Vizitator Zozel Postat Noiembrie 18, 2010 Partajează Postat Noiembrie 18, 2010 Salut! de azi m-am apucat de invatat electronica...cat de cat...deci va dati seama ca sunt un foarte incepator in ce priveste acest domeniu ;)) As vrea sa stiu ce semnifica semnul de "GROUND" pe care-l vad tot mai des in fiecare circuit - de exemplu in acesta.Pe wikipedia scrie cate ceva: aici - semnul "Earth ground" ma intereseaza...observati ca in circuit sunt 4 terminale cu acest simbol si as vrea sa stiu ce tre sa fac cu ele....unde le conectez?...de asemenea as vrea si sa-mi explice cnv daca se poate care este rostul lor, la ce se folosesc mai exact...care e ideea? Multumesc! Link spre comentariu
gabitzu8 Postat Noiembrie 18, 2010 Partajează Postat Noiembrie 18, 2010 pe scurt:GROUND (GND) este masa unui montaj, altfel spus un punct comun.EARTH GROUND = impamantarein poza la care faci trimitere ai +5V si +12V in dreapta sus si GND (ground), emitorul celor 2 BC-uri se leaga la masa... cam asta... la modul trivial: electronii vin pe la + si pleaca la masa in schema ta (trebuie sa se intoarca si ei undeva, nu ? :nas:Mare atentie - nu se poate conecta intotdeauna masa (GND) la impamantare ! (earth ground) Link spre comentariu
miron1947 Postat Noiembrie 18, 2010 Partajează Postat Noiembrie 18, 2010 As vrea sa stiu ce semnifica semnul de "GROUND"Masa=GND Link spre comentariu
Vizitator Zozel Postat Noiembrie 18, 2010 Partajează Postat Noiembrie 18, 2010 salut...mersi de raspuns...insa nu am inteles exact.Nu stiu ce inseamna masa, ce inseamna BC-uri, nu stiu exact ce e o impamantareTot ce stiu deocamdata este electronica de la scoala, daca o pot numi asa, si stiu despre componente simple cumar fi rezistorul, aparatele de masura, tranzistorul, dioda. Si, desigur, legile fundamentale ale lui Ohm si Kirchoff.Daca ai putea sa-mi explici mai pe larg, ti-as fi recunoscator :)Mersi! Link spre comentariu