Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

probleme motor trifazat


boku

Postări Recomandate

Tocmai am facut rost de un motor trifazat de 0,4/0,8kW;750/1500 rot/min care a fost folosit la o bormasina cu coloana.Acesta nu avea caseta de borne asa ca m-am apucat sa-i fac una, iar pentru ca si firele de alimentare erau retezate in ras cu carcasa motorului acesta a trebuit demontat pentru inlocuirea firelor.Dupa asta am vrut sa indetific bobinele dar problema este ca pe aparatul de masura imi indica o valoare intre 14 si 20 ohmi intre oricare dintre cele 6 borne.Motorul l-am vazut mergand deci cred ca este exclus sa fie ars.Ce ar putea fi?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 14
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • boku

    8

  • pavcostel

    4

Steaua e deja facuta in interior si izolata. Cred ca ce ai acolo e asa: 3 capete ale bobinelor si 3 mediane, corespunzator la fiecare bobina. Incearca sa le imperechezi cate 3, cele cu valoare mare si cele cu valoare mica. Cred ca din acest motiv ai 2 turatii, nu datorita eventualei conexiuni stea-triunghi.Bafta!Costel

Link spre comentariu

Cine mi-a dat motorul a spus ca steaua este legata in interiorul acestuia.Am observat ca bornele se pot imperechea in mai multe feluri cate 2.Astfel se obtin rezistente diferite sau egale intre cele 3 perechi in diferite combinatii.Am sa incerc varianta ta.Multumesc!

Link spre comentariu

Incearca sa le imperechezi cate 3

Pai daca le imperechez cate 3 asta inseamna ca raman doar cu 2 borne de alimentare si cum mai fac conexiunea stea sau triunghi?Pe carcasa imi indica si simbolurile "triunghi"/"stea-stea".
Link spre comentariu

Steaua eu cred ca e deja facuta inauntru din ce ai spus. Daca aveai doar bobinele ptr stea-triunghi nu aveai decat intre fiecare 2 borne rezistenta. Adica aveai 3 bobine , fiecare cu inceput si sfarsit, neconectate intre ele, dar gata de legat in stea/triunghi. Dupa cum ai spus tu, daca ai rezistente diferite intre cele 6 borne, steaua e deja facuta si ai doar 3 capete de bobine (una pe faza) si 3 mediane, pentru 2 viteze. Daca am inteles gresit, te rog precizeaza.Bafta!Costel

Link spre comentariu

Motoarele cu doua turatii au conexiuni specifice, astfel incat sa poata comuta de la o turatie la alta numere diferite de perechi de poli. Modul specific de conectare al bobinelor, poarta denumirea de Dahlander. Exista mai multe modalitati practice de conectare. Probabil ca cele 6 terminale care ies la exterior se folosesc tocmai pentru a realiza oricare dintre aceste conexiuni. Mai multe nu stiu nici eu. Pe acest linck, gasesti insa cate ceva despre subiect. Probabil ca daca ai rabdarea necesara sa cauti pe google, vei gasi mult mai multa informatie.

Link spre comentariu

Sunt 4 variante de imperechere cate 2 borne la motorul asta:1)Imperecheate sa dea cate 20 ohm2)cate 19 ohm3)cate 14 ohm4)si ultima varianta intre fiecare 2 borne rezistente diferiteEu vreau sa folosesc motorul la puterea maxima 0,8kW/1500 rot/min;nu ma intereseaza si eventuala comutare pe turatie redusa.Dar problema este ca nu stiu cum sa-l alimentez prin cele 6 borne. :nas:

Link spre comentariu

Incearca sa explorezi Internetul in cautare de informatie, asa dupa cum spuneam mai sus. Primul cuvant cheie pentru cautarea pe google ar putea fi Dahlander. Apoi, ar mai putea - citind - apare si altele. Daca totusi nu reusesti sa gasesti mai mult despre schemele specifice de actionare cu contactoare, atunci cauta printre cunostinte un electrician de intrtinere masini-unelte. Aproape sigur va putea sa te ajute.

Link spre comentariu

In varianta pusa de tine care sunt cele 6 fire ale tale? Ca mai sus ai spus:

Cine mi-a dat motorul a spus ca steaua este legata in interiorul acestuia.

In acest caz nu reusesc sa-mi dau seama care sunt cele 6 fire dupa figura.L.E. - in schimb desenul meu infantil atasat" Varianta 1" explica de ce ai 6 borne. Si ai avea U-V=20Ohmi, V-W=20Ohmi, W-U=19Ohmi. Si prizele U1-V1-W1 la fel. Original motorul o fi fost stea-triunghi, dar dupa variatia de putere mentionata cred ca a fost rebobinat.L.L.E. - din ce-mi amintesc, se alimenta prin U1-V1-W1 si ptr turatia mare se facea a doua stea conectand impreuna U-V-W. Mai era o varianta ciudata cand se alimenta U-V-W si ptr viteza mare se conecta tensiunea direct in mediane, unind practic U-U1,V-V1 si W-W1. E important de stiut daca motorul a fost rebobinat.
Link spre comentariu

Acum nu ramane decat sa fac partea practica...Luni vin cu raspunsul.Motorul nu a fost rebobinat...a fost dat jos de pe o bormasina cu coloana.Pe carcasa lui este data clar indicatia triunghi stea-stea.Pe mine m-a indus in eroare faptul ca rezistenta dintre bobine este cam mica.

Link spre comentariu

In schemele atasate de tine se presupune apriori ca NU exista puntile facute in cutie! Deci ar trebui sa poti masura bobinele individual, fara a avea legatura intre faze! Ori tu masori rezistenta intre oricare din cele 6 fire! Prin urmare exista o conexiune interna deja facuta, si asta nu poate fi decat stea! De asta poti masura intre oricare borne rezistenta oarecare.L.E. - ar trebui sa poti masura macar 3 bobine identice dupa schema pusa de tine.Este posibil? Daca da, e posibil sa fie legat FARA stea ca in varianta triunghi pusa de tine mai sus.

Link spre comentariu

Puntile nu sunt facute.Firele sunt in "aer".Cum am spus mai sus intre oricare dintre fire am rezistenta.Pot masura 3 bobine identice.Iar in functie de cum imperechez bornele obtin 3 valori diferite(14,19,20 ohmi) adica ori 3 bobine a cate 14, ori 3 a cate 19, ori 3 a cate 20.

Link spre comentariu

Acum nu ramane decat sa fac partea practica...Luni vin cu raspunsul.Motorul nu a fost rebobinat...a fost dat jos de pe o bormasina cu coloana.Pe carcasa lui este data clar indicatia triunghi stea-stea.Pe mine m-a indus in eroare faptul ca rezistenta dintre bobine este cam mica.

Cred ca asta este solutia :da Asteptam confirmarea luni, caz in care va ramane o informatie deosebit de utila pe acest topic, in legatura cu actionarea motoarelor cu 2 turatii.
Link spre comentariu

Am reusit sa identific bobinele si sa-l pornesc.V2-U2-W2:18,7 ohmiW1-V1-U1:18,7 ohmiV2-W1:11 ohmiU2-V1:11 ohmiW2-U1:11 ohmiPentru pornirea in triunghi(turatie mica) se alimenteaza pe U1-V1-W1 iar pentru stea-stea(turatie mare) se alimenteaza pe V2-U2-W2 cu puntea stea pe U1-V1-W1.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări