Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

cauciucuri iarna


suat

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 153
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • former_Alfred

    48

  • ratza

    18

  • gcom61

    9

  • Sharky

    8

Top autori în acest subiect

Dupa parerea mea, masura e buna in principiu. Cauciucurile de iarna ofera aderenta mult imbunatatita in sezonul rece (sub 7 grade) si ajuta astfel la siguranta traficului rutier. E adevarat ca experienta, cunoasterea micilor "trucuri" utile si prudenta pot avea un rol, insa la urma urmei, soferii fiind aceiasi, pneurile adecvate au un rol foarte important.Insa, in stilul romanesc caracteristic, sunt cateva elemente importante care necesita clarificare. - nu este clar (mie cel putin) daca prevederea se va aplica imediat, incepand din iarna asta. Daca da, atunci dupa parerea mea politicienii s-au cam grabit, vor exista cozi (la furnizori, la service-uri) si nervi. In plus, pe criza asta, costul unui set de pneuri de iarna reprezinta pentru majoritatea o cheltuiala neprevazuta, deloc de neglijat (chiar ieri am cumparat un set nou, si nu sunt chiar ieftine). Normal ar fi sa se aplice incepand cu anul viitor.- nu se precizeaza daca sunt acceptate si pneurile all-season (cele M+S). Banuiesc totusi ca da, si in cazul asta dracul poate nu e chiar asa de negru, din moment ce acestea pot fi folosite tot anul. Sigur, nu sunt la fel de bune iarna precum cele de iarna, nici vara precum cele de vara, insa pentru cine nu merge la limita sunt ok. In plus, in trecut cauciucurile vandute pe la noi nu erau specializate (iarna / vara) si de aceea aveau ceva mai multa aderenta la temperaturi scazute. Cele noi de vara au aderenta mai redusa decat cele vechi, datorita acestei specializari. Un alt aspect important este adancimea santurilor.Nu stiu daca la noi exista reglementari legale in aceasta privinta, insa "slick"-uri + cauciucuri de vara pe timp de iarna = invitatie la accident (a nu se intelege de aici ca avand cauciucuri de iarna se poate renunta la orice precautie si merge pe zapada sau mazga la fel ca vara pe uscat).

Link spre comentariu

Adîncimea legală e prevăzută pe fiecare cauciuc

Da, după mintea ta, fiecare producător de cauciucuri e izvor de lege :ras: În mod obişnuit, un cauciuc nou are adâncimea profilului de 8 mm., iar limita minimă a profilului (sau limita maximă a uzurii) admisă prin regulament era parcă 1,5 mm.E diferenţă mare între cum se comportă nişte cauciucuri bune, cu desen de 6 mm., comparativ cu unele uzate, cu desen de 2 mm., dar asta nu înseamnă să aruncăm cauciucurile uzate doar pe jumătate.Pentru aplaudacii care o consideră "o măsură bună": legea spune "pe timp de iarnă" şi defineşte asta pe baza lunilor calendaristice. Chiar credeţi că e normal să ardem suplimentar milioane de litri de carburant, mergând pe asfalt uscat cu cauciucuri de iarnă, când afară sunt 20 de grade, doar pentru că în calendar e noiembrie?
Link spre comentariu
imita minimă a profilului (sau limita maximă a uzurii) admisă prin regulament era parcă 1,5 mm.
Adică exact cît e înălţimea TWI.

Cred că de-acum avem o problemă de logică. Dacă tu crezi că exact asta ai spus şi în mesajul precedent' date=' atunci mai citeşte o dată:

 

Adîncimea legală e prevăzută pe fiecare cauciuc
Link spre comentariu

De ce va agitati toti ?

Este posibil ca zarva sa fie facuta special ca unii care au firme ce comercializeaza caciuciucuri de iarna sa aibe vanzariu record,apoi dupa ce se imbogatesc vine vestea ca nu e obligatoriu sa ai cauciucuri.

 

Totusi chiar daca devine ori nu obligatoriu deja s-au inregistrat vanzari record la cauciucuri de iarna,este ceva putred la mijloc !

Multumiri celor care au votat Basescu ! :bataie

Link spre comentariu

Limita minima a profilului amvelopelor (profilate) poate fi 1,5mm,insa pt cele [lisse] care este grosimea partii de rulare (unele sunt prevazute cu niste gauri,iar altele au la o anumita adancime un strat de alta culoare); de unde stie nenea militianu ca lissele mele au 2 sau 20mm banda de rulare|?Eu cred ca cel care garanteaza orice produs este si cel autorizat prin lege(a nu se citi ''autorizat RAR)altfel nu s-ar putea incadra in normele internationale si nimeni n-ar cumpara de la el. :da :101

Link spre comentariu

De parca iarna trecuta a fost asa de frumos fara legea asta,de se facea portocaliu pana cand pleca primul de la semanfor cu cauciucuri de vara sau cand se blocau pasajele ca nu mai puteau urca cei cu cauciucuri de vara :bataie Nu zic ca legea asta e asa buna (are defecte cat cuprinde),dar ideea ca iarna (sub 7 grade) trebuie sa folosesti cauciucuri adecvate e cat se poate de buna

Link spre comentariu

de unde stie nenea militianu ca lissele mele au 2 sau 20mm banda de rulare|?Eu cred ca cel care garanteaza orice produs este si cel autorizat prin lege(a nu se citi ''autorizat RAR)altfel nu s-ar putea incadra in normele internationale si nimeni n-ar cumpara de la el. :da :101

Ce crezi tu e una, ce spune legea e alta.Cu cauciucuri lisse nu ai voie pe drumurile publice, nicăieri în Europa. Cu acelea mergi pe circuit, nu pe şosea. Iar nenea miliţianu' are un dispozitiv un pic mai mare decât o cheie de yală cu care îţi verifică adâncimea profilului.
Link spre comentariu

Ia caută-le singur. Ce-ai vrea, să-ţi fac o listă cu fiecare ţară din Europa şi cu articolul de lege din ţara respectivă? V-aţi învăţat de pe Wikipedia cu prostia asta cu "postează sursa".

Link spre comentariu

Ştii care e problema pe forumuri? Oricine poate spune orice aiureală, cum ai făcut tu cu slick-urile, dar dacă eu îţi explic că nu e aşa, ai pretenţia să demonstrez. Nu suntem la tribunal, aşa că nu trebuie să-ţi demonstrez nimic.Nici măcar în competiţii, slick-urile nu se folosesc decât pe asfalt uscat. Fără profil, pe o pistă umedă fac acvaplaning imediat, ăsta fiind şi motivul pentru care nu sunt admise pe drumurile publice. Nu ştiu dacă ai experimentat senzaţia, ţi se zbârleşte părul pe ceafă când mergi pe autostradă cu 180 pe ploaie, cu cauciucuri uzate şi vezi că mişti volanul fără ca maşina să reacţioneze în vreun fel.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări