Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Intrebari, Probleme Invertor 12v - 220v auto


Vizitator rasu1984

Postări Recomandate

Ar trebui sa aflam ce tip de controler are . Un invertor are 2 etaje mari ca sa zic asa : unul ridica tensiunea de la 12/24v la 300 v cc , iar un altul transforma aceatsa tensiune in tensiune alternativa dar deobicei nu sinus . Adasar etajul 1 este format din 1 , 2 ...8 trafo fiecare avand drivere 2 fet intr-o configuratie de obicei boxeri ( push-pull) .Aceste mos feturi sant comandate de obicei de integrate specializate (unul sau mai multe) si care au de obicei feed-back ca sa se evite artificiile si costurile de componente ce s-ar putea strica . Aceste se cheama protectii ( scurt circuit , suprasarcina, tensine scazuta de alimentare ) si la modele mai evoluate sau mai scumpe afiseaza cu un led una din aceste protectii , sa fie pe intelesul utilizatorului . Deci un prim pas pt a se verifica acest etaj este sa se verifice tensiunea pe unul din condensatoarele mari 100uF /450v sa fie undeva 290-310v .Al 2 lea etaj e un etaj convertor cc-ca si e deobicei compus dintr-o " cascada " logica sau un microcontroler cu rutina specifica ( sinus sau pseudosinus) .Tot acest bloc comanda in final 4 sau mai multe feturi cuplate paralel , care ar trebui sa realizeze prin comutarea lor pulsuri cu amplitudinea 300v . A nu se masura cu ap de masura digital aceasta tensiune de asa zis "220v" . Se va strica repede daca insistati...!!! Depanarea acestui etaj nu chiar complicata dar necesita un minim de cunostinte care nu pot fi insusite pe forum .

Link spre comentariu

Din punct de vedere teoretic, asa e; practic insa...Vad ca nu vrea (sau poate nu se poate?) intra pe paginile sud-americanului ala....Intamplator am intrat acolo si cred ca ai aceleasi probleme: din motive "de economie", constructorul a utilizat un singur generator de comanda pentru toate cele n etaje de putere; din aceleasi motive, a omis "fleacurile" alea de protectii (erau si destul de greu de implementat in topologia paralel-serie utilizata de asemenea echipamente).Mai grav, se gasesc si greseli mai "subtile" (descrie acelasi cetatean), de gen eroare de defazare a reactiei, care genereaza reactia pozitiva in locul celei negative...Si nu in ultimul rand, erori (penibile pentru profesionisti, dar adesea neobservate de cei care au alta pregatire!) de constructie, de gen lipsa contact termic al tranzistorilor de putere la radiator...Electronica asta e mai complicata decat crede majoritatea populatiei... Toate cele bune!

Link spre comentariu

ultima oara cand l-am incercat am observa ca logica de comanda care intra in placa de baza nu intra complet cu toti pinii, mai mult decat ata mai era si lipita cu niste plastic s-o fixeze in pozitie. Am rezolvat problema insa....in momentul in care am conectat bateria sa-l testez un fir de lalogica de comanda s-a incins si a inceput sa scoata fum. Am deconectat imediat bateria si surpriza, am fost atat de idiot incat am conectat gresit polaritatea la baterie...si cand magandesc ca s-ar fi putut totusi sa functioneze....Acum, ce naiba s-af fi putut praji ca acum nu mai face nimic...?

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...

Zaitus@ Deci pana la urma tot ai alimentat invertorul invers.Daca esti din Bucuresti lasa un mesaj ca incerc sa te ajut sa rezolvam problema cu invertorul,ca am eu pe cineva interesat si nu am pe stoc,imi cam trebuie pana de paste.Ce sa spun,am reparat eu multe alimentate invers,se ard foarte multe mosfeturi,rezistente,tranzistori.doar daca e dusa placa de comanda cu integrate nu se poate recupera,in rest asta e ,se face.Eu totusi sper ca se alimenteaza la 24 de volti si nu la 12 dupa cum relatezi tu. Sa dai codul lui sa verific,la puterea asta f putine se alimenteaza la 12v(cu toate ca exista stiu)

Link spre comentariu

S-ar parea ca postez pentru ultima oara: am deschis acu' 2 minute link-ul (desi aveam emotii ca cu cutremurul din America de sud...) si mi s-au infatisat iar pozele frumos colorate cu electrolitici umflati si mosfet-uri crapate....Fie limba engleza e prea dificila, fie am eu o impresie prea proasta despre cunostintele mele de navigare.cum zicea un coleg de pe forum: "eu credeam ca sunt prost, dar cand ma uit in jur..."Va doresc toate cele bune!

Link spre comentariu
  • 6 luni mai târziu...
Vizitator cipriasu

Salut!

Am luat acest invertor: Mean Well 2500W Modified Sine Wave DC-AC Power Inverter model A301-2K5-F3.

L-am pus pe diversi acumulatori auto de 12V de la 55 la 150Ah. Se intampla acelasi fenomen si anume:

Suna alarma intr-una si pe indicatorul de incarcare a bateriei ledul sta aprins la 13V. Nu exista tensiune la prizele de 230V. Nu este aprins niciun led de protectie. Invertorul este second hand iar cel ce mi l-a dat spune ca a functionat binisor pe 2 acumulatoare de 100Ah. Oare sa mearga si la 24V?

Daca ma poate ajuta cineva fac o cinste.

Multumesc!

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Am verificat schema...am gasit o mica legatura intre tranzistori si + ( am rezolvat problema incalzirii lor.)La iesire pe o ramura am ~20vacInsa la test , dupa ce leg transformatorul imi scade tensiunea la 3V in legatura de 12VIar la secundarul transormatorului nu imi indica 220 ci sare peste 750Vac...(aparatul nu masoara)Care sa fie problema?Rog ajutor.Multumesc

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări