Vizitator vux Postat Noiembrie 27, 2010 Partajează Postat Noiembrie 27, 2010 In ultima vreme a inceput sa ma pasioneze electricitatea si electronica. Deocamdata sunt foarte incepator, dar mi-am propus sa aprofundez domeniile. Mi-am cumparat un multimetru, m-am jucat putin cu el in sensul ca am testat tensiunea la cateva baterii si prize, continuitatea circuitelor, intensitatea curentului (nu, inca nu l-am prajit)... M-am gandit la un mic experiment care sa imi arate daca teava de apa are impamantare sau nu: am legat o sonda a multimetrului de o parte smirgluita a tevii, iar cealalta sonda de borna pozitiva a unei baterii... nu am obtinut nimic, nici tensiune nici continuitate. Imi poate spune cineva daca e o eroare de conceptie a experimentului pe undeva sau daca intr-adevar teava de apa nu are impamantare? M-am gandit ca electronii de la nivelul pamantului ar migra prin teava catre borna pozitiva a bateriei, egalizand diferenta de potential...Cum as putea testa cu multimetrul impamantarea instalatiei de apa sau, in general, a unei sonde metalice infipte in sol (si cat de adanc trebuie infipta ca sa indeplineasca rolul de "impamantare" ?) Link spre comentariu
marinescug Postat Noiembrie 27, 2010 Partajează Postat Noiembrie 27, 2010 Ia de vezi aici: http://www.scritube.com/tehnica-mecanic ... 191815.php Depinde mult ce vrei sa faci cu priza de pamant. Una e o priza de pamant pentru fantoma la tlefon (faza moarta cu cuplajul, soneria intre una dintre firele L1 sau L2 si pamant, detectarea abonatului) , nul de protectie si o chestie pentru situiatii nedorite dar posibile, paratraznetul. Am vazut ca se folosesc bare metalice de 1,5-2m tratate special, bagate in pamant la cel putin 40 cm, sudate cu o platbanda groasa.. etc. Pentru detalii legate de masurarea impamantarii cauta pe Google: masuratori PRAM. Legarea la teacva de apa rece era o solutie de compromis in vremea cand se foloseau doar tevi metalice. Link spre comentariu