Vizitator xwrm001 Postat Decembrie 1, 2010 Partajează Postat Decembrie 1, 2010 Salutare! Ma puteti ajuta in legatura cu un modul electronic al geamului electric pentru un Opel Tigra Twin Top(cabrio)?Acest modul este atasat de motorasul geamului, are pe intrare o mufa cu 6 fire care vin din instalatia masini, iar pe iesirea lui 2 fire care intra in motorasul electric. Problema sta in felul urmator: dintr-odata nu a mai mers geamul, am demontat ansamblul macara-motoras, am demontat modulul de pe motoras si am constatat ca daca pun pe bornele motorasului direct + si - functioneaza.Am testat si butoanele de la geam in mufa de intrare din modul cu un multimetru pus pe test continuitate si am vazut ca nu e din cauza butoanelor.Am ajuns la concluzia ca e de vina modulul. Functiile lui erau de inchiderea geamurilor din telecomanda, schimbarea sensului de rotatie in caz ca simtea un obstacol(de exemplu daca activam geamu in sus si bagam mana in fata lui, automat il deschidea maxim in jos), cand decapotam masina geamul se tragea aprox 10 cm in jos, si cel mai important lucru cand deschideam usa masinii geamul se trage putin in jos iar cand o inchid se inchide la loc. Va rog ajutor ca nu mai stiu ce sa fac, cei de la opel mi-au cerut 24 de mil pe tot sistemul doar pt asta defect.Astept pareri, sfaturi.Nu se poate construi un asemenea modul, sau depana?Inca il mai am pe celalalt de la usa din dreapta. Link spre comentariu
Vizitator xwrm001 Postat Decembrie 6, 2010 Partajează Postat Decembrie 6, 2010 va rog mult....chiar nu stie nimeni nimic despre asta??? Link spre comentariu
LARY Postat Decembrie 6, 2010 Partajează Postat Decembrie 6, 2010 Pai ce ai tu acolo e o problema foarte grea, pentru cine nu vede direct masina nu isi da seama ce e acolo.Controleaza firele in mansonul de cauciuc care iese din usa, acolo se rup de obicei.Masoara sa vezi daca ai alimentare in mufa ROSU gros e plus si MARO e minus.Pune modulul de geam pe usa din dreapta si daca nu merbe atunci poti spune ca e din el.Fa toate lucrurile astea si mai vorbim dupa ce verifici. Link spre comentariu
Vizitator xwrm001 Postat Decembrie 6, 2010 Partajează Postat Decembrie 6, 2010 Deci pot spune din start ca e modulul, pt ca am gasit releul ala alb ars, am presupus eu ca ala e stricat si i-am rupt carcasa si avea un contact topit.Am dus modulul la un atelier de electronica si mi-a pus 2 relee mai mari puse cu fire direct pe placa in loc de ala(asa zicea omul de acolo ca e releu dublu si trebuie montat tip oglinda, sau nu mai tin minte exact cum a spus), iar dupa ce mi-a facut asta tot nu a mers, nu se intampla nimic.Oricum modulul asta e stricat de tot 100% si nu se mai poate repara ca lam stricat eu sigur cu letconu cand ma chinuiam sa descositoresc releul. Am masurat cu aparatul alimentarea la modul si are 12V.Dami o solutie te rog, daca vezi masina crezi ca s-ar putea face ceva? Link spre comentariu
LARY Postat Decembrie 6, 2010 Partajează Postat Decembrie 6, 2010 Punr o poza cu modulul in starea care se afla. Link spre comentariu
Vizitator xwrm001 Postat Decembrie 6, 2010 Partajează Postat Decembrie 6, 2010 deocamdata nu am poza cu el in starea actuala pt ca nu e la mine, o sa pun maine sau poimaine, ma gandesc ca ai vrut sa vezi cum sunt legate releele ca in rest arata la fel, si un condensator schimbat care nush daca era defect dar am probat sa il schimb.Eu m-am gandit ca poate s-a stricat unul dintre integratele alea din cauza ca am incalzit eu destul de tare piciorusele de la releu. Link spre comentariu
LARY Postat Decembrie 6, 2010 Partajează Postat Decembrie 6, 2010 Daca nu e prea rau afectat se poate face, se poate face si fara acel modul da e de munca putin ca e si treaba cu coborirea geamului cind deschizi usa si confortul.Totul se rezolva daca ai drum prin bucuresti. Link spre comentariu
srdjan Postat Decembrie 6, 2010 Partajează Postat Decembrie 6, 2010 cum se face capatul de cursa? intrerupator sau traductor de curent? Link spre comentariu
LARY Postat Decembrie 6, 2010 Partajează Postat Decembrie 6, 2010 Se foloseste principiul consumului de curent. Link spre comentariu
Vizitator xwrm001 Postat Decembrie 7, 2010 Partajează Postat Decembrie 7, 2010 am pus niste poze cu modulul cum arata acum si cum sunt legate releele.Poate sa imi spuna cineva daca sunt legate corect, sau e alta probleme de tot nu merge?MC33689OWB CTTAD0432 – inegratul din stangaMC68HC90 8EY16MFA 2L31N CTCAY0432 - integratul din dreaptaReleul vechi era Nec Ex-2u1sRelee: HE LI SHUN HLS8L-DC12V-S-C: 7A 240VAC 10A 120VAC 10A 24VDC Link spre comentariu
Vizitator xwrm001 Postat Decembrie 7, 2010 Partajează Postat Decembrie 7, 2010 inca ceva am obs ca firele albastru(adica bobinajul releului) sunt inversate de la releul 1 la 2 le-am inversat azi si tot nu merge :cry: nu stiu ce sa-i mai fac Link spre comentariu
LARY Postat Decembrie 7, 2010 Partajează Postat Decembrie 7, 2010 Salut.Sa verifici daca firele sunt lipite fiecare la locul lui, adica.-Comun, trebui sa fie iesirea spre motor, (adica unul dintre cei doi pini care intra in motor)-NO trebuie sa aiba plus permanent (de forta)-NC trebui sa aiba minusIn cei doi pini de la motor in momentul de fata trebui sa ai minus (in amindoi)Pe bobina releelor ai un plus permanent si un fir de comanda de minus (care daca-i dai cu o lampa de contron pusa la masa trebui sa ridice si sa coboare geamu)Verifica lucrul asta cu un aparat de masura deocamdata si cind ai timp vezi si pe masina,daca il comanzi cu o lampa de control si releele sunt puse corect trebuie sa coboare si sa urce geamul. Link spre comentariu
Vizitator xwrm001 Postat Decembrie 7, 2010 Partajează Postat Decembrie 7, 2010 deci ca sa iti explic ce am facut eu m-am uitat pe schema releului ala vechi nec ex2-2u1s si am verificat daca fiecare fir ii la locul lui si am gasit ca bobinajul de la un releu ii inversat cu de la celalat si in rest totul e la loc, dar am facut si modificarea asta si tot nu merge, am testat pe masina. Nu inteleg ce vrei sa imi spui tu, cum sa incerc sa misc geamu din modul?Eu pana acum lam miscat doar cu firele direct pe motor! Link spre comentariu
LARY Postat Decembrie 7, 2010 Partajează Postat Decembrie 7, 2010 Poti misca geamul din modul, dai comenzi cu o lampa de control (sau un bec de 12v 5w) pe bobina releelor.Conecteaza motorul la modul, bagi mufa de alimentare si dai comenzi de minus pe bobina releului.Pe un piciorusi de la bobina vei avea plus si pe celalant piciorusi va cobora geamu, pui un bec cu doua fire, un fir il pui la minus si cu un fir masori releu.Daca releele sunt puse corect, au alimrntare, sunt in stare buna de functionare, geamul se va deschide si se va inchide in momentul cind dai comenzi pe cele doua relee Link spre comentariu
Vizitator xwrm001 Postat Decembrie 13, 2010 Partajează Postat Decembrie 13, 2010 Salut.Am facut ce miai zis, sau mai exact ce am inteles eu ca ar trebui.Am pus alimentare + - 12v pe modul exact cum era in mufa la masina.Pe bornele care duc la motoras am pus un bec 12v 5W, iar cand dau comenzi sa deschida geamul, adica unesc unul dintre piciorusele de la mufa ultimul dreapta/stanga cu + alimentare becu se aprinde pt aproximativ o secunda dupa care se stinge pana iau firu de pe comanda si cand il pun tot asa(asta fac butoanele de ridicare a geamurilor, unesc piciorusele alea). Vreau sa mai zic ca in momentul cand mi sa stricat geamul erau momente cand apasam pe buton si urca putin in sus dupa care il cobora jos ca si cand ar fii simtit un obstacol.Am mai scris si mai sus el functioneaza in asa fel incat daca pui geamul sa se inchida pana sus(apasare buton lunga) si bagai mana in fata lui il tragea inapoi.Si am impresia ca si acum tot asa se comporta circuitul ca si cand ar simtii obstacol. Vreau sa mentionez ca pt alimentare folosesc un circuit luat dintr-un dvd player stricat care imi scoate 12v defapt 11,55v Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum