Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Intrebari, Probleme Invertor 12v - 220v auto


Vizitator rasu1984

Postări Recomandate

Am verificat rezistorii din cele doua divizoare, sunt ok.Am schimbat integratul din al doilea etaj, cel cu porti logice cu trigger schmidt si acum merge scula, dar tot nu merge bine. Am 400 vcc unde aveam 270 inainte si sursa face un zgomot infernal. Traful cred. Momentan nu stiu ce sa ii fac, mai studiez. Am incercat sa reglez tensiunea cu potentiometrele de pe langa integratul sursei, dar nu scade neam sub 400 vcc.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

S3525 este circuitul de PWM, moduleaza latimea impulsurilor astfel ca tensiunea HV de alimentare a "finalelor" sa fie OK. Functionarea lui este reglata in principal de marimea tensiunii HV si a tensiunii culese de pe rezistorul de 1 Ohm (R50), care controleaza curentul. Tensiunea interna de referinta trebuie sa fie de 5 V (Pin 16 la SG3525). Aceste valori sunt prelucrate de operationalele LM358 si de comparatorul 339. Nu vad partea de alimentare al acestor integrate desi ele lucreaza la peste 30 V. 556 este oscilatorul si ar trebui sa vedeti si formele de unda.

 

Succes!

Link spre comentariu
Vizitator Marius Augustin Costea

Buna, am un invertor tronic 12V de 300w, am schimbat cei 4 mosfet irf830, acum invertorul se aprinde dar ledul ramane pe rosu, am controlat diodele si totul este ok, ma puteti ajuta cu sfaturi ce trebuie sa mai masor sau sa schimb?, am oservat ca in maxim un minut daca il las conectat la baterie, se incalzesc foarte tare cei doi mosfet irf3025

multumesc

Link spre comentariu

Măsoară separat (doi pini dezlipiţi) şi IRF 3205. Aceia sunt în invertorul primar (12-300V) şi se poate ca unul să fie dus.Dacă sunt buni, ai probleme pe partea de comutare din continuu în alternativ (IRF 830).Poate chiar condensatori uscaţi, înlocuie toţi electroliticii.

Link spre comentariu
Vizitator Marius Augustin Costea

am schimbat si irf 3205 si irf 830, condesatori in afara de 4, dar cu acelasi rezultat, ledul initial este verde apoi dupa 2/3 secunde trece in rosu

Link spre comentariu
Vizitator Marius Augustin Costea

pe iesire am controlat si sunt 0V, cand il pornesc ledul este verde pentru 2 sec apoi rosu, imi este teama sa il las aprins pentru ca se incalzesc foarte tare IRF3205

Link spre comentariu

Ai un scurtcircuit clar acolo, probabil tot pe partea de 220V.Vezi că am avut cazuri în care diodele prezintă străpungere secundară, pe aparat dau bine, dar testată în conducție inversă străpungea ca un Zenner.Caz concret - 1N4007 - la multimetru OK, la testare cu 120V pe invers mi-a explodat în nas  :rade:

Editat de validae
Link spre comentariu
  • 3 luni mai târziu...
Vizitator valy210988

Salutare!

Am un inverter TRONIC 150W si am urmatoarea problema:

A functionat timp de 3-4h cu consum de 40w si s-a oprit,adica s-a aprins acel bec rosu.

Becul rosu semnifica baterie slaba din ce am vazut. Atunci cand becul rosu este aprins nici el nu functioneaza.

Cand il pornesc se aprinde verde si imediat in aproximativ 1 secunda trece pe rosu si piuie. Excludem bateria slaba pentru ca a fost testat pe mai multe masini,l-am lasat conectat cu becul rosu aprins 2 ore si nimic.

L-am desfacut pt ca mi-a spus cineva ca ar putea fii ventilatorul defect. am scos ventilatorul,l-am probat pe direct si nu functioneaza. am pus alt ventilator care functioneaza dar degeaba,nici nu porneste ventilatorul iar becul rosu se aprinde la fel.

Ma gandesc ca s-a ars ceva poate daca nici ventilatorul nu a functionat.

Va rog sa-mi dati o idee pentru ca nu prea ma pricep la masuratori.

Inca o intrebare, ventilatorul vechi are 12v  0.11A iar cel pus de mine de proba are 12v 0.18A , sa fie diferenta si din cauza asta sa nu functioneze?

Astept niste pareri va rog.

Multumesc!

 

Link spre comentariu

Este posibil ca lipsa ventilatiei ( ventilatorul defect ) sa fi cauzat supraincalzirea elementelor de putere interne, probabil tranzistorii au crapat, poate si ceva electrolitici au avut de suferit daca temperatura interna a ajuns cumva la nivel ridicat. Faptul ca ventilatorul de schimb cere cu cateva zeci de mA mai mult nu poate cauza defectul invertorului, alta este problema. As zice sa-l desfaci si sa te apuci de verificari atente dar daca zici ca nu prea te pricepi atunci poate ca ar fi mai bine sa mergi la un atelier de depanari cu el...zic si eu..

Link spre comentariu
  • 3 luni mai târziu...
Vizitator marce

Salut,

Si eu am aceeasi problema nu am schimbat inca electroliticii ii schimb imediat ce imi vin si irf-urile am comandat IRF840 aceeasi tensiune dar la 8A. Rugamintea mea era daca ne puteti ajuta cu o schema la jucaria asta?

Link spre comentariu
  • 11 luni mai târziu...

Salut. 

Readuc in discutie postul acesta poate ma ajuta si pe mine cineva. Am un Invertor 24V la 220V putere 300W. Problema este ca atunci cand il alimentez pe iesirea de 220V nu scoate decat 20V ....piese nu se incalzesc, am schimbat numai rezistenta de 356ohm de langa cele doua radiatoare se vedea ca se incalzeste si am zis sa nu fie din cauza iei. Ventilatorul porneste putin la inceput si se opreste. Becul verde este aprins. Multumesc.

Link spre comentariu

pune ceva foto ca sa puten sa te ajutam, trebuie sa ai un condesator de tensiune mare(400-450v), pe el ar trebui sa ai cel putin 300vcc, asa poti sa-ti dai seama daca e din partea ridicatoare sau din formatorul de sinusoida  - adica "primar" sau "secundar"

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări