Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Intrebari, Probleme Invertor 12v - 220v auto


Vizitator rasu1984

Postări Recomandate

Adica, ce idee ai putea sa ai daca nu ai osciloscop?Este ca si in cazul copiilor infectati, la ce foloseste ca sant implicati zeci/ sute de medici cu poate tot atatea idei daca nu pot prinde faptasul?Asa si aici, daca nu vezi comanda necesara puntii H pt a genera dreptunghiurile de 50hz vei privi la montaj pana la pensie.Cum obtin o tensiune alternativa de la un generator de CC cum este sa zicem bateria auto?Notam cu A,B bornele bateriei si cu X,Y bornele sarcinii.Cu un comutator rapid pun pt 10milisec borna A la borna X si borna B la borna Y si apoi urmatoarele 10ms borna A la borna Y si borna B la borna X, aceasta operatie repetandu-se la infinit.In practica o punte H de mos-uri face eficient acest lucru.Daca nu vezi comanda mos-urilor vei astepta sa se repare singur.

Link spre comentariu

Eu am raspuns la asta:Postat 15 februarie 2016 - 12:00Verifica mosfeti din puntea HPostat 15 februarie 2016 - 02:51am desfacut fiecare FET , am refacut lipiturile , tensiunea pe condensator tot 291V si tot nu are 220V la priza. :(Postat Ieri, 22:29cineva? o alta ideeie?

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...
Vizitator daniel30

Buna seara, am parlit si eu acu ceva timp un invertor sinus pur de 1500-3000w, sa pupat cu reteaua pe iesire timp de 1-2 sec, A avut arse la el puntea H 4 buc[fga60n60], 4 buc tlp 250 si 4 fuzibili din 6  pe partea dinspre baterii, ce am observat dupa reparatie e ca ventilatoarele imi pornesc pe la 120 w , inainte de eveniment imi porneau pe la 170w,  altceva mai mult de 1000w nu duce intra in protectie, intrebarea mea este, e posibil sa mai fie ceva busit in partea de joasa tensiune unde am avut sarite sigurantele? sau e senzorul de temperatura decalibrat? Finalii din puntea H i-am inlocuit cu FGH60N60SMD sunt echivalenti difera doar capsula, post-188648-0-53235600-1458406508_thumb.jpgpost-188648-0-81968000-1458406525_thumb.jpg inca ceva pe pcb am loc de inca un traf pe ferita cu piesele aderente in jur asa ar deveni de 2000w, unde as putea gasi traful pe ferita cu codul 3TF-ER420-033  12V/220V . Multumesc.

Link spre comentariu

Eu aş zice mai degrabă că finalii ”nu fac faţă” ...

Mai e posibil să fi cumpărat nişte IGBT-uri chinezeşti ... de ”putere chinezească”! :rade:

Editat de elmar
Link spre comentariu

Daca ai bagat tensiune pe iesire, pe langa puntea H, probabil ai  si mosfeti arsi in convertorul dc-dc. Daca s-au ars mosfetii, posibil sa ai arse ceva rezistente in portile acestora, sau driverele ce-i comanda. Daca ai gasit 4 din cele 6 sigurante arse, verifica mosfetii care sunt alimentati prin sigurantele arse. Ar trebui sa gasesti din ei in scurt, sau chiar explodati.

Editat de giongiu
Link spre comentariu
Vizitator daniel30

IGBT-urile sunt intradevar de putere chinezeasca :26 , celelalte erau 11euro bucata, daca aveam ceva mosfeti arsi pe partea cu sigurantele arse nu trebuia sa intre in protectie? intradevar nu i-am mai masurat cind am vazut ca functioneaza, e posibil ca din astea trei etaje dinspre baterii sa imi functioneze doar unul sau doua?

Link spre comentariu

Daca ai avut sigurantele arse, nu cred sa fi scapat mosfetii. Pe de alta parte, daca erau in scurt, trebuia sa-ti arda iar sigurantele. Si eu banuiesc ca lucreaza doar un singur etaj, desi chinezii au obiceiul sa inserieze secundarele trafurilor de forta. Dar poate la acest model, sunt in paralel, altfel n-ai avea tensiune pe iesire. Presupun ca nu ai osciloscop, dar chiar si asa, poti face cateva masuratori. Masoara tensiunea in drenele mosfetilor, trebuie sa ai tensiunea de alimentare, apoi in porti.Acolo trebuie sa gasesti o tensiune identica, de max 6-7V, functie de umplerea semnalului de comanda.

Editat de giongiu
Link spre comentariu
Vizitator daniel30

Si eu ma gandesc ca ar fi in paralel deoarece pe pcb mai am loc pentru un traf de ferita cu componentele aferente sigurante  etc... asa ar deveni de 2000w, cum am spus nu reusesc sa gasesc traful respectiv. Deocamdata il las asa astept ceva timp innourat apoi il bag in revizie post-188648-0-84952800-1458411951_thumb.jpg

Link spre comentariu

Traful s-ar putea construi, identic ca celelalte. Masori dimensiunile miezului, ce din poze pare a fi ETD39 . Apoi se poate afla nr de spire atat in primar, care de fapt sunt doua identice, cat si in secundar, masurand inductanta acestora. Apoi, daca spatiul permite, bobinezi cateva spire, masori inductanta si se calculeaza nr de spire. Se poate estima chiar sectiunea, masurand rezistenta infasurarilor, dar e mai complicat.

Editat de giongiu
Link spre comentariu
Vizitator aero dinamic

Daca intra in protectie la 1000w ai devalorizata rezistenta de protectie din puntea H trebuie sa fie o rezistenta de 0,3 R, probabil sa devalorizat cand sa ars puntea H. 

Link spre comentariu

Corecta observatia, as fi spus acelasi lucru daca nu era vorba de sigurantele arse de pe intrare. N-am intalnit inca invertor, la care sa se fi ars aceste sigurante si sa fi scapat mosfetii. 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări