Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Generator bicicleta fara frictiune.(help)


th3-razor

Postări Recomandate

Raza minima a curbei unei sine de cale ferata, de exemplu.Ce s-ar intampla daca acea raza ar fi sub "minim" ? Datorita carei forte ?De ce in curbe stranse (cu raza mica) este limitata viteza ? Pentru ca forta estedirect proportionala cu patratul vitezei, dar invers proportionala cu raza.Acea "raza" se afla la numitor, nu la numarator ! :da

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 47
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • vfp_marius

    13

  • cristian_draghiescu

    6

  • rasputin

    4

  • th3-razor

    2

Eu cred ca forta centrifuga este proportionala cu raza, conform formulei.Ceea ce induce in eroare in exemplul dat de Cristian este ca la trecerea de la miscarea rectilinie uniforma spre miscarea pe curba, viteza unghiulara se modifica invers proportional cu raza. Cum Fcf este proportionala cu patratul vitezei unghiulare, pare invers proportionala cu raza. In realitate, insa, ceea ce observam este contributia dominanta a vitezei unghiulare (patrat) fata de raza(puterea 1-a). Daca viteza unghiulara ar fi mentinuta constanta (ceea ce implica viteze de intrare variabile in fct de raza de curbura), atunci proportionalitatea cu raza ar fi perceptibila.Parerea mea :)

Link spre comentariu

senzorul de la vitezometru nu e prins cu un surub pe partea opusa spitzei ? sau e prins magnetic?

Ba da, e prins cu un şurub. Nu prea văd cum ar putea fi prins magnetic şi să şi rămînă pe spiţă. O altă idee ar fi lipirea magneţilor de spiţe cu epoxy.
Link spre comentariu

senzorul de la vitezometru nu e prins cu un surub pe partea opusa spitzei ? sau e prins magnetic?

Ba da, e prins cu un şurub. Nu prea văd cum ar putea fi prins magnetic şi să şi rămînă pe spiţă. O altă idee ar fi lipirea magneţilor de spiţe cu epoxy.
pai tocmai asta vream sa zic ca senzorul este prins cu un surub si nu se desprinde (deplaseaza catre exterior) la viteza mare , dar magnetul nu potzi sal prinzi cu surub si va trebui sa fie prins cu un adeziv , recomand adezivul de mai jos folosit in multe cazuri cu mare succes:
Link spre comentariu

fortza centrifuga e mai mare cu cat raza e mai mare

Atentie la afirmatiile pe care le faci !

Forta centrifuga este invers proportionala cu raza !

(stitzi cumva de ce patinatorii artistici isi maresc turatzia atunci cand apropie bratzele de corp ,explicatzimi va rog )

 

da MARE atentie la ce afirmi domnule draga , daca ai fi avut masina 4*4 fara diferentzial ai fi stiut de ce trenul nu poate sa ia strans curbele , nu e din cauza fortzei . (stiti domnule ce e ala un boghiu si cum functioneaza?)

 

OFF TOPIC :cry:

am observat ca dumneavoastrava plac disputele aprinse gen sinonime sau pleonasme am obs. ca le cam incurcatzi eu sincer va dau un sfat prietenesc (cum zice si alticeva de pe aici MISA ) mai punetzi mana pe carte .

Link spre comentariu

Marius, sa stii ca dl. tyc a intuit bine, era o intrebare-capcana.

Scopul ei nu mai conteaza acum, mi-ai naruit intentiile prin grobianismul si semianalfabetismul tau caracteristic.

Link spre comentariu
Vizitator tyc

La capitolul social orice forum e impartit in bisericute...dar acesta e un forum tehnic.Metoda cu adeziv nu tine un cazul de fata,eventual facut un cerc ,din cornier,iar pe interiorul cercului fixati magnetii.Sustin ideea construirii unui generator in butucul rotii,deoarece e fara frecare si are un cuplu rezistent nimai in momentul aparitiei unui consum(un bec,2 becuri,12leduri,...).

Link spre comentariu

salut da in butucul rotii e o idee buna ,nu intra particule de praf mizerie , pietre , si altele , dar ma gandesc daca ar fi loc pentru un generator . vreau sa zic ca bisonul e extrem de puternic va trebui facuta ca o punte peste spiza si lipit magnetul , va tzine cu sigurantza e garantat cam 30kg la centimetru patrat.

Link spre comentariu

deja ne complicăm, centripeta e forţa care menţine corpul pe traiectoria circulară.e vorba de forţa centrifuga pentru ca la asta se referă Fcfi = - Fcp = - m * acpm = masa, acp = acceleratia centripetă,Fcfi = m*(w^2)*rm = masa, w = viteza unghiulară (w^2 = viteza unghiulară la pătrat), r = raza rotaţiei, T=perioada, pi=3,14w = 2*pi/T .

Plecînd de la faptul că miscarea circulară este o mişcare de constrîngere, adică un corp aflat în mişcare rectilinie, cu viteza v, este constrîns să se mişte pe o traiectorie circulară, de către forţa centripetă.Cum vectorul viteză unghiulară (w),se reprezintă perpendicular pe planul format de raza cercului pe care se mişcă corpul şi viteza sa v, ( v,tangentă la traiectorie), înclin să dau atenţie acestei viteze v, şi implicaţiilor ce decurg din ea.Trec peste demonstraţii şi trec relaţiile:Între viteza unghiulară (w) şi viteza v, avem o relaţie de forma : w=v/r, cum acceleraţia normală (centripetă) este dată de relaţia :acp=w^2*r, prin inlocuirea vitezei unghiulare w, obţinem :acp=v^2/r, tîrăşenia asta, băgată în relaţia foţei centripete, ne dă :Fcp=m*v^2/rAcu', relaţia de pe urmă, cel putin matematic, zice oare ce ?.Cum matematica (ce-i drept, în condiţii date) poate demonstra că 1+1 nu este egal cu doi, deci sărim peste relaţii, la următorul experiment:Mergeţi cu maşina, drumul face o curbă, în funcţie de raza curbei simţiţi că sînteţi împinşi în lateral cu o forţă mai mare sau mai mică, în funcţie de raza curbei.Faceţi experimentul şi trageţi concluziile.Anticipînd rezultatul experimentului,spun că:Acolo unde drumulîşi schimbă direcţia brusc,deci rază mică,veţi fi aruncaţi spre exteriorul curbei cu o forţă mai mare decît în cazul în care scimbarea de direcţie se face mai în larg, curbă cu rază mai mare.Supraînălţarea şinelor de tren este dictata de forţa centrifugă, chestia cu boghiu,îşi găseşte rezolvarea în profilul roţii şi al sinei.S-auzim de bine, Rasputin.
Link spre comentariu

Eu cred ca e destul de clar; e direct proportionala cu R iar acel semn inseamna ca e opusa centripetei (nu ca s-ar micsora cu R!). Se specifica f. clar ca sensul este dinspre centru in exterior de-lungul razei.

va rog frumos exemeplul dat cu masina si trenul sunt corecte , cu cat raza este mai mica fortza este mai mare , aici avem viteza unghiulara variabila , nu confundatzi viteza unghiulara cu viteza corpului rotit in spatziu in jurul unui punct fix , corpul care este rotit este fix pe roata spitza deci nu are o miscare rectilinie(ca masina sau trenu ) , si va rog sa facetzi urmatorul experiment asa ca sa mai prindetzi la bibilica , se ia un dinamometru se leaga o greutate la un capat si la cealalta o bucata de funie (ata ceva ,etc)se invarte sistemul cu o viteza unghiulara constanta se citeste marcajul pe dinamometru ,apoi se mareste raza si se roteste iar cu aceeasi viteza unghiulara se citeste iar si se fac comparatzii, atunci va vetzi da seama cu ce se mananca fortza centrifuga :sparge: daca atzi fi avut pe cineva din familie apicultor ati fi stiut cum sta treaba cu centrifuga .sunt deacord cu tine gica e direct proportzionala :aplauze hai sa nu mai batem campii cu forza si sa gasim solutzii pentru subiectul din topic ,uite asa fac si parlamentarii nostrii o iau razna si uita de ce e mai important noi sa dam dovada ca nu suntem ca ei . :rade: spor la treaba ,
Link spre comentariu

Colegu vfp_marius, mai uşor cu afirmaţiile gratuite.Şi magnetul prins de spiţa de bicicletă se supune aceloraşi legii ca şi trenul sau automobilul, vorbim despre mişcare circulară, indiferent dacă vorbim de un punct material, un tren , vapor, avion, planetele sistemului solar, sau orice altă minune. Îndemnaţi la experiment, eu vă îndemn să puneţi pe hîirtie datele experimentului în cauză, în acest mod ne definim termenii şi vedem dacă vorbim despre acelaşi lucru.Dacă faceţi trimitere la rude cu, sau fără, centrifugă apicolă, sau la te miri ce specimene politice, nu le consider a fi explicaţii,deoarece ele nu explică problema în cauză.

Link spre comentariu

De cativa ani buni s/au raspandit dinamurile intagrate in butucul rotii (vezi site shimano de ex.).Pentru cateva led/uri amarate merg bine 2 baterii. Eu am pus stop pe spate si lanterna pe fata, cu baterii si nu am schimbat niciodata bateriile :da (cam o data la 1-2 luni cineva imi rupe sau fura stopul si cumpar altul).

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări