iulicuta2000 Postat Aprilie 5, 2014 Partajează Postat Aprilie 5, 2014 Pai,depinde din ce punct de vedere privesti transmiterea miscarii nu?Aveti cumva idee ce a fost la baza dracovenia asta ?taica-miu a cumparat-o de la cineva acum multa vreme pentru a o folosi la un malaxor pentru lut de modelaj,dar nu stiu din ce motive nu a mai fost folosita,si a zacut uitata pana acum cand i-am gasit utilitate,sper. Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 6, 2014 Partajează Postat Aprilie 6, 2014 @mir76: Din punct de vedere al termenului tehnic, s-a incetatenit denumirea de "reductor" pentru toate ansamblurile de angrenaje destinate modificarii turatiilor. In functie de raportul turatiilor, daca n/n0<1, atunci reductorul este reducator de turatie, iar daca n/n0>1, atunci este multiplicator de turatie. Termenul de "amplificator", se utilizeaza doar daca marimea fizica este variabila si nu constanta, precum in cazul turatiei la iesirea reductorului. Link spre comentariu
mir76 Postat Aprilie 6, 2014 Partajează Postat Aprilie 6, 2014 Amplificatorul provine de pe o cisterna agricola,aceasta era angrenat de priza de putere a tractorului .El angrena prin intermediul unei transmisi cu curele o pompa de apa. Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Aprilie 6, 2014 Partajează Postat Aprilie 6, 2014 Am inteles acum ,multumesc dlor Nicolas si mir76 de informatii :)Nu mi-ar strica sa mai gasesc un asemenea mecanism,carcasa astuia de il am este crapata in dreptul unui rulment,ambele axe au fost modificate inainte sa ajunga la mine in "curte"iar acum incerc sa ma folosesc de el cu modificarile actuale...In ceea ce priveste regimurile de turatie pe care ar trebui sa le abordez cu masinaria mea aveti vreun sfat?Eu ma gandeam sa fac o turatie maxima de 750rpm,iar apoi sa injumatatesc pe rand in cateva trepte,adica ceva de genul750375187.593.7546.875Ar fi de ajuns nu? Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 6, 2014 Partajează Postat Aprilie 6, 2014 La universalul pe care l-ai utilizat (100) turatia maxima de 750 este cam mica. Un universal de 100, prinde intre bacuri semifabricate de cel mult 45 mm in diametru, iar daca folosesti contra-bacurile, vei prinde un semifabricat de cel mult 100 mm in diametru. Turatia maxima, o alegi in functie de cel mai mic diametru de semifabricat pe care vrei sa il strunjesti. Cele mai multe universale de 100, fixeaza un diametru minim de 3 mm. Tinand cont ca vitezele normale la strunjire sunt de ordinul a 50 m/min, rezulta ca pentru diametre de 3 mm, ai avea nevoie de turatii de peste 5300 rpm. Nu poti insa sa cresti turatia la arbore mai mult decat rezista rulmentii utilizati. In cazurile cele mai uzuale, turatiile maxime ale rulmentilor utilizati sunt de 2000...2500 rpm. In cazul lagarelor de alunecare se poate merge mai sus, dar nu cu mult. Turatia minima, rezulta din acelasi calcul, dar efectuat pentru semifabricatul de diametru maxim - 100 mm - si trebuie sa fie de cel mult 160 rpm. Daca te gandesti sa poti strunji si diametre mai mari pe plansaibe, atunci trebuie sa ai in vedere ce diametru maxim ar putea incape peste ghidaje. Spre exemplu la un strung de banc, cu diametrul maxim peste ghidaje de 230 mm, vei avea nevoie de turatii de cel mult 69 rpm. La stabilirea numarului de trepte, mai trebuie sa tii cont si de faptul ca daca utilizezi o fulie tripla la arborele principal (mai mult nu se poate din motive practice) atunci pentru a avea mai mult de 3 trepte de turatie, va trebui sa utilizezi cel putin o fulie intermediara de reducere, caz in care vei obtine un maximum de 6 trepte. In ceea ce priveste succesiunea diferitelor turatii, exista niste serii standard de turatii. Te poti orienta spre exemplu din documentatia tehnica a unui strung de productie industriala. Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Aprilie 6, 2014 Partajează Postat Aprilie 6, 2014 O pot dubla cu usurinta,de asta am nevoie de niste valori orientative pentru turatiile dracoveniei :jytuiyuAm vazut acum mesajul complet,multumesc pentru raspuns acum sunt lamurit ,dar cunostintele mele despre strungarie sunt cu o unitate peste 0(zero) Universalul este de 125,insa nu stiu exact la ce fel de piese voi putea sa-l folosesc,insa am inteles ca eu o sa am nevoie de fapt de turatii mai mari decat cele ce mi le propusesem,cel putin pentru piese sub 50mm diametru Saptamana asta o sa am ceva treaba si nu stiu daca apuc sa mai lucrez la strungulet,dar o sa revin pe masura ce apuc sa mai lucrez la el :)Multumesc de sfaturi! Link spre comentariu
philiprobz Postat Aprilie 8, 2014 Partajează Postat Aprilie 8, 2014 Uite o diagrama simpla de alegere a turatiilor pentru prelucrarea materialelor principale la diferite diametre. O tii aproape de strung si nu vei mai avea probleme. Nu stiu daca este ceea ce cauti dar sigur nu strica. Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Aprilie 8, 2014 Partajează Postat Aprilie 8, 2014 Este ce trebuie , multumesc mult! fiindca acum vad in functie de diametrul piesei,si materialul din care e facuta pe unde trebuie sa fie turatia. Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Aprilie 18, 2014 Partajează Postat Aprilie 18, 2014 Am avansat(sper) cu strungul;am gasit o bucata de tabla de 3mm,gata indoita astfel incat doar am pus strungul peste ea,si am sudat picioarele,inainte sa fac sudura am pus in universal o bara de torsiune de oltcit si am masurat sa am distanta pe cat posibil egala din dreptul universalului pana in capatul barii,dupa sudura nu am sesizat ca s-ar fi tras,practic ce am masurat inainte a ramas la fel si dupa sudura; am pus si alt motor(1.1kw 1400rpm) si momentan o sa aibe 2 viteze(chiar daca in poze apare doar cu prima treapta) , fiindca momentan vreau sa incerc sa ma folosesc de el cu diverse scule prinse in universal si in timp o sa-i tot aduc imbunatatiriRamane sa-i fac si un cadru din lemn sau fier,vechiul cadru o sa-l transform intr-o presa actionata hidraulic.p.s. carcasa rulmentului din spate a trebuit gaurita in 4 locuri,iar la filetare am reusit sa rup un tarod intr-una din gauri,si nu am mai avut rabdare sa scot ciotul de acolo,dar dupa ce o sa ii fac cele doua trepte de viteza,o sa il desfac bucati sa-l curat si sa-l vopsesc si atunci o sa ma ocup si de acest aspect... Link spre comentariu
tenzen Postat Septembrie 8, 2014 Partajează Postat Septembrie 8, 2014 (editat) Precum am zis,poze cu strungul DIY.Motorul este unul provizoriu sa imi fac treaba.In functie de motor urmeaza panoul de control si transmisia finala.Suprafetele le-am slefuit manual,alinierea cu ajutorul unui fascicul laser.Am facut si niste piese la el,nu ceva sofisticat bineinteles...Colegul Iulicuta2000,poate iti mai vin ceva idei sa ma inspiri si pe mine la crearea unei modalitati la bara de avans si la papusa mobila... Editat Septembrie 8, 2014 de tenzen Link spre comentariu
Vizitator vasileion27 Postat Septembrie 19, 2014 Partajează Postat Septembrie 19, 2014 as dori sa ma ajutati cu o schita , cote , indicatii pentru confectionarea unui ax de abric cu cutite de 25 - 30 cm.( cu valsuri, casete pt rulmenti, sistem prindere panza pt circular) . o cunostinta care lucreaza la un atelier de prelucrare metal mi-a promis ca mi-l face dar tre sa ii dau schita ,cote pt ca nu a mai facut. Va multumesc! Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Septembrie 27, 2014 Partajează Postat Septembrie 27, 2014 Dar un ax gata facut nu vreti mai bine? Link spre comentariu
Vizitator adriangali Postat Septembrie 29, 2014 Partajează Postat Septembrie 29, 2014 (editat) Buna ziua, va prezint proiectul meu in curs, o masina de frezat/gaurit de banc. Ideea de plecare a fost ca vreau o masina de frezat ( nu neaparat ca as avea nevoie de una), apoi am facut niste mici calcule si a a iesit clar ca constructia in regim DIY va fi mai scumpa decit cumpararea unei freze folosite (ceva genul Fu18) sau a uneia noi din china , din categoria BF20. Totusi calea DIY este pt mine mai atractiva , daca masinaria va functiona cit de cit OK in modul manual eventual apoi sa o transform in CNC, si dupa aprox 8 luni de lucru cu intermitenta iata-ma aici. coloana si talpa suport aproape terminate, iar capul de frezare este inca in lucru. Coloana are profil patrat , este asamblata cu suruburi din tabla de otel cu grosime de 15mm. In functie de cit de tare va vibra o voi umple sau nu cu nisip. Ghidajele pe Z sint THK 30 antrenate cu un surub cu bile Rexroth de 25mm pas de 5. Cursa pe axa Z este de 330mm, masa este chinezeasca are cursele de 290mm pe x si 145mm pe Y. Capul de frezare a fost gandit in jurul unui arbore R8 cumparat din comertul capitalist britanic. Cand va fi gata va avea: 2 viteze Hi /Low turatii 0-1600rpm cu motor 1,1KW alimentat prin variator de frecventa cursa pinolei 90mm DRO pe cursa pinolei Compensarea greutatii pinolei cu piston cu gaz Avans fin al pinolei cu ansamblu melc roata/melcata Turometru digital urmeaza poze Toate bune Adrian Editat Septembrie 29, 2014 de adriangali Link spre comentariu
alin 105 Postat Septembrie 29, 2014 Partajează Postat Septembrie 29, 2014 Pai si? Gata, 2 vorbe si 2 poze si ne lasi cu dinti in soare?! Da-ne mai multe detalii si mai multe poze ( o varianta comoda este photobucket).Oricum, foarte tare din ce se vede sau mai bine zis din ce se ghiceste.In mod special m-ar interesa constructia capului, pinola, arborele folosit si rulmentii lui. Link spre comentariu
Vizitator adriangali Postat Septembrie 29, 2014 Partajează Postat Septembrie 29, 2014 (editat) Pai si? Gata, 2 vorbe si 2 poze si ne lasi cu dinti in soare?! Da-ne mai multe detalii si mai multe poze ( o varianta comoda este photobucket).Oricum, foarte tare din ce se vede sau mai bine zis din ce se ghiceste.In mod special m-ar interesa constructia capului, pinola, arborele folosit si rulmentii lui. Salut Alin, O sa dau detalii cu mare placere in masura in care sint cerute. Arborele cu prindere R8 l-am cumparat de pu un site din UK ca piesa de schimb pentru freza Sieg SX4. Are in partea inferioara rulment conic cu role iar la partea de sus are un rulment azial cu bile peste care vine un rulment radial. Carcasa capului de frezare e facuta din OL37 de 15mm , are forma paralelipipedica si este asamplata cu suruburi M6. Poate pivota plus/minus 90 grade, miscarea de pivotare e asistata de un angrenaj de 90 gr cu demultiplicare provenind de la un polizor unghiular. Suportul in care culiseaza pinola este o bucata de cilindru hidraulic OL52 cu diam interior de 90mm precizia alezajului H7, care are la fiecare capat cite o flansa prin care e ancorat in caracasa. Pinola e facuta pe strung dintr-o bucata solida de OLC45 si ajustata la exterior cu pila si cu smirghel pina a culisat decent in interilorul segmentului de cilindru. La un atelier mecanic prietenos din vecinatate am frezat apoi pe o lungime de 100mm o cremaliera modul 1,5 si astfel la aproximativ o roatie completa a pinionului de antrenare Z-30 se obtine intreaga cursa a pinolei. va urma... Toate bune! Adrian Editat Septembrie 29, 2014 de adriangali Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum