Vizitator b30kdt Postat Noiembrie 10, 2010 Partajează Postat Noiembrie 10, 2010 Totusi in schita.jpg nu vad rolul pompei p1 care bypass-eaza cazanul. Sa presupun ca acest "puffer" trebuie sa semene functional ca un acumulator de caldura care sa cedeze caldura intre schimburile de combustibil? Sau, a doua varianta, incingi bine cazanul, astfel se incalzesc si caloriferele si apa din puffer apoi opresti cazanul si inca vre-o cateva ore incalzirea functioneaza pe pufer, dormind linistit ca nu ai foc in cazan?La partea cu supapa de siguranta, este bine sa nu renunti la ea, e posibil ca, in mijlocul iernii, dupa 3 zile fara curent electric din cauza ruperii conductoarelor aeriene, neavand ups si acumulatori, sa-ti inghete pufferul si, la prima pornire e posibil sa ai surprize neplacute. In schema ta exista cel putin 2 pompe care cer alimentare electrica.pentru pompe voi folosi un generator micut pe benzina + 1 alarma care sa sune cand s-a taiat curentula doua varianta o urmaresc,incingi bine cazanul, astfel se incalzesc si caloriferele si apa din puffer apoi opresti cazanul si inca vre-o cateva ore incalzirea functioneaza pe pufer, dormind linistit ca nu ai foc in cazanpompa de bypass o folosesc la inceput preia o parte din apa de pe tur si o baga la loc pe retur astfel incat pe retur sa am 45* pentru evitarea condensului n cazan,respectiv formarea gudronului. Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Noiembrie 11, 2010 Partajează Postat Noiembrie 11, 2010 Nu era mai simplu sa pornesti pompa p2 30 secunde si o opresti 30 secunde? Asa ai temperatura suficienta ca sa nu apara condens si economisesti o pompa. La ce metoda antistratificare te-ai gandit pentru a evita aceasta situatie? O posibila metoda ar fi ampasarea unui cot la 45 grade, in pufer, de la iesirea din pompa p3, orientata in sus in pufer, in felul acesta creeandu-se amestecul apei. O alta intrebare este legata de amplasarea in inaltime a puferului in functie de nivelul cazanului pentru ca, daca ma iau dupa poza, pare sa fie sub nivelul solului (scara de metal este orientata in sus plus teava de scurgere). Daca puferul este sub nivelul cazanului, risti ca sa ai depresurizarea cazanului in caz de neetanseitate (golirea cazanului de apa). Acelasi lucru este si in cazul in care caloriferele sunt peste nivelul puferului. La ce variante antipicurare te-ai gandit daca puferul il urci in pod (cel mai probabil), tinand cont ca, daca se perforeaza membrana, o sa ai un dus serios cu apa fiarta. Eu cred ca sunt cateva intrebari pentru lamurirea noastra. Din ce am inteles, daca puferul este in pod, atunci acesta tine loc si de vas de expansiune.O recomandare este ca sa mai adaugi inca un rand de stinghii de fixare pe osb (sau benzi metalice ca la butoaie) tinand cont ca, in timp, osb-ul se deformeaza. Link spre comentariu
mester strica Postat Noiembrie 21, 2010 Partajează Postat Noiembrie 21, 2010 Dupa cum unii cu spirit de observatie si-au dat seama ca este vorba de un "mare mester ...."dar ,nu stric chiar tot,citeodata mai imi si iese. .Lasind gluma la o parte si vazind schema prezentata de vfp_marius,ma gindesc ca ar fi mai bine folosirea a trei pufere de 300 litri fiecare din fibra de sticla.Costurile nu ar fi foarte mari,iar siguranta in exploatare si volumul de manopera ar fi mai OK!Daca am zis o prostie "mea culpa"cum zice latinul.Si eu ma tot pregatesc pt. o istalatie "home made" si m-am gidit exact la aceasta problema(Un boiler si un pufer fiecare de 250 litri).As vrea sa stiu daca detineti informatia,cam cit ar costa aprox. un landomat pt.un cazan cu lemne.Oricum eu tin aproape si invat de la voi. Link spre comentariu
vfp_marius Postat Noiembrie 22, 2010 Partajează Postat Noiembrie 22, 2010 Dupa cum unii cu spirit de observatie si-au dat seama ca este vorba de un "mare mester ...."dar ,nu stric chiar tot,citeodata mai imi si iese. .Lasind gluma la o parte si vazind schema prezentata de vfp_marius,ma gindesc ca ar fi mai bine folosirea a trei pufere de 300 litri fiecare din fibra de sticla.Costurile nu ar fi foarte mari,iar siguranta in exploatare si volumul de manopera ar fi mai OK!Daca am zis o prostie "mea culpa"cum zice latinul.Si eu ma tot pregatesc pt. o istalatie "home made" si m-am gidit exact la aceasta problema(Un boiler si un pufer fiecare de 250 litri).As vrea sa stiu daca detineti informatia,cam cit ar costa aprox. un landomat pt.un cazan cu lemne.Oricum eu tin aproape si invat de la voi.laddomat se zice corect uite aici un pret e cam scump dar poate este si mai ieftin: http://www.depozit-online.ro/shop/acces ... tmos-p0101 Link spre comentariu
mester strica Postat Noiembrie 23, 2010 Partajează Postat Noiembrie 23, 2010 Da,m-am "linistit",multam pt.info.dar banii astia nu sunt dispus sa-i dau pt.landomat.Sint destule solutii(e drept nu asa eficiente),dar proiectul meu il fac doar din pasiune,incercind ceva in regim DIY,pe ideea "eficienta cit mai buna,cu bani cit mai putini,conceput si facut de mine". Link spre comentariu
vfp_marius Postat Noiembrie 23, 2010 Partajează Postat Noiembrie 23, 2010 Da,m-am "linistit",multam pt.info.dar banii astia nu sunt dispus sa-i dau pt.landomat.Sint destule solutii(e drept nu asa eficiente),dar proiectul meu il fac doar din pasiune,incercind ceva in regim DIY,pe ideea "eficienta cit mai buna,cu bani cit mai putini,conceput si facut de mine". CORECT nici eu nu asi da bani pe traznai chiar daca sunt bune , un termostat bun si cu niste electrovalve fac tot cam acelasi lucru , incearca sa adaptezi un termostat auto de dacie ca e ieftin astfel incat atunci cand apa la tur pe calorifere depaseste o valoare sa se deschida termostatul si sa incalzeasca pufferul , adica mai exact zic acelasi principui ca la autovehicule cand temp, motorului depaseste temperatura normala sa se deschida termostatul si apa circupa prin radiator ,la noi radiatorul fiind pufferul , mie imi place sa gandesc eficient ,sper ca vam dat solutzii de gandire , laddomatul tot cam acelasi lucru il face ca si termostatul auto dar trebuie gasit un termostat cu vloarea mai mica cam pe la 60-70 grade sa inceapa sa se deschida . Link spre comentariu
mester strica Postat Noiembrie 25, 2010 Partajează Postat Noiembrie 25, 2010 Traznet,ideea,uite ca pe mine nu m-a dus capul,o sa studiez si aprofundez ideea,imi place Link spre comentariu
vfp_marius Postat Noiembrie 25, 2010 Partajează Postat Noiembrie 25, 2010 Traznet,ideea,uite ca pe mine nu m-a dus capul,o sa studiez si aprofundez ideea,imi place mersi mersi , uite mai jos am gandit eu repede un circuit pentru un puffer care cred ca ar merge , ideea e simpla ,plasezi termostatul auto langa circuitul de apa calda ca el sa deschida circuitul separat al pufferului , iar termostatul electric care inchide si deschide pompa de pe cazan va fi legat si la pompa de pe puffer astfel incat atunci cand cupleaza pompa de pe cazan sa se inchida cea de pe puffer si invers (precizez faptul ca pompa de pe puffer va functiona fara intrerupere pana cand temperatura din cazan nu depaseste valoarea stabilita de termostat), mai trebuiesc 2 supape unuic sens destul de bune care sa reziste la temperaturi pana la 120 grade . Atunci cand cazanul se va raci se va intrerupe alimentarea cu energie electrica a pompei de pe cazan si va porni cealalta ,supapele de unic sens vor intra in functiune si vor bloca trecerea caldurii din puffer in cazan circuland doar prin calorifere .daca am gresit cu ceva in circuit rog sa ma corecteze vreun inginer , ca eu nu sunt , dar imi place sa gandesc. Link spre comentariu
Vizitator kytic Postat Noiembrie 25, 2010 Partajează Postat Noiembrie 25, 2010 nu prea cred ca ar merge instalatia din schema ta si oricum nu face ceea ce spuneai in postul anterior. In primul rand nu vad cum opresti apa sa curga prin puffer, crezi ca pompa din circuitul pufferului va face asta? Daca da cum faci cand vrei sa circuli apa prin cazan si puffer? si cand vrei sa recirculi apa doar prin puffer si calorifere nu crezi ca din cauza supapelor de sens poti sa ramai fara presiune in circuit? Link spre comentariu
vfp_marius Postat Noiembrie 26, 2010 Partajează Postat Noiembrie 26, 2010 nu prea cred ca ar merge instalatia din schema ta si oricum nu face ceea ce spuneai in postul anterior. In primul rand nu vad cum opresti apa sa curga prin puffer, crezi ca pompa din circuitul pufferului va face asta? Daca da cum faci cand vrei sa circuli apa prin cazan si puffer? si cand vrei sa recirculi apa doar prin puffer si calorifere nu crezi ca din cauza supapelor de sens poti sa ramai fara presiune in circuit?Are vreun sens sa opresti curgerea apei prin puffer , daca da ii pui un rubinet si gata ,(daca ai fi stiut cum functzioneaza un termostat auto nu puneai intrebarea asta stupida ) dar de ce sa o opresti? schema din instalatzia prezentata rog a fi studiata , esti de meserie inginer sau ceva asemanator? apa va circula prin calorifere si prin puffer cand decalanseaza termostatul electric , el este conectat pt, functionarea ambelor pompe in circuit nu poti sa ramai fara presiune ca are vas de expansiune deschis plasat mai sus decat pufferul (macar 2 metri)si el actioneaza presiune constanta in circuit , mai studiaza oleaca schema Link spre comentariu
doru3160 Postat Noiembrie 26, 2010 Partajează Postat Noiembrie 26, 2010 Nici mie nu-mi e clar ce trebuie sa faca acel pufer,cand trebuie sa lucreze si cand nu...poate nu am citit cu atentie postarile din urma...dar din start la instalatia asta lipseste circuitul de by pass,pt a ajuta centrala sa intre mai repede in regim si acest lucru nu e chiar lipsit de importanta...am lucrat cateva instalatii dar toate le-am facut presurizate,si am avut cazuri si de cazane cu alimentare diferita(gaz-lemne)cuplate in paralel,astfel incat sa poata fi folosite in functie de nevoi...eu vedeam in montajul asta 3 pompe de recirculare(by pass,recirculare calorifere si recirculare pufer),si cateva supape de sens,binenteles fiecare pompa comandata de termostatul aferent...Trebuie avut in vedere capacitatea instalatiei de calorifere si capacitatea acelui pufer,pt a putea calcula sau incerca daca la o tura de alimentare cu lemne(sau mai multe pe parcursul unei zile,pt ca banuiesc va prelua instalatia in timpul noptii cand nu exista "fochist" ),e suficienta incalzirea cazanului,a caloriferelor,pe care le consider prioritare puferului,si in final a puferului,pt a-l putea folosi ca rezerva de apa calda in circuitul caloriferelor...cred ca in final asta e scopul lui.Termostatul auto e cam greu de nimerit,de regula cam toate lucreaza/deschid de pe la 80-90 grade,si inchid pe la 50-60 grade,ori apa din pufer trebuie recirculata pt a putea folosi si ce e dupa acei 60 grade in jos ca temperatura...Acel pufer cred ca poate fi folosit si ca vas de expansiune,instalatia fiind nepresurizata,si capacitatea lui destul de mare,nu cred ca un vas de cativa litri isi mai are rostul.E doar o parere... Link spre comentariu
vfp_marius Postat Noiembrie 26, 2010 Partajează Postat Noiembrie 26, 2010 Nici mie nu-mi e clar ce trebuie sa faca acel pufer,cand trebuie sa lucreze si cand nu...,si in final a puferului,pt a-l putea folosi ca rezerva de apa calda in circuitul caloriferelor...cred ca in final asta e scopul lui.se pare ca ai dat singur explicatia si rolul pufferului da referitor la by-pass , se poate monta si o pompa de recirculare in cazan , eu nu prea am montato din lipsa de fonduri ale proprietarilor :cry: daca citeai cu atentie eu am precizat temperatura de lucru al termostatului auto undeva pe la 60 70 la deschidere , si categoric el se inchide pe la 30 .referitor la supapele de unic sens se poate pune doar una cea de pe tur intre cazan si bifurcatia de la puffer , atunci cand pompa de pe puffer va fi actionata se va crea o subpresiune in cazan prin absorbtia apei de pe retur si crearea unei presiuni pozitive in tur , astfel supapa va fi actionata din ambele sensuri si o va tine fixata (pe pozitia inchis), plus ca ea mai are si arc , si se elimina si deficienta presiunii scazute pe retur pentru functionarea in conditii optime a pompei de pe puffer ,e necesar doar un singur termostat electric nu 2 , va rog eu sa desfaceti un termostat si sa vedeti ca el are 3 conectori unde se vor leaga cele 2 pompe e ca un intrerupator cruce . Link spre comentariu
doru3160 Postat Noiembrie 26, 2010 Partajează Postat Noiembrie 26, 2010 Rolul puferului strict teoretic imi era clar...dupa acea schita nu-mi era clar cand si cum va lucra Termostatele auto(repet) deschid la 80-90 grade si inchid pe la 50-60...doar unul de dacie,din alea facute la Vaslui sa mearga,alea cu siguranta nu inchideau niciodata iar de deschis...Dumnezeu cu mila fara sa am ceva in mod special cu vasluienii,asta e realitatea, da' nu am mai vazut de cumparat de mult din alea...mare chin am mai avut cu ele cand nu se gasea si altceva pe piata(vara clocotea motorul,si iarna nici vorba de caldura)Pagubele(si de ce nu,necazurile) sunt mai mari (in timp)daca nu se monteaza circuitul de by pas,decat economia facuta cu o pompa de recirculare si componentele aferente montarii ei,ca sa nu spun ca daca nu a fost prevazuta initial,pe parcurs e si mai anapoda de pus,doar ca sunt rare cazurile cand se revine asupra deciziei.Inteleg alegerea intre un ladomat si circuit manufacturat,dar in ambele cazuri scopul e atins,chiar daca nu la fel de elegant,se face incalzirea rapida a cazanului,si dupa intrarea in regim,se trece la incalzire,dar fara nimic,e cam paguboasa decizia. Link spre comentariu
vfp_marius Postat Noiembrie 26, 2010 Partajează Postat Noiembrie 26, 2010 off topic sincer nu stiu si nu stiam ca termostate de dacie se fabrica la vaslui (nici eu nam nimic cu oltenii, dar dacia tot dacie ramane poate fi ea si logan ), poate mai demult , acu e cam totul paralizat, oricum eu nu am dacie am altceva , oricum principiul de functionare al unui termostat auto imi este foarte clar , am precizat si numi place sa ma repet cel de 80 90 grade nu e bun . Link spre comentariu
mester strica Postat Noiembrie 28, 2010 Partajează Postat Noiembrie 28, 2010 Draga"doru 3160"-nu s-a luat nici o decizie in legatura cu termostatul "pe post de laddomat",mie mi-se pare o idee interesanta.Nu se pune problema daca termostatul auto de Dacia,e bine construit sau nu(la dezmembrari auto,gasesti o sumedenie de termostate de la masini straine)Sa sti ca am condus autoturismul DACIA,multi ani si am avut multe probleme din cauza termostatului.Dar ideea in sine imi place.Un vas cu apa pe aragaz,un termostat si un termometru,nu e mare lucru.Mie imi place pe Forum,sint multi baieti inventivi,sint si multe realizari(vezi foto),sigur sint si multe timpenii,dar aici e toata frumusetea.La proiectul meu am pornit de la "zero",aici am gasit raspuns la multe intrebari,am vazut ca se poate.Mai discutam problema,iar daca ideea nu e viabila poate gasim alta !Nu ma grabesc,nu fac acest proiect din necesitate ci din pasiune.Deocamdata inca nu am ideile cristalizate,dar cit de curind imi voi expune si eu o schita,pina atunci....cit mai multe idei.Sa auzim de bine. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum