Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Intrebari, Probleme Invertor 12v - 220v auto


Vizitator rasu1984

Postări Recomandate

la dezmembrari,in targ la vitan etcdar recomand sa inlocuiesti bricheta cu o mufa mai capabila,contactul brichetei e deobicei prost (e facuta sa tina 10A cat se incalzeste bricheta propiuzisa)poti incerca cu mufe de boxe speakon (4 contacte,pana la 50A :da )

Link spre comentariu

Convertorul DC-DC are deja mufa de bricheta auto, e in garantie si pe de alta parte il pot folosi din cind in cind in masina daca-i cazul. Asa ca nu ma avantajeaza sa-i schimb mufa.Buna ideea cu dezmembrarile auto. O sa dau o fuga sa vedem ce rezolv.

Link spre comentariu

toata lumea prima data merge pe ideea de convertor dc/dc pentru alimentat laptopul in masina, dar la mine problema este ca trebuie sa-l folosesc pentru trei laptopuri diferite (dell, toshiba si lenovo) si mai am nevoie se de alimentare pentru GPS (stiu se poate sa fie alimentat de la un port usb de la laptop, dar atunci persoana trebuie sa stea pe scaunul din dreapta). Asa este mai comod cu un invertor 12V DC-220V AC care are si alimentare pentru un USB. Nu stau firele aiurea prin masina.

Link spre comentariu

Convertorul meu stie sa dea mai multe tensiuni intre 16 si 22V, are si diferite mufe pentru multe feluri de laptopuri.Pe de alta parte in masina atit timp cit merge nu e asa stringenta problema pierderilor datorate randamentului, dar cind te vei opri le vei simti din plin.

Link spre comentariu

Nu era problema de tensiune ci de mufa. Plus ca daca tot schimb mufa am sanse sa inceapa sa aiba joc. Cind masina este oprita nu mai am alimentare la bricheta, dar eu in mers am nevoie. Cind fac o diagnoza , cind il folosesc pe post de GPS in marile orase (nu in ro bineinteles) si trebuie sa am o imagine mai mare etc. Mi-ar fi suris pentru Lenovo care are nevoie de 40W sa fac eu un convertor dar mufa nu cred ca gasesc.

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...

Buna seara, sunt proaspatul proprietar nefericit al unui invertor de 5000w achizitionat de pe e-bay (de nou) de la o firma...din china. (este cel din imagine) Am vrut sa-l incerc si nu se intampla nimic in afara de scanteia de la baterie atunci cand conectez firele. Acest lucru se intampla indiferent daca butonul lui este OFF sau ON. Am incercat sa-l pornesc si cu un bec sa nu plece fara sarcina si tot nimic. Evident bateria este incarcata si polaritatea corecta, deoarece celalalt invertor functioneaza fara probleme. Acum, am o alta baterie care are 11,90v in gol, (cu care vreau sa-l testez deoarece l-am luat acasa) el merge pana la 10,5v.Cand il conectez (indiferent de starea comutatorului off/on) tensiunea ii scade la 11,89v. Altceva nu face. Ce ma indrumati sa fac sau unde sa-l duc la reparat. De reintors in china nu se pune problema deoarece ar trebui sa platesc de iar drumul, vama, la revenire si orcum, cine stie ce-mi retrimit aia.

Link spre comentariu

Am luat prima placa, din foto1, am alimentat-o si iata concluziile:intre masa si absolut toate diodele aflate langa transformatoare am tensiunea de 11,8 v (bateria are 11,9v); la fel si intre masa si sigurante, acelasi lucru intre masa si radiatorul tranzistorilor aflati langa condensatoarele mari din extremitatea placii. Aceasi tensiune o indica intre masa si o una din latura transformatoarelor (cea cate este flancata nenenumaratii tranzistori aflati pe peretele radiatorului. Cam asta pot masura, in rest pe finali aia multi instrumentul nu-mi indica nimic, nici pe radiator nici pe rezistentele aferente.intre firul negru si rosu de la sfrsitul placii(cele aflate langa condesatorii mari negrii de 1500 micro/200v)nu-mi indica nimic. Intre + si radiatorul trenzistorilor regasesc tensiunea de 11,8V.

Link spre comentariu

Am luat prima placa, din foto1, am alimentat-o si iata concluziile:intre masa si absolut toate diodele aflate langa transformatoare am tensiunea de 11,8 v (bateria are 11,9v); la fel si intre masa si sigurante, acelasi lucru intre masa si radiatorul tranzistorilor aflati langa condensatoarele mari din extremitatea placii. Aceasi tensiune o indica intre masa si o una din latura transformatoarelor (cea cate este flancata nenenumaratii tranzistori aflati pe peretele radiatorului. Cam asta pot masura, in rest pe finali aia multi instrumentul nu-mi indica nimic, nici pe radiator nici pe rezistentele aferente.intre firul negru si rosu de la sfrsitul placii(cele aflate langa condesatorii mari negrii de 1500 micro/200v)nu-mi indica nimic. Intre + si radiatorul trenzistorilor regasesc tensiunea de 11,8V.

Pare sa fie construita cat de cat decent , poate mai mult de 2-3kw nu scoti din ea , oricum 5 kw la 12v inseamna vreo 510-600A depinde de eficienta.... la convertoarele push-pull se leaga direct la transformator (priza mediana) iar minusul/masa se leaga la mosfeti e posibil sa intre vreo protectie , incerca cu un osciloscop sa vezi ce semnale ai la iesirea din placa de comanda (alea micute ce stau prinse pe placa de baza ), daca nu ai nici un tranzistor puscat defectul nu o sa fie scump...
Link spre comentariu

din pacate nu am acces la osciloscop si nici prea multa experienta. As prefera sa-l incredintez cuiva care are ceva experienta si instrumentele necesare pentru depanare (contra cost evident) sau pasa cu pas sa facem masuratori..cam greu datorita faptului ca nu avem o schema. Daca firma raspunde si-mi pot furniza o schema o pun la dispozitie.

Link spre comentariu

din pacate politica de retur se rezuma doar la echipamentele pe care ei le vand din Germania sau Marea Britanie(se pare ca au depozite p-acolo...totusi mi-e greu sa cred) respectiv nu-l pot returna. sper sa-mi trimita o schema si sa nu mai puna intrebari idio..ate de genul daca sunt sigur ca l-am pornit de la buton sau daca am pus fire groase sau daca nu cumva l-am alimentat la 24 si nu la 12 v... Pana atunci daca cineva mai are ceva recomandari sunt deschis oricarei variante.Multumesc

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări