Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Generator bicicleta fara frictiune.(help)


th3-razor

Postări Recomandate

Daca intrai pe adresa care apare la sfarsitul filmului te lamureai...http://freelights.co.uk/

Eu vad in poza aia ca magnetul este cilindric. Dupa cum se stie, liniile de camp magnetic ies din N si se inchid prin sud, si ca imaginea sa fie mai sugestiva, aseman acest ansamblu cu o minge de rugby (pt. cei care nu vad in descrierea mea in 3D!). Liniile de camp nu vor taia transversal spirele bobinei pt. ca ele sunt aprox. paralele cu planul de infasurare a spirelor. Cei mai cu experienta! (sa nu spun batrani) stiu de acele motorse de stergatoare de parbriz cu statorulin forma de potcoava care are intre capete rotorul. Deasemenea mai toate experimentele de laborator se faceau cu magnet potcoava iar la capete aveau acele concentratoare de camp (niste piese din fier) care se mulau perfect pe rotor; sunt sigur ca ati vazut acel cilindru din interiorul bobinei dunei membrane de difuzor. Daca va uitati atent generatorele cu flux axial au, de fapt, 2 piese in forma de U (cele doua discuri vazute in sectiune transversala) asezate simetric cu curburile alaturi; aici piesa polara (concentratorul) sunt discurile iar la capete sunt magnetii. Sa nu uitam nici de micile motorase de jucarii care au magnet de o parte si de alta al rotorului bobinat iar concentratorul este carcasa din fier. De ce am scris atat? Pentru ca trebuie inteles ca fara concentrarea campului magnetic in zona de interes unde spirele rotorului le intretaie (fie ca bobina este fixa ca in cazul de fata, fie ca magnetul este fix, cum e la un motoras) nu se va obtine mai nimic.M-am uitat mai atent la constructia generatorului eolian si am vazut in cateva variante ca cele 2 discuri sunt unite in centru cu niste prezoane; cred ca acolo trebuie neaparat sa fie un cilindru (prin care poate sa treaca prezoanele) din fier cu o grosime in carne de cel putin cu cel al discurilor pt. a intregi circuitu magnetic, deci pentru un bun randament.
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 47
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • vfp_marius

    13

  • cristian_draghiescu

    6

  • rasputin

    4

  • th3-razor

    2

Daca intrai pe adresa care apare la sfarsitul filmului te lamureai...

Asta era pentru d-nul th3-razor, cel care a initiat topicul.

Magnetii nu sunt circulari, dupa cum puteti vedea pe acelasi sit :

http://freelights.co.uk/product.html

Autorul precizeaza ca obtine pulsuri de 7 V / 25 mA.

Varfuri de 175 mW nu mi se par o performanta deosebita... clasicul "dinam" de

bicicleta (in fapt un alternator monofazat) produce 3 W, de vreo 17 ori mai mult ! :da

Link spre comentariu
Vizitator tyc

De cativa ani buni s/au raspandit dinamurile intagrate in butucul rotii (vezi site shimano de ex.).Pentru cateva led/uri amarate merg bine 2 baterii. Eu am pus stop pe spate si lanterna pe fata, cu baterii si nu am schimbat niciodata bateriile :da (cam o data la 1-2 luni cineva imi rupe sau fura stopul si cumpar altul).

:rade: :rade:
Link spre comentariu

clasicul "dinam" debicicleta (in fapt un alternator monofazat) produce 3 W, de vreo 17 ori mai mult .Ne informeaza domnul Cristian.Dar si lucrul mecanic necesar este de 14,6754 ori mai mare. :somn:

Link spre comentariu

Daca puterea utila este mai mare, evident ca si cea consumata trebuie sa fie mai mare. E logic. Calculati acum cat s-ar consuma daca alternatorul ar trebui sa produca nu 3 W, ci 175 mW.

Link spre comentariu

pentru as produce 3w e necesar o forta de aprox 0,004 cai o fortza impresionanta de "mare " cu un dinam performant produci aceasta energie fara prea mult efort mai ca nu se simte ,altcineva spunea mai sus ca mai bine ar opta la niste baterii reincarcabile .

Link spre comentariu

Ai calculat si pierderile inerente care au loc la orice transformare energetica.Sau ai calculat strict 1kw =1,si ceva cai putere? :limb:

nu pierderile nu leam mai pus nam vrut sa dezamagesc mai mult constructorul :cry:
Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Cu siguranta daca se pune pe fiecare spita cate un magnet se imbunatateste intensitatea , parerea mea ar fi sa se foloseasca si niste acumulator pentru imagazinare a energiei si dupa aceea alimentand ledurile. Inca o chestie daca se foloseste de o parte si de cealata a roti care o bobina doua sau chiar trei se va genera destula energie , pare o solutie.

Link spre comentariu

Cu siguranta daca se pune pe fiecare spita cate un magnet se imbunatateste intensitatea , parerea mea ar fi sa se foloseasca si niste acumulator pentru imagazinare a energiei si dupa aceea alimentand ledurile. Inca o chestie daca se foloseste de o parte si de cealata a roti care o bobina doua sau chiar trei se va genera destula energie , pare o solutie.

salut referitor la cresterea intensitatii nu cred ca va fi nevoie de cresterea ei prea mult ,asta daca ai sti cat consuma un led in wati , ca exemplu ia un spot cu 18 leduri sa vezi , are consum de aprox 0,04 amperi la 12 vcc, am probat acel spot in intuneric se vede super , eu vreau sa fac o adaptare sa pun spoturi in locul proiectoareler la masina , un spot cu leduri face lumina mult mai mult decat suficienta pentru o bicicleta .spor la treaba si scuze de off topic
Link spre comentariu

Cu siguranta daca se pune pe fiecare spita cate un magnet se imbunatateste intensitatea , parerea mea ar fi sa se foloseasca si niste acumulator pentru imagazinare a energiei si dupa aceea alimentand ledurile. Inca o chestie daca se foloseste de o parte si de cealata a roti care o bobina doua sau chiar trei se va genera destula energie , pare o solutie.

salut referitor la cresterea intensitatii nu cred ca va fi nevoie de cresterea ei prea mult ,asta daca ai sti cat consuma un led in wati , ca exemplu ia un spot cu 18 leduri sa vezi , are consum de aprox 0,04 amperi la 12 vcc, am probat acel spot in intuneric se vede super , eu vreau sa fac o adaptare sa pun spoturi in locul proiectoareler la masina , un spot cu leduri face lumina mult mai mult decat suficienta pentru o bicicleta .spor la treaba si scuze de off topic
Eu cred ca faci confuzia intre curent si putere mai ales la exprimare pentru tine un led consuma un curent de 20mA si alimentat la 3V absoarbe 0,06W .
Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

La pag.2, rasputin scrie: "Între viteza unghiulară (w) şi viteza v, avem o relaţie de forma : w=v/r,

cum acceleraţia normală (centripetă) este dată de relaţia :acp=w^2*r,

prin inlocuirea vitezei unghiulare w, obţinem :acp=v^2/r,

tîrăşenia asta, băgată în relaţia foţei centripete, ne dă :Fcp=m*v^2/r "

 

1. Formulele sunt corecte, fiecare in parte, dar gresesti cand, uitandu-te la ultima formula, tragi concluzia falsa ca forta centrifuga ar fi invers proportionala cu viteza liniara. Cu toate ca raza r este la numitor (ceea ce ar sugera dependenta invers proportionala, cum afirmi), totusi nu tii cont ca variabila r se afla ascunsa in viteza liniara v de la numarator, la puterea 2! Prin simplificare, ramane variabila r intrun singur loc, adica la numarator, asigurand o directa proportionalitate, Deci ai r simplu la numitor, dar si r ^ 2 ascuns (neexplicit) in v de la numarator.

Ca sa nu fi ajuns in rationament evident eronat (contazice practica), nu trebuia sa inlocuiesti viteza unghiulara, aceasta fiind neschimbata pe toata lungimea spitei, la turatie constanta (laturile unghiului sunt semidrepte, adica spite oricat de lungi...).

La o turatie data, viteza unghiulara este constanta pe toata lungimea spitei, a razei cercului, dar viteza liniara v creste pe masura ce montam magnetul mai departe de axul rotii - de aceea rationamentul dependentelor matematice se face folosind omega, si nu v.

2. Se face confuzie grava intre raza cercului descris de magnetul prins pe spita si raza unei curbe in care, eventual, dar nu obligatoriu, ar intra bicicleta (si unde s-ar pune problema derapajului lateral, nu pierderea magnetilor).

Link spre comentariu

Colegu Selena, sînteţi sigur că stăpîniţi mişcarea circulară ? Dacă răspunsul va fi unul afirmativ, cum explicaţi cele afirmate la punctul 2 ? Cum se numeşte miscarea descrisă de magnet şi cum să numim mişcarea unei maşini (bicicete ) pe o traiectorie curbă (sau circulară) ? Ce legi descriu mişcarea în cele doua situaţii şi care ar fi ele ?

Link spre comentariu
Vizitator tyc
:da ,teoria ca teoria,dar prinzi un pic de nisip in curba si te trezeste o sirena(sau o zdruncinatura);practic ai rotit(in jurul axei longitudinale) un flex in timp ce functioneaza? Magnetii sa fie plasati cat mai aproape de centrul rotii,asta e concluzia.
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări