Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Masini-Unelte in regim DIY


Vizitator

Postări Recomandate

.. ''prima data mi-am luat Lastun! Cand am crescut mare, mi-am luat permisu', am invatat sa conduc si mi-am luat Bmw. Acuma am cu ce sa fac drifturi'' - cam asta-i tot, in mare, cam ce poti intelege din filme. Nu trebuie sa calmezi pe nimeni, incearca doar sa fi la subiect si cam ceea ce vrei sa prezinti, sa existe undeva. Primei masinarii nu i-ai filmat toate ''aspectele''/detaliile asa cum ai procedat la a 2a... asta nu inseamna ca se SUBintelege ca prima vibra mai tare sau mai putin. Ca tu simteai vibratiile, e una, dar din postarea ta, cuvintele scrise de tine -''Cu riscul de a fi off topic vreau sa mă fac inteles cu aceste doua exemple'' ai lasat sa se inteleaga, cel putin eu ma asteptam sa vad comparatii, ca vi cu un argument solid, pe care vrei sa-l impartasesti cu noi, ca ai descoperit ceva ce noi nu stiam deja. Ma asteptam sa vad, macar, 2 piese identice, una facuta pe Lastun si a 2a pe Bmw, macar atat, ca sa pot compara, sa-mi dau seama ca ceea ce sustii ''părerea mea este că,constructia unui strung pentru prelucrarea metalelor construit in regim homemade nu va da rezultate optime chiar daca realizarea practica este posibila.'' e ''palpabil''/viabil. Multe discutii, ca si aceasta, n-au legatura cu topicul dedicat. Asta m-a indignat pe mine. Umplutura! Deschide-ti un topic separat si prezinta mai in detaliu, acolo iti permite timpul s-o faci cand doresti, ptr. ca sunt sigur ca multi s-ar bucura sa impartasesti planurile constructiilor - Lastun&Bmw cu care fabrici acele lucruri/obiecte frumoase.

Link spre comentariu
Vizitator florin2808

Eu consider că exemplificarea făcută de tine nu este elocventă (relevantă) in raport cu subiectul.Totuși,și cu riscul de a mă repeta voi incerca punctual să aduc puţină "lumină" cazului făra dorinţa de ofensa pe cineva:-In postarea anterioară am specificat şi citez "cunoscătorii care au urmărit cu atenţie videoclipurile" deci in concluzie acele persoane care după parerea mea, au ințeles diferențele de ordin "structural" dintre cele două utilaje şi care de aici pot trage concluzii pertinente in legătură cu "vibraţiile".Când scriu "cunoscători" mă refer la acele persoane care au cunoştinţe de mecanică suficiente pentru a inţelege fără prea mult efort fenomenul.Dacă consideri că nu faci parte din această categorie,e bine să ceri ajutor celor care te pot ajuta ,este mult mai uşor decât să insişti inutil să faci pe cineva să posteze un material,care ar trebui făcut special pentru exigențele tale.-Când am scris despre "offtopic" mă refeream doar la faptul că postările anterioare se refereau la utilaje pentru prelucrarea metalelor,cu atât mai mult am vrut să evidenţiez faptul că și un banal strung pentru lemn executat in regim amatorial,dacă nu este rigidizat in mod corespunzător are probleme cu vibrațiile.-In comentariul anterior,am specificat faptul că timpul nu-mi permite să elaborez un material video,special pentru acei care vor să vadă "efectul vibraţiilor" asupra pieselor,deci trebuie să mă crezi pe cuvânt.-Poate ar fi bine să ne prezinți și tu puțină "umplutură" făcută de tine,poate aşa intrăm in stare concurenţială,ceea ce mă va mobiliza mai bine pentru urmatorul proiect.

Link spre comentariu

Pana la urma care e jmecheria cu masinile alea? Ca nici EU nu inteleg, Ai 2 colaje frumoase de poze, reclama la firma ta si cam atat. Felicitari pentru realizare, daca e facuta de tine asteptam detalii. E un proiect interesant, deschide un subiect separat.Vibratia in lemn e diferita de a metalului, la metale ai sansa sa rupi si ceva pe la utilaj.Legat de pregatirea profesionala iti recomand sa te abtii, aici sunt oameni simplii care cauta solutii simple si ieftine la problemele lor. Nu e nevoie sa sa fi Ing proiectant de masini unelte ca sa participi la discutie.Asteptam detalii despre constructie, despre automatizare, probleme intampinate ...

Link spre comentariu
Vizitator florin2808

Da,utilajele sunt făcute de mine, dar dacă in contextul discuției actuale, sunt "văzute" ca reclamă ascunsă nu cred că merită să sacrific timpul dumneavoastră cu deschiderea unui subiect separat pe această temă.Referitor la problema legată de pregătirea profesională,eu nu am scris nimic care să conducă la ideea că trebuie să fii inginer proiectant mecanic ca să participi la discuţie,ci doar să ai cunoştinţe de mecanică suficiente pentru a inţelege ce expun ceilalţi participanţi.

Link spre comentariu

Pentru colegul care doreste sa prezinte masinile de prelucrat lemn, exista o sectiune separata in acest sens :viewforum.php?f=278Si daca se discuta despre strung diy va spun ce am zarit anul trecut la TIB: un strung imens pentru prelucrat piese in industria petroliera. Batiul nu exista asa cum il stim noi din fonta cu prisme. Erau aplicate 2 sine Hi-Wi de grosimea bratului 80x80mm si pe ele era pus caruciorul portcutit, care si el avea avansul transversal tot pe aceste sine. Deci se poate si asa. Masina avea montat pe ea un platou cu diametrul de 1500 mm. Era un monstru CNC. Daca acolo se poate cu aceste sine inseamna ca si noi in regim de amator daca folosim 2 sine sau 2 tije mai groase, adica sa supradimensionam, de exemplu sa folosim tije de 30mm diametru, 4 rulmenti pentru ele si sa facem astfel sania longitudinala, pe ea aplicam alte 2 tije de 25 mm pentru sania transversala si am cam rezolvat. Mai ramane avansul fin, care e la alegerea fiecaruia. Alinierea axului principal cu tijele e posibila daca trecem tijele prin carcasa arborelui principal, astfel obtinem aliniere din faza de montaj. Tijele ar trebui sa fie de 1000 mm lungime ca sa poti realiza montajul carcasei arborelui principal si al papusii mobile ( realizata tot pe sine ).Sunt si alte posibilitati, sa se realizeze bucsi din bronz spintecate ca sa se regleze pe ax prin strangere in carcasa, astfel se reduce vibratia si se controleaza si viteza caruciorului.Aceasta propunere este pentru hobby, unde ocazional prelucram otel de diametre mari sau inox.

Link spre comentariu

@florin2808 - ori nu intelegi, ori nu vrei sa intelegi. Esti, probabil, prea entuziasmat de de noul tau proiect Bmw, adica de noile profile rectangulare, mai groase fata de cele folosite la Lastun. In primul video ne arati ca ai facut niste piese. In al 2lea video, ne arati ca ai facut, CAM, aceleasi piese - UNDE TE FACI INTELES cu cele 2 exemple? Unde vad diferenta in prelucrari? In structura? Daca ar fi asa cum pretinzi tu ca ar fi, si nu e, n-ar mai exista strungurile de banc ptr. prelucrari METALICE - nu cele DIY. Struncturile sunt gandite in functie de necesitati. Poti sa mai sudezi inca 10 profile pe Bmw, n-o sa-l poti folosi niciodata la prelucrat metale, ca despre asta se discuta AICI! ''doar să ai cunoştinţe de mecanică suficiente pentru a inţelege ce expun ceilalţi participanţi.'' Asa ziceam si eu, mai demult, cu un strung mic facut de UZINA/fabrica, o sa fac niste piese ''glont', in comparatie cu unul home'made'! E gandit de injiner sa prelucreze piese, fie ele de diametre mai mici sau mai mari, dar duritatea materialelor ce vroiam sa le prelucrez, n-am bagat-o in seama. In regim de hobbyst am 2 scule de prelucrat metale de minim o tona/scula si cu o suprafata de asezare ''sanatoasa'' si bine inchegate (doar discutam de vibratii). Asta din cauza ca nu am cunostiinte si mi-sss prost gramada si nu mi-am dat seama ca vibratiile nu fac bine, chiar si daca vrei sa ''sculptezi'' un ac ptr. seringa sau un baros vis'a'vis de ce spuneam anterior

ma asteptam sa vad comparatii, ca vi cu un argument solid, pe care vrei sa-l impartasesti cu noi, ca ai descoperit ceva ce noi nu stiam deja.

''-Poate ar fi bine să ne prezinți și tu puțină "umplutură" făcută de tine,poate aşa intrăm in stare concurenţială,ceea ce mă va mobiliza mai bine pentru urmatorul proiect.''N-ai inteles nici aici . umplutura e postul scris de tine, in care spui ca vrei sa te faci inteles cu 2 exemple, cu care prelucrezi lemne si NU metale, repet, asta se discuta aici. Felicitari ptr. constructie, dar iti spun asa ca de la habarnist(eu) la injiner constructor de masini/unelte, degeaba ai cocotat SUS, pe batiu, tot felu' de chestii si ''ajutatoare'' si etc., daca baza nu e pe deplin consolidata, o sa mai ''strici'' inca 10Tone de rectangulara sa ''probezi'' teoriile tale si pe alte masini ... de strunjit lemne.Cu astea, eu ma exclud din discutie care oricum n-are nici un precedent - strung DIY ptr. lemn vs. strung DIY ptr. fier!
Link spre comentariu
Vizitator florin2808

Pentru a curma această discuție inutilă și total neproductivă,amintindu-mi de cuvintele marelui Roosevelt:"Mințile luminate discută idei; mințile mediocre discută evenimente; mințile mici discută oamenii",vreau să improspătez atmosfera cu un nou proiect și anume "construirea in regim homemade a unui dispozitiv pentru frezare și mortezare cu ajutorul strungului".Ataşez aici câteva foto:post-64343-139829695539_thumb.jpg

post-64343-139829695523_thumb.jpg

post-64343-139829695555_thumb.jpg

Link spre comentariu

Pana va mai certati voi pe n-am prea inteles ce chestie, repet si aici ca apreciez ingeniozitatea maxima cu care s-au folosit subansamblele de Dacie... Ghidajul vertical de la ce scula l-ai prelevat?S-ar mai putea gasi vreo piesa similara?M-ar interesa si pe mine un ghidaj de vreo 500 -900 mm.... Masina de frezat functioneaza deja?Pune niste poze cu piesele prelucrate... Spor maxim icon_jook

Link spre comentariu
Vizitator florin2808

Ghidajul vertical este executat din două profile tip "coadă de rândunică" atașate in lateralele unui profil "U".Provenienţa celor două ghidaje i-mi este necunoscută deoarece sunt găsite la un depozit de fier vechi.De fapt cu excepția mesei de lucru și a universalulu,i cam totul provine de la fier vechi.Momentan nu am piese care să poată fi fotografiate dar in general o folosesc pentru execuția de canale de pană.O altă aplicație interesantă este"rectificarea planeităţii chiulaselor".Ataşez aici două foto ale dispozitivului pentru chiulase:

post-64343-139829695615_thumb.jpg

post-64343-139829695622_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • 4 luni mai târziu...

Fiindca momentan sunt fara servici,am timp sa imi fac putina ordine prin fiare,si am ajuns si la capitolul masini unelteAm facut un polizor cu piatra,momentan baza o reprezinta doua discuri de frana de oltcit,pana gasesc unul de camion,sau un tambur,depinde care pica mai repedepost-5260-139829777933_thumb.jpgAm facut si un polizor mai mic,dintr-un motor de masina de scris,o mandrina recuperata si un suport de discuri de smirlgher cu velcro(scai),asta o sa fie folosit doar la ascutit varfurile de wolfram pentru tig,insa avand mandrina o sa pot prinde cam orice in el,chiar si o elice sa faca aer cand e prea cald :ras:post-5260-139829777937_thumb.jpgCa sa nu mai car diverse chestii grele sau voluminoase cu roaba sau chiar cu bratele,am facut o lisa,in poza apare doar scheletul,insa i-am pus si pal in partea de jospost-5260-139829777939_thumb.jpgFiindca urmeaza sa "reconditionez" un Oltcit,pentru partea de tinichigerie o sa am nevoie de un abcant,asa ca am improvizat unul din niste resturi de teava rectangulara,cornier,doua bare de torsiune pe post de manere...post-5260-139829777943_thumb.jpgDaca tot am timp,am scos de la naftalina si "strungul" prezentat anterior.Am reusit sa achizitionez cateva dispozitive de fixare pentru diverse piese(perie de sarma,discuri de debitat si polizat de diferite dimensiuni)post-5260-139829777947_thumb.jpgDesigur peste ele se pusese un strat de rugina :jytuiyu asa ca am pus peria de sarma in universal si le-am curatat toate,iar cu ocazia asta am constatat ca rulmentul din spate de la axul universalului,cat si rulmentii de la fuliile intermediare se cam incalzesc,si mai mult ca sigur trebuiesc schimbati,si daca tot desfac o sa studiez problema mutarii fuliilor de la universal spre spate,ca sa pot avea acces usor daca e nevoie sa schimb cureaua cum mi-a fost bine sugerat acum ceva timp.Ma gandesc daca sa incerc achizitionarea unui motor de mobra cu 4 trepte de viteze in vederea adaptarii intre motor si fulia intermediara,sa fac ceva mai multe trepte de viteza ,dar momentan rulmlenii sunt pe primul plan.

Link spre comentariu

Nu am scos inca rulmentii,insa am mai pus mana pe un reductor cu raportul 4/1post-5260-139829781001_thumb.jpg.jpg]post-5260-139829781001_thumb.jpg.jpg]post-5260-139829781001_thumb.jpg.jpg]Ma gandeam,daca tot o sa desfac ansamblul,o sa pun reductorul imediat dupa motor,dar sa pun fulia intermediara la nivel cu universalul,pe partea din spate si de acolo sa cobor spre reductor si apoi sa am motorul undeva sub universal

post-5260-139829781012_thumb.jpg

post-5260-139829781024_thumb.jpg

Link spre comentariu

Desi incurajarile lipsesc la confectionarea masinilor unelte,eu unul te felicit pentru initiativa,in masura in care,desi sint nou pe acest forum,am masina de gaurit "pe coloana" facuta in regim DIY de vreo 2 ani,cu avans automat la gaurire,urcarea si coborirea trenului fiind electrica.Am facut-o in urma necesitatii unei astfel de masini in constructia unui kart.De asemeni,am si un strung in constructie,abia ce am terminat ghidajele si,cit de cit,sania transversala.O sa atasez poze,in masura in care trebuie prelucrate un pic.Mult succes!

Link spre comentariu

Asta e masina de gaurit.Totul la ea provine din diferite ansamble,tije de amortizor,pinioane de distributie de la un papuc diesel(antrenarea saniei),fulii de alternator si de vibrochen de Opel(antrenarea mandrinei),un motor de masina de spalat,o sursa reparata ATX,niste bare filetate.Singurele operatii la strung au fost crearea gulerelor rulmentilor.Restul sint discuri,electrozi si munca.Am sa pun poze si cu strungul.

post-75014-139829784062_thumb.jpg

post-75014-139829784069_thumb.jpg

post-75014-139829784075_thumb.jpg

post-75014-139829784082_thumb.jpg

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări