Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

voltage sense relay


fwfw

Postări Recomandate

salut,doresc si eu un montaj care sa citesca tensiune de la o baterie auto si sa lucreze astfel :la o tensiune de 12,8v sa deschida un circuit si la o tensiune de 13.7 volti sa inchida acel circuit ,circuitul despre care vorbesc vreau sa-l folosesc la incarcare unei baterii tampon ,practic sa incar o a 2 baterie din circuitul electric al masini cand aceasta este pornita ,si apoi sa o deconecteze din circuit cand opresc motorul.din cate stiu daca o baterie auto sta in plaja de tensiune 13.7-14,4 (flot mode ) poate sa stea practic la infint conectata deci nu am nevoie ca acest circuit sa imi indice starea bateriei ,veau doar sa o introduca in circuitul de incarcare cand motorul este pornit si sa o elimine din circuit cand motorul este oprit . am vazut pe piata asa ceva dar este foarte scump 100$ si cred ca se poate realiza mult mai ieftin .oricum,va trebui sa functioneze impecabil cu pragul celor 2 valori 12.8v-13.7v

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 21
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

salut,doresc si eu un montaj care sa citesca tensiune de la o baterie auto si sa lucreze astfel :

la o tensiune de 12,8v sa deschida un circuit si la o tensiune de 13.7 volti sa inchida acel circuit ,circuitul despre care vorbesc vreau sa-l folosesc la incarcare unei baterii tampon ,practic sa incar o a 2 baterie din circuitul electric al masini cand aceasta este pornita ,si apoi sa o deconecteze din circuit cand opresc motorul.din cate stiu daca o baterie auto sta in plaja de tensiune 13.7-14,4 (flot mode ) poate sa stea practic la infint conectata deci nu am nevoie ca acest circuit sa imi indice starea bateriei ,veau doar sa o introduca in circuitul de incarcare cand motorul este pornit si sa o elimine din circuit cand motorul este oprit . am vazut pe piata asa ceva dar este foarte scump 100$ si cred ca se poate realiza mult mai ieftin .

oricum,va trebui sa functioneze impecabil cu pragul celor 2 valori 12.8v-13.7v

uite, schema este proiectata de Mikrosha pt mine, caruia ii multumesc

din prag sus reglezi cei 13,7 V si din prag jos cei 12,8 V

Link spre comentariu

pai ,nu asa trebuie sa se incarce o baterie auxiliara , cand porneste un motor sau un generator altfel am inteles ca daca sta conectata fara isolator ,cele 2 baterii incerca sa se incarce una pe alta sau sa se egalizeze si in final se for descarca ,asa daca se incarca cea auxiliara exact cand porneste motyorul se va incarca la fel ca ce primara ,curent exista exact cat au nevoie cele 2 baterii deorce alternatorul debiteaza curent in functie de consumatori nu,practic tine bateriile in float mod 14-14.4 la aceasta tensiune am inteles ca poti sa incarci o baterie pana la infinit ca nu se va intampla nimic.bateria auxiliara doresc sa o folosesc la alimentarea sistemului audio care are cam 800-1000w rms plus un invertor de 1500w ce auxiliara este de 100A ,cea primara este de 60A .

Link spre comentariu

Nu ma refeream la cum trebuie incarcata ci la ce trebuie ea sa faca. Am intales acum. Ea va fi folosita de principiu numai ca un fel de tampon de curent pt consumul mare al statiei in timpul functionarii motorului. Atunci decuplarea ei la oprirea motorului are sens. Putea sa mai fie folosita la consumatori auxiliari care necesitau alimentare in permanenta si atunci bateria trebuia sa ramana cuplata tot timpul si sa se decupleze numai in cazul in care tensiunea scadea sub o anumita valoare, pt protectia bateriei principale. De principiu nu este nici o problema de a incarca ambele baterii deodata, acestea aflandu-se in paralel. Singurul lucru la care trebuie data atentie deosebita, este sectiunea cablurilor care duc la bateria secundara in functie de pozitia ei in masina. La un curent de 10A, care inseamna o incarcare standard pt bateria de 100Ah exista o cadere de tensiune pe aceste cabluri (mai mare sau mai mica in functie de sectiune). Daca avem si numai un volt cadere de tensiune, inseamna ca bateria in loc sa aiba 14.4V pe borne, va avea doar 13.4V. La aceasta tensiune bateria nu va ajunge sa se incarce niciodata 100%, ba chiar se poate spune ca cantitatea de curent inmagazinata va fi mica. La regulatoarele auto mai noi tensiunea pe borne este tinuta chiar mai sus de 14.4V, undeva pe la 14.8-14.9V, pt ca bateria sa absoarba mai repede si mai mult curent. Sunt facute asa deoarece se cunoaste ca drumurile scurte de oras sunt preponderente. Asta este un avantaj, deoarece chiar si cu o cadere de tensiune inevitabila, avem sanse sa tinem tensiunea pe bateria secundara peste 14V ( bineintales cu o sectiune corespunzatoare la cabluri ).Totodata cred ca nu ar fi rau ca cuplarea bateriei secundare sa se faca intarziat cu cateva minute, ca sa permita bateriei principale sa ia un pic de curent intai (dupa operatiunea de pornirea motorului), si sa nu puna o sarcina mare deodata pe alternator.

Link spre comentariu

da m-am gandit si la acel delay de conectare dar dupa ce aveam schema in pricipiu il adaptam si pe acesta ,eu zic ca nu de ordinul minutelor trebuie sa fie ci de 5-10 secunde ca sa urce tensiune pana la 13,7 sau chiar sa o depaseasca si sa ajunga la bornele bateriei primare pana la 14.4 . nu am gasit nici un soft proteus si nici daca ii dau sa asocieze fisierul cu un soft de pe web nu gaseste nimic.

Link spre comentariu

am re3usit sa vad schema ,dar acolo practic se va da comanda si la 12.8 si la 13,7 ,eu zice-m sa folosesc un singur releu ,la schema de aici trebuie puse 2 relee cred ,unul pe normal inchis si unul pe normal deschis ,avet mai multe detalii despre functionarea ei ca eu vad ca primeste comanda pe acel bistabil si la 12,7 si la 13 ,8 si sunt 2 iesiri deci in repaus niciunul din comaprtoare nu va da pe iesiri nimic cand teniunea urca la 13,7 u1-a va comnda bistabilul pe intrarea s iar acesta ce iesire va comnada q sau q negat ?(am nevoie ca sa stiu cum leg releul si cand tensiune scade la 12,7 r practic compartorul u1b va comanda bistabilul pe intrarea r si acesta va trece in ceallata stare dar care este celalata stare daca eu nu stiu cum a fost bistabilul in prima stare cum o pot afla pe ce de 2 ?lamuri-tima va rog , din cate vad cred ca sunt necesare 2 relee montate pe circuit unul cu contactele normal deschis si unul cu contactele normal inchis ,sau un releu cu o serie de contacte normale inchise si deschise , sper ca nu v-am bulversat pe aici de loc cu ce am scris mai sus , dar m-am incurcat la iesire din bistabil si vad ca sunt 2 iesiri cum trebuie conectate mai departe ca sa inchida si sa dechida un singur circuit ,ca daca avea o singura iesire care comanda un tranzistor si apoi releul era mai simplu ,dar cu cel 2 iesiri nu mai nteleg nimic.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări