DJ_Speedy Postat Octombrie 29, 2010 Partajează Postat Octombrie 29, 2010 Salut! Am in plan sa imi modific iluminatul din bordul masinii si sa il pun pe LED-uri. Problema e ca nu vreau sa pierd controlul intensitatii iar pe LED nu mai merge cu butonelul masinii. Asa ca m-am pus pe cautat si am gasit pe http://www.neufeld.newton.ks.us/electronics/?p=1145 ceva foarte apropiat de ce am eu nevoie. In tabel am marcat partea care mi-a placut mie cel mai mult, dar ma intereseaza ce modificari se pot face pe schema originala in asa fel incat la final sa pot controla curentul din 1 in 1mA. Ledurile folosite sunt de 3.0 - 3.2 V @ 20mA. Link spre comentariu
DJ_Speedy Postat Octombrie 29, 2010 Autor Partajează Postat Octombrie 29, 2010 Am bagat schema intr-un simulator si m-am jucat putin cu ea. E mai mult decat perfecta atunci cand se foloseste un singur LED.Problema e ca la masina nu e doar un singur LED, sunt mai multe si sunt legate in paralel. Cat timp toate ledurile sunt bune, montajul merge si e totul OK. Dar cand se arde un LED, curentul se imparte la numarul de leduri ramase si....poc!Drept urmare, eu am nevoie de un montaj mai "inteligent". Vre-o idee? Sugestie? Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Octombrie 29, 2010 Partajează Postat Octombrie 29, 2010 Intensitatea o reglezi prin rezistente de diverse valori comutate cu 'butonelul' ,ledurile le legi in serie; Yenka simuleaza in valori absolute si trebuie sa ti cont de asta...ledurile alimenteaza-le la 20mA si daca pica o ramura din 5 o sa ai o crestere de 20% a curentului=>25mA. Link spre comentariu
DJ_Speedy Postat Octombrie 29, 2010 Autor Partajează Postat Octombrie 29, 2010 Problema e ca nu vreau sa fac modificari in instalatia masinii. Ar trebui sa fac modificari si in zonele in care pun ledurile (ledurile de pozitie din diverse butoane, ledurile din bord, ledurile din consola centrala) si in blocul unde am butonul de reglare original al masinii. Am venit la voi pentru ca o rezistenta stiam sa leg. Dar vreau ceva mai "complex". Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Octombrie 29, 2010 Partajează Postat Octombrie 29, 2010 lm3401 dimuit cu 555 vs n rezistente+ comutator rotativ(seamana cu un potentiometru) cu n pozitii. Link spre comentariu
DJ_Speedy Postat Noiembrie 1, 2010 Autor Partajează Postat Noiembrie 1, 2010 Nu pot folosi direct schema prezentata aici? Dupa ce vad eu pe schema, as pastra soclurile facute cu rez de 560ohmi + led si as putea monta jucaria in blocul de lumini. Singura modificare pe care o vad eu e un tranzistor PNP pentru ca ledurile au - comun si eu vreau sa le comand pe +. Gresesc? LM3401 e bun dar pentru leduri care au nevoie de un curent mai mare....sau cel putin nu ma prind cum sa-l folosesc la ce am eu nevoie. Link spre comentariu
Vizitator uly Postat Noiembrie 1, 2010 Partajează Postat Noiembrie 1, 2010 Eu mi-am schimbat luminile din bordul cu ceasuri, respectiv trei becuri de 12v/3w au fost inlocuite cu 3 leduri in paralel inseriate cu 3 diode 1n4001 alimentate de la un LM7805...functioneaza si functia de dimmer de la butonul din bord.... :daImi e greu sa desenez schema.....dar cred ca s-a inteles.....montajul merge de peste 1 an la masina fara probleme....dar se pot face artificii de genul un stabilizator mai mare si ledurile inseriate pentru a limita curentul prin stabilizator...eu la al meu i-am pus un mic radiator ca intra in protectie termica si incepea sa fileze....Am mers pe ideea de paralel la mine pentru a interveni la minim asupra instalatiei bordului, respectiv am un singur punct in care am intrerupt cablajul, putand reveni fara mari probleme la instalatia originala....Ledurile sunt de tip superbrite cu unghi de iluminare de 120grade, pentru ca prin prisme optice se ducea lumina uniform la ceasurile din bord.... Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Noiembrie 1, 2010 Partajează Postat Noiembrie 1, 2010 Poti sa folosesti sch cu 555,dar pt auto mai e nevoie de ceva.Ai mp.Poti folosi si un PNP cu modificsrea corespunzatoare a polaritatii. Link spre comentariu
Vizitator iulianis Postat Noiembrie 2, 2010 Partajează Postat Noiembrie 2, 2010 Salut.Dj_speedy de cateva zile aceelasi lucru caut si eu. am o octavia 1 la care am schimbat smd-urile verzi din bord cu altele rosu si albastru,acestea din urma lumineaza prea puternic si cum nu am dimmer in bord din fabricatie tot caut un montaj electronic pt asa ceva (precizez ca am schimbat 30 smd).am incercat un montaj mai simplu cu LM 555 ,cu 2 leduri si un alimentator in casa a mers dar la bord cand am incercat nu a functionat, se intrerupe brusc iluminarea din potentiometru nici urma de acea micsorare a intensitati.deci aveti ceva scheme concrete? putem vorbi vorbi mai mult la 0765654678. Link spre comentariu
DJ_Speedy Postat Noiembrie 2, 2010 Autor Partajează Postat Noiembrie 2, 2010 Sper sa reusesc ceva cu ajutorul colegului @Tyc. Va tin la curent. Link spre comentariu
DJ_Speedy Postat Noiembrie 4, 2010 Autor Partajează Postat Noiembrie 4, 2010 Am plecat de la control de curent si am ajuns la reglaj prin PWM. Schema este cea din datasheet-ul integratului 555. Link spre comentariu
Vizitator iulianis Postat Noiembrie 4, 2010 Partajează Postat Noiembrie 4, 2010 Te rog sa detaliezi si pentru mai incepatori.mersi. Am plecat de la control de curent si am ajuns la reglaj prin PWM. Schema este cea din datasheet-ul integratului 555. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Noiembrie 4, 2010 Partajează Postat Noiembrie 4, 2010 iulianis,vrei sa reduci iluminarea cand si cand sau pur si simplu ledurile tale sint prea stralucitoare? Link spre comentariu
Vizitator iulianis Postat Noiembrie 5, 2010 Partajează Postat Noiembrie 5, 2010 tyc,as dori sa fac aceasta optiune masini(sa reduc luminozitatea),cred ca are un regulator fix pe placa de la bord si imi mentine acel 10,5v pe firul care intra in mufa bordului si pe care eu l-am intrerupt.am mai pus deja 6 leduri la plafoniera si am inseriat un simplu semireglabil pe alimentarea de 12v si functioneaza.la bord jumatate din rotatia potentiometrului imi mentine aceiasi luminozitate iar cand trec in cealalta jumatate se sting brusc de tot. multumesc. Link spre comentariu
DJ_Speedy Postat Noiembrie 5, 2010 Autor Partajează Postat Noiembrie 5, 2010 Iulianis, controlul prin PWM se face cu ajutorul unui inegrat numit LM555 (sau NE555) si e ceva mai complicat de facut decat legarea unui simplu semireglabil. Datasheet-ul e http://www.national.com/ds/LM/LM555.pdf Schema dupa care m-am inspirat este cea de aici: http://www.reuk.co.uk/LED-Dimmer-Circuit.htm Colegul Tyc m-a ajutat cu sfaturi/ponturi privind schema gasita de mine. Inca nu am facut-o fizic, astept piesele. Vad ca ai doar 3 mesaje. Nu stiu cat de bine le ai cu electronica, dar trebuie sa ai un minim necesar de cunostinte si "scule" daca vrei sa te apuci sa faci montajul. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum