Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Macheta auto comandata prin ZigBee

Vizitator Akun

Postări Recomandate

Salut. Sunt Alin, student in anul 4 la electronica si cum vine vremea proiectului de licenta m-am gandit sa scriu aici periodic(si sa va cer ajutorul daca se poate) cum merge treaba la el.As vrea sa construiesc un sistem macheta auto - calculator care sa comunice intre ei wireless prin ZigBee. Cam asta ar fi inceputul, sa comand macheta prin laptop. Apoi, in fucntie de cum evoluez cu lucrarea, as vrea sa mai construiesc inca o macheta si sa trec la urmatorul nivel cu sistemul meu: cele 2 macheta vor fi autonome, vor merge intr-o camera cu obstacole si nu se vor lovi de ele(detectia se face cu ajutorul unor senzori). Partea dificila, cred eu, urmeaza: daca prima macheta detecteaza un obstacol, va trimite calculatorului coordonatele , astfel incat cea dea doua masina sa stie ca a fost detectat un obstacol pe harta si sa treaca pe langa el fara a-l mai semnaliza. Mai pe scurt, as vrea sa fac cu ajutorul machetelor care se plimba prin camera, o harta a ei: machetele detecteaza obstacolele si calculatorul se ocupa de tot algoritmul intocmirii hartii.Mentionez ca nu vreau "mura in gura", am nevoie doar de un pic de ajutor pt. ca nu am cunostinte practice despre piese si despre problemele intampinate in realitate.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 5
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• nana

1

• Eugen_B

1

Vizitator Akun

Momentan sunt la partea de documentatie. Am citit despre protocolul ZigBee, am scos datasheet-uri de la cateva transceivere dar am probleme cu inceputul. Din ce am mai aflat, trebuie sa gasesc un "blackbox" care sa contina un transceiver ZigBee si un microcontroller care sa aiba implementata in el stiva. Pana acum am gasit ceva de la microchip(un .exe cu stiva si un pdf cu explicatii de implementare), dar nimic concret.Aveti idee de vreun integrat de genul? Multumesc !

Link spre comentariu