circulatie fortata decat intr-un calorifer cu ulei.cu asta am incheiat.. ori veniti cu ceva argumente (bazate pe ceva) la criticile voastre si stiti ce vorbiti ori.. nu va mai dati cu parerea (cei care n-au habar dar se baga si ei in seama)si ati cazut intr-o capcana de mama mama... SCHITA aia de mai sus apartine centralelor electrice facute de PROTERM RAY, patent pe care-l folosesc toti producatorii de centrale electrice. nu am desenat eu schita. si nici macar nu am vrut sa intind o capcana... dar se poate observa cat de multe stiu unii... nu dau nume, va prinde-ti singuri Link spre comentariu
doru3160 Postat Decembrie 10, 2010 Partajează Postat Decembrie 10, 2010 2-ba circula,daca nu ai auzit de convectie,incearca sa afli de ce circula uleiul in calorifer,altfel,ar sta rece sus si fierbinte jos,unde de obicei e montata rezistenta.3-s-au inventat ca alternativa la incalzirea pe alt gen de combustibil ,din motive ecologice in mod special,dar si din cauza ca in unele cazuri,nu e posibila alimentarea cu alt gen de combustibil,si exista dare de mana,sau energia electrica a ajuns mai rentabila decat ceilalti combustibili(nu e cazul si in tara noastra)4-ai dreptate,va consuma mai mult daca randamentul nu e de 100%,si aici as intreba de unde stoarce schimbatorul de caldura acei 24KW putere calorica...cumva dintr-o rezistenta de 2kw?Un fierbator electric de 2kw intr-un vas de 2 l,va reusi sa fiarba apa la nivelul suprafetei rezistentei in cateva secunde,dar fenomenul de agitatie si omogenizarea celor 2 l de apa in acel vas va dura cateva minute,daca nu crezi,incearca.Rezistenta de 2kw va da 2kw,indiferent unde ai monta-o,dar daca vrei explicatia la ceea ce ai fost intrebat cu ce e mai buna o instalatie centrala fata de un calorifer,ambele cu aceeasi putere,iti spun eu,ca vad ca eviti subiectul,un calorifer electric se constituie dintr-o sursa punctiforma de caldura,incalzirea acelui spatiu facandu-se(din nou) prin convectia aerului in acea incinta...daca in acea locatie exista compartimentari,sau obiecte mari care sa impiedice circulatia aerului(si in spatii comerciale pot exista vitrine,rafturi,etc),incalzirea nu se va mai face uniform ca in cazul unui sistem cu 2-3 calorifere,de aceeasi putere radiata cu cel electric,dar dispuse in locuri diferite...stiai si tu lucrul asta,in mod sigur,dar ai vrut sa vezi daca stim si noi. Link spre comentariu
doru3160 Postat Decembrie 10, 2010 Partajează Postat Decembrie 10, 2010 Si hai sa mai lamurim cateva aspecte,ca vad ca te-ai incalzit deja… Ce vreau eu sa fac: am o centrala pe gaz mai veche dar functionala (pe care am dezmembart-o deja) si vreau sa o transform intr-o centrala electrica de 2Kw. Rezistenta electrica o scot dintr-un calorifer el (care nu face fata si consuma de rupe), pe care o introduc intr-un recipient de inox, apoi adaptez toate piesele din centrala pe gaz (pompa, senzori, supape etc). Am nevoie de parerile voastre: Ce volum credeti ca ar trebui sa aiba recipientul de inox pentru a da un randament optim, mai exact pentru ca rezistenta de 2Kw sa poata incalzi relativ repede apa ce trece prin recipient? In primul rand,tu ne-ai cerut parerea si nu invers…inoxul pe care intentionai sa-l folosesti initial,dar acum ti se pare scump si greu de prelucrat fata de un tub cilindric dintr-o teava neagra,spui ca e instabil…instabil cum?chimic,termic,mecanic? Singurul dezavantaj al folosirii inoxului in afara de pret,esta ca zonele imbinate cu sudura nu e indicat sa fie amplasate in zone de focar,din cauza diferentelor de temperatura pe suprafata,in zonele imbinate pot apare tensionari concentratoare de efort,care pot duce la fisurarea cazanului…in cazul de fata nici pe departe o asemenea problema,cu putin noroc o sa reusesti sa incalzesti sistemul la max 90-95 grade,daca ai curaj sa setezi termostatul la asa nivel,dar in acel cilindru,temperatura fiind transmisa de lichid spre peretii lui,va fi uniforma pe toata suprafata,deci nici o treaba cu instabilitatea inoxului(iti spun din experienta proprie,efectuata in vremea cand tu nu erai trecut pe lista de intretinere) ... spatiul e de 40 mc adica 20 de m2 x 2m inaltime... n-am nici un motiv sa incalzesc 60-80l de apa caloriferele vor fi 3: unul in baie (foarte mica, tot acolo va fi si centrala.. de 1,2x1,2m...) si va fi de 2 elementi, iar celelalte 2 vor incalzi restul spatiului (unul va avea 4-5 elementi de 600 inaltime, iar celalalt va fi unul din otel la 1,2 - 1,4m cu inaltimea de 200-300mm). e adevarat ,nu vor fi 80l,dar vreo 25 l tot o sa ai,si de regula intr-un sistem,e recomandat folosirea aceluiasi tip de registre,pt a le incalzi in acelasi timp,si disipatia sa fie cat de cat identica,altfel,daca acel sistem va fi comandat de un termostat de ambient,temperatura nu va fi aceeasi in toate punctele deservite. nu stiu ce sa spun, vad ca incepi sa ma critici... si mai iei la misto (subtil ce-i drept). citeste si tu despre centralele electrice si vei descoperi ca schimbatoarele de caldura (tubul cu rezistente) sunt facute din CUPRU in mare majoritate. manta din inox o fi...la boilere sau mai stiu eu ce...din simplul motiv ca nu rugineste, alte proprietati... termice de exemplu... nu stiu sa aiba Nu am criticat absolut deloc idea de a-ti face singur acest sstem,chiar am agreat-o si am incercat sa impartasesc din experienta proprie,dar pe parcurs am dedus ca esti fixat pe o idee,si orice sfat ti-a fost dat nu a fost bun,de aceea nici nu o sa comentez mai mult. De citit,ce sa zic,am citit,si voi mai citi,nu neaparat la indemnul tau,singura mare diferenta e ca desi acum ai la indemana tone de informatii,tu ai cerut parerea pe net,eu cand am fost pus in fata unei situatii de acest gen,nu am avut la cine sa apelez,dar te asigur ca am rezolvat-o. Succes pe mai departe,treaba e mai simpla decat pare la prima vedere. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum