Vizitator alexclau Postat Noiembrie 21, 2010 Partajează Postat Noiembrie 21, 2010 Buna seara,Sunt nou venit pe acest forum.Va rog sa ma lamuriti si pe mine cu urmatoarea problema. Am un motor de 7.5Kw si nu mai am notatiile la borne. Intr-o situatie normala avem ordinea U1=U2-V1=V2-W1=W2 (in triunghi). Credeti ca este o problema daca in loc de V1=V2 conectez V2=V1?(adica poate nu conectez corect o bobina)Multumim anticipat. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Noiembrie 21, 2010 Partajează Postat Noiembrie 21, 2010 Si care e partea electronica,cu motoarele trifazice se ocupa electricienii.Cutia de borne e elecrtonica? Link spre comentariu
catalina Postat Noiembrie 21, 2010 Partajează Postat Noiembrie 21, 2010 Buna seara,Sunt nou venit pe acest forum.Va rog sa ma lamuriti si pe mine cu urmatoarea problema. Am un motor de 7.5Kw si nu mai am notatiile la borne. Intr-o situatie normala avem ordinea U1=U2-V1=V2-W1=W2 (in triunghi). Credeti ca este o problema daca in loc de V1=V2 conectez V2=V1?(adica poate nu conectez corect o bobina)Multumim anticipat.ia un aparat de masura si verifica ce spun:cum privesti cutia de borne ai 3 borne sus si 3 borne josai u1 prima borna de sus si u2 a doua borna de jos ( de la stanga la dreapta)apoi v1 a doua borna de sus si v2 a treia borna de josapoi w1 a treia borna de sus si w2 prima borna de josdaca ai toate cele 3 valori egale motorul e bun. ca sa al conectezi triunghi legi pe verticala u1 cu w2apoi v1 cu u2apoi w1 cu v2pe astea 3 bare create legi fazele, atentie ca la motor de 7,5 kw esti cam la limita pentru pornire triunghi, ar trebui sa al pornesti stea - triunghibafta Link spre comentariu
Vizitator alexclau Postat Noiembrie 21, 2010 Partajează Postat Noiembrie 21, 2010 Multumesc de raspuns.Problema sta in felul urmator: din motor ( de la bobinaj) ies 6 fire, atat, fara sa fie puse pe rigleta. (nu exista aceasta). firele sunt "la gramada". pot sa identific cele trei bobine si sa le leg in triunghi. dar conteaza, cum spuneam, V1=V2 sau V2=V1? Link spre comentariu
catalina Postat Noiembrie 21, 2010 Partajează Postat Noiembrie 21, 2010 conteazadaca te uiti atent la ce am scris mai sus, vezi ca se leaga inceputul unei bobine cu sfarsitul alteia.daca cum zici tu , gresesti si legi aiurea, un sfarsit de bobina cu un alt sfarsit de bobina ai terminat motorul. deci va trebui sa individuezi inceputurile bobinelor.si sa legi inceput de bobina la sfarsit de alta bobina, asa vei face triunghiul si fara indicatiile de mai sus. de obicei inceputurile bobinelor as impreuna si cumva despartite de sfarsiturile bobinelor, daca ai cum sa pui o fotografie sa vedem despre ce e vorba , bafta Link spre comentariu
cirip Postat Noiembrie 21, 2010 Partajează Postat Noiembrie 21, 2010 daca cum zici tu , gresesti si legi aiurea, un sfarsit de bobina cu un alt sfarsit de bobina ai terminat motorul.Exact! Vreau doar sa intaresc spusele lui @catalina. Trebuie sa fii sigur ca legi corect. Verifica de n ori din t-shpe surse, masuratori, etc. Bafta! Link spre comentariu
gica70 Postat Noiembrie 21, 2010 Partajează Postat Noiembrie 21, 2010 Voi incerca sa te ajut:1. Cu un ohmetru identifica cele trei perechi; marcheaza-le (cu banda colorata, sa zicem: alb, albastru si ros).2. Leaga un fir alb cu un fir albastru (deci in serie) iar celalalte capete ramase alb si albastru leaga-le la o sursa de cca 20V curent alternativ (dintr-un transformator). 3. Leaga un voltmetru paralel pe perechea rosie si vei avea urmatoarele cazuri:A - voltm. nu indica nimic sau putin, deci bobinele alb si albastru sunt legate in opozitie (adica inceput cu inceput, acolo la inseriere). Noteaza cu un marker cele 2 fire cu I (adica inceput), iar capetele dinspre sursa le notezi cu S adica sfarsit. Nu conteaza cum le nimeresti. Desfa legaturile.Deci, sa recapitulam: ai acum 2 fire care sunt marcate cu banda alba, un capat I si un capat S. La fel ai si cele 2 albastre cu un fir I si un fir S.B - voltm. indica tensiunea de cca 20V; atunci leaga-le (inverseaza capetele unei infasurari si inseriaza-le iar) pana nu indica nimic sau putini volti si procedezi ca la pct. A.4. Leaga acum voltm. pe infasurarea alba si leaga intre ele (in serie!) un capat I albastru cu un capat oarecare ros; daca voltm. indica cca 20 V dezleaga firele si inverseaza capetele bobinei ros, refa inserierea iar pe voltm. nu trebuie sa apara vre-o indicatie sau cativa V; in aceasta situatie marcheaza capatul ros cu I acolo la inseriere (cel care este legat cu I albastru). Celalalt capat ros se noteaza cu S..sfarsit! Link spre comentariu
Vizitator alexclau Postat Noiembrie 21, 2010 Partajează Postat Noiembrie 21, 2010 Saru'-manacea mai tare explicatie, SUPERMULTUMESC MULT !!MAINE VERIFIC Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 27, 2010 Partajează Postat Noiembrie 27, 2010 Si care e partea electronica,cu motoarele trifazice se ocupa electricienii.Cutia de borne e elecrtonica?Cred ca ar trebui sa citesti mai atent specificatia sectiunii. Suntem la sectiunea "Masini Unelte". Daca se cere o explicatie de natura mecanica, hidraulica, electromecanica (electrotehnica) sau in fine electronica, raspunzi la acea intrebare. Totul este, sa se lege de constructia unei masini unelte.Voi incerca sa te ajut:... ...cea mai tare explicatie...Subscriu! (ola_nicolas) Altminteri, Toate Bune! Link spre comentariu
gica70 Postat Noiembrie 27, 2010 Partajează Postat Noiembrie 27, 2010 Va multumesc pentru aprecieri. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Decembrie 4, 2010 Partajează Postat Decembrie 4, 2010 Raspund la ce e notificat in emailul meu...cand intri de acolo pt un raspuns (ceva) nu sti care e subforumul si la urma urmei poate e un electromotor de lift.Nu cred ca am gresit,subiectul se numeste "Ordinea bobinelor intr-un montaj triunghi";oricum reclama e binevenita(si daca e negativa). Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 4, 2010 Partajează Postat Decembrie 4, 2010 Nu credeam ca te-ai suparat. Dar daca tot am lamurit-o, atunci este bine. De altfel se pare ca topicul s-a cam inchis, initiatorul s-a lamurit, iar raspunsul lamuritor va folosi probabil la multi vizitatori de-aci inainte. Ca sa fiu cinstit, nici eu nu stiam metoda pe care a recomandat-o gica70. Iata deci, cum ca bine a zis cine a zis "cat traiesti inveti". Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum