Vizitator tyc Postat Noiembrie 29, 2010 Partajează Postat Noiembrie 29, 2010 Am cautat elemente dar toate folosesc agent de racire apa,apa care ingheata si devine solid,nu mai poate fi folosita ca purtatoare.Cu acetona fac englezii dar nu convine - 20eur +transport +...=100ron @40W si e dreapta,am nevoie de ea indoita in 3D,la fata locului.Trebuie sa confectionez ceva de genul si daca cineva a mai facut rog sa posteze(presiune,cantitate acetona,etc). Link spre comentariu
mila Postat Decembrie 5, 2010 Partajează Postat Decembrie 5, 2010 Incerca cu alcool Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 5, 2010 Partajează Postat Decembrie 5, 2010 Cred ca te referi constructia tuburilor termice,in regim de amator sunt mai greu de construit.Da mai multe detalii despre constructie,poate te putem ajuta. Si un pic de teorie http://www.q-power.ro/upload-files/pdf/ ... ermice.pdf Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 5, 2010 Partajează Postat Decembrie 5, 2010 Incearca apa cu sare, ingheata pe la -20 grade celsius. Link spre comentariu
avolocaru Postat Decembrie 6, 2010 Partajează Postat Decembrie 6, 2010 Incearca apa cu sare, ingheata pe la -20 grade celsius.Fals! Sau mai bine zis insuficient. Sarea si apa, in proportie de 23,3% sare si restul apa, procente masice, formeaza o mixtura eutectica. "Punctul de eutectic" fiind la -21,2 grade celsius. Atat timp cat concentratia de mai sus este respectata, combinatia apa-sare se comporta ca un fluid oarecare cu temperatura de inghet -21,2 grade celsius. Daca pui prea multa apa, apare fenomenul urmator: apa in exces ingheata la o temperatura mai ridicata, pana cand se ajunge la concentratia eutecticului, restul solutiei va ingheata la -21,2 grade. Daca pui prea multa sare, odata cu cresterea temperaturii aceasta precipita pana in momentul in care se atinge concentratia de eutectic. Ambele fenomene nu sunt de dorit intr-un tub termic. Chiar daca intr-un tub termic s-ar introduce concentratia perfecta, datorita fenomenelor de evaporare, nu se v-a putea socoti exact care este concentratia lichidului la un moment dat. Asa cum se vede si in PDF-ul prezentat de "IGBT 1971" fluidele utilizate in acest sens sunt fluide cu o miscibilitate ridicata.Pentru un tub termic experimental si facut in regim hoby, eu zic ca merita sa incerci cu un alcool ieftin, chiar si apa distilata in functie de aplicatia pe care o aveti. Link spre comentariu
mișa Postat Decembrie 6, 2010 Partajează Postat Decembrie 6, 2010 Heatpipe - urile incep sa functioneze de la temperatura la care lichidul din interior incepe sa fiarba. Adica, la presiune normala, daca tubul contine apa, va incepe sa functioneze de la 100 grade.Pentru a cobori temperatura minima de functionare trebuie folosite alte lichide (agenti termici)Astfel pot fi folosite: (doar exemple)alcool etilic 78 gradealcool metilic 65 gradeacetona 56 gradesulfura de carbon 46 gradeeter etilic 35 gradebutan 0.5 gradeLichidul trebuie sa fie pur, adica sa nu aiba saruri dizolvate.Lichidele exemplificate de mine au temperatura de topire suficient de coborita incit sa nu inghete iarna afara. Link spre comentariu
georgeleus Postat Decembrie 6, 2010 Partajează Postat Decembrie 6, 2010 Aveam impresia ca radiatoarele in sistem heat-pipe functioneaza cu ulei; cel putin asa explica un Nea' Caisa reprezentant CoolerMaster la CERF acum cativa ani.Uleiul (cel pentru racirea transformatoarelor spre exemplu) nu e un agent chiar atat de bun sa-nteleg... Link spre comentariu
mișa Postat Decembrie 6, 2010 Partajează Postat Decembrie 6, 2010 Piesa numita heatpipe functioneaza pe principiul schimbarii de faza, adica agentul termic se evapora la un capat si se condenseaza la celalalt capat. Uleiul se evapora la temperaturi foarte inalte. El poate fi agent termic numai prin recirculare in faza lichida. (naturala sau fortata) Link spre comentariu
avolocaru Postat Decembrie 6, 2010 Partajează Postat Decembrie 6, 2010 "misa" nu este obligatoriu ca tubul termic sa fie la presiune normala, tubul poate fi "vidat" => o atmosfera bogata in vapori de apa. Nu uitati de puntul critic al unei substante, adica temperatura peste care substanta este numai in stare gazoasa.PS"tyc" daca nu este secreta aplicatia ta, poate ne explici ce vrei sa faci. Nu trebuie sa uitati ca aceste tuburi trebuie sudate la un capat, avand lichidul la interior. Daca lichidul este inflamabil nu va fi chiar usor. Link spre comentariu
mișa Postat Decembrie 6, 2010 Partajează Postat Decembrie 6, 2010 Bineinteles ca poate fi vidat. Astfel scade foarte mult temperatura minima de functionare. In regim diy, chiar daca reusesti sa videzi, rezultatele vor fi greu de controlat asa ca mai bine alegi lichidul necesar la presiune atmosferica.O metoda de vidare ar fi urmatoarea: dupa ce torni cantitatea de lichid, incalzesti tubul pina la fierbere in asa fel incit sa se umple cu vapori. In momentul asta inchizi capatul liber. Prin racire, vaporii se vor condensa iar presiunea va scadea pina la valoarea presiunii de vapori a agentului termic.Citisem undeva ca un anumit tip de heatpipe folosit in panouri solare contine n-pentan cu punct de fierbere 36 grade. Link spre comentariu
avolocaru Postat Decembrie 6, 2010 Partajează Postat Decembrie 6, 2010 este greu sa faci o sudura pe un recipient care fierbe, ar fi nevoie de un cleste pt a turti initial teava. Link spre comentariu
mișa Postat Decembrie 6, 2010 Partajează Postat Decembrie 6, 2010 Bineinteles ca e greu. De aia ziceam de constructia la presiune normala. Link spre comentariu
avolocaru Postat Decembrie 6, 2010 Partajează Postat Decembrie 6, 2010 Chiar la presiune atmosferica, in momentul in care se sudeaza o teava care contine acetona... tot nu va fi usor, mai mult teava are o lungime relativ scurta, gazul din interior se dilata usor, iar la racire se va forma vid care iti va suge aliajul, cu care lipesti, la interior.Poate daca am avea cateva detalii despre acaret ne-am putea da cu parerea mai clar. Link spre comentariu
mișa Postat Decembrie 6, 2010 Partajează Postat Decembrie 6, 2010 Pentru inceput, cineva interesat ar putea proceda in felul urmator: ia o teava de cupru de o jumatate de metru lungine si 6mm diametru. Un capat il astupa prin turtire si cositorire. La celalalt capat cositoreste peretii pe interior (ii acopera cu un strat subtire de cositor pe vreo 5mm) Toarna in teava putina acetona, sa zicem vreo 3-4cm. Turteste cu ciocanul capatul liber si cu un ciocan de lipit piternic incalzeste acel capat mai adaugind cositor. E doar un test. Pentru o lucrare definitiva ar fi bine sa se adreseze celor care repara frigidere. Acestia stiu sa sudeze conducte sub presiune. (cind baga freon)Nu ar trebui sa fie vreo problema daca in timpul sudurii apare o flacara de la aprinderea eventualilor vapori care ies din tub. Un tub scurt va fi greu de facut acasa pentru ca se va incalzi in intregime de la sudura si va iesi afara tot agentul termic. O sudura cu ultrasunete ar fi eficienta in acest caz. (turtire urmata de "ultrasonare") Link spre comentariu
avolocaru Postat Decembrie 6, 2010 Partajează Postat Decembrie 6, 2010 Nu este chiar bine sa se aprinda vaporii pentru ca mai mult ca sigur vor rezulta reziduri in urma rderii. Oricum varianta cu cositor functioneaza sigur. Eu ma gandeam totusi la alamire.Sa vedem ce mai spune tyc.Constructia unei baterii de recuperare in acest sistem nu este chiar simpla, chiar daca ai rezolvat constructia tuburilor. Asezarea acestora este importanta si ea. Cred ca ar fi bine sa te gandesti si la alte solutii pt ca folosind aceste tuburi termice construite in regim hoby cu siguranta randamentul nu va fi foarte bun. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum