Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Intrebari, Probleme Invertor 12v - 220v auto


Vizitator rasu1984

Postări Recomandate

Vizitator nik1965

OK, am inteles don doctor.Stind un pic strimb si judecind drept si cu ochii la circuit (intr-o mica pauza aseara) am parerea ca acea placuta se ocupa de comanda partii de 300Vcc.Astept sa il iau pe fratele lui geaman sa le alimentez si sa fac masuratori in paralel, dar mai dureaza ceva timp.

Problema rezolvata.Am recuperat pe fratele lui geaman si prin masuratori comparative am gasit o rezistenta arsa care dadea informatia de valoare teniune inalta.Rezistenta nu s-a ars la tentativa de conectare inversa (are protectie, dar prin faptul ca s-au topit cele citeva firicele de lite din capatul firului nu s-a ars siguranta) ci cred ca era arsa mai demult, dar intimplarea a facut ca dupa acea tentativa sa masor tensiune pe iesire, si pot spune ca am preintimpinat distrugerea unor alte aparate (pompe, frigider etc).In vara am avut o perioada de citeva zile cu probleme de la electrica (avarii pe retea) cind a fost folosit destul de mult la alimentarea consumatorilor din casa (calculator, TV inclusiv frigider).
Link spre comentariu

Toate de acelasi fel.Alimenteaza-le nu de la cei 300Vcc ai condului de filtraj, ci de la o tensiune de cca.50V externa si vezi dupa forma daca se suprapun comenzile din CI sau impulsurile finale. La 50V sigur vei avea factor de umplere maxim. Daca exista deadtime suficient, n-ai de ce sa intervii in zona asta.

Revin cu puntea H alimentata la 12Vcc.Semnalele din grila arata ok,iar pe iesire arata asa:post-8163-139829318015_thumb.jpgpost-8163-139829318083_thumb.jpgpost-8163-139829318152_thumb.jpgDupa cum se vede,dead time inca exista...Acum ma gandesc sa inlocuiesc si LM358-ul si ceilalt tranzistori mici de pe placile de comanda...incepe sa devina critica starea aparatului....Ms!
Link spre comentariu
Vizitator smilex

Asa este, deadtime-ul e suficient.Incearca, poate ceva mult mai subtil s-a schimbat acolo, eu raman totusi la parerea ca niste IGBT-uri mai "tari" ar avea un rezultat mai bun.Daca ai avea un osc digital, ai putea inregistra intregul eveniment de oprire si pornire, poate ca atunci se petrec ghidusii pe care nu le poti surprinde in functionare. ??

Link spre comentariu

eu raman totusi la parerea ca niste IGBT-uri mai "tari" ar avea un rezultat mai bun.

Pai da,dar aia originali sunt 35-45 ron bucata. Si erau puternici nu gluma! Si erau si de viteza mare,dar nu cred ca ar trebui sa fie o problema astaEu acum vreau sa scot maximul cu astia de 10 ron (dar fara sa pocneasca :rade: )Ma gandesc sa cobir si protectia la suprasarcina (fiind 2 rezistente in paralel,scot una).Foarte buna ideea cu osc digital...dar mi-e imposibil. Oricum,mai greu de masurat in timp ce merge,mai ales la putere mare - sondele pot deraia si face scurt iar carcasa trebuie inchisa ca sa fie utila ventilatiams
Link spre comentariu
Vizitator smilex

In plus fata de ce faci, iti recomand folosirea unui sistem de protectie mult mai rapid decat cel existent, ca in fig. de mai jos, care sa actioneze doar asupra IGBT de jos (cele de sus se deschid degeaba daca jos nu conduce). Tiristorul (preferabil rapid) de mica putere se deschide la 0,6-0,7V. Daca rez. din emitoarele IGBT e prea mic, se poate amplifica cu un operational mai rapid. Tiristorul poate fi simulat cu BC. De asemenea, o inductanta de cateva sute de micro (absolut nedemnificativa la 50Hz) inseriata cu consumatorul, poate limita cresterea curentilor (la max. cateva zeci de A) in cateva microsecunde, timp in care sa raspunda protectia. Am mai sugerat asta pentru o sursa aprox. identica, nu stiu ce s-a realizat, eu n-am construit.

post-1-139829318413_thumb.gif

Link spre comentariu
  • 3 luni mai târziu...

La multi ani tuturor!Sa trec la subiect: am un invertor no name chinezesc de la 12v cc la 220v ca si 1000W. Din nu stiu ce motive (suprasarcina, probabil) s-au prajit 3 tranzistoare mosfet ca cele din titlu. Am cautat la toate magazinele on-line acest tranzistor, insa nu l-am gasit. Cu ce as putea sa-l inlocuiesc? Un IRFP460 ar fi bun? Am pus IRF740 ce par similare cu CEP740A, insa invertorul nu suporta o sarcina mai mare de 60W. Cu un bec de 75W pus pe iesire, invertorul oscileaza, becul aprinzandu-se intermitent la fel si ledul rosu de malfunction.Multumesc.

Link spre comentariu

M-am uitat si eu la specificatii si am vazut ca CEP740 seamana cu IRF740. Ce mi se pare ciudat este ca sunt folositi tranzistori de 400V pentru un invertor care lucreaza la 12V. Cati mosfeti sunt in paralel. Pentru un invertor de 1000W sunt cam mici CEP740. Numai in cazul in care nu cumva sunt vreo 4 - 5 in paralel.Verifica si comanda mosfetilor. Daca s-au prajit, e foarte probabil ca a luat-o si comanda lor prin padure. ( Acuma am vazut ca a mai zis si altcineva de verificarea comenzii mosfetilor )

Link spre comentariu

@pinky -mos-fetii aia sunt in puntea H pe partea de 300Vcc.Nu incurca treburile,invertoarele au 2 etaje aproape separate@Piotr67- puteai sa postezi din prima unde trebuia..

Link spre comentariu

@pinky -mos-fetii aia sunt in puntea H pe partea de 300Vcc.Nu incurca treburile,invertoarele au 2 etaje aproape separate@Piotr67- puteai sa postezi din prima unde trebuia..

Asa e, Dr.L, mosfetii sunt pe partea de 300v, pt ca de la ei sunt fire care duc la priza de pe carcasa. Scuze de postat aiurea, n-am vazt postul cu invertorul. Si daca totusi comanda mosilor e nasoala, de ce atunci cu un bec de 60W functioneaza si nu intra in limitare? Aaaa..mai mentionez ca invertorul nu l-am alimentat de la bateria masinii, ci dintr-o sursa reglabila 0-24v la vreo 3,5 A. Poate sa fie asta cauza limitarii? Sa nu livreze sursa curent suficient? Am obs. ca si tranzistorii serie de la sursa se cam incingeau (2x2N3055 in paralel).
Link spre comentariu

Da,sursa e de vina! Si invertorul mai consuma si de unul singur,ca are diverse pierderi.Deci ori folosesti o sursa mai puternica,ori un acumulator micut (de scuter,de ups) in paralel cu sursa ori...Deja cand faci teste cu alimentarea din acumulator,nu mai ai cum sa protejezi invertorul in cazul accidentelor

Link spre comentariu

tanti fizica zice cam asa:daca am la intrare 12v si 3.5a ar face vreo 50w;eu ma ambitionez si vreau 75wcred ca cineva acolo vrea totusi sa respecte legea

Drept cam asa stau treburile, dl. miticamy, asa ma cam gandeam si eu. Strain prea tare de meandrele lu' tanti fizica nu sunt nici eu, imi amintesc de P=UI. In alternativ ar fi nitel diferit, insa legea e aceeasi. Multzam ca mi-ai confirmat banuiala insa mai e si cum a zis Dr.L : "Si invertorul mai consuma si de unul singur,ca are diverse pierderi" mai ales cand e vorba despre un invertor construit pe vapor care in gol consuma cam de vreo 3 ori mai mult decat o scula serioasa, consum ce se aduna la bornele de iesire. Incerc azi pe baterie de masina, vin cu sentinta. O zi faina si un inceput de an cum vi-l doriti si Domniile Voastre.Stima.
Link spre comentariu

M-am uitat si eu la specificatii si am vazut ca CEP740 seamana cu IRF740. Ce mi se pare ciudat este ca sunt folositi tranzistori de 400V pentru un invertor care lucreaza la 12V. Cati mosfeti sunt in paralel. Pentru un invertor de 1000W sunt cam mici CEP740. Numai in cazul in care nu cumva sunt vreo 4 - 5 in paralel.

Mosfetii sunt folositi pe partea de 220v si sunt 8 bucati, cate 4 in paralel pe ramura, cum ai si intuit. Ce pot folsi in locul lor (CEP740A) pt a merge mai lejer cand creste consumul? IRFP460 ar merge? Au 20A la 500V.Multumesc.
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări