Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Redresor auto (incarcator acumulatori cu plumb)


Postări Recomandate

Domle, doar cu ce ai dumneata nu prea se poate. In sensul ca iti trebuie o schema cu limitare de curent. Dupa cum am mai spus, bateria tebuie incarcata cu un curent de maximum 10% din capacitate. InPentru scurte momente poate fi depasita aceasta valoare, dar doar pentru scurte momente. Chiar daca ai reduce tensiunea la un nivel chiar si de 13-14 V, tot nu e bun pentru ca amperajul minim pe care il poate debita traful este de 60 A, cel putin asa ai spus. Deci, sau dupa doua trei incarari ai distrus bateria, sau iti explodeaza din prima, sau la urmatoarea incarcare. Nu te juca cu asa ceva daca tii la banii si la sanatatea ta. Un traf mai micut nu e chiar asa scump. CCa sa nu te mai complici, ai nevoie de un traf care sa debiteze un curent de maxim 15-20 A astfel incat limitarea de curent sa se faca automat, prin constructia trafului, in sensul ca atat poate. Redresare o poti face cu niste diode de masina, parca spuneai ca ai asa ceva. Cat despre ampermetru, daca ii cunosti rezistenta interna, ii poti confectiona un shunt, adica o alta rezistenta care trebuie pusa in paralel cu ampermetrul. Formula parca era urmatoare: Rsh=Ra/(n-1), unde Ra este rezistenta interna a ampermetrului, iar n reprezinta de cate ori depaseste curentul masurat curentul pe care il poate masura ampermetrul. Oricum, nu merita sa te complici . Poti folosi un bec de far (de ala cu doua faze) pe care il inseriezi cu bateria si cu redresorul. La inceputul incarcarii, becul o sa lumineze mai puternic, pentru ca si intensitatea ce-l strabate e mai mare, iar spre sfarsitul incarcarii o sa lumineze foarte putin si asta inseamna ca e gata incarcarea. Oricum, mai poti verifica din cand in cand si tensiune pe baterie. Cand ajunge in jur de 14-15 V, decuplezi incarcatorul. Asta daca vrei ceva simplu fiabil si stii sigur ca nu strici bateria. Trafuri gasesti pe aici pe forum, sau daca ai aparate de tip pacific 4, parca, poti folosi traful de acolo, da mai trebuie sa pui si un ventilator sa- raceasca traful. In fine, daca vrei gasesti traf.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 44
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Multam ,ca te-ai ostenit.Pentru cine vrea sa-si incarce bateria auto si nu are redresor dar detine un aparat de sudura cu un secundar care scoate minim 22 volti , se poate cu o singura dioda micuta ,dioda este pentru 220v ,si 20 de Amperi, am urmat sfatul unui bobinator care mi-a vindut-o cu un pol ,intr-o piata de fieratanii unde era si un atelier de bobinat, am indesat-o fortat in gaura boltului unui pistonas de drujba ruseasca,am alezat citeva zecimi la interior cu burghiul ca sa incapa.Cind am decuplat bateria dupa 2,5-3 ore se incinse-se un pic 'radiatoru"!Am supravegheat incarcarea ,am facut mai multe masuratori cu multimeteru,chiar si la amperaj ,avea intre 6si 8A,am inseriat si un bec pe circuit de 12 v,prima data bagasem unu de 220v-250w,dar avea o,8A curent de incarcare!La trafu de sudat am un buton pentru pornire care poti schimba si pe 380-400v, am mers cu "redresorul 'pe 380 v intrucit tensiunea era mai mica cu citiva volti,am zis ca sa nu risc totusi ca mi-ar fi putut arde becul de 12v!.Am lasat-o pina la 12,9v apoi am dat-o jos.Deci merge. Bineinteles ,nu oricum! Ci masurind,socotind.Trafu de sudura scoate probabil minim 60 de Amperi ,dar la tensiunea in scurt ,arc,cind se sudeaza , dar asa in sarcina acumulatarolui si cu un bec si curent continuu trecut prin dioda de 20A vad ca maximul a fost 8 iar minimul 6A,ba inca daca se mai adauga ,inseriaza ceva mai puternic se poate ajunge la 1Amper!.Cum vine asta?Ce condensator ar trebui sa-i pun ,daca am nevoie de stabilitate?Adica de filtrare?

Link spre comentariu

Pentru cine vrea sa-si incarce bateria auto si nu are redresor dar detine un aparat de sudura cu un secundar care scoate minim 22 volti , se poate cu o singura dioda micuta ,dioda este pentru 220v ,si 20 de Amperi, am urmat sfatul unui bobinator care mi-a vindut-o cu un pol ,intr-o piata de fieratanii unde era si un atelier de bobinat, am indesat-o fortat in gaura boltului unui pistonas de drujba ruseasca,am alezat citeva zecimi la interior cu burghiul ca sa incapa.Cind am decuplat bateria dupa 2,5-3 ore se incinse-se un pic 'radiatoru"!Am supravegheat incarcarea ,am facut mai multe masuratori cu multimeteru,chiar si la amperaj ,avea intre 6si 8A,am inseriat si un bec pe circuit de 12 v,prima data bagasem unu de 220v-250w,dar avea o,8A curent de incarcare!La trafu de sudat am un buton pentru pornire care poti schimba si pe 380-400v, am mers cu "redresorul 'pe 380 v intrucit tensiunea era mai mica cu citiva volti,am zis ca sa nu risc totusi ca mi-ar fi putut arde becul de 12v!.Am lasat-o pina la 12,9v apoi am dat-o jos.Deci merge. Bineinteles ,nu oricum! Ci masurind,socotind.Trafu de sudura scoate probabil minim 60 de Amperi ,dar la tensiunea in scurt ,arc,cind se sudeaza , dar asa in sarcina acumulatarolui si cu un bec si curent continuu trecut prin dioda de 20A vad ca maximul a fost 8 iar minimul 6A,ba inca daca se mai adauga ,inseriaza ceva mai puternic se poate ajunge la 1Amper!.Cum vine asta?Ce condensator ar trebui sa-i pun ,daca am nevoie de stabilitate?Adica de filtrare?De citi Amperi ar trebui sa fie puntea de de 4 diode?

Link spre comentariu

Domle, cum mai spunea cineva de aici de pe forum, fiecare isi incarca acumulatorii cum vrea. Eu stiu in felul urmator: cu cat diferenta dintre tensiunea bateriei si tensiunea "scoasa" de redresor este mai mare, cu atat curentul de incarcare va fi mai mare. Asta binenteles, daca traful poate debita curentul respectiv. Si cum este vorba de un traf de sudura...are de unde sa debiteze curent si chiar si o diferenta relativ mica ar trebui sa se reflecte prin aparitia unui curent mare. Deci, ori ai fost dumneata prea "norocos" si te-ai "apropiat" foarte mult de voltajul bateriei....ori nu mai stiu...Sa ma corecteze un coleg daca rationamentul meu este gresit sau partial gresit. Apropo, ce tensiune aveati la clestii de conectare dupa inserierea diodei?P.S. Am vazut ca ati zis ca ati " lasat-o pana la 12.9 ". Tensiunea e masurata cu redresorul montat? Pentru ca, ca o baterie sa fie incarcata, ea tre sa atinga o valoare a tensiunii de aproximativ 14.4 V, cu redresorul conectat la borne.

Link spre comentariu

As fi putut sa o las si pina la 14,ceva dar am citit aici ca la atit este incarcata %la %,daca nu o mai pun miine.Am masurat in permanenta cu meteru si cu redre... pus si nepus redre arata 14, iar bateria a inceput cam de la 8v sa se incarce ca am descarcat-o complet pina mai era un volt in ea sau si mai putinVad ca a scazut la 12,55 de la 12,90,asta nu e bine,stiu ca trebuie un redresor ca lumea calculat ,dar daca merge si cu asta e ok.Tot la fel dupa ce am descarcat-o complet ,arata mai putin de un volt , dupa 6,7 ore revenise la 7,8v!.Poate nu am inteles eu bine dar ceva putin din volti se pierd cind se trece pe cc datorita diodei, am observat ca daca se adauga rezistori de de la 100k in sus ii scade tensiunea si o aduci la cit vrei, dar eu nu inteleg cu amperaju cum e posibil sa scada la 1 Amper?Defapt e normal ,scade tensiunea ,scade si intensitatea.Crezi ca se stiu secretele totale ale unei baterii?Aia care le produc se poate!Da noi? Bateria e fabricata in 2001 dar tine 11v fara probleme dupa ce se descarca.

Link spre comentariu

Pai de asta domle :rade: Nu stiu unde ati citit dumneavoastra, dar o baterie la 12 v, 12 si un pic e descarcata. Nu complet, da e cam descarcata. Tensiunea pe o baterie incarcata, fara redresor pe ea, tre sa fie de 13 volti si ceva. Da apropo? Cum ati reusit sa o descarcati "pana la ultimul volt"? Eu am o baterie de vrei trei ani prin garaj si cred ca si aia mai are cativa volti. Si in momentul cand tensiunea pe baterie era de 8 V, oare cat era curentul de incarcare :rade: ? Daca nici atunci nu avea o valoare considerabila (eu stiu...10-15 A, poate chiar 20, poate mai mult) inseamna ca e pardaf bateria! Si o baterie complet descarcata (asta nu inseamna pana la ultimul volt!) nu se incarca doar in doua - trei ore! Da pana la urma la ce folositi bateriiile astea?P.S. Acuma am vazut...daca tensiune a scazut de la 12.9 la 12.55 inseamna ca e praf bateria. Monitorizati-o si in urmatoarele minute si daca, continua in ritmul asta...e clar. Sau si mai simplu, conectati un bec de 12 V si o sa va edificati mai repede. Apropo, daca "tine" 11 V fara probleme, tu ce "probleme" i-ai facut de ai descarcat-o pana la un volt? Sau ca sa fie mai clar, ce inseamna "tine"? Ma gandesc ca "tine" vreun consumator,nu? Sau doar asa, fara nimic pe borne?

Link spre comentariu

Pai n-ai citit mai sus am spus ca desi o descarcasem ,asta a fost doar momentan ca si-a revenit din nou la 11v , eu am pus trei becuri de 12v pe ea doua au stat permanent al treilea l-am mai luat, bateria a fost pe masina ,acum alta noua, dar si asta are 10 ani nu e destul?

Link spre comentariu

poate nu am cautat suficient dar e cea mai completa documentatie pe care am citit-o pana acum am sa incerc la o sursa atx modificata sa proiectez o monitorizare conforma cu docum.

Link spre comentariu

@ 7apte -bine ca ai postat peste tot aceeasi chestie. Era greu de citit un regulament cu 2 reguli de bun-simt,nu?@ remus & Tessla -daca unul incepe cu offtopicul,nu inseamna ca alalat trebuie sa continuie (o pagina intreaga!) :sparge: @ Tessla -n-ar fi rau sa nu mai postezi offtopic,mai exact sa raspunzi cuiva care a postat aiureaSi nu-mi raspundeti la acest mesaj (pentru ca asta ar fi continuarea offtopicului)

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări