vfp_marius Postat Noiembrie 21, 2010 Partajează Postat Noiembrie 21, 2010 salut , de un timp masina de spalat a inceput sa scoata un sunet(un huruit) cidat la programul de stoarcere , in rest merge bine. Eu banuiesc ca sau dus rulmetii , e arctic BE1000A+ , are cineva idee ce rulmenti are ,asi vrea sai caut si sai schimb si daca o dezmembrez sa vad ce rulmenti are,si nu am unde spala rufele pana ce vin alti rulmenti. a mai intalnit cineva aceasta problema ? precizez ca masina are cam 3 ani de functionare ,pana acum fara probleme , nu vreau sa zic ca sa stricat ea merge dar ma deranjeaza sunetul ,si ma gandesc sa nu crape de tot si sa no mai pot repara ,mai degraba o fac acum pana cade .va multumesc. Link spre comentariu
nelu F Postat Noiembrie 21, 2010 Partajează Postat Noiembrie 21, 2010 O sa ai nevoie si de simering, cand se duce ajunge apa la rulmenti si se duc si ei destul de repede.Misca de cuva si vezi ce joc are, daca la buza cuvei acesta este de 3-5mm nu mai astepta cu schimbatul. Link spre comentariu
bassbox Postat Noiembrie 21, 2010 Partajează Postat Noiembrie 21, 2010 Cand se schimba simmeringul(si rulmementii),trebuie verificata starea suprafetei,pe care "calca"simmeringul.Daca aceasta suprafata nu este ca "oglinda",merita reconditionata cu o bucsa. Link spre comentariu
blazeu Postat Noiembrie 22, 2010 Partajează Postat Noiembrie 22, 2010 Adica e destul de putin probabil ca ai sa "scapi" cu o reparatie rapida (mai ales ca, precum majoritatea dintre noi, ai repara cu minim de bani si maxim de contributie personala in munca...)Inlocuirea rulmentilor presupune demontarea cuvei de pe masina (adica demontarea a cam 95% din ce se demonteaza la o masina de spalat...) mai trebuie niscai scule (presa extractie)...Imi amintesc ca am patit o dandana cu o balena de sutien care se intepenise intr-o gaura de la tambur si racaia cuva... Am muncit vreo 6 ore, si era fara demontat cuva de pe sasiu...Spor! Link spre comentariu
vfp_marius Postat Noiembrie 22, 2010 Autor Partajează Postat Noiembrie 22, 2010 salut revin cu informatii, am tras de cuva nu se misca deloc ,am scos cureaua de pe motor si cuva ,mam gandit ca daca nu se misca cuva o fi de la motor ,dar sunetul persista si fara curea ,am invartit cu putere cuva scoate un huruit ciudat , banuiesc rumlentzii ca sunt dusi, semeringul daca e dus intra apa la rulmenti dar apa ar trebui sa curga pe podea sau nu? apa sub masina nu am e uscat .referitor la scos rulmenti am mai facut operatiunea la masina am scos destui cu presa nu e prea dificil.multumesc pt, sfaturi . Link spre comentariu
doru3160 Postat Noiembrie 22, 2010 Partajează Postat Noiembrie 22, 2010 Nu trebuie sa cunosti in mod obligat tipul de rulmenti folositi,nu stiu acolo cum e,dar la noi avem cel putin 2 locuri din care putem lua tot ce trebuie,eu de ex.demontez dupa amiaza masina,vad ce trebuie,a doua zi dimineata plec la vanatoare si in dupa amiaza urmatoare montez la loc...nu cred ca speli la foc continuu ca sa nu suporte o pauza de 2 zile... Simeringul nu e regula sa fie schimbat,am intalnit cazuri cand rulmentii au plesnit de fericire fara ca un pic de apa sa ajunga la ei,de asta spuneam ca e bine totusi sa demontezi prima data si dupa aia in functie de ce gasesti sa faci aprovizionarea(e bine sa ai prin preajma si un tub de silicon sanitar,indiferent de culoare...,iar rulmentii sa-i cumperi RS nu ZZ,in felul asta eu scot protectiile si le fac gresare cu vaselina cu bisulfura de molibden,dupa care montez la loc,chiar daca nu face minuni,ajuta in mod sigur la prelungirea duratei de folosire cu macar un an.)Succes. Link spre comentariu
vfp_marius Postat Noiembrie 22, 2010 Autor Partajează Postat Noiembrie 22, 2010 salut doru ,mersi de informatii deci clar fara ZZ de spalat nu spal des dar precizez ca am 2 copii si unul e nou nascut ,am nevoie de masina mai des acum ,sper sa nu ma lase ,am vazut ca nu are joc deci mam mai linistit , poate o mai duce ceva timp . Link spre comentariu
doru3160 Postat Noiembrie 22, 2010 Partajează Postat Noiembrie 22, 2010 Boala lunga,moarte sigura...e bine sa nu fie amanata schimbarea lor,odata aparut zgomotul inseamna ca stratul superficial de pe bile e afectat,posibil si calea de rulare,si vibratiile produse la turatie mare(pe stoarcere)nu prea dau bine la cuvele din poliacrilat,la cele din inox nu erau probleme...RS la rulmenti am zis ca il prefer fata de ZZ pt ca se poate demonta acea aparatoare si gresa suplimentar,in plus nici nu e afectata de rugina in cazul contactului cu apa,dar asta e mai putin important,cand e sa ajunga apa acolo,tot una e daca e din tabla curata sau acoperita cu cauciuc...Magaria cu gresarea cu vaselina mai speciala o stiu de la un mecanic auto,pe vremea cand schimbam rulmentii de fata la masina cel mult la 2 ani,iar dupa tratamentul asta,mergeau si cate 4-5 ani fara probleme...am aplicat-o si in alte ocazii si nu mi-a parut rau de banii pe care i-am dat pe un tub de vaselina din cea de care am amintit,se gaseste in magazinele de auto,si un tub din ala ajunge o perioada destul de mare pt nevoi casnice. Link spre comentariu
vfp_marius Postat Noiembrie 23, 2010 Autor Partajează Postat Noiembrie 23, 2010 doru multumesc mult de sfaturi vad ca esti im tema cu rulmenti la masinile de spalat , sunetul de huruiala apare si la turatii mici chiar si cand in vart cuva cu mana cam 3 ture la secunda si ma gandesc ca poate rulmentul nu scoate zgomot la turatie mica , am verificat cuva nu are joc deloc . ar putea sa fie din alta cauza decat rulmentii, apropo are 2 rulmenti sau 1 ? eu banuiesc ca are 2 da rog pe cei care au desfacut sami zica .mersi mult Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 23, 2010 Partajează Postat Noiembrie 23, 2010 Sunt doi rulmenti(de ex.la Privileg 6207zz si 6206zz)deci nu sunt la fel ca dimensiuni.Eu zic sa ii schimbi cat mai repede chiar daca nu au "joc" la mana.Daca apuca sa se sparga coroana la unul din rulmenti paguba o sa fie destul de mare, cuva descentrata pana se opreste din rotit o sa agate si rezistenta de incalzire pe care o sa o distruga. Link spre comentariu
doru3160 Postat Noiembrie 23, 2010 Partajează Postat Noiembrie 23, 2010 Da,asa e,au dimensiuni diferite,si nu e liniara curba de cadere,adica daca pana acum a mers,e posibil in scurta vreme sa se duca mult mai tare,chiar daca sa zicem nu ajungi in faza cu descentratul tamburului in cuva in asa hal incat sa agate rezistenta...dar eu faceam referire la vibratiile aparute in cazul uzurii rulmentilor,care nu aduc nimic bun ...inclusiv deteriorarea prinderii in cuva din poliacrilat,solicitarea inutila a amortizoarelor samd...Un lucru e sigur,din aceasta faza lucrurile evolueaza din rau in mai rau,dupa care secventa se repeta, cat de repede,e un singur mod de a afla,daca ai rabdare s-o auzi cum huruie la fiecare ciclu de spalare De schimbat ,ce sa zic,am schimbat la cateva tipuri de masini rulmentii,dar trebuie sa recunosc,nu am schimbat la nici una cu cuva din poliacrilat,nu stiu ce particularitati sunt...acum ca am intrat in "rand cu lumea"si am luat una noua(am renuntat nu prea bucuros la cuva din inox),voi afla despre ce e vorba,dar prefer cat mai tarziu.Deocamdata e in garantie 24 luni,asa ca inca nu e problema mea... :rade:PS-ca sa fii sigur ca nu poate fi si de la motor ceva zgomot,desi e greu de confundat,poti da jos cureaua,si invarte cuva,daca e aceeasi huruiala, 100% ca rulmentii sunt "atinsi",nu e grav,dar e bine sa fie schimbati cat mai repede,asa cum spuneam,evolutia din acest punct nu are o caracteristica liniara,si cum masina(autoturismul) te lasa doar cand ploua sau e frig afara,asa si masina de spalat te lasa doar cand vei avea mai mare nevoie,sau in preajma sarbatorilor cand nu o sa ai de unde cumpara mai nimic... Link spre comentariu
vfp_marius Postat Noiembrie 24, 2010 Autor Partajează Postat Noiembrie 24, 2010 salut am facut as cum ai zis parca am scris mai sus ,am dat cureaua jos ca sa vad de unde provine sunetul suspect, e de la cuva categoric , precizez ca ,cuva e din inox. multumesc mult pentru sfaturi . se poate inchide ,sau cum doreste moderatorul . Link spre comentariu
Vizitator fullspeed_momo Postat Martie 21, 2011 Partajează Postat Martie 21, 2011 eu am desfacut azi masina de spalat din acelasi motiv, scotea un zornait pe centrifugare, zgomotul produs seamana ca un tarait metalic sau un fasait mai pronuntat, la mine avea joc tamburul si m-am hotarat sa o desfac. Masina e un Indesit si nu am schimbat nimic la ea din 2003 ,mai bine zis de cand am cumparat-o. O buba am avut la ea cand s-a deplasat cureaua spre cuva si a ros din cuva dar am repus-o pe pozitie si nu a mai sarit de acolo, de vina o fi fost transportul ca atunci ne mutasem la o alta locatie. Cuva la mine e din plastic, un material destul de dur as zice. Cu alte cuvinte sunt multumit de ea pentru cat a muncit, nu stiu cat ar trebui sa tina o masina de spalat dar deocamdata sunt multumit. Rezistenta cred ca va fi urmatoarea piesa schimbata ca are un strat frumusel de calcar pe ea in ciuda faptului ca i-am pus si calgon. Rulmenti au seria 6203 in capatul axului si 6204 spre tambur, asta e oleaca mai mare ca dimensiuni. Am observat ca semeringu ala o scapat apa ca primul rulment era cam 2 cm pe circumferinta exterioara ruginit (dar se invarte). Operatiunea nu dureaza mult si nu trebuie nici o presa, am folosit un dorn cu care am batut in rulmenti stanga-dreapta-sus-jos pana au iesit. relativ au iesit foarte usor maxim 20 de ciocanituri pe rulment. Rulmenti gasesc la piese auto dar nu stiu daca gasesc si semering ca l-as schimba mai mult ca sigur. Link spre comentariu
str8klaw Postat Martie 23, 2011 Partajează Postat Martie 23, 2011 Salut. Folositi rulmenti SKF de productie italiana sunt mai scumpi dar de calitate superioara. Link spre comentariu
doru3160 Postat Martie 23, 2011 Partajează Postat Martie 23, 2011 Rezistenta cred ca va fi urmatoarea piesa schimbata ca are un strat frumusel de calcar pe ea in ciuda faptului ca i-am pus si calgon. .Calgonul ajuta exact cat mortului ventuze...periodic(1-1,5 ani)dai rezistenta jos si o imersezi in detartrant(acid clorhidric diluat)pana la 1 cm sub papucii de contact,sau doar zona pe care e depus calcarul,eu foloseam un PET la care ii taiam "capul"ca vas pt imersie...o faci ca noua,si mai merge fara probleme.Perioada o poti stabili in functie de cat de des se foloseste masina si cat de dura e apa in zona,la prima demontare se poate constata daca mai mergea sau trebuia intervenit mai repede,iti notezi data la care ai facut interventia si restul e simplu.Nu folosesc,nu am folosit,si nici nu voi folosi calgon,si nu mi s-a ars niciodata rezistenta de incalzire,si nici alte elemente componente ale masinii din cauza depunerilor de calcar,am schimbat masina din cu totul alte motive,dar rezistenta a ramas buna.De cate ori vad reclama aia tampa la tv pt calgon ma cam pufneste rasul Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum