mihaighe Postat Martie 27, 2014 Partajează Postat Martie 27, 2014 Asta e masina de gaurit.Bravo asa pasionat mai zic si eu,am mai vazut masini facute dar una de gaurir cu coloana asa mare nu.Apropo cum schimbi vitezele? cu fulii sau electronic. Link spre comentariu
DanuAL Postat Martie 27, 2014 Partajează Postat Martie 27, 2014 Frumoasa lucrare Felicitari !!! Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Martie 27, 2014 Partajează Postat Martie 27, 2014 Arata foarte bine,dar sunt curios de doua chestii:-avansul electric,are si posibilitatea reglarii distantei de avans?sa spunem ca vrei sa dai gauri de 5mm intr-o placa de 10mm?sau un sistem de citire ceva?-cand coboara axul mandrinei,coboara de fapt tot ansamblul mandrina-ax-fulii-motor?pentru ca pe mine partea asta ma tine pe loc momentan ,fiindca am incercat eu ceva,insa jocurile sunt prea mari p.s. cele doua coloane sunt tijele de amortizor de care spuneai? Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 27, 2014 Partajează Postat Martie 27, 2014 Ai folosit actionarea hidraulica? Nu vad nici-un levier de unde se poate cupla avansul mecanic. Link spre comentariu
tenzen Postat Martie 27, 2014 Partajează Postat Martie 27, 2014 Avansul este stabilit la o valoare la care sa pot gauri fara sa se blocheze ansamblul pina la burghiu de 13.Inaintarea se face in pas,avind motor electric pe bara filetata.Avansul este actionat de o maneta mica in stinga masinii,sub butoane.La cuplare,porneste mandrina si trenul avanseaza pas cu pas.Primele butoane sint pentru deplasarea mandrinei sus-jos,celelalte 2 din spate pornesc si opresc mandrina,independent de miscarea ansamblului.Ansamblul care coboara este motor-ax-fulii-mandrina.Nu am nici un fel de joc in ansamblu,bucsele de culisare fiind tot din amortizoare.O sa fac poze cu interiorul si atunci veti vedea ansamblul mai bine.Inca nu am regleta montata pentru adincime.Masina este facuta in graba,fiindu-mi necesara la constructia kartului.Eu mai vreau sa fac turatie variabila,regleta de adincime,avans reglabil,masa reglabila cu menghina,insa deocamdata sint ocupat cu strungul.Masina are 1,80 inaltime si culiseaza mandrina 20 de cm.Revin cu poze ale interiorului. Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Martie 27, 2014 Partajează Postat Martie 27, 2014 Deci momentan doar o singura turatie ai?in functie de modelul masinii de spalat de pe care ai luat motorul cred ca ai putea avea 2 turatii doar din alimentarea motorului nu? Link spre comentariu
tenzen Postat Martie 27, 2014 Partajează Postat Martie 27, 2014 Am un motor de 300W fara condensator.La raportul dintre fulii,am turatia optima la gaurit.Nu dureaza o vesnicie pina dau gaura.Nu am facut calcule,le-am potrivit pina am iesit la un compromis intre turatie si avans.Am un motor din ala cu revers si 2 turatii,dar asta fiind mai mic,s-a potrivit mai bine acolo.Turatie am undeva la 300-350 rot/min. Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 27, 2014 Partajează Postat Martie 27, 2014 Acolo, ai un motor de cc de la un stergator de parbriz, sau ceva similar, care face avansul pe surub. Ai probabil si un sistem pentru reglajul turatiei, caci se vede ceva ce seamana a PCB. Nu se vede insa motorul de actionare a sculei. Link spre comentariu
tenzen Postat Martie 27, 2014 Partajează Postat Martie 27, 2014 Motorul de actionare al sculei este de 300 W si se vede doar fulia in prima poza.Ala de avans este de cc,12 volti,fiind o macara electrica de golf 4 pe care nu am mai putut sa o repar,alimentata dintr-o sursa ATX cu 12 volti intermitent la avans si continuu la urcarea si coborirea ansamblului.Inca nu este forma finala a masinii,urmind ca dupa confectionarea strungului sa imi fac un alt ax si alte accesorii,inclusiv o rigidizare si o masa culisanta reglabila pe 2 axe.Nu sint din domeniul masinilor-unelte si nici nu am materiale de unde alege,tot ceea ce construiesc fiind din resturi gasite cu greu si pe bani,dupa cum spuneau si alti colegi,investind chiar sume cu care puteam lua ceva SH de uzina.Placerea mea insa,este sa fac cu mina mea,chiar daca precizia nu este una extrem de buna.Sculele sint folosite in interes personal,deci nu ma supar daca stric un ax sau ceva,mai revenim asupra sculei si asta e... Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Martie 27, 2014 Partajează Postat Martie 27, 2014 Am demontat astazi strungul sa vad ce se intampla cu rulmentii,dar sa vad daca pot modifica pozitia fuliei,axul arata cam asaAm dus deja la strungar axul sa mi-l modifice,sa mute rulmentul din spate 40mm mai aproape de centrul axului,urmand ca pe partea din spate sa fie ocupata de fulii dintate recuperate de la masina;Am dat la facut si o adaptare intre o roata dintata mica si axul reductorului,urmand sa montez initial reductorul intre motor si axul universalului,iar ulterior o sa incerc sa maresc numarul treptelor de turatie(intre motor si reductor o sa am cel putin 3 fulii ,si dupa reductor as vrea sa mai pun cel putin o treapta daca mai e nevoie...@tenzen : tijele acelea de la ce amortizoare sunt?fiindca par destul de groase fara de ce vezi la autoturisme,sau poate par asa mari in poza... Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Martie 28, 2014 Partajează Postat Martie 28, 2014 Am scos si rulmentii din carcase,mi se pare cam firavi,au doar 18mm latime si sunt cu bile sferice,iar peste tot pe unde am vazut s-au folosit cu bile cilindrice sau cum si le spune...Nu am facut poza insa am masurat carcasa in care sta rulmentul si se pare ca ar fi loc acolo sa poata fi frezat ca sa intre un rulment lat de 30-33mm...ma poate sfatui cineva in acest sens?sau doar imi cumpar doi rulmenti ca acestia noi si pentru o vreme raman cu ei Am "reconditionat" putin reductorul,l-am desfacut complet,am spalat rulmentii,joc nu aveau insa era prin el o vaselina marmeladica;i-am refacut filetele la capacul superior ca erau vreo 3 suruburi rupte dar cioturile au iesit usor;momentan am uns doar rulmentii,dar nu stiu daca sa ung rotile dintate cu vaselina sau sa bag ceva ulei de transmisie in reductor... Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Martie 28, 2014 Partajează Postat Martie 28, 2014 Daca ai simeringuri la axe pui ulei de transmisie.Daca nu ai , vaselina, cam asta e regula de bun simt.Grig Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Martie 28, 2014 Partajează Postat Martie 28, 2014 Sunt simeringuri la ambele axe,si erau in stare buna,adica erau moi,necrapate si stateau bine pe ax;cred ca o sa bag ulei si vad ce iese,in cel mai rau caz o sa curga Multumesc ;) Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Aprilie 5, 2014 Partajează Postat Aprilie 5, 2014 A venit axul de la strung,si dupa ce am spalat tot,inclusiv universalul [/url] Am facut si o fulie dubla intermediara Iar din astea,si alte cateva chestii incerc sa imi fac o presa "zburatoare" (fly press) sau cu surub,cum vreti sa ii spuneti...am facut cadrul asta,o sa-l ranforsez la suduri,si mai departe sa vad cum prind o fulie mare in diametru de axul asta,iar de acea fulie o sa agat niste greutati,doua manere ,un sistem de culisare verticala ca sa nu am jocuri si poate iese ceva... Cam ce turatii mi-ar trebui la un strung ?nu vreau sa fac filete cu doar sa pot strunji diverse piese din fier,inox,aluminiu,poate si poliamida... Am facut si cateva desene pentru niste piese din care as vrea sa fac o sanie portcutit cu miscare pe doua axe,o sa fac niste printscreenuri si o sa le pun aici,poate mai primesc sfaturi Link spre comentariu
mir76 Postat Aprilie 5, 2014 Partajează Postat Aprilie 5, 2014 Interesanta lucrarea . Referitor la "reductor"este de fapt un amplificator de turatie . Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum