Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Masini-Unelte in regim DIY


Vizitator

Postări Recomandate

Pentru Alin:O masina de genul acesta se poate face integral din tabla de 8-10 mm. Anumite repere din cuburi de 120 x 120 mm din otel.Asa e construita freza romaneasca de care v-am povestit intr-un alt subiect. Repere din fonta ai nevoie doar la masa in coordonate, dar acelela se pot face din placi si bare de fonta care apoi sa fie asamblate corespunzator.Faptul ca stii Autocad e minunat, poti sa desenezi piese diverse care apoi sa fie taiate pe CNC-uri cu jet de apa. ( cu laser ma gandesc sa nu se caleasca cantul si ramane putin zimtat ).P.S. Incerc astazi sa postez discutia despre masina de gaurit de precizie si veti vedea acolo ca nu e necesar sa se faca din fonta corpul ( acel corp e din fonta ), e suficient un cub din placi cu flanse pentru rulmenti si accesorii. Veti observa ca acel bloc are niste gauri ce il traverseaza, care pot fi inlocuite cu tevi imbucsate in placi si apoi aplicate carcasele rulmentilor ca sa se poata alinia structura.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

MULTUMESC pt INCURAJARE D-le @ola_nicolas si faptul ca vine din partea Dvs are mai multa greutate.

Iertare pt raspunsul cu intarziere dar NU am mai intrat de mult pe forum, VIATA BAT-O VINA!. :cry:

 

"profesorul01"

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...
  • 2 săptămâni mai târziu...

Nu aveam ce face intr-o zi si am pus cap la cap fierataniile care le am pentru strungul artizanal,si a iesit asta:

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Trebuie sa fixez fulia intermediara(cea de jos) undeva ,dar intai sa fac un suport pentru motor,si un sistem de intindere al curelei.Fiindca de o sanie portcutit nu m-am lipit,momentan vreau sa folosesc dracia pentru a fixa in universal a diverse scule utile in ograda omului(disc de taiat,perie de sarma,piatra polizor).Am rugat pe cineva sa-mi faca un suport de disc ,si "e pe vine" inca un suport pentru piatra de polizor si peria de sarma.

Momentan vreau sa-l fixez de cadrul acela(care la baza a fost o presa pentru doage de butoaie),dupa care sa-i adaug motorul,si cand s-o roti il voi desface bucatele,curatare de rugina,dat un strat de grund si reasamblare in micul meu atelier.Momentan o sa stea pe ciment,si in viitor sper sa imi fac un atelier/garaj mare si sa-l ingrop putin in beton ca sa fie stabil.

 

Mi-am adus aminte de o chestie,la oltcit,ca si la alte rable de masini,puntea spate e pe bare de torsiune nu arcuri ,oare acele bari sunt suficient de "tari" sa sustina un echipaj mobil cu portcutit?Din cate stiu barele de torsiune au un tratament cu arc electric in timp ce bara se invarte rezultand o spirala si o rezistenta la torsiune intr-un sens de rotatie,dar nu stiu nimic despre cum ar rezista sub actiunea unei greutati.

Sau,din axe de planetare?astea parca au un tratament la suprafata,stiu ca am dat cuiva sa strunjeasca una si mi-a spus ca nu se poate pune cu cutitul pe ea :nebunrau:

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Stie cineva unde gasesc si eu macar o fulie (mi-ar trebui doua )de aia cu macar trei trepte ca in pozele de mai sus ca as incerca si eu ceva scula de aschiere Diy ? Am lagare, am universal, am motor chiar si un mic port cutit, nu gasesc fulii cu mai multe trepte.mess - tielectronix

Link spre comentariu

Stie cineva unde gasesc si eu macar o fulie (mi-ar trebui doua )de aia cu macar trei trepte...

Pana reusesti sa iti faci singur una, fa rost de mai multe perechi de fulii simple, pe care le vei schimba, impreuna cu cureaua, in functie de nevoi.
Link spre comentariu

Daca ajuta cu ceva,astea care le am eu par a fi facute pe genunchi ,in sensul ca materialul nu este cel mai omogen aluminiu,pare turnat bloc cilindric si facut la strung,dupa care putin slefuit :)

Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...

Am avansat putin(cred) :jytuiyu

Posted ImagePosted ImagePosted Image

 

Posted ImagePosted ImagePosted Image

 

Scuzati locatia,dar abia de acum pot curata toate elementele de rugina si sa le dau un grund macar,ca sa-l pot muta intr-o locatie curata.

Am reusit sa fac suport pentru fulia intermediara,suport la motor(care se pare ca este cam micut , 0.75kw,nici nu porneste tot ansamblul,trebuie sa tin motorul ridicat sa-si ia turatie si apoi sa-l cobor incet :sparge: ) dar momentan nu am altul .

Mai am sa sudez niste ranforsari pe suportul strungului,fiindca nu sta sprijinit prea bine,dar trebuie sa vad de unde imprumut un aparat de sudura cu electrod,eu am un MIG-MAG dar parca nu patrunde asa adanc ca un electrod.

Link spre comentariu

1.Nu porneste pentru ca nu vad sa ai nici un condensator montat pe acolo...2. motorul se lasa pe curea cu greutatea lui, ceea ce nu e neaparat bine.Mai vad ca motorul si axul antrenat de acesta nu se afla pe acceasi axa perpendiculara pe sol.Privind in lungul batiului,unghiul creeat de linia imaginara perpendiculara pe sol si linia imaginara dintre axelor celor doua fulii formeaza un unghi ascutit -30-45 de grade....Asta insemna ca se creeaza o forta de intindere a curelei mult mai mare decat cea necesara.Pt o tractiune fulie/curea corecta nu e nevoie de atata forta.Asta insemna frecari mari si uzura pt rulmenti/curea.Se mai poate compensa partial greutatea motorului cu un arc de tractiune.Cat ,de care si cat de intins sa fie determini in functie de comportamentul ansamblului. un motor de 0.75 KW ar trebui sa fie arhisuficient.Trebuie vazute si rapoartele de transmisie, in functie de turatia motorului.La axul universalului ar trebui sa ai o plaja de turatii (4-6 trepte), incepant de pe la 100-200 pana la maxim 1500-2000.Daca motorul este de 3000 ture/min e cam problematica turatia.Te-ar avantaja unul de 1500.Puterea e suficienta.

Link spre comentariu

Motorul a venit cu condensator,se vede in a 3-a poza.Despre intindere,si eu am crezut ca este cam exagerata,o sa incerc cu niste arcuri (ca cele de supapa de motor) prinse de talpa motorului,incat sa nu mai lase motorul sa atarne,dar nici sa se ridice in cazul unei solicitari mai mari;oare asa o fi mai bine?Despre orientare nu neg nimic,momentan e prins aproape de forma,iar gaurile nu sunt la fix,deci pot jongla cu asezarea pieselor intr-o oarecare masura :jytuiyu Multumesc de info ;)Din pacate n-am stat sa calculez inca nimic,insa pe turatia cea mai mica de acum cred ca are undeva la 5-600 ture,dar mai pot jongla cu fulia motorului si cu cea simpla de pe ansamblul intermediar :da

Link spre comentariu

Daca rulmentii celor doua axe sunt functionali si se invart liber, la mana, iar condensatorul (intradevar acama il vad) are capacitatea corecta, motorul trebuie sa o ia singur din loc.Vezi ce valoare are condensatorul si daca nu se poate pune unul mai mare.Verifica mersul liber al axelor, redu din tensiunea curelelor.Arcurile de supapa sant foarte tari si au cursa scurta de tot.O sa-ti fie mai greu sa reglezi cu ele o intindere corecta.Poti sa faci un sistem de reglare "fix"-cu reglaj dupa simt, dupa care motorul se blocehaza pe pozitie cu un surub-pe principiul similar cum este cel de la cureaua alternator de la Dacie...variante sunt.

Link spre comentariu

Rulmentii se invart liber,cureaua dintre axa universalului si cea intermediara este destul de slaba,iar condensatorul a venit direct cu motorul,o sa incerc si o valoare mai mare sa vad ce iese.Cred ca mai bine decat cu arcuri o sa fac un sistem de intindere ca la alternator,exact cum am facut la suportul fuliei intermediare,multumesc ;)O sa revin dupa ce mai apuc sa mesteresc la el

Link spre comentariu

Renunta la sistemele de intindere pe care le-ai facut. Fixeaza atat motorul, cat si arborele intermediar in mod rigid. Identifica cele mai mici curele, care intra fara efort. Confectioneaza apoi, role reglabile pentru intinderea curelelor. Parerea mea, este sa modifici si arborele principal, astfel incat fulia principala sa fie montata in exteior si nu intre lagare si sa faci si modificarile necesare la arborele intermediar si motor. Inlocuirea unei curele uzate, va deveni o problema foarte complicata in cazul pe care l-ai ilustrat. Asa la ochi, curelele mi se par cam lungi. Uite-te intr-un manual de mecanisme. Lungimea curelei, trebuie sa indeplineasca anumite conditii, in functie de celelalte dimensiuni geometrice remarcabile ale transmisiei. Daca mai pui o fulie tripla, la motor si la arborele intermediar, atunci vei avea 9 trepte de turatie.

Link spre comentariu

Asa este,schimbarea curelei lungi o sa fie un chin in configuratia actuala,de asta inca nu m-am atins de ea desi are ceva franjuri :jytuiyu . O sa studiez problema mutarii fuliei in exterior si montarea unor curele mai scurte :da .Ce fel de intinzator sa pun apoi?ca la distributia masinilor?merge pentru modelul asta de curea?Multumesc!

Link spre comentariu
  • 7 luni mai târziu...

Mi-am construit un cap divizor.De mult cochetam cu aceasta idee de a adauga frezei "o axa" suplimentara sau altfel spus un plan de rotatie. Inca nu este complet finalizat insa in acest stadiu dupa cum se poate observa in fotografii, este utilizabil. Am folosit rulmenti conici cu role 3206, si aici am inca un mare off, in sensul in care initial am vrut sa fac lagare din fonta (aveam o bara de fonta cu grafit nodular), insa lipsa de precizie a utilajelor pe care le am sau la care am acces m-a indepartat de aceasta solutie. Imobilizarea arborelui se face cu o bucsa taiata, asemanatoare cu cea folosita la masina de gaurit cu coloana de 250RON, cu deosebirea ca pozitia normala este gripata pe arbore, iar actionatadintr-un surub, aceasta permite rotirea arborelui. Am facut si virf de centrare, ca sa nu zboare roata dintata din universal in timpul prelucrarii, cind se prelucreaza de exemplu plastice. Mai am de lucru la sistemul de indexare, ca vreau sa-i adaug melc-roata melcata si un vizor optic poate cu proiectie pentru pozitionare cit mai precisa. In loc de universal (de 80 cu 3 sau 4 bacuri, imprumutate de la strung) vreau sa-i pun si un sistem de pensete, pentru ca am cel putin 3 set-uri diferite care asteapta sa fie folosite la ceva. Revin cu detalii daca prezinta interes. Mai multe poze am pus pe flickr la adresa din semnatura.

post-1848-139829653806_thumb.jpg

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări