Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

cauciucuri iarna


suat

Postări Recomandate

N-ai idee, domnule, ce educatie au parinții mei și nici ce fel de educație mi-au oferit mie

Ba da, domnul meu, din ceea ce scrii se vede exact ce educaţie au părinţii tăi şi ce educaţie ţi-au oferit ţie. La fel cum se vede şi la mine. Dacă până la 7 ani nu te-a întrebat nimeni "şi ce treabă are Iliescu cu chestia asta?" ai continuat să-l invoci în discuţii care n-aveau nici o treabă cu el, aşa cum îl invoci acum pe Băsescu. Aşa ai ajuns să aduci în discuţie aspecte lipsite de orice logică. Dacă până la 7 ani nu te-a încurajat nimeni să gândeşti singur, ci te-a învăţat că tu eşti mic şi trebuie să asculţi de cei mari, de asta acum visezi la reguli impuse de guvern privind cauciucurile de iarnă. Dacă până la 15 ani nu ţi-a explicat nimeni că nu există "civilizaţie cu forţa", de asta insişti acum pe tema asta, deşi ţi-am mai explicat o dată că e un oximoron. Iar din asta se vede exact ce fel de educaţie ai primit şi ce educaţie aveau părinţii tăi.
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 153
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • former_Alfred

    48

  • ratza

    18

  • gcom61

    9

  • Sharky

    8

Top autori în acest subiect

Dacă ar fi să ne luăm după ce scrie fiecare, mă tem că ai ieși foarte șifonat atât la capitolul bun-simț/educație, cât și la cunoștințele vaste -dar care lipsesc cu desavârșire- pe care le etalezi pe-aici. S-au infirmat cu dovezi clare (aproape) toate inepțiile pe care le-ai debitat, tu o ții sus și tare pe a ta, recurgând și la atacuri la persoană. Îți urez s-o ții tot așa, ești sarea și piperul acestui thread :)PS: dacă tot te faci că nu înțelegi, lămuresc și treaba cu Băsescu. Pe una din paginile anterioare, cineva a sugerat că mai devreme amintitul personaj ar fi în spatele legii, deoarece persoane din anturajul lui ar avea de câștigat de pe urma comerțului cu anvelope de iarnă. O aberație, evident. Văzându-te expert în astfel de afirmații, am presupus că tot tu ai fost autorul respectivului giuvaer.

Link spre comentariu

Dar tu ce argumente ai adus maestre care sa iti sustina teoria?Tot o dai cu rezistenta crescuta la rulare si tot felul de aderente. Da scrie frate niste cifre, arata niste tabele sa vedem si noi cat sunt.Eu n-am facut decat o constatare: tot ce ai spus e neargumentat de cifre si rezultate experimentale. Toate argumentele tale sunt ca esti un sofer cu ani de experienta si reflexe bune si stii tu mai bine cum sta treaba. Fii serios!Sper ca ratza se va tine de cuvant cu rezultatele experimentale de la Continental. As fi curios si eu de date concrete, nu doar de povesti.

Link spre comentariu

Tu n-ai făcut decât comentarii de prost gust, despre "pârlitul care n-are bani de gume de iarnă" căruia o să-i rupi tu picioarele dacă intră în tine. Şi vrei de la mine cifre şi rezultate experimentale? Ar trebui să începi prin a înţelege noţiunea legală de "cauciuc de iarnă", ca să vezi de ce nu se justifică o reglementare la nivel naţional. Există nişte standarde minim acceptabile, valabile pentru producători, astfel încât un cauciuc să poată fi numit "cauciuc de iarnă" şi să aibă dreptul să poarte un simbol dedicat, însă aplicarea în practică a obligativităţii la asta o să se rezume: poliţistul o să se uite la cauciucuri, să vadă dacă au acel simbol. Ca să poată avea acel simbol, un cauciuc trebuie să asigure un coeficient de tracţiune de minim 110, unde 100 este un coeficient de referinţă. Obţinerea acelui coeficient se asigură prin desen. Sigur că un caucicuc de iarnă fabricat de Continental are multe şanse să fie mai performant decât unul fabricat de Debica, dar comparaţiile şi tabelele la asta se pot referi, la comparaţia dintre anumite modele, nu la o comparaţie generică între cauciucuri de iarnă şi cauciucuri de vară. În timp ce legea nu poate dispune pentru modele anume, legea va trebui să dispună doar pentru simbolul respectiv. Când vine vorba de simbol, deja apare prima aberaţie: cauciucurile marcate M+S (mud + snow) sunt considerate dpdv legal cauciucuri de iarnă în Germania, în timp ce în Statele Unite şi Canada sunt legale doar dacă au şi un fulg de zăpadă pe ele. Altfel, M+S e considerat cauciuc de vară. Când acelaşi cauciuc e tratat în mod diferit în diverse ţări, ce credibilitate mai are o lege în acest sens? Dacă eşti capabil să înţelegi asta, bine. Dacă nu, tot bine. În rezumat, "cauciuc de iarnă" înseamnă ce vrea producătorul lui să însemne. Unele or să se comporte excelent, altele or să se comporte execrabil. Singura garanţie pe care se poate conta este că cel mai prost cauciuc de iarnă se va comporta mai bine decât cel mai prost cauciuc de vară. Dacă tu crezi că asta reprezintă o justificare suficientă pentru ca guvernul să te pună să plăteşti amendă într-un anumit interval calendaristic, aşa să fie. Unul o să plătească amendă la Corabia, deşi avea cauciucuri bune (dar fără simbolul respectiv) şi nu era zăpadă pe jos, în timp ce altul o să facă accident la Braşov, pentru că avea cauciucuri proaste, dar legale, cu simbolul respectiv. Asta se întâmplă când guvernul preia responsabilitatea unei probleme care trebuie să ţină de competenţa fiecărui cetăţean în parte. Una e să stabileşti anumite tronsoane de drum unde să fie obligatorii lanţurile şi alta e să dai o lege la nivel naţional, indiferent dacă este sau nu aplicabilă în practică în zona respectivă. Există într-adevăr anumite modele cu care în mod sigur n-ai ce căuta pe zăpadă, cum e şi Continental Contact Premium 2, la care i-am pus şi poza, în urmă cu câteva mesaje. Dar există o mulţime de alte modele relativ vechi, care se comportă rezonabil pe zăpadă, însă lipsa simbolului respectiv le va face să devină ilegale. Invers, o mulţime de modele noi de cauciucuri (unele fabricate în China sau Belarus, de exemplu) vor purta acel simbol, dar se vor comporta execrabil pe zăpadă, deşi vor fi legale. Continental pretinde că utilizează în compoziţia cauciucurilor lor de iarnă silicaţi care fac cauciucurile respective să se comporte mai bine pe gheaţă sau zăpadă. Tot ce se poate, însă legea nu impune şi nu va impune aşa ceva. În funcţie de ideile de marketing care le mai vin, Continental o să spună la anul că utilizează silicaţi şi pentru a creşte vara aderenţa pe asfalt ud. E problema lor şi nu are legătură cu legea, nimeni nu-i obligă pe chinezi să utilizeze silicaţi.Cam asta e problema reală, modul cum o prevedere legală bine intenţionată ajunge să fie aplicată rău intenţionat în practică. Nu tabelele şi comparaţiile. Voi porniţi de la o premiză bine intenţionată, "cauciucurile de iarnă sunt un lucru bun", deci e bine să fie impuse prin lege. Realitatea practică e alta: diavolul se ascunde în detalii, iar drumul spre iad e pavat cu bune intenţii.

Link spre comentariu

Până să vii tu cu date de la laborator, care vor demonstra garantat că anvelopele de iarnă produse de Continental sunt mai de iarnă decât cele de vară, eu cred că soluţia civilizată (şi morală) ar fi alta: Producătorii de anvelope ar trebui să plătească spoturi publicitare, să conştientizeze publicul, să prezinte interviuri cu şoferi extaziaţi de cauciucurile lor de iarnă, recomandări de la manageri de transport care se ocupă de flote de zeci de vehicule, demonstraţii practice despre cum urcă la Borsec sau în Tihuţa o maşină echipată cu un anumit model de cauciucuri de iarnă etc. etc.E în avantajul producătorilor dacă şoferii vor ajunge la concluzia că le trebuie 8 sau 10 anvelope la maşină, în loc de 4 sau 5, aşa că e firesc să-şi promoveze vânzările, dar nu să facă lobby pe lângă guvern pentru a impune o lege. În Germania, ADAC-ul face mereu teste comparative şi nu se supără nimeni dacă modelul X de la Dunlop se clasează mai bine decât modelul Y de la Goodyear. La noi, chiar dacă nu face nimeni astfel de teste comparative, producătorii ar putea să le facă ei înşişi, prezentând cauciucurile de iarnă prin comparaţie cu propriile lor cauciucuri de vară, ca să conştientizeze şi să atragă astfel şoferii.Şi chiar dacă acele prezentări şi materiale de promovare vor conţine mai mult afirmaţii de marketing decât adevăruri demonstrate ştiinţific, va fi cel puţin mai corect ca producătorii de anvelope să convingă oamenii să cumpere produsul lor, decât să determine guvernul să impună o lege care să le crească lor vânzările.P.S. Cred că atitudinea lui Sharky este tipică pentru modul cum se raportează românul la semenii lui: el e singurul boier de pe şosea, ceilalţi sunt o turmă de animale, nişte "pârliţi care n-au bani de gume de iarnă", cărora merită "să le rupă picioarele" dacă intră în el. Ori, o asemenea turmă de animale trebuie neapărat "civilizată cu forţa", aşa cum pretinde quicknick. Până când românii vor învăţa să se raporteze civilizat unii la ceilalţi, în ochii guvernului sau ai marilor firme exact asta vor rămâne, o turmă de animale cărora totul le trebuie impus cu forţa.

Link spre comentariu

Din pacate, insa in ultimii 200 de ani asa a si fost. Ce nu s-a impus cu forta, nu s-a impus deloc.Daca ar putea fenta si legeile fizicii , sigur ar gasi o portita pt asta. Civilizatie ? pauza!Si nu neaparat din interes, ci mai mult din lene si nesimtire se intampla. Trec mai putini pe rosu de cand sunt camere? Traverseaza pietonii numai pe verde , de cand au semafoare cu buton? Un kkt... pana nu dai cu ghioaga sau cu amenda, nu se face nimic. Marile mase nu sunt sensibile la detalii. Daca e burta plina si un acoperis deasupra capului, restul sunt mofturi.

Link spre comentariu

Bolek, corect: daca s-ar da amenzi cum te prinde ca treci pe rosu sa vezi cum s-ar cuminti lumea. Nu se cuminteste? Cresti amenda. Recidivezi? Cresti amenda. Sa vezi cum se civilizeaza lumea.Cu suporteri scandalagii din Anglia cum s-a rezolvat problema? Nu tot asa?Mai Alfred, nu uita ca Ratza a spus ca va demonta povestile tale cu rezistenta la rulare si alte bazaconii care le-ai scris in posturile anterioare, FARA SA ARGUMENTEZI. Chestia ca gumele de iarna sunt mai bune ca cele de vara iarna o stie toata lumea! Daca nu crezi citeste posturile anterioare. Verba volant scripta manent!Asa e frate, eu sunt boierul de autostrada, si daca se da legea ca asigurarea e valabila doar cu cauciucuri adecvate sezonului si se baga unu care n-are cauciucuri corespunzatoare in mine iti dai seama ca am dat de dracu. Stau sa ma judec un an si apoi sa imi recuperez banii cu tzaraita. Sau se baga in mine unu care e beat. Asa a patit un prieten. L-a lovit unu din spate care era rupt de beat. Si in loc de adopte o atitudine de om destept: "Am fu**t-o, hai s-o dregem" sa se inteleaga si sa declare accidentul pe a doua zi cand e omu treaz a inceput sa faca scandal. Acu trebuie sa umble aiurea prin tribunale doar pt ca un pulifrici s-a bagat in el rupt de beat. Idem cu cauciucurile. Se da legea, o respecti.I-as lua la suturi pe toti idiotii care circula cu masina neechipata corespunzator cu conditiile de afara (poate sa umble in februarie cu gume de vara daca afara-s 5grade, dar nu la -10C si zapada pe jos) la fel cum i-as lua daca au alte probleme grave. Si nu ma intereseaza siguranta lor. Chiar mi-as dori ca in cazul unui accident grav s-o mierleasca numai ei, dar din pacate mor si oameni nevinovati!AStia-s necivilizatii mai ametitule, nu eu care imi tin masina pusa la punct, imi platesc taxele si prefer sa platesc taxiuri in loc sa ma urc beat la volan. AStia trebuie impinsi cu forta, nu eu care respect regulile!

Link spre comentariu

Până să vii tu cu date de la laborator, care vor demonstra garantat că anvelopele de iarnă produse de Continental sunt mai de iarnă decât cele de vară, eu cred că soluţia civilizată (şi morală) ar fi alta:

E vorba despre comparaţii între diferite profile în diferite situaţii. N-a zis nimeni că anvelopele de la Continental sînt cele mai bune, iar ai idei fixe? Ce ziceai de sarcasm?
Link spre comentariu

Cauciucuri de iarna pe Matiz(cazul meu) nu prea se simte diferenta.Plecarea dupa loc este ceva mai buna ,in schimmb franarea este la pamant.(deoarece masina este usoara si te duci ) Am incercat sa franez cu asfaltul umed si franeaza de te duci cu sania.(cauciucuri Fulda).Parere personala!In localitate nu se justifica folosirea anvelopele de iarna.(folosesc Loganul cu vestitele Kormoranuri de vara si nu am avut probleme) :da

Link spre comentariu
Din pacate, insa in ultimii 200 de ani asa a si fost. Ce nu s-a impus cu forta, nu s-a impus deloc.Daca ar putea fenta si legeile fizicii , sigur ar gasi o portita pt asta. Civilizatie ? pauza!

 

Si nu neaparat din interes, ci mai mult din lene si nesimtire se intampla. Trec mai putini pe rosu de cand sunt camere? Traverseaza pietonii numai pe verde , de cand au semafoare cu buton? Un kkt... pana nu dai cu ghioaga sau cu amenda, nu se face nimic. Marile mase nu sunt sensibile la detalii. Daca e burta plina si un acoperis deasupra capului, restul sunt mofturi.

După două generaţii crescute în comunism şi 70 de ani de când elitele emigrează (din 1938, as a matter of fact) nu se poate vorbi despre civilizaţie în România. În unele cazuri, este nevoie de sancţiuni , nimic de spus. Menţionam undeva că eu acord prioritate la pietoni indiferent dacă sunt sau nu pe trecere, asta consider eu civilizaţie: să laşi de la tine când nu te obligă nimeni. Asta m-a uimit acum 20 de ani în Germania, când am văzut 8 maşini oprindu-se pe ambele sensuri, ca să acorde prioritate unui pieton care traversa prin loc nepermis.

 

Totuşi, cauciucurile de iarnă nu sunt genul de lucru care trebuie impus prin forţă, lipsa cauciucurilor de iarnă nu se poate compara cu intrarea în intersecţie pe roşu.

 

Ce ziceai de sarcasm?

Eu cred că sarcasmul (mai degrabă ironia) la adresa unei firme care va fi tentată să prezinte abordări de marketing în loc de date demonstrabile ştiinţific nu se poate compara cu sarcasmul la adresa unui interlocutor de pe forum. Acesta din urmă este sarcasmul marca "Adrian Năstase", care n-are ce căuta într-o discuţie civilizată.

 

Dpdv psihologic, sarcasmul la adresa interlocutorului este o formă de agresiune psihică perversă, prin faptul că este destinată să fie "negabilă" cu ipocrizie: "vai, dar te-am jignit cu ceva ?!" . Formulările mele sarcastice (adesea doar ironice) nu se adresează interlocutorului, eu spun direct ce nu e în regulă cu o atitudine sau alta.

 

Asa e frate, eu sunt boierul de autostrada, [...]

AStia-s necivilizatii mai ametitule, nu eu

Se şi vede, tocmai ai demonstrat-o din plin :ras:

Link spre comentariu

Ratza a spus ca va demonta povestile tale cu rezistenta la rulare si alte bazaconii care le-ai scris in posturile anterioare, FARA SA ARGUMENTEZI. Chestia ca gumele de iarna sunt mai bune ca cele de vara iarna o stie toata lumea!

Atât timp cât nu există o lege care să impună cauciucurile de iarnă, producătorii sunt cinstiţi: îţi oferă drept cauciuc de iarnă ceva ce merită acest nume. Pentru că trebuie să te convingă să le cumperi, atât timp cât nu te obligă nimeni. În momentul când va exista o lege care să spună că "se consideră cauciuc de iarnă doar cel care are un simbol sub formă de fulg de zăpadă", piaţa românească se va umple de ţepe. Asta nu vrei tu să înţelegi. Nu toţi vor cumpăra Continental sau Goodyear, mulţi vor cumpăra "Marele Zid" sau cine ştie ce alte gunoaie chinezeşti.

 

Acum, dacă eşti responsabil şi îţi cumperi cauciucuri de iarnă, chiar simţi că nu ai dat banii degeaba. Dacă vor deveni obligatorii, o mulţime de inşi vor da banii pe toate gunoaiele care au un fulg de zăpadă pe ele. Legea se va respecta de ochii lumii, cum se întâmplă frecvent în România, fără ca situaţia reală de pe stradă să se îmbunătăţească în vreun fel. Iar poliţiştii vor avea un nou motiv să producă şi ei un ban cinstit, tot fără ca situaţia reală de pe stradă să se îmbunătăţească în vreun fel.

 

Eu cred că filozofia legislativă în România e greşită: sunt mult prea multe legi şi obligaţii, iar ăsta e unul dintre motivele pentru care nici una nu se respectă. Legile şi obligaţiile ar trebui să fie mult mai puţine, dar aplicate mult mai sever.

Link spre comentariu

Se şi vede, tocmai ai demonstrat-o din plin :ras:

"Amice, esti idiot!" (I.L. Caragiale, "Caldura mare")

Acum, dacă eşti responsabil şi îţi cumperi cauciucuri de iarnă, chiar simţi că nu ai dat banii degeaba. Dacă vor deveni obligatorii, o mulţime de inşi vor da banii pe toate gunoaiele care au un fulg de zăpadă pe ele. Legea se va respecta de ochii lumii, cum se întâmplă frecvent în România, fără ca situaţia reală de pe stradă să se îmbunătăţească în vreun fel.

Ciocanarii care isi cumpara gunoaie cu fulg pe ele isi cumpara si gunoaie de vara. Ceva imbunatatire tot este. Dar macar in felul asta omul responsabil cumpara ce trebuie. Totusi, sa dai 200-300lei pe o anvelopa nu mi se pare o avere. Iar daca circuli putin te tine ani buni de zile. Iar daca esti genul care face peste 2-30 de mii de km pe an ce mai conteaza pretul anvelopelor pe langa pretul combustibilului ?Plus ca exista alternativa anvelopelor second hand. Poti gasi chestii destul de bune la preturi mici, bineinteles daca treci din cand in cand pe acolo sa vezi daca au ceva bun, nu iei prima coaja care o gasesti. Eu mi-am luat cu 80lei bucata niste yokohama winter 601 fabricate in 2008 care mai au 6-7mm de carne pe ele. Merg deja de 2 luni cu ele. Nu au umflaturi, nu bat la viteza mare.Solutii pe buzunarul oricui exista.
Link spre comentariu

Răbdarea mea are şi limite. former_Alfred, s-o zic pe şleau: eşti idiot. Eu zic una, tu înţelegi ce îţi convine. De fapt nu e vorba doar de afirmaţiile mele, tu înţelegi ce-ţi convine în general. Era vorba de rezultate din experimente, date care nu sînt accesibile unora ca tine tocmai pentru că nu sînt în stare să le priceapă. Şi, fiindcă sînt prost crescut, îţi urez din nou drumuri ude. SMURD fie cu tine, înţeleptule.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări