Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Motor banda de alergat


Vizitator paraulu

Postări Recomandate

Vizitator paraulu

Am o banda de alergat (profesionala) cu motor de 1.5 kw si viteza reglabila.Problema este urmatoarea :Dupa ce banda a avut o problema mecanica care a fost remediata motorul la o anumita turatie se oprea. Au fost schimbate toate cutiile, cutiutele, placile electronice de pe ea dar a continuat sa faca la fel.Asa ca am dus motorul la un service de bobinaj , l-au probat, arata 24 de amperi.Mi-au spus ca este ars si tre bobinat.L-au bobinat si acum nu mai merge aproape deloc .Adica nu mai are putere la pornire, iar dupa o anumita turatie incepe sa se blocheze si sa se auda un uruit desi tensiunea de alimentare ramane constanta.Pe motor scrie 230V desi in el intra 4 fire dintr-o cutie de comanda care am inteles ca ar fi un convertizor de frecventa sau ceva de genul asta. Intre oricare dintre cele 3 fire este o tensiune de 400V care ramane constanta cand motorul incepe sa se infraneze.S-a conectat si un bec pe acele fire si in momentul cand motorul se infraneaza becul lumineaza cu aceeasi intensitate.Din cate mi-a spus cel care s-a uitat la banda motorul asta este comandat prin impulsuri sau schimb de frecventa ceva facut de cutia de care spuneam mai devreme si nu prin variator de tensiune si ca motoarele astea au o anumita schema de bobinaj, si ca el acum ar fi bobinat classic si din cauza asta nu merge.Se poate sa fie bobinat gresit??

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 8
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • sla

    3

  • lyka

    3

  • radusa

    1

Top autori în acest subiect

dupa descriere ar fi un electromotor cu tensiunea 220/380 50hz alimentat prin convertizor de frecventa pentru a mari micsora turatia acest defect apare rar electromotorul pote fi pornit direct la o retea trifazata pt verificare se masoara curentul la mers in gol sa nu prezintevibratii sunete anormale dupa cre este suspectat convertizorul de frecventa

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
Vizitator paraulu

revin...dupa mai multe verificari, pareri si un alt bobinator s-a ajuns la o concluzie ca nu ar fi bobinat cum trebuie si am nevoie de o schema de bobinaj pentru el. Motorul este unu destul de ciudat...trei faze, la 200 V.Pan' acum nu i-a dat nimeni de cap.

 

3~80

1.5 kw(2.0 hp)

3400 rpm

60 Hz

6.00 A

200V

 

Unde se reflecta lumina scrie A ---L1; B---L2; L---L3

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Datele care apar pe placuta indicatoare inseamna:motor trifazat, gabarit 80, putere 1.5kW, turatie nominala 3400rpm, tensiunea nominala (de linie ) =200V, frecventa nominala =60Hz.Motorul este alimentat printr-un convertizor de tensiune-frecventa care variaza turatia motorului ( viteza benzii). Acest convertizor banuiesc ca este alimentat in monofazat (230V, 50Hz) si scoate o tensiune trifazata cu valoarea de max. 200V, la 60Hz (tensiunea de linie, intre faze). In consecinta motorul nu poate fi incercat direct la reteaua noastra fiindca la retea tensiunea de linie este de 400V, 50Hz, valoare foarte mare pentru acest motor. Pentru a se verifica daca motorul a fost bobinat cum era inainte, ar trebui alimentat printr-un autotransformator trifazat - la tensiunea de 200x 50/60 = 170 (V). Daca a fost rebobinat bine ( nu cred ca este un motor deosebit d.p.d.v. al bobinajului), alimentat prin autotransformator, la 170V, ar trebui sa mearga fara probleme. Eu nu prea cred ca n-a fost rebobinat bine. Daca motorul este OK, problema trebuie sa fie la convertizor.Nu stiu daca sistemul permite ca in locul motorului sa pui alte sarcini si sa urmaresti daca scade tensiunea daca comanzi sa modifici viteza benzii. N-am vazut niciodata cum arata actionarea unei benzi de acest fel, dar daca cumva are traductor de turatie, nu cred ca va merge.

Link spre comentariu

Se pare ca motorul are doar 3 borne sau cabluri (asa apare pe placuta indicatoare): A (L1), B (L2), C (L3). Inseamna ca legaturile (stea sau triunghi) sunt facute in bobinaj. Daca motorul are 6 borne scoase afara ( toate capetele de bobina), atunci se poate ca la 200V, 60Hz sa fie triunghi si la 346V, 60Hz in stea. Daca motorul are o placa de borne in cutia sa de borne si placa este cu 6 borne ( la fiecare borna este legat cate un cablu din motor) si intre borne sunt montate niste placute de legatura care realizeaza conexiunea stea sau triunghi, pentru incercare se pun placutele pentru triunghi si se alimenteaza motorul la 290V, 50Hz si motorul se va comporta identic ca si cind era original. Dar tot ar fi bine sa se alimenteze printr-un autotransformator (la 400V, 50Hz - adica o supratensiune de 38%, motorul va fi foarte saturat si va avea un curent mare, dar nu se va arde daca incercarea va dura doar cateva secunde). Sub capacul cutiei de borne ar trebui sa fie o schema de conexiuni pentru triunghi si stea (daca are 6 borne).

Link spre comentariu

Scuze!!! Vad ca am scris 290V triunghi. Este stea, evident! Se va lega in stea si se poate conecta la reteaua noastra pentru o perioada foarte scurta ( daca-i rezista sigurantele, curentul de pornire va fi de 25-26A)

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări