DarkAngel_Bv Postat Mai 26, 2012 Partajează Postat Mai 26, 2012 Salutare, am si eu un motor monofazic de 1.8 sau 2.2Kw (nu stiu exact, ca nu se mai vede nimic pe placuta metalica.A decedat in mers. De atunci ori porneste si se invarte usor in timp ce bazaie, ori bazaie conitnuu si nu se misca deloc. Am inspectat bobinajele vizual si nu par arse, doar in unele locuri ceva mai incinse, dar emailul este in stare buna. Momentan sunt la tara si nu am acces la un aparat de masura, dar voi masura infasurarile indata ce ajung acasa. Motorul are 2 condensatori in paralel. Unul de 25 uF, pe celalalt nu mai scrie nimic, dar arata ca cele de la motorul de masina de spalat "albalux" (cu firele iesind din mijloc printr-un "surub").Ceva idei ce poate avea? Sa fie bobinajul auxiliar mort? dar nu ar trebui sa mai porneasca deloc. El se mai invarte din cand in cand.Multumesc anticipat,Ionut. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 26, 2012 Partajează Postat Mai 26, 2012 Daca este cu condensatori de pornire, atunci verifica mai intai condensatorii. Link spre comentariu
DarkAngel_Bv Postat Mai 26, 2012 Partajează Postat Mai 26, 2012 Faza merge la un punct comun al bobinajelor (sunt inseriate in acelasi sens), un bobinaj merge de la faza la condensator (deci este in paralel cu condensatorii) iar cealalta bobina este legata intre faza si nul.I-am dat condensatorii jos si la fel bazaie, deci ori e bobinajul "mort" ori condensatorii.Revin cu detalii maine dimineata sau in seara asta cand ajung acasa. Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Mai 28, 2012 Partajează Postat Mai 28, 2012 Testeaza doar cu un condensator pe rand. Este normal sa bazaie daca infasurarea auxiliara nu-si face treaba. Cerinta este ca acea infasurare sa aiba un condensator la valoarea corecta a puterii motorului. Poti testa acel motor in gol cu un condensator de valoare mai mica dar neaparat sa fie nepolarizat. Albalux are condensatorii motorului "turnati" iar firele ies din capatul opus surubului. Daca exista un "surub" de plastic din care ies firele atunci este cel mai probabil un condensator electrolitic dublu la care se folosesc numai "anozii" simuland un condensator nepolarizat iar catodul (tubul de metal) trebuie izolat de restul circuitului. Link spre comentariu
DarkAngel_Bv Postat Mai 29, 2012 Partajează Postat Mai 29, 2012 l-am bagat ieri la priza si surprinzator, a pornit.Fara bazaieli, fara nimic.O sa-i curat bine toate contactele si vad eu daca mai face figuri.Partea proasta e ca pe unul dintre condensatori nu se mai vede nimic :( Link spre comentariu
mihaighe Postat Mai 29, 2012 Partajează Postat Mai 29, 2012 l-am bagat ieri la priza si surprinzator, a pornit.Fara bazaieli, fara nimic.O sa-i curat bine toate contactele si vad eu daca mai face figuri.Partea proasta e ca pe unul dintre condensatori nu se mai vede nimic :(Masoarai capacitate la o punte ca sa stii ce valoare are pe viitor poate o sa trebuiasca sa-l schimbi. Link spre comentariu
puriu Postat Mai 29, 2012 Partajează Postat Mai 29, 2012 Dupa simptome ar avea un scurtcircuit (cateva spire) intr-o bobina, ceea ce produce un defazaj. Daca acum merge bine s-ar putea ca scurtul sa fie temporar. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 29, 2012 Partajează Postat Mai 29, 2012 Se poate masura si fara punte - prin comparatie. Se utilizeaza un condensator de buna calitate si un aparat de masura universal comutat pe una din scalele ohmmetrului - aleasa prin tatonare. Cand se palpeaza bornele cu sondele de test, aparatul va indica o deviatie maxima a acului indicator (daca este un instrument clasic) sau va afisa un numar, daca este digital. Se noteaza rezultatul (Rce) reprezentand fie numarul de linii, fie numarul corespunzator condensatorului "etalon". Se repeta masuratoarea si pentru condensatorul necunoscut (Rcn) si se noteaza de asemenea indicatia. Se utilizeaza regula de trei simpla, unde Cn va corespunde capacitatii necunoscute, iar Ce capacitatii "etalon". Vom avea Cn=Ce*Rcn/Rce. Bineinteles ca rezultatul se va corecta la una dintre valorile seriei standard pentru condensatoare. Link spre comentariu
mihaighe Postat Mai 29, 2012 Partajează Postat Mai 29, 2012 Se poate masura si fara punte - prin comparatie.Ai dreptate dar acum mai toate aparatele de masura electronice chiar si alea mai simple masoara capacitati deci cred ca nu este o problema. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 29, 2012 Partajează Postat Mai 29, 2012 Chiar acum am unul in fata, care masoara capacitati pana la 20 uF. De fiecare data cand am verificat condensatori de pornire, a trebuit sa il folosesc exact dupa procedura pe care am descris-o. Foarte putine condensatoare de pornire au capacitati sub 20 uF. Link spre comentariu
DarkAngel_Bv Postat Mai 30, 2012 Partajează Postat Mai 30, 2012 Initial masurasem capacitatea cu ohmetrul si nu arata nimic, statea pe infinit, dar fiind noapte nu am aprofundat problema.Cert este ca acum porneste si merge frumos. Sa vedem pe viitor.P.S. Motorul a fost incins "bine" de multe ori, atat de bine incat s-au prajit chingile ce tineau initial bobinajul, dar lacul nu pare sa fie strapuns, doar putin innegrit(are o culoare rosie-bruna). Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 30, 2012 Partajează Postat Mai 30, 2012 ... Motorul a fost incins "bine" de multe ori, atat de bine incat s-au prajit chingile ce tineau initial bobinajul, dar lacul nu pare sa fie strapuns, doar putin innegrit(are o culoare rosie-bruna).Este suficient. Bobinatorii spun ca este un bobinaj "copt" si asta inseamna rebobinare. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum